Toon posts:

projectie tv ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben behoorlijk op zoek naar een grote tv (liefst 105cm of groter) en dan kom je al snel uit op een projectie of een plasma.

Plasma valt af vanwege het geld. Ik heb net een uur in de mediamarkt Rdam staan kijken naar de projectie tv's en ik moet zeggen dat ik ze tegenwoordig toch een stuk beter vind dan een paar jaar terug. Ook een stuk betaalbaarder.

Naar mijn mening zijn er 2 dingen van belang: anti-reflex en 100hz.
Dat antireflex is echt ECHT super: het zijn allemaal ribbeltjes en daardoor heb je gewoon helemaal geen last meer van belichting.. super..
Prijzen van 100hz + anti reflex (en dan ook direct breedbeeld) zijn telkens toch vrij veel hoger dan de 'normale'... (2999 Eur voor een prachtige 102 cm grundig, vs 3099 voor een 126cm LG maar zonder anti-reflex).

Vandaar dat ik wat ervaringen zoek van jullie.
Waar moet ik nu ECHT ECHT op letten?
is 100 Hz zo belangrijk bij zo'n groot beeldscherm dat je anders gek wordt? Nu bij mijn kleine crt boeit het me niet echt, maar misschien krijg je wel koppijn bij zo'n grote.
Ik vond de Grundig mfw 102-6110 erg mooi (102 cm, 2999 eur) maar de Samsung Sp 42W5HF voor 2099 eur (106 cm zonder reflex) is wel effe veel goedkoper. Ligt dat alleen aan dat reflex??

Maw. zijn er mensen die me kunnen adviseren?

Verwijderd

ik denk dat je dat in dit geval alleen zelf kunt ;)

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-05 22:19

kingfriko

100 % BULLY

Ik heb ergens gelezen dat die samsung wel real-flex systeem heeft , zal dat niet net zoiets wezen als antireflex ? Was wel voor helderder en scherper beeld , weet niet of het ook met lichtval te maken heeft .
Vind die Grundig ook wel iets mooier :9~
(100 HZ kijkt wel een stuk lekkerder trouwens)

[ Voor 9% gewijzigd door kingfriko op 30-12-2002 16:20 ]

kingfriko

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

M'n pa heeft zo'n ding, een Sony geloof ik.

Ze zijn erg richting-gevoelig. Als je op de bank zit kan je prima kijken. Als je gaat staan zie je haast niks. Als je op een stoel zit die ver opzij staat zie je ook niks.

De lichtopbrengst is nogal laag. Gordijnen dicht overdag is wel een must.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

hahaha dan heb ik je zien staan
zag er een kerel heel lang en vaag naar die projectie dingen kijken

Verwijderd

Topicstarter
;-)
dat zal ik zeker zijn geweest. Leren jas.. Vage blik wordt me wel vaker gezegd (ik snap altijd niet zoveel).
Anyway, ik heb ondertussen zo'n ding gekocht bij Correct. Juist geen anti-reflex omdat die erg kras gevoelig zijn. Dus duimen gekruisd houden dat het bevalt!!

Zal misschien iets aan mijn bekabeling moeten doen..

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:56
Hm, jij koopt wel heeeeel erg snel :o, maar welke heb je gekocht? Ik wou nog zeggen dat Hitachi een automatische convergentie heeft en ik wel gecharmeerd ben van de Toshiba toestellen maar dat hoeft nu ook niet meer :)

Het beeld convergeren is trouwens wel het eerste wat je moet doen, r,g en b netjes over elkaar leggen anders ziet het er niet uit (zoals regelmatig in de winkel).

[ Voor 1% gewijzigd door ShittyOldMan op 30-12-2002 17:17 . Reden: typo ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-05 22:19

kingfriko

100 % BULLY

Haha , jij bent net zoals mij , als ik iets wil dan moet ik het ook gelijk hebben :D
Heb je nu de grundig genomen dan ?
Zo ja , Laat even weten hoe ie bevalt .

kingfriko

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik heb uiteindelijk een sony genomen die ze niet bij mediamarkt hadden. Een errug mooi ding, weet even type nr. niet uit mijn hoofd.. iets van kp55xt ofzo.
Werkelijk fantastisch contrast en goede angles.. hij wordt morgen al bezorgd, dus ik laat weten hoe ie bevalt als jullie dat willen horen.

Vond het design van dat ding ook wel extreem mooi.

Verwijderd

Topicstarter
Okay, fyi: Dit scherm is werkelijk prachtig.. Zeer hoog contrast. Met dvd player is het bijna een plasma (bijna dan he).
Zap snelheid is redelijk hoog zelfs nog, vrij weinig reflectie. Menu's gaan allemaal soepel en afstandbediening heeft kennis van een boel vcr's en dvd's. Jammer genoeg niet van mijn lenco dvd, maar wel van mijn philips vcr!

Convergentie gaat automatisch, net als al het andere overigens.
Ben super enthousiast. Kan niet vergelijken, maar dit scherm is voor mij het perfecte alternatief voor een plasma.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
nu nog een HomeTheater :9

Verwijderd

Een plasma scherm 106 cm kun je ook kopen voor 3000,- euro bij mediamarkt in duitsland (Nordhorn). Lijkt me toch een betere keuze dan zo'n projectie ding krijg je echt spijt van hoor.

