ik denk dat het juist
wel moeilijk te maken is. Ik wil er best wel een discussie topic van maken

leuk
Een paar puntjes op een rij:
• Het verhaal, is voor mij het belangrijkste in een RPG en zeker in het geval van DBZ zal er iets heel goed verzonnen worden

• Het gevechtsysteem moet goed gebalanceerd zijn
• Rassen moeten uitgebalanceerd zijn offcourse
• Steden moeten heel erg groot zijn met de eigenschappen uit de serie, strips, films.
• Characters
• Items
WARNING
heb ineens een schrijfdrang dus als je het niet boeit, scroll dan ff een poosje naar beneden
Het verhaal
Het verhaal dus zogezegd zeer goed en vol met details moeten zitten en niet zo cliché zijn als de verschillende verhalen (saga's) uit de hele trilogie van de anime. Overigens denk ik dat het best op de anime gefocust kan worden daar bijna iedereen hiermee bekend is of weleens op tv/internet gezien heeft. Ik denk zelfs dat het verhaal 1 van de belangrijkere punten in een DBZ MMORPG zal zijn als deze er ooit komt, maar wie weet. Als dit topic tot een suc6 komt en we een goede beschrijving op tafel kunnen leggen, zouden we naar bijv. Funimation kunnen stappen of infogrames die reeds met een game bezig is.
Het gevechtsysteem
Het gevechtsysteem is na het verhaal natuurlijk alles waar het om draait in een DBZ MMORPG. Er zal een goede balans gevonden worden tussen de 2 vechtkunsten, te weten melee combat en ki attacks. Wat vrij duidelijk is dat je bij bijv. level 1 t/m 3 amper gebruik kan maken van ki...
wtf is ki
Chi is de energie dat alles om je heen bevat zoals de bomen, de dieren enz elk organisme heeft dit inc wij

Eenmaal gecontroleerd binnenin je lichaam noemen we het Ki. (simpel gezegd ki=levensenergie) Ki bestaat irl ook, aziatische monniken maken hier gebruik van en dat zie je dus ook. Ik heb een keer een documentaire gezien # discovery waar ze monniken inc hun kleren kletsnat maakten. De monniken gingen in diepe meditatie en waarempel, na ~5 minuten waren ze weer kurkdroog

In DB,Z,GT is dit heel erg overdreven zodat je de Ki rondom de personen ook ziet. Sommigen mensen zien dit in het echt ook, en die spreken dan van een "aura", dat kennen we allemaal neem ik aan

