Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] LM317 Baybus schema

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GF
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11 16:42
Ik wil dus een baybus maken voor 6 fans. Ik heb al veel gezocht en heb best veel gevonden maar het was toch allemaal niet zoals ik het wilde hebben. Ik weet ook niet echt veel van elektrotechniek dus zelf een schema maken gaat mij te ver :p

Ik wil dus zoals onder staande schema maken alleen dan voor 6 fans
Afbeeldingslocatie: http://casemods.pointofnoreturn.org/vregtut/images/schematic.png

Verder wil ik:

-voor iedere fan een eigen rheostat, schakelaar en led die feller word namate fan harder draait of uit is zodra fan uit staat.
- een fanbus (met "spring clips") om alle fans aan te kunnen sluiten
- aansluiting via molex

Kan iemand me aan zo'n schema helpen??

Verwijderd

Schema is geen probleem, dat is gewoon 6x bovenstaand schemaatje met voor elke LM een schakelaar.
LEDje zichtbaar feller laten branden bij sneller draaiende fans wel, verschil is amper zichtbaar.
Hou er btw wel rekening mee dat Umax over de fan met een LM317 niet hoger komt dan een goeie 10V.
En dat bepaalde types fans niet starten beneden de 5V.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 16:50 ]

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Hmm ik heb een ander schema gebruikt...
Afbeeldingslocatie: http://www.circuitsonline.net/circuits/sch/000032.gif
Qua opbouw hetzelfde maar andere waarden..

Verwijderd

Het gaat om de weerstandsverhoudingen, je kan ook een 4k7 potmeter nemen, als je R1 dan ook maar aanpast.

Dat bedoel ik ja...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 16:52 ]

Verwijderd

Ik heb mijn baybus bij exter besteld :D heel mooi printje.. je hoeft alleen nog zelf alle compenten te halen en te solderen...

http://members.home.nl/lodio/

• GF
Verwijderd schreef op 29 December 2002 @ 16:48:
Schema is geen probleem, dat is gewoon 6x bovenstaand schemaatje met voor elke LM een schakelaar.
LEDje zichtbaar feller laten branden bij sneller draaiende fans wel, verschil is amper zichtbaar.
Hou er btw wel rekening mee dat Umax over de fan met een LM317 niet hoger komt dan een goeie 10V.
En dat bepaalde types fans niet starten beneden de 5V.
Ja maar weet dus niet hoe ik die 6* in een kan stoppen want neem aan dat het niet allemaal zo naast elkaar aangesloten kan worden of wel :? (zij dus al: noppes verstand)

Ledje kan ik ook een voor nemen die van kleur veranderd dus dan zou dat wel kunnen toch :?

Umax gaat toch wel hoger dan 10v. Althans staat hiero: http://casemods.pointofno...regtut/tutorial-full.html

Verwijderd

GF schreef op 29 December 2002 @ 16:58:
[...]

Umax gaat toch wel hoger dan 10v. Althans staat hiero: http://casemods.pointofno...regtut/tutorial-full.html
Niet bij een ingangsspanning van 12V.

• GF
Verwijderd schreef op 29 December 2002 @ 17:01:
[...]

Niet bij een ingangsspanning van 12V.
Wat zou dan volgens jouw beter werken? Mischien werkt het zo al goed genoeg maar je weet het nooit

Verwijderd

Ik persoonlijk vind een draadgewonden potmeter in serie met elke fan een betere oplossing.
Heb je beschikking over de volle voedingsspanning voor je fan.

• GF
Verwijderd schreef op 29 December 2002 @ 17:12:
Denk 't wel jah (snap niet precies wat je met je vraag bedoelde). Heb ze nu allemaal apart aan molex vast zitten en bij 4 van de 6 zijn ze nu geregeld met een potmeter die eraan hangt (ennermax).

• GF
Wat betreft het schema. Zoiets bedoelde ik (alles in een).

Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-hideout.net/images/a_baybus.gif

ps. dit is alleen niet het goeie want dit werkt niet met LM317 en voldoet niet aan de eisen :p

[ Voor 22% gewijzigd door GF op 29-12-2002 17:26 ]

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 19:21

Silentpuma

To much mind...

