Toon posts:

Windows XP en nieuw moederboard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een nieuw moederboard gekocht en heb een volledig geinstalleerde Windows XP. Als ik het nieuwe moederboard erin zet en de schijf aansluit start hij niet meer op. hoe kan dit??

TanTrazz

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Hoe bedoel je: "Hij start niet meer op". Dat is een beetje een nietszeggende fout. Geeft Windows een error, gaat de PC helemaal niet meer aan? Wat doet hij niet meer. Zie voor meer info hier: FAQ Forumgedrag - Openingspost ;).

• Quartje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-09 11:55
Kan je iets concreter zijn? Eventuele foutmeldingen. Welke mobo zat er in en zit er nu in, etc.

In ieder geval zou ik als ik jou was toch een herinstallatie overwegen :)

• Quartje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-09 11:55
BTW, schiet me net te binnen.... probeer eens op te starten in safe mode (met F8) Gebeurt er dan iets meer?

• ziggyzaggy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08-2022
Wat dacht je van al die drivers die mobo gerelateerd zijn, die staan nu niet in XP.
Wordt dus een herinstallatie.

Verwijderd

Topicstarter
Uhmm er zat een pentium 4 450 Mhz in en er gaat een pentium 4 1,6 Ghz in. maar een herinstallatie is juist wat ik niet wil er staan bestanden op van mijn werk enz.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 13:06

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 12:18:
Uhmm er zat een pentium 4 450 Mhz in en er gaat een pentium 4 1,6 Ghz in. maar een herinstallatie is juist wat ik niet wil er staan bestanden op van mijn werk enz.
1) een Pentium IV 450 mhz heb ik nog nooit gezien
2) Bij een herinstallatie ben je niet al je bestanden kwijt. Je moet gewoon je windows herinstalleren.

Het blijft me verbazen dat sommige mensen denken dat ze alles kwijt zijn als ze hun windows opnieuw installeren |:(

je moet niet formatteren bij een herinstallatie

En als je dan toch wil formatteren, zorg dan dat je meer dan 1 partitie hebt.
Je windows zet je dan op een kleine partitie, en je programma's en documenten op een andere. Dan kan je zonde problemen je windows schijf formatteren. (Ook defraggen kan je dan regelmatiger dan)

Kan dit niet in de faq ofzo dat je niet moet formatteren bij een herinstallatie :?

3) Hoe start hij niet meer op :? Geraakt hij voorbij de POST (dus is hij voorbij die gegevens die je ziet van je pc)

4) Zie je de schijf bij je ide devices (dat lijstje met harde schijven en cd-roms spelers)

,...

[ Voor 11% gewijzigd door DinX op 30-12-2002 12:22 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-08 10:32

switchboy

-ruimte te huur-

ik had ergens gelezen dat je bij windows xp niet meer dan 4 vernderingen (aan hardware) tegelijkertijd kan doen (dit is vanwege beveiligingen van M$|:) dat word dus waarschijnlijk inderdaad een herinstalatie

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Verwijderd

Lees jij dit maar eens even door.
Pagina: 1