MMORPG DBZ?

Pagina: 1
Acties:
  • 532 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
hey lui,
Na net Fung Wan gedownload te hebben, zie [rml]Fung Wang Online [ MMORPG][/rml] vraag ik me af of er al zoeiets in DBZ stijl is of in de maak is, het lijkt me gewoon weer eens wat anders, heel erg veel melee moves en de bekende ki attacks. Ik ga nu eerst Fung Wan eens testen :)
edit:
en het liefst fatsoenlijke zoals Fung Wan er ongeveer uitziet, want op Google kom ik alleen van die top-down varianten tegen :)

[ Voor 18% gewijzigd door Schuey op 29-12-2002 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 09-07 17:46
Dragonball Z is eigenlijk alleen een beetje leuk in vechtstijl, omdat het gewoon echt een vechtspel wordt zo. Een MMORPG zal er denk ik dan ook niet snel komen, omdat dat daar ook niet bij hoort. En er moet natuurlijk wel genoeg animo zijn voor zo'n spel anders is het zonde.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
maar die moves lijken me mede ook zo leuk, met meer exp kan je meer moves leren :) enzovoort :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Jij vraagt of er een DBZ MMORPG in de maak is, maar die is er niet. Je kan er natuurlijk wel over discussieren hoe die dan zou moeten zijn enzo, dat is wel leuk. Maar hij is niet in de maak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
ok :P :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29882

het id lijkt me idd cewl, maar dan moet het uiteraard wel in final fantasy style :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60375

Er mag dan wel een heel goed verhaal inzitten om een redelijke MMORPG te krijgen.... want anders zit je alleen maar een beetje dom te vechten.. Dan kunnen de mensen die dit van plan zijn beter nog maar weer een vechtspel maken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-03 14:00

Tim

Anoniem: 29882 schreef op 29 December 2002 @ 15:58:
het id lijkt me idd cewl, maar dan moet het uiteraard wel in final fantasy style :9
DBZ in final fantasy style, en dan MMORPG? Dat lijkt me niet echt een geweldige combinatie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-07 02:59
Een MMORPG van DragonballZ zou echt leuk zijn, en het is nog niet eens zo moeilijk te maken ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Timpie schreef op 29 December 2002 @ 16:37:
[...]

DBZ in final fantasy style, en dan MMORPG? Dat lijkt me niet echt een geweldige combinatie :+
mij wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Union
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-11-2023
ik denk maar aan diablo, teminsta twa snelheid en opzet.
maar dan mmorpg? lijkt me een beetje te veel vant goeie, max 16 spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Hi-Sintar schreef op 29 December 2002 @ 17:38:
Een MMORPG van DragonballZ zou echt leuk zijn, en het is nog niet eens zo moeilijk te maken ook :)
ik denk dat het juist wel moeilijk te maken is. Ik wil er best wel een discussie topic van maken :P leuk :)

Een paar puntjes op een rij:
• Het verhaal, is voor mij het belangrijkste in een RPG en zeker in het geval van DBZ zal er iets heel goed verzonnen worden :P
• Het gevechtsysteem moet goed gebalanceerd zijn
• Rassen moeten uitgebalanceerd zijn offcourse
• Steden moeten heel erg groot zijn met de eigenschappen uit de serie, strips, films.
• Characters
• Items

WARNING
heb ineens een schrijfdrang dus als je het niet boeit, scroll dan ff een poosje naar beneden :P :D

Het verhaal
Het verhaal dus zogezegd zeer goed en vol met details moeten zitten en niet zo cliché zijn als de verschillende verhalen (saga's) uit de hele trilogie van de anime. Overigens denk ik dat het best op de anime gefocust kan worden daar bijna iedereen hiermee bekend is of weleens op tv/internet gezien heeft. Ik denk zelfs dat het verhaal 1 van de belangrijkere punten in een DBZ MMORPG zal zijn als deze er ooit komt, maar wie weet. Als dit topic tot een suc6 komt en we een goede beschrijving op tafel kunnen leggen, zouden we naar bijv. Funimation kunnen stappen of infogrames die reeds met een game bezig is.

Het gevechtsysteem
Het gevechtsysteem is na het verhaal natuurlijk alles waar het om draait in een DBZ MMORPG. Er zal een goede balans gevonden worden tussen de 2 vechtkunsten, te weten melee combat en ki attacks. Wat vrij duidelijk is dat je bij bijv. level 1 t/m 3 amper gebruik kan maken van ki...