Verder met het gevechtssyteem-->
...een persoon zal eerst dmv een training bij een NPC (Non Player Character) zijn Ki leren te beheersen of doordat de speler sterk genoeg is dit vanzelf leren, de tweede duurt alleen veel langer dus zie daar het voordeel van naar een trainer stappen. Het ki beheersen betekend maar een paar dingen:
• je kunt een begin maken met leren vliegen.
• je kunt je "chargen", zoveel energie verzamelen en omzetten in kracht zodat je, zolang dat proces je niet uitput, sneller en sterker bent. Als je nog niet sterk bent zal dit je behoorlijk snel uitputten!
• Je kunt mensen voelen aankomen of hun aanwezigheid opmerken doordat je hun ki waarneemd.
• Zanzokan (als ik het goed heb), je kracht in een keer explosief gebruiken om je snelheid een klein moment blachelijk ver te verhogen. Dit is hetgene wanneer je de Z fighters en tegenstanders in streepjes ziet oplossen met een funcky geluidje enzo voorts, alleen put dit ook hard uit als je nog niet de nodige exp hebt.
Om ki attacks te leren, zoals bijv de kamehame die goku keer op keer gebruikt zul je al ver moeten zijn in de "ki-leer", en ook dit vereist weer kracht en uithoudingsvermogen. Want neem eens een kijkje naar de eerst paar afleveringen van DBZ, ik dacht dat de leeftijd van Goku toen rond de 20 was. Na een paar ki aanvallen was hij moe. Picollo eveneens, na zijn makankosappo was hij supermoe, het opladen van de aanval duurde enkele minuten. Goku heeft al zijn hele leven vechtervaring, vanaf ongeveer zijn 9e jaar is hij getraind door Mr. Roshi, vanaf die periode is hij de kunst van het ki beheersen gaan leren. Dat duurt dus heel erg lang, dat moeten we zeker gaan inkorten anders is het niet leuk meer.
De melee combat, dus met vuisten en voeten moet ook heel goed zijn. Want zonder dat win je een gevecht 9 van de 10 keer niet. Hiervoor zal de leercurve van je character niet al te groot zijn, aan de ki beheersen heb je al genoeg. Je zal ongeveer de helft van de melee attacks al kunnen bij het begin, dat ligt net even aan het ras dat je kiest. Hoe het slaan en schoppen uitgevoerd moet worden laat ik voor iemand anders, daar weet ik geen goede oplossing op.
De rassen
Er zijn redelijk wat rassen dus die zullen allemaal uitgebalanceerd moeten worden, de hoofdrassen op een rij:
• Saiyans (duh)
• Humans
• Androids
• Changelings (net als frieza)
• Nameks
Nu lijkt me de krachtverdeling een beetje opzich, maar een paar id'tjes zijn misschien wel aardig.
• Saiyans zijn in het begin niet al te sterk maar hebben meer melee combat attacks tot hun beschikking dan al de andere rassen.
• De Humans is het zwakste ras, maar zijn technologies wel het meest geavanceerd.
• Androids zijn een mix van de Saiyans en Humans.
• Changelings zijn samen met de Nameks de sterkste 2 rassen maar hebben maar beperkte melee combat attacks.
Huh

En supersaiyans dan enzo? Ja dat blijft een zwak punt, wanneer de saiyans en changelings zover krijgen dat ze kunnen transformeren heb je grote kans dat ze de rest van de rassen volledig overmeesteren en dt willen we niet hebben. Het grootste discussiepunt dus.
De steden
Over de steden kan ik kort zijn, gewoon proberen elke stad die ooit genoemd is bij naam in de MMORPG te proppen en lekker groot maken inc. hover auto's en monorails en hoge wolkenkrabbers.
De characters
De characters moeten liefst voor bijna 100% zelf te maken zijn. Aangezien DBZ onnoemelijk populair is zullen er belachelijk veel mensen op af komen, zeker nu het MMORPG genre ook heel populair is. Het "bouwen" van je character:
• je kunt kiezen uit verschillende ledematen.
• bij het kiezen van verschillende ledematen kun je gelijk de statistieken aan deze toewijzen. Dus als je bijv. de benen selecteerd en bij strength geef je veel punten zal je character flink hard kunnen schoppen en hard rennen.
• het haar kun je mbv een speciale bijgeleverde tool zelf ontwerpen.
• het gezicht kan je volledig zelf maken, hiervoor is ook een tool gemaakt.
De items
Er zijn verschillende items in de serie maar eigenlijk zijn dit er te weinig om wat mee te kunnen. Daarom moeten er heel veel items verzonnen worden en het liefst per ras nog voor- en nadelen hebbende. De items worden verdiend of gekocht, het kopen gaat dmv het geldmidde de Zennie, het betaalmiddel gebruikt in het wereldje van DB,Z,GT. Onder de items vallen ook de Dragonballs, hiervoor moet iets
heel speciaals verzonnen worden want mede hierom zal de rpg draaien en het onderwerp dragonball's zal ook wel in moeten grijpen in het verhaal.

ben er moe van... nu wil ik wel ff een ding vragen, als je vind dat dit veel te lang is en dan ook moet melden dat het zo is, plz hou je dan in

Ik kan me voorstellen dat mensen denken DBZ pff das voor kindjes daar ben ik te goed voor

Leuk voor je, dat hoeven we hier ook niet te zien. Voor vragen oid over de serie ga je maar naar
Dragonball/Z/GT deel 8