Toon posts:

Vastloper bij DirectX met MSI KT3 Ultra2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag weer een MSI moeder bord gekocht, aangezien die vorige het niet zo goed deed (d8 ik) dat topic staat hier http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/566627
Na 300 keer opnieuw drivers te installeren deed het het nog niet.

Maar nu ik koop een nieuw moederbord (d8 dus dat het daar aan lag) en nu heb ik weer hetzelfde probleem, alleen dit keer (jaja) reboot ie niet gelijk maar krijg ik wel een BSOD met daarin: 0x0000008E (0xc0000005, 0x80555D2D, 0xBASD4BDC, 0x0000)

Heeft iemand misschien enig idee de specs staan in vorig topic en het probleem is hetzelfde gebleven :(

Ik moet zeggen dat ik zwaar teleurgesteld ben door MSI ik koop dus ook geen "troep" weer van hun, ik zeg dit omdat ik alles van het zelfde merk koop en druk het in de kast en daarna dus niet eens werkt |:(

Alleen het moederbord is veranderd in een MSI KT3 Ultra2 en s.v.p. geen geblaat over de Nvidia drivers want het zijn namelijk WHQL drivers, ook de videokaart is niet stuk omdat die in meerder systemen getest is!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Voor de volledigheid (en de luie Tweaker) hier nogmaals de specs..

wil je ze aub in élke HW posting vermelden? verwijzingen naar sigs en andere topics zijn niet prettig
Hieronder m`n specs. en drivers:
300 Watt Ell cheapo (Maxpower)voeding zat standaard bij 50 euro kast
Msi KT3 Ultra2 mobo
Amd Xp1800+ (bij het probleem natuurlijk niet ge`oced)
256 Mb Ddr Twinmos Cl 2,5
Msi Geforce 4 Ti4400
20 Gb. Hdd (Seagate Barracuda)
52"Speed Liteon Cd-Rom
Soundblaster Live!
2 Realtek netwerkkaarten

Ik draai op WinXP pro/Win98
M`n drivers zijn:
Via / 4in1 4.38(2)v(a)
Nvidia / 29.42 / Reference Drivers van Nvidia
Terugkomend op het probleem: heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter überhaupt wel gecheckt :?

Zie ook LEZEN eer je hier een topic opent! en Technische PMG FAQ B)

Edit: el-cheapo voeding :? Je geeft het nota-bene al zélf aan.. :X

[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 30-12-2002 14:21 ]

Verwijderd

anders vertel je probleem hier even?
Maar nu ik koop een nieuw moederbord (d8 dus dat het daar aan lag) en nu heb ik weer hetzelfde probleem, alleen dit keer (jaja) reboot ie niet gelijk maar krijg ik wel een BSOD met daarin: 0x0000008E (0xc0000005, 0x80555D2D, 0xBASD4BDC, 0x0000)
Dat krijg je in een blauw scherm neem ik aan?
Reset dan eens, start ie dan wel gewoon verder op??
BalusC schreef op 30 december 2002 @ 14:19:
Edit: el-cheapo voeding :? Je geeft het nota-bene al zélf aan.. :X
Daar kan het niet aan liggen hoor...
Ik heb een duron1200, en heel wat meer apparatuur en stroomnodige dingen, en dat trekt zelfs een aopen 250watt voeding :)

In m'n kast van 30 gulden zat een 300watt elcheapo voeding, en die heeft het ook altijd perfect gedaan met deze, maar die is verkocht :P :D

/edit2/
Verwijderd schreef op 30 december 2002 @ 14:12:
Ik moet zeggen dat ik zwaar teleurgesteld ben door MSI ik koop dus ook geen "troep" weer van hun, ik zeg dit omdat ik alles van het zelfde merk koop en druk het in de kast en daarna dus niet eens werkt |:(
Als je dan van te voren even wat reviews leest... |:(
/me heeft een stuk of 4 msi moederborden gehad, en ze werkten altijd even perfect...
Nofi, maar ik denk dat het nu eerder aan de gebruiker ligt dan aan de mobobakker...

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 14:24 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, je weet het maar nooit met el-cheapo voedingen :X

Maargoed, mijnheer moet de achterliggende betekenis van die foutcode maar eens opzoeken zoals gesuggereerd in de troubleshooter en dan zien we wel weer verder :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm als ik die foutcode invoer bij microsoft knowledge base komt er niks uit :S

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hoe zoek je eigenlijk :?
Wanneer ik "0x0000008E" invoer, dan krijg ik wel wat informatieve artikelen..

Edit: overigens, staat er niet bij de foutmelding om welk bestand het gaat? En wanneer doen deze BSOD's zich exact voor? Op bepaalde momenten (zo ja, wanneer?) of gewoon willekeurig?

[ Voor 48% gewijzigd door BalusC op 30-12-2002 14:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 30 December 2002 @ 14:39:
Hoe zoek je eigenlijk :?
Wanneer ik "0x0000008E" invoer, dan krijg ik wel wat informatieve artikelen..

Edit: overigens, staat er niet bij de foutmelding om welk bestand het gaat? En wanneer doen deze BSOD's zich exact voor? Op bepaalde momenten (zo ja, wanneer?) of gewoon willekeurig?
Nee bij die foutmelding staat er geen bestand bij, het gebeurt elke keer bij een Direct3D test van Dxdiag het windows test programma.

