philips 48x brander en P2-300 is mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-03 18:20

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Topicstarter
GoedeAvond,

hieronder mijn probleem.
Ik heb laatst in een p2-300 een philips 48x brander ingebouwd.
hdd c met cd-rom
hdd d met brander

alle bijgeleverde software geinstalleerd, en geen foutmeldingen.

Als je nu echter probeert een cd te bakken, op wat voor speed dan ook, dan stopt hij er na onbepaalde tijd mee? Hij geeft dan iets aan van .... error.

Nu heb ik gezocht op het forum maar weinig hierover kunnen vinden, behalve dat het mogelijk aan de ide kabel ligt.

De bijgeleverde software is Nero met In-cd (packet writing). Ik dacht nog dat het aan deze software, of aan de philips software lag, dus heb alles geuninstalled, en heb een nero versie gedownload.

Nu deze vond de brander, en herkende hem goed, en we hebben toen een cd-rw met ongeveer 4 min. data zonder problemen kunnen branden, ik meen dat het op 16x was.

Het probleem is nu echter dat als je een andere cd probeer te kopieren, of gewoon een grotere data-cd probeer te branden, dat hij er dan mee stopt.

Hebben jullie nog sugesties?

Ohja, ik heb wel eens ergens iets gelezen, dat een philips brander, zonder de eigen sw niet zo goed zou werken? Ik kan dit echter bijna niet geloven, omdat ik NOOIT sw voor de brander installeer. Anders dan Nero oid?

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Verwijderd

philips maakt al niet van die hele fijne bakkers, maar het zou kunnen dat 48x gewoon te snel is voor de pc om bij te houden, als je nou is gewoon wat langzamer probeert met nero.

niet goed gelezen, sorry |:(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 23:31 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je DMA aan staan?

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Had laatst ook gezeik met mn brander, waarom geen idee. Nieuwe aspi drivers geinstalleerd en geen problemen meer. Tis een optie.

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Topicstarter
Hoi,

DMA staat aan geloof ik, maar wat ik ook loop te denken is dat het probleem misschien is dat het nog een gewonen udma 33 controller is waarschijnlijk.
Het is een moederbord met een lx chipset geloof ik. Hierom denk ik dat het vervangen van de ide kabel mogelijk weinig uit haalt (dit was een oplossing uit een ander probleem (gevonden op GoT)!)

Maar hebben jullie ervaring met een oudere pc (p2-300) in combinatie met snelle brander?

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

• EXX
  • Laatst online: 10:47

EXX

EXtended eXchange

Heb hier op mijn werk een PII-300 staan met daarin een BX mobo en als brander een Yamaha CRW-F1. Die brandt maximaal 44x. Omdat ik geen CD's heb die dat aankunnen heb ik tot nu toe aleen nog op x16 gebrand en dat ging prima. Af en toe kwam wel de burn proof in actie, maar dat mag niet deren, het resultaat was gewoon goed. Als brandprogramma gebruik ik Nero 5.5.8.17 en als OS Windows NT 4.0.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• TeH_oNe
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06-2024

TeH_oNe

YEAH RIGHT

bij mijn virndin een pII 333 met een 48x benq brander.
gat perfect alle cd's
hoeveel geheugen heb je erin zitten ...
dit kan ook wel een obstakel zijn denk ik

what?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Natuurlijk is dat wel mogelijk :)
DMA staat aan geloof ik
Controleer dat eens.. Meer suggesties vind je uiteraard in de OM FAQ B)

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Topicstarter
ik ga asap de nieuwe aspi eens proberen.
ik hoop dat dat het is, de hoeveelheid geheugen, ik denk 64 of 128

alvast bedankt

maar het is dus geen bekend prob?

• EXX
  • Laatst online: 10:47

EXX

EXtended eXchange

64 MB moet genoeg zijn bij Win 9x/ME, bij NT/2000/XP is 128 wel aan te raden.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

jpm.lensen schreef op 30 December 2002 @ 08:38:
Hoi,

DMA staat aan geloof ik, maar wat ik ook loop te denken is dat het probleem misschien is dat het nog een gewonen udma 33 controller is waarschijnlijk.
Het is een moederbord met een lx chipset geloof ik. Hierom denk ik dat het vervangen van de ide kabel mogelijk weinig uit haalt (dit was een oplossing uit een ander probleem (gevonden op GoT)!)

Maar hebben jullie ervaring met een oudere pc (p2-300) in combinatie met snelle brander?
Ik had ook een PII 350, 40 Speed brander in gedaan, wilde niet hoger branden dan 4x :(. In mijn nieuwe pc (P4 2,4) brand ie wel 40 X ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1