(jarig!)
Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 17:12:
Ik persoonlijk vind een draadgewonden potmeter in serie met elke fan een betere oplossing.
Idd! Mijn fanbus is ook gemaakt met draadgewonden potmeters en het werkt perfect!!! :)

Ik zat in dus met precies hetzelfde probleem als de topicstarter. Heb dus voor de simpelste oplossing gekozen, en dat is met potmeters!
Met mijn fanbus kan ik me fans aan/uit zetten, en traploos regelen. Schakelaar AAN= LED groen + fan aan, schakelaar UIT= LED rood + fan uit. (een dual-color LED ja 8-))
Hier hoe ik heb het aangepakt:

Schema, of liever overzicht, zoals mijn fanbus is aangesloten: (orginele tekening is 1:1, dus alles past perfect!)
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=37478

Pic van de achterkant..
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=22406

Hier een link naar mijn originele topic, met een volledige how-to :)
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/632169

[EDIT] Oude schema ff overzichtelijker gemaakt ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Silentpuma op 29-12-2002 21:05 ]

Use the Search Luke...

• GF
Die ziet er idd wel flex uit en precies zoals ik het in gedachten heb. Vond het prijskaartje bij jouw alleen beetje hoog :p.

Maar die 50ohm potmeters zijn bij jouw dus goed genoeg (qua warmte en prestaties)???

[ Voor 7% gewijzigd door GF op 29-12-2002 18:45 ]

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

(jarig!)
Jep, werkt perfect, al zo`n 3 maanden :) Ik zou als ik jou was alleen 100 Ohm`s nemen, dan kan je ze net iets verder regelen. Maar voor de rest zijn ze perfect! Die 9 Watt is meer dan zat voor 1 fan, ik kan eventueel al mijn fans op 1 fan aansluiten! :p

Sommigen zeggen dat een potmeter minimaal een wattage moet hebben, dat een kwart is van het wattage van een fan. Dus een 2 watt fan zou een 0,5 W potmeter moeten hebben. Ik weet niet wat hier van waar is, maar ik weet wel dat die van mij ruim voldoende zijn.
De alu-knopjes worden een beetje lauw, maar dat maakt hoort.

Kijk trouwens uit naar de prijs, de electro-boeren willen nog wel eens met de prijs/wattage van een potmeter spelen...
En verder, tja, mijn fanbus is duur ja (achteraf), maar het zijn vooral de alu-knopjes die hem duur maken. Maar die strd. plastic zwarte knopjes zien er niet uit he... Afwerking is alles :)Y

Use the Search Luke...

Verwijderd

Ik heb eigelijk ook een schema nodig, ik moet potmeters hebben waar je aan draait en dan klikken ze eerst aan en daarna kan je de snelheid instellen. En dan moet er nog een bij elke potmeter een ledje zitten waaraan je kan zien of de fan aanstaat of niet...

Hoe heten deze potmeters en iemand schemaatje voor me ?

• GF
Een soort kluisdeur opener dus :p

Maaruh ik denk wel dat ik wat heb aan Silentpuma's schema alleen als iemand nog opmerkingen heeft over de potmeter qua aantal ohm en wattage graag want maakt volgens mij nog wel wat uit qua prijs. Verder moet ik ook nog eens naar die onderdelen gaan zoeken en niet al te duur en in de bosch of utrecht (woon er tussenin). Iemand die een goedkope maar toch goeie elektroboer in 1 van deze steden weet (graag in centrum)

• GF
Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 21:36:
Ik heb eigelijk ook een schema nodig, ik moet potmeters hebben waar je aan draait en dan klikken ze eerst aan en daarna kan je de snelheid instellen. En dan moet er nog een bij elke potmeter een ledje zitten waaraan je kan zien of de fan aanstaat of niet...