Sorry hoor Joey ik kan wel dom zijn maar wat kan er verkeerd gaan bij het installeren van een pc met Nvidia WHQL drivers en Via drivers, ik heb die videokaart op verschillende pc`s geprobeerd en daar deden ze het zelfs op beta drivers!
Of ik ben misschien wel een domme gebruiker :) maar het lijkt me stug....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 december 2002 @ 14:50:

Sorry hoor Joey ik kan wel dom zijn maar wat kan er verkeerd gaan bij het installeren van een pc met Nvidia WHQL drivers en Via drivers, ik heb die videokaart op verschillende pc`s geprobeerd en daar deden ze het zelfs op beta drivers!
Of ik ben misschien wel een domme gebruiker :) maar het lijkt me stug....
Ik zeg niet dat jij de domme gebruiker bent, ik zeg alleen dat je je vooroordelen beter bij je kunt houden...

Ik zelf heb slechte ervaringen met IBM harddiscs, terwijl een vriend van me perfecte ervaringen ermee heeft, tja, zo ontwikkel je nu eenmaal je keuze in fabrikanten...

Misschien werkt je 3d-kaart overigens niet samen met je moederbord, kan ook nog wel eens gebeuren... :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 14:55:
[...]

Ik zeg niet dat jij de domme gebruiker bent, ik zeg alleen dat je je vooroordelen beter bij je kunt houden...

Ik zelf heb slechte ervaringen met IBM harddiscs, terwijl een vriend van me perfecte ervaringen ermee heeft, tja, zo ontwikkel je nu eenmaal je keuze in fabrikanten...

Misschien werkt je 3d-kaart overigens niet samen met je moederbord, kan ook nog wel eens gebeuren... :)
Ik heb een 3dkaart van MSI de ti4400 en ik heb een moederbord van Msi de K7t266 Pro2 en een KT3 Ultra2 op het moment en beide werken ze niet met elkaar, dat vind ik vet vaag het moet opzich werken.
En die support van Msi is ook traag ik heb 7 maande geleden een email gestuurd naar Tokio of waar hun hoofdkantoor ook maar zit en naar Nederland, zou ik na die tijd nog antwoord krijgen :( juist nee dus (overigens is die slecht een mening van mij het zou best goed kunne werke bij andere maar niet bij mij).

Alleen terug naar het probleem ik heb dus gezocht op die code en ik zie daar staan dat de drivers niet goed zijn? ? ? maar ze zijn WHQL het was 40.71 nu heb ik de 30 geprobeerd en heb nog steeds hetzelfde probleem

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je ook diverse DX versies geprobeerd? 8.1, 9.0, enzo..

Als het toch op niets uitloopt, dan zou ik maar pogen om een stevigere voeding te nemen..

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 11:58
msi videokaarten zijn nooit altijd even goed geweest
kan me nie voorstellen dat het aan de plank ligt aangezien ik een ook een aantal vrienden niks dan goede ervaringen ermee hebben..

zoek eens naar bios updates voor je plank en kaart en een andere voeding zou ook geen overbodige luxe te zijn. nou hoeft het geen zware te zijn, aangezien de onderstaande config ook op een 300wat aopen loopt, maar neem wel een wat beter merk.

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 30 december 2002 @ 15:07:
Heb je ook diverse DX versies geprobeerd? 8.1, 9.0, enzo..

Als het toch op niets uitloopt, dan zou ik maar pogen om een stevigere voeding te nemen..
Ja ik heb DirectX 9.0 geprobeerd hierbij was het probleem weg, alleen het probleem om GTA3 te spelen bleef :(.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rflodewijk/Msi.JPG

Zelf vind ik de 5 volt nogal laag

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 15:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
sharkzor schreef op 30 December 2002 @ 15:20:
msi videokaarten zijn nooit altijd even goed geweest
kan me nie voorstellen dat het aan de plank ligt aangezien ik een ook een aantal vrienden niks dan goede ervaringen ermee hebben..

zoek eens naar bios updates voor je plank en kaart en een andere voeding zou ook geen overbodige luxe te zijn. nou hoeft het geen zware te zijn, aangezien de onderstaande config ook op een 300wat aopen loopt, maar neem wel een wat beter merk.
Het moederbord draait al op de nieuwste, nu alleen de videokaart nog ik zal eens beter gaan zoeken want ik kon ze iig niet op de msi site vinden :'(

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hmm.. die 5V is inderdaad aan de lage kant.. Maar, check voor de zekerheid deze waarde ook in de BIOS. Het is namelijk algemeen bekend dat zulke progseltjes (zoals ook de Asus Probe :X ) niet helemaal lekker zijn..

wil je aub voortaan het edit-knopje gebruiken ipv in korte tijd achter elkaar te posten? dank je ;)

• PLeX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-11-2025
BalusC schreef op 30 December 2002 @ 15:26:
Hmm.. die 5V is inderdaad aan de lage kant.. Maar, check voor de zekerheid deze waarde ook in de BIOS. Het is namelijk algemeen bekend dat zulke progseltjes (zoals ook de Asus Probe :X ) niet helemaal lekker zijn..

<small>wil je aub voortaan het edit-knopje gebruiken ipv in korte tijd achter elkaar te posten? dank je ;)</small>
ik weet toevallig dat Mac11 deze shot heeft genomen met een vcore van 1.85, en deze waardes zijn gelijk aan die van de bios.

En BalusC, ik wil niet flamen ofzo, maar het enige wat je doet in dit topic is de post-stijl van Mac11 af te zeiken... Ik d8 dat de spirit achter GoT was om anderen met problemen te helpen, niet om ze af te zeiken.... Mja, ligt hem vast aan mijn el-cheapo voeding :+

offtopic:
Mac11, we proberen morgen mijn voeding wel effe

[ Voor 27% gewijzigd door PLeX op 30-12-2002 22:49 ]

Hoi.

Pagina: 1