Toon posts:

Star Wars AOTC DVD Frans?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor kerst de DVD van Star Wars Episode II: Attack of the clones DVD gekregen :) en nou wilde ik hem dus afspelen op de DVD speler op de PC en het menu bleek frans te zijn, nou heb ik het ook nog eens op de standalone DVD speler geprobeerd, precies hetzelfde, hoort dit? en waar kan je de menutaal anders veranderen?

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Dan staat je windows niet goed ingesteld. Is al een topic over geweest.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht met de search, maar de zoekopdracht Star Wars levert niks op :( en waar kan je dat dan instellen?

edit:
En het lijkt me niet dat mijn standalone player ook op windows loopt ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 18:10 ]

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 19:02
Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 18:09:
edit:
En het lijkt me niet dat mijn standalone player ook op windows loopt ;)
Lees daar dan even het manual van :z
Hier doe ik hem met m'n AB.

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet exact hetzelfde bij Windows (PowerDVD) dus lijkt het me niet dat het aan de standalone dvd speler ligt.

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
'k heb een britse versie van die dvd, dus franstalig zit er niet op (alleen mist er 1 seconde uit de film). Misschien dat je dvd speler ingesteld staat op standaard nederlandstalige ondertiteling en dat de dvd dit gebruikt om standaard franstalige menu's te laten zien. Zet dat eens op engels ofzo en zie wat ie dan doet

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:29
Ik had hetzelfde toen ik em af wou spelen op mijn ps2. Het bleek dat mijn tijdzone in de ps2 op België stond, waardoor de taal blijkbaar op Frans springt. Met de setting Nederland werd 't wel Engels. Het ligt dus waarschijnlijk aan de taal/timezone settings van je DVD player/PC.

Verwijderd

foutje in de titel, 't is aotc ipv atoc

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:15
Ligt inderdaad aan je local settings. Ik kan het topic opeens niet meer vinden, maar het is idd eerder voorgekomen. In XP ga je naar control panel > regional & language options > onderaan 'location' veranderen. Voor andere OS'en zou ik het zo niet weten, maar zal ongeveerhetzelfde zijn :). Voor de standalone zou je het met de AB moeten kunnen regelen of ergens in het menu van de speler zelf bijv., check je manual?

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt :) het werkt, het vervelende is nu alleen dat de tijdsaanduiding in het 12-uursformaat is maarja, dat moet dat maar ;)

Verwijderd

Ik heb het gehad met Star Wars I, als je op je standalone als standaardtaal Nederlands heb ingesteld staan kiest de DVD om een of andere reden de Franse versie. Je kunt hier maar beter Engels ofzo van maken.

Waar je dat kunt vinden is natuurlijk bij elke standalone anders

Verwijderd

Bij DVD's die je in belgië koopt is de standaardtaal soms franstalig imo...

Had ik ook bij Band Of Brothers en SW:AOTC... (waren in Antwerpen gekocht).

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:15
Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 19:24:
Bedankt :) het werkt, het vervelende is nu alleen dat de tijdsaanduiding in het 12-uursformaat is maarja, dat moet dat maar ;)

Nog een keer naar die regional options, bovenaan bij standards & formats druk je op de knop customize > tabblad TIME, en waar nu een kleine 'h' staat maak je een grote 'H' van. Voila, 24 hour time format :).
Maar als het goed is kun je ook al je preferences op Dutch zetten en alleen je location op een andere.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/shittyoldman/got/680796-locationsettingsdvdx.gif

Mijn Home Cinema in aanbouw

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-03 21:50
Heh had dit probleempje ook. Nu niet meer :)
Pagina: 1