Hoe heten deze potmeters en iemand schemaatje voor me ?
Kwam net zoiets tegen wat er wel op lijkt :p

http://www.display.nl/

03.78.6928 Schaalknop, vergrendelbaar

Verwijderd

Zo'n potmeter heeft gewoon "potmeter met schakelaar" en ik ben bang dan zo een draadgewonden potmeter niet te krijgen is.

Schema heb je er niet voor nodig, je kan de potmeter en de schakelaar als afzonderlijk zien.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 december 2002 @ 02:54:
Zo'n potmeter heeft gewoon "potmeter met schakelaar" en ik ben bang dan zo een draadgewonden potmeter niet te krijgen is.

Schema heb je er niet voor nodig, je kan de potmeter en de schakelaar als afzonderlijk zien.
er zijn wel draadgewonden potmeters met een 0 stand waarin ze dus ook helemaal geen stroom door laten, dit wordt dan gedaan door middel van een hele kleine onderbreking in de wikkelingen
ik weet dat ze te koop zijn uds ff zoeken, verder gebruikte wij op school zulke ook weet ik nog aangezien sommige mensen dat ding niert aan de gang kregen omdat ze hem verkeerd aangesloten hadden :P

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

(jarig!)
GF schreef op 29 december 2002 @ 23:58:
Een soort kluisdeur opener dus :p

Maaruh ik denk wel dat ik wat heb aan Silentpuma's schema alleen als iemand nog opmerkingen heeft over de potmeter qua aantal ohm en wattage graag want maakt volgens mij nog wel wat uit qua prijs. Verder moet ik ook nog eens naar die onderdelen gaan zoeken en niet al te duur en in de bosch of utrecht (woon er tussenin). Iemand die een goedkope maar toch goeie elektroboer in 1 van deze steden weet (graag in centrum)
Hm, die potmeters van mij zijn achteraf nog redelijk goedkoop |:( geweest.. Ik geloof dat Madtraxx wel eens potmeters van E6.50 gekocht heeft van maar 6 Watt... :/

En verder: ga voor een draadgewonden-potmeters van minimaal 6 Watt, en een weerstand van 100 Ohm. Dan zit je gegoten, trust me. B-)

Use the Search Luke...

• GF
Ok ik heb nu dit schema/overzicht inelkaar gedraaid en volgens mij is het zo goed maar als je iets ziet wat niet of beter kan zeg het ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/getpaid4cheating2/overzicht.jpg
(voor groter plaatje: klik erop ;)).

ps. dit is dus niet op schaal zo als je mischien had kunnen zien 8)7 en de fans worden aangesloten dmv speaker clips!

[ Voor 8% gewijzigd door GF op 30-12-2002 19:54 ]

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.bit-tech.net/images/articles/80/image006.jpg

Door deze voltage regelaars wat erin zitten, kan je er behoorlijk wat fans aan hangen, zonder dat ie ooit zal door branden *D

• GF
Thnx voor het schema =]RaZoRbLaDe[= maar de heren hier hebben me overtuigd dat een draad gewonden potmeter toch iets relaxter is (wel eens waar niet qua prijs :D). Was gisteren naar de display gegaan in den bosch om de onderdelen te halen maar je raad het al hij was gesloten en dat terwijl die gozer zei dat ze open waren toen ik belde om 10:00 |:( . Nouja ga morgen wel weer ff langs (toch OV :P) en daarna zal ik eens kijken of het me lukt om de baybus werkend te krijgen hehe :)

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

(jarig!)
GF schreef op 30 december 2002 @ 18:47:
Ok ik heb nu dit schema/overzicht inelkaar gedraaid en volgens mij is het zo goed maar als je iets ziet wat niet of beter kan zeg het ;)

[afbeelding]

ps. dit is dus niet op schaal zo als je mischien had kunnen zien 8)7 en de fans worden aangesloten dmv speaker clips!
Hm, ziet er niet slecht uit hoor! :) Jammer alleen dat je er 2 frontjes voor kwijt bent.. Verder ben ik erg benieuwt naar het eind resultaat! :9~ Heb je al gedacht wat voor draaiknopjes erop wilt zetten? Die alu-knoppies zijn namelijk super duur! (maar wel mooi :Y))

Wel je baybus posten als die klaar is he?! :D

Trouwens, die draadgewonden potmeters hebben 3 pootjes. 1 pootje moet ongebruikt blijven, want als je die wil gaan aarden ofzo, kan je in no-time je potmeter afschrijven... Als de middelste maar altijd een draadje heeft is het goed. :) (ik weet namelijk niet of je weet hoe zo`n potmeter werkt..)

