Na het lezen van de FAQ (reviews: Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide de guide (reviews: Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide) heb ik toch nog wat vraagjes over het netwerkje wat ik wil gaan opzetten. Ook in de de WOS faq ende search kon ik ze niet duidelijk vinden.
Doel netwerk:
Delen internet, printer en partities van PC3 (en mogelijk een partitie op de server). Dit alles veilig en zonder problemen.
De vragen
1) Welk OS op de Server?
Ik heb win 2000 server en win XP tot mijn beschikking.
Welke kan ik het beste nemen? Is Win 2000 Server echt ingewikkelder in gebruik? Oude topics in de search suggereerden dat win xp nog niet genoeg bewezen was.
2) De software:
Als ik zonealarm en winproxy 4 gebruik (+ de laatste patches)voor windows is de server dan voldoende veilig? Is het nog verstandig om remote desktop/terminal services te verwijderen ?
Als ik deze twee topics lees krijg ik toch weer twijfels:
Is mijn win2k server veilig?
Terminal Services veilig?
3) Nu schijnt mijn ip dynamisch te zijn.
In de guide lees ik (pag 6) dat je je adressen moet invoeren bij de TCP/IP instellingen. In hoeverre gaat dit dynamisch ip voor problemen zorgen?
PC 2
PII-266, win 98. Printer is aan deze pc gekoppeld
PC 3
PIII866, win ME & win XP dualboot
Later toe te voegen: PC 4
PIV, Win XP
Hub en kabelfoon kabel internet (USB aansluiting modem op server)
Edit:
Typo in titel ZP moet natuurlijk XP zijn.
Doel netwerk:
Delen internet, printer en partities van PC3 (en mogelijk een partitie op de server). Dit alles veilig en zonder problemen.
De vragen
1) Welk OS op de Server?
Ik heb win 2000 server en win XP tot mijn beschikking.
Welke kan ik het beste nemen? Is Win 2000 Server echt ingewikkelder in gebruik? Oude topics in de search suggereerden dat win xp nog niet genoeg bewezen was.
2) De software:
Als ik zonealarm en winproxy 4 gebruik (+ de laatste patches)voor windows is de server dan voldoende veilig? Is het nog verstandig om remote desktop/terminal services te verwijderen ?
Als ik deze twee topics lees krijg ik toch weer twijfels:
Is mijn win2k server veilig?
Terminal Services veilig?
3) Nu schijnt mijn ip dynamisch te zijn.
In de guide lees ik (pag 6) dat je je adressen moet invoeren bij de TCP/IP instellingen. In hoeverre gaat dit dynamisch ip voor problemen zorgen?
PC 2
PII-266, win 98. Printer is aan deze pc gekoppeld
PC 3
PIII866, win ME & win XP dualboot
Later toe te voegen: PC 4
PIV, Win XP
Hub en kabelfoon kabel internet (USB aansluiting modem op server)
Edit:
Typo in titel ZP moet natuurlijk XP zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door bombadil op 29-12-2002 22:23 ]
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)