[XP]Boot&Connectie problemen

Pagina: 1
Acties:

• DaFreakda
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-11-2022
Mijn compu heeft 2 weken achtereen als een zonnetje gedraaid, geen enkele fout. Zet ik hem nu 3 dagen na uitzetten weer aan constateer ik niks dan gekloot:

WinXP SP1
AMD thunderbird 800mhz
msi k7tpro2a
384mb
matroxg400
PCI 128 geluidskaartje
HD15Gb HD20Gb 7200rpm beide
CD speler en cdrw

Eerst bootte hij niet, klapte er met BSOD uit, via veiligemodus automatisch rebooten uitgezet, bleek het om een Config_List_Failed te gaan. M$ knowledge base gecheckt, geen duidelijk verhaal.
Daarna begon ie opeens te mekken: "NTLDR is missing" vage error heb ik nog nooit gehad, na wat erover gelezen te hebben heb ik ntdetect.com en ander filetje vervangen.
Van ntldr is missing heb ik nu geen last meer, en opeens heb ik van die BSOD ook geen last meer en start xp weer op, maar wel met vlak voor het welkom scherm een vaag beeld: allemaal verotte kleuren, strepen, puntjes en zwarte achtergrond, beetje geflipte videokaart lijkt t wel.
Dat hele opstartgebeuren zit toch nog niet goed en waarschijnlijk heb ik bij de volgende reboots weer een bsod op mijn scherm.

Een ander plotseling probleem is mijn internetconnectie: het LAN aanmelden gaat prima, maar als ik dubbelklik op mijn internetconnectie gebeurt er niets, geen voortgangsscherm, nada. Misschien lag het aan PPoE dacht ik, maar ook een normaal telefoonlijn internetconnectie wil XP niet openen.
Bij 'Netwerk Connecties' staat ook er ook maar 1 opeens, de local area enabled. De eerder geinstalleerde andere conncties zijn weg, terwijl ze er normaal als disabled meen ik horen te staan.
Als ik naar 'Netwerk Connecties' ga geeft XP ook meteen de volgende error: \winnt\prefetch\explorer.exe -286E6F94.pf is corrupt en chkdsk wordt aangeraden, of ik chkdsk nu run of niet de error blijft terugkomen.
Die bestanden in de map Prefetch kan ik probleemloos verwijderen dacht ik?

Dit geintje doet me denken aan 1 of ander virus, maar ik heb norton antivirus draaien met updates van 2 weken oud, en na een fullscan geeft ie blanco.

Alle hulp is welkom, hopelijk kan ik morgen hier het verlossende antwoord lezen, bijvoorbaat dank.

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:43

ZaZ

Tweakers abonnee

Probeer anders ook eens een online scan.
Maar het lijkt me niet onverstandig om snel wat data te backuppen en dan een nieuwe windows install als er geen betere tips komen, want zoals ik het lees is je systeem erg in de war

edit:
online scannen gaat niet zonder internet

[ Voor 12% gewijzigd door ZaZ op 30-12-2002 02:33 ]

Lekker op de bank

Verwijderd

Wat voor foutmelding krijg je in het blauwe scherm?

Want het volgens mij kan het ook je harde schijf zijn.

Ik ben bang dat je hoe dan ook eerst windows er opnieuw kan opzetten.

(heb je niet ergens een ghost image liggen?)

Verwijderd

Ik heb zoiets dergelijks ook gehad.
Draaide eerst prima, daarna bleeft ie blauwe schermen geven.

Had bij mij achteraf iets te maken met NTFS indeling van 1ste hdd(??)
HDD omgewisseld en toen deed hij het weer.

Probeer anders een via www.google.nl op die melding te zoeken.
Zo ben ik ook achter veel foutmeldingen gekomen.

Ik vrees dat er anders niets anders op zit zoals hierboven vermeld:
"opnieuw installeren"

Verwijderd

Het bedrijf waar Steve Ballmer CEO is heet Microsoft en kort je af met MS. Termen als M$ en Mickeysoft zijn enkel kinderachtige verbasteringen en voegen niets toe. Dus ajb niet doen. Ditzelfde geldt ook voor Linsux etc. Een gefundeerde discussie over pro en cons mogen natuurlijk, maar dit is enkel flamen.

Bron: WOS Policy

Gelieve dit dus niet weer te doen. Ontopic: Heb je al een repair van XP uitgevoerd?

• DaFreakda
Het opstarten gaat nu weer vlekkeloos :?
Alles gaat goed totdat ik internet wil connecten, dan gebeurt er nog steeds helemaal niks.

Beide HD staan op fat32, dus een ntfs probleem lijkt me niet mijn probleem.

Booten via cdrom XP en dan repair is me niet gelukt nog, na in bios bootdevice cdrom te hebben gezet zie ik bij opstarten even kort 2regeltjes over cdrom en dan start xp weer normaal op.
Helaas heb ik geen Ghost image liggen, en heb geen zin in een format en reinstall nog, ik hoop op een oplossing voor dat connectprobleem.
De snelkoppeling op mijn desktop doet dus niets, misschien omdat bij netwerk connecties er niks meer staat, behalve LAN? Opnieuw toevoegen lukt ook niet vreemd genoeg. 8)7
Een system restore point van aantal dagen terug heb ik restored, maar dit is net de dag waarop ik weer na lange tijd mijn pc uitdeed, dus de problemen waren toen ook al aanwezig maar werkten pas na een reboot ofzo...

Oh en ik schrijf Microsoft zonder bijbedoelingen als M$, niet omdat ze rotzooi maken en geld opstrijken of weet ik veel wat voor andere mooie verhalen voor dat $$, heb normaal gesproken niks dan gemak van microsoft producten en dat hele linux microsoft concurrentie gaat langs mij heen. Microsoft vind ik een te lang woord, MS vind ik voor meer dingen opvatbaar(maar in WOS is het inderdaad duidelijk), daarom M$, maar ikzal eraan denken en het correct afkorten, MS :7

• DaFreakda
Nog meer vreemds, als ik iets delete wordt het wel in de prullebak gezet, maar als ik in de prullenbak kijk zie ik niets. Klik ik echter leeg prullenbakzegt ie wel, wilt u de 5 bestanden verwijderen? Delete ik nog iets vraagt ie dus...6 bestanden..

Ik kan mijn prullenbak ineens niet legen en als ik in de prullenbak kijk zit er volgens windows niks in :?

• DaFreakda
Ik weet niet meer waarmee, heb teveel geprobeerd, maar ergens kreeg ik error 711, en als ik de info bij die error lees moet Plug&play aanstaan(check) en Remote access connection manager--> deze staat niet aan, en als ik m wil starten krijg ik popupje dat ik daar geen rechten toe heb terwijl ik admin ben :?

WMI en Remote Access Service (RAS) heb ik opnieuw geinstalleerd, die gaven ook problemen dus vervangen die troep dacht ik. Nog steeds geen verbetering te constateren helaas, kan nog steeds geen connecties toevoegen en runnen, en de oude connecties zijn allemaal deleted...

• DaFreakda
Redelijke monoloog geworden dit topic, maar desalniettemin lijkt alles in kannen en kruiken nu:

Ik heb uiteindelijk XP nogmaals eroverheen geinstalleerd(optie:update) en net al mijn oude instellingen er weer overheen geplaatst, en alles werkt bueno, niks meer aan doen :7
Pagina: 1