[ Voor 16% gewijzigd door Silentpuma op 01-01-2003 18:25 ]

Use the Search Luke...

• GF
Die 2 frontjes maakt me niet uit want ik heb er nog 2 over die ik nooi zal gebruiken ben in bang. En zo heb ik ook nog uitbreidingsmogelijkheden zoals m'n ccfl eraanhangen enzo >:) . Wat betreft de knopjes moet ik ff kijken maar wil wel allu knopjes dus ik reken alvast dat het duur gaat worden :'(

Ja ik weet dat die 3 contacten heeft alleen die onderste heb ik er nu ff nie opgtekend omdat ik die nie gebruik. Zodra ik dat ding in handen heb zie ik wel welke contact punten ik moet gebruiken :P

ps. wil best posten alleen heb nog steeds geen digi camera (ja weet het MOET er eens 1 kopen 8)7 maarja studenten en geld :+ )

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

(jarig!)
Wat betreft de knopjes moet ik ff kijken maar wil wel allu knopjes dus ik reken alvast dat het duur gaat worden
Tja, mooie spullen zijn altijd duur he? :'( Misschien dat Conrad ze goedkoop heeft, die van mij kwamen bij een lokale electro-boer..
Of je neemt gewoon van die strd zwarte, kunstof knoppen. Ik persoonlijk vond het geen gezicht (op mijn witte case :/), maar op een donkere case staan ze misschien wel mooi..

Use the Search Luke...

Verwijderd

Silentpuma schreef op 02 January 2003 @ 11:33:
[...]

Tja, mooie spullen zijn altijd duur he? :'( Misschien dat Conrad ze goedkoop heeft, die van mij kwamen bij een lokale electro-boer..
Of je neemt gewoon van die strd zwarte, kunstof knoppen. Ik persoonlijk vond het geen gezicht (op mijn witte case :/), maar op een donkere case staan ze misschien wel mooi..
Conrad heeft ze voor ongeveer € 2,- per stuk.

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

(jarig!)
Die zwarte wel ja. Maar die heeft de electro-boer ook, ook voor €2,-

Ik doelde meer op die alu-draaiknoppen ;)

Use the Search Luke...

Verwijderd

Silentpuma schreef op 02 januari 2003 @ 12:09:
Die zwarte wel ja. Maar die heeft de electro-boer ook, ook voor €2,-

Ik doelde meer op die alu-draaiknoppen ;)
daar had ik het ook over :P
/me pakt de conradgids er even bij :
Geribbelde Aluminium knop met streepmarkering :
183662-44 Knop diameter : 12mm hoogte : 12mm € 1.83
183714-44 Knop diameter : 17mm hoogte : 13mm € 2.02
183729-44 Knop diameter : 20mm hoogte : 14mm € 2.12
183756-44 Knop diameter : 24mm hoogte : 15mm € 2.31
183782-44 Knop diameter : 18mm hoogte : 16mm € 2.78

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 12:18 ]

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

(jarig!)
Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 12:16:
[...]

daar had ik het ook over :P
* Silentpuma pakt de conradgids er even bij :
Geribbelde Aluminium knop met streepmarkering :
183662-44 Knop diameter : 12mm hoogte : 12mm € 1.83
183714-44 Knop diameter : 17mm hoogte : 13mm € 2.02
183729-44 Knop diameter : 20mm hoogte : 14mm € 2.12
183756-44 Knop diameter : 24mm hoogte : 15mm € 2.31
183782-44 Knop diameter : 18mm hoogte : 16mm € 2.78
Lol, jij je zin ;) Hmm, die prijzen zijn een stuk vriendelijker dan dat ik er voor had neergelegd :'( Ik had/heb nog geen Conradgids.. :/
(Wordt het toch een keertje tijd denk ik... :D)

Use the Search Luke...