Verwijderd

1 TIP koop niet bij de media markt want daar staan vaak overjarige modellen! die ze kwijt willen, of Bkeuze enz!

Verwijderd

Nu je zo'n mooie tv hebt vindt ik het wel een schande dat je met een Lenco je DVD's afspeelt, mischien word het wel echt plasma met een goede pioneer ofzo, en die zijn vergeleken met je tv bijna gratis :)

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 21:55

-Sander-

///M Powerrrrrr

Weet je het echte type nummer al,. ? Zou wel mooi zijn om dat ding eens op foto te zien, en de bijbehorende specs uiteraard.!

Maare feli met je aankoop hoor.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:19
Verwijderd schreef op 01 januari 2003 @ 16:16:
1 TIP koop niet bij de media markt want daar staan vaak overjarige modellen! die ze kwijt willen, of Bkeuze enz!
wat maat een overjarig model nou uit. Een iets ouder kleurtje en dezelfde prestaties voor minder geld,niet gek toch

Verwijderd

Topicstarter
Het is de KP-44PX2. Ik heb hem niet bij mediamarkt gekocht overigens, alhoewel die daar ook staat. Het is denk ik wel een verouderd model, als ik afga op de website van Sony, maar misschien nog maar net.
Ik weet niet hoe je erbij komt dat je een plasma tegen dezelfde prijs zou kunnen krijgen. Een 100hz breedbeeld plasma van 112 cm kost je minimaal 5000 euro, een goede gewoonweg 6000.
De lenco dvd moet inderdaad weg, die had ik gewoon nog staan. Goedkopig ding, ook langzaam zeg!! De afstandbediening van de sony werkt perfect met de philips vcr, dus ik koop waarschijnlijk een dvd waar de sony ook mee overweg kan, wel zo handig.
Voor de rest heb ik nu eventjes niets meer uit te geven aan dolby of wat dan ook. Ik heb een soundblaster met een digital out (geel tulpje). Volgens mij moet het mogelijk zijn om dolby te krijgen door een versterker met digital in te kopen.
Ik ben geen audiofiel, maar ik wil toch even wachten totdat ik genoeg geld heb om een redelijke te kopen. De tv doet wel aan virtual dolby door hem aan te sluiten op mijn stereo.. yeah right.

Het scherm is overigens echt waanzinnig _/-\o_ tv kijken vind ik nog vrij aardig gaan, gegeven de k*t kabel van upc in r'dam. Ik heb er eigenlijk niks op aan te merken! Ja, je moet er wel redelijk recht voor zitten, maar er zitten wieltjes onder, dus als ik op de bank wil kijken, dan verschuif ik hem een beetje ;-) Verder is hij helder genoeg om ook niet helemaal recht ervoor te zitten. Het gaat meer om de verticale hoek dan de horizontale heb ik het gevoel.

Verwijderd

De Sony KP-44PX2 is de nieuwste generatie projectie van Sony.
ff een vraagje omdat ik er ook in geinteresseerd bent.
Hoe is het beeld op klaarlichte dag met de gordijnen open ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 09:46:
Het is de KP-44PX2. Ik heb hem niet bij mediamarkt gekocht overigens, alhoewel die daar ook staat. Het is denk ik wel een verouderd model, als ik afga op de website van Sony, maar misschien nog maar net.
Ik weet niet hoe je erbij komt dat je een plasma tegen dezelfde prijs zou kunnen krijgen. Een 100hz breedbeeld plasma van 112 cm kost je minimaal 5000 euro, een goede gewoonweg 6000.
De lenco dvd moet inderdaad weg, die had ik gewoon nog staan. Goedkopig ding, ook langzaam zeg!! De afstandbediening van de sony werkt perfect met de philips vcr, dus ik koop waarschijnlijk een dvd waar de sony ook mee overweg kan, wel zo handig.
Voor de rest heb ik nu eventjes niets meer uit te geven aan dolby of wat dan ook. Ik heb een soundblaster met een digital out (geel tulpje). Volgens mij moet het mogelijk zijn om dolby te krijgen door een versterker met digital in te kopen.
Ik ben geen audiofiel, maar ik wil toch even wachten totdat ik genoeg geld heb om een redelijke te kopen. De tv doet wel aan virtual dolby door hem aan te sluiten op mijn stereo.. yeah right.

Het scherm is overigens echt waanzinnig _/-\o_ tv kijken vind ik nog vrij aardig gaan, gegeven de k*t kabel van upc in r'dam. Ik heb er eigenlijk niks op aan te merken! Ja, je moet er wel redelijk recht voor zitten, maar er zitten wieltjes onder, dus als ik op de bank wil kijken, dan verschuif ik hem een beetje ;-) Verder is hij helder genoeg om ook niet helemaal recht ervoor te zitten. Het gaat meer om de verticale hoek dan de horizontale heb ik het gevoel.
Nu alleen nog maar een digitale ontvanger en dan kun je echt genieten van je nieuwe tv.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 01:32:
[...]

Nu alleen nog maar een digitale ontvanger en dan kun je echt genieten van je nieuwe tv.
Inderdaad met een Funcard uiteraard ;)
Pagina: 1