traage setup y? en nieuwe hdd

Pagina: 1
Acties:

• B3U5
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-10-2025
hey luitjes,

ik heb het helemaal gehad met mijn setup.
ik heb een amd2000+ met 2 schijven (maxtor 133 7200 2mb liquid) die op me onboard promise controller (pdc20276) zitten. die heb ik in raid0 gehad en die zitten nu als ata (non raid) op mijn ga-7vrxp mobo.

op het moment dat mijn hdd het druk heeft, wat actieve up/downloads, dan wordt mijn schermopbouw ontzettend traag, en ik bedoel bij het niet meer leuke af.
zitten de mensen te leechen op mijn maxtor 40g u100 dan merk ik er niets van. deze zit dan ook aan de gewone onboard ata controller.

bios updates, via drivers, latency patch. ik heb het allemaal al geprobeert.

dus nu wil ik een nieuwe hdd kopen en die aansluiten op me onboard controller en daar me OS op zetten. eventueel de maxtors weer in raid0. om te kijken of dat helpt. zoniet dan ook een losse ata of raid controller pci kopen.

heb al gezocht op storagereview.com maar dan word de wd1000bb-se weer aangeprezen en dan is het de wd1200jb die sneller is... iemand id?

verder heb ik een 3com soho nic, een creative 128 en een ti4200.

als iemand me kan vertellen waarom deze opstelling zuigt dan ben ik all ears eeh eyes... whatever. ik heb ergens gelezen dat de vt8233 soutbridge niet echt lekker met ata133 overweg kan :/ maar ik heb een vt8233ace dus dat lijkt me er dan al weer uitgefixed.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

• B3U5
dma kan niet eens uit op een raid controller...
kabels is niets mis mee.
ze hangen los op een eigen kabel naar de controller. wat wou ik jumperen, ze zijn master.

>> het is niet me ide wat traag is, het is meer de raid(controller)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je ook diverse RAID drivers geprobeerd?

• B3U5
de nieuwste drivers van de abit site, zowel raid als ata. (ik kan kiezen in de bios).
ze zijn niet vanaf promise.com te downen voor zover ik weet.

• B3U5
niemand een idee?
Pagina: 1