• GF
Hoeveel moet je minimaal bestellen bij conrad en hoe duur zij die verzendkosten. Want als ik morgen weer bij de display kom en die knoppen zijn erg duur dan wil ik ze wel bij de conrad kopen omdat dat ondanks de verzendkosten toch wel wat scheelt denk ik zo

Verwijderd

Bij conrad hoef je het niet te doen als je alleen die knoppen wilt, want je krijgt € 8 extra aan je broek als je onder de €17 besteld.....

Zo, en nu :z :Z

Verwijderd

• GF
Wat moet ik daar vinden volgens jouw :? (denk niet dat je dit topic gelezen hebt of wel |:( )

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

(jarig!)
GF, waar woon jij eigenlijk? Ik kan je eventueel het adres van die electro-boer geven waar ik ze vandaan heb. Heb je iig iets... :P

Use the Search Luke...

• GF
Heb vanochtend de display gebeld of ze wel open waren :p en op ze wel 10w 100Ohm potmeters hadden. Die hadden ze niet op voorraad maar konden besteld worden. Prijs 35 euro per stuk. WTF :( . Dus die winkel word dus niks :D.

Denk dus dat ik maar de conrad gids ga bestellen of weet iemand een andere online elektro winkel die redelijk goedkoop is en veel heeft (iig wat ik nodig heb)
Silentpuma schreef op 03 January 2003 @ 11:44:
GF, waar woon jij eigenlijk? Ik kan je eventueel het adres van die electro-boer geven waar ik ze vandaan heb. Heb je iig iets... :P
Tussen geldermalsen en zaltbommel in in een gat.

• Lethal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04-2019
Exter, misschien is het handig om bij je schema op je site te vermelden dat het:

In Out Adj

ipv In Adj Out , ik ging bijna de mist in...

Verwijderd

Mmm, kan me voorstellen dat het verwarrend kan zijn, maar een schema geeft geen informatie over de pinconfiguratie van echte componenten.

De schematische voorstelling van een LM317 heeft niets van doen met de echte component.

Wat ik ga doen is een afbeelding van de echte LM317 erbij zetten.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 21:06 ]

• GF
Weet er iemand of conrad 6-10W 100Ohm draadpotmeters verkoopt?? Kan ze niet vinden op de site (heb catalogus al bestelt maar duurt denk ik ff voordat ik die heb)

Verwijderd

Waar heb jij zulke zware potmeters voor nodig?

• GF
Werd me eerder dit topic aangeraden. Zoals gezegd niet tot weinig verstand van electra en suggesties waren erg welkom maar dit werd me dus aangeraden en niks anders. Maar wat zou jij dan als potmeter nemen?

Verwijderd

Hangt er vanaf hoe zwaar je fans zijn die je wilt regelen.

• GF
Alle 80*80mm fans (5X) 2.5W ongeveer en 92*92mm fan 3.36W (1X)

Hij moet dus geschikt zijn voor 3,5W ongeveer en mischien wat ruimer voor eventueel ooit 120*120mm fan

[ Voor 80% gewijzigd door GF op 04-01-2003 02:49 ]

Verwijderd

Hou die 0,25W regel aan en je weet het.
Draadgewonden begint bij iets van 3W geloof ik, dus die zijn zwaar zat.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 02:45 ]

• GF
Dus 4W moet ik na editen van vorige post nemen. Die zag ik d8 ik wel staan op conrad site. En 100Ohm is ook goed of moet dat voor optimaal regelen nog iets hoger (150?)

[ Voor 31% gewijzigd door GF op 04-01-2003 02:51 ]

Verwijderd

Nee, 100 Ohm zorgt voor een goed regelbereik.
Btw, ik denk dat je van 100 naar 220 of 250 Ohm gaat.
Voor hele zware fans moet je eerder naar 50 Ohm.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 02:55 ]

• GF
Ok dan zal ik wel voor 4W 100Ohm potmeters gaan kijken. Thnx voor de suggesties!

Verwijderd

Mooizo, kan'k nu gaan pitten..

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

(jarig!)
GF schreef op 04 januari 2003 @ 02:50:
Dus 4W moet ik na editen van vorige post nemen. Die zag ik d8 ik wel staan op conrad site. En 100Ohm is ook goed of moet dat voor optimaal regelen nog iets hoger (150?)
100Ohm is zat ja, ik gebruik nu 50Ohm naar volle tevredenheid. :) Als je nog hoger gaat dan 100Ohm, heb je kans dat je fans niet meer willen starten, omdat het voltage dan zo laag is!

Trouwens, de winkel waar ik ze vandaan heb zit in Rotterdam.. (van Embden)

Use the Search Luke...

• GF
Rotterdam is me iets te ver :P. Heb de conrad gids maar bestelt en zal daar wel op moeten w8ten ben ik bang

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Kijk mamma, een fanbus zonder knopjes! :P

Ik had de onderstaande schema's gepost naar _bas_ in "fabnbus, waarom geen fanmate schemas"

maar misschien dat er hier nog iemand iets mee kan.

Afbeeldingslocatie: http://senile.et.tudelft.nl/bas/vent1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://senile.et.tudelft.nl/bas/vent2.jpg

Bij temperaturen lager dan 25 graden staat er altijd 7 volt op je fan en bij 40 graden of hoger staat er 10,5 volt op het schema (bij 12 volt input). Het tweede schema gebruikt een lowdrop regelaar waardoor je er 11.8 volt uit kan komen bij >40 graden.
Als je de waardes van de NTC en/of weerstand aanpast dan kan je de grens van 40 graden wel hoger legen, bv op 50 graden.

Ik heb het schema al jaren in gebruik en het werkt zonder problemen.

Senile! Senile Oekaki

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

(jarig!)
Hmmz volgens mij wil de topicstarter juist WEL knopjes op zijn fanbus.. :p Het zelf kunnen regelen is veel leuker en beter natuurlijk, dan heb je er tenminste controle over. (that`s the hole point ;))

Maar het is wel geinig zo`n temp-gestuurde fanbus.. Misschien nog als extra erbij? 2 standen: automagische piloot en hand bediening! :D :D
(Lees: ouders en game-modus ;) :p)

Use the Search Luke...

• GF
Allebei is idd wel cool maar vind met alleen die knoppen wel duur zat volgens mij :(

• GF
Ik heb nu eindelijk de spullen van conrad binnen alleen jammer genoeg is die 100ohm draadweerstand niet zo goed :s. Hij moet nml minimaal half open staan tot vol om de fan aan het draaien te krijgen. Ik denk dat ik dus een 47 ohm voor in de plaats moet nemen of niet???

Verwijderd

Heb je al die fans dan parallel staan?

• GF
Nee heb alleen nog ff getest met 1 fan gewoon los zonder inbouw. Heb hem ook op een ouwe fan geprobeert maar das hetzelfde verhaal

Fan is btw een ennermax UC-8FAB (80*80) en alles komt straks zoals op tekening hieronder

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/getpaid4cheating2/overzicht.jpg

[ Voor 60% gewijzigd door GF op 15-02-2003 10:42 ]

Verwijderd

ehm, waarom koop je geen Baybus van Recom???? Ben je in 1 x klaar....

• GF
Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 23:08:
ehm, waarom koop je geen Baybus van Recom???? Ben je in 1 x klaar....
Zelf knutselen is leuker + ik heb nog nergens een baybus gezien die aan mij eisen voldeden

• GF
Probleem opgelost. Had -kant op zwart aangesloten 8)7 . Heb hem nu op rood aangesloten en nu doet ie het zoals ik wou. Laagste stand = langzaams. Hoogste stand = snelst

Nu ff alles in elkaar zetten. Mischien als ik nog een digi camera weet te fixen post ik het eindresultaat ook nog ff ;)
Pagina: 1