:? wtf is ki
Chi is de energie dat alles om je heen bevat zoals de bomen, de dieren enz elk organisme heeft dit inc wij B) Eenmaal gecontroleerd binnenin je lichaam noemen we het Ki. (simpel gezegd ki=levensenergie) Ki bestaat irl ook, aziatische monniken maken hier gebruik van en dat zie je dus ook. Ik heb een keer een documentaire gezien # discovery waar ze monniken inc hun kleren kletsnat maakten. De monniken gingen in diepe meditatie en waarempel, na ~5 minuten waren ze weer kurkdroog :D _/-\o_ In DB,Z,GT is dit heel erg overdreven zodat je de Ki rondom de personen ook ziet. Sommigen mensen zien dit in het echt ook, en die spreken dan van een "aura", dat kennen we allemaal neem ik aan ;) Verder met het gevechtssyteem-->

...een persoon zal eerst dmv een training bij een NPC (Non Player Character) zijn Ki leren te beheersen of doordat de speler sterk genoeg is dit vanzelf leren, de tweede duurt alleen veel langer dus zie daar het voordeel van naar een trainer stappen. Het ki beheersen betekend maar een paar dingen:
• je kunt een begin maken met leren vliegen.
• je kunt je "chargen", zoveel energie verzamelen en omzetten in kracht zodat je, zolang dat proces je niet uitput, sneller en sterker bent. Als je nog niet sterk bent zal dit je behoorlijk snel uitputten!
• Je kunt mensen voelen aankomen of hun aanwezigheid opmerken doordat je hun ki waarneemd.
• Zanzokan (als ik het goed heb), je kracht in een keer explosief gebruiken om je snelheid een klein moment blachelijk ver te verhogen. Dit is hetgene wanneer je de Z fighters en tegenstanders in streepjes ziet oplossen met een funcky geluidje enzo voorts, alleen put dit ook hard uit als je nog niet de nodige exp hebt.

Om ki attacks te leren, zoals bijv de kamehame die goku keer op keer gebruikt zul je al ver moeten zijn in de "ki-leer", en ook dit vereist weer kracht en uithoudingsvermogen. Want neem eens een kijkje naar de eerst paar afleveringen van DBZ, ik dacht dat de leeftijd van Goku toen rond de 20 was. Na een paar ki aanvallen was hij moe. Picollo eveneens, na zijn makankosappo was hij supermoe, het opladen van de aanval duurde enkele minuten. Goku heeft al zijn hele leven vechtervaring, vanaf ongeveer zijn 9e jaar is hij getraind door Mr. Roshi, vanaf die periode is hij de kunst van het ki beheersen gaan leren. Dat duurt dus heel erg lang, dat moeten we zeker gaan inkorten anders is het niet leuk meer.
De melee combat, dus met vuisten en voeten moet ook heel goed zijn. Want zonder dat win je een gevecht 9 van de 10 keer niet. Hiervoor zal de leercurve van je character niet al te groot zijn, aan de ki beheersen heb je al genoeg. Je zal ongeveer de helft van de melee attacks al kunnen bij het begin, dat ligt net even aan het ras dat je kiest. Hoe het slaan en schoppen uitgevoerd moet worden laat ik voor iemand anders, daar weet ik geen goede oplossing op.

De rassen
Er zijn redelijk wat rassen dus die zullen allemaal uitgebalanceerd moeten worden, de hoofdrassen op een rij:
• Saiyans (duh)
• Humans
• Androids
• Changelings (net als frieza)
• Nameks

Nu lijkt me de krachtverdeling een beetje opzich, maar een paar id'tjes zijn misschien wel aardig.

• Saiyans zijn in het begin niet al te sterk maar hebben meer melee combat attacks tot hun beschikking dan al de andere rassen.
• De Humans is het zwakste ras, maar zijn technologies wel het meest geavanceerd.
• Androids zijn een mix van de Saiyans en Humans.
• Changelings zijn samen met de Nameks de sterkste 2 rassen maar hebben maar beperkte melee combat attacks.

Huh :? En supersaiyans dan enzo? Ja dat blijft een zwak punt, wanneer de saiyans en changelings zover krijgen dat ze kunnen transformeren heb je grote kans dat ze de rest van de rassen volledig overmeesteren en dt willen we niet hebben. Het grootste discussiepunt dus.

De steden
Over de steden kan ik kort zijn, gewoon proberen elke stad die ooit genoemd is bij naam in de MMORPG te proppen en lekker groot maken inc. hover auto's en monorails en hoge wolkenkrabbers.

De characters
De characters moeten liefst voor bijna 100% zelf te maken zijn. Aangezien DBZ onnoemelijk populair is zullen er belachelijk veel mensen op af komen, zeker nu het MMORPG genre ook heel populair is. Het "bouwen" van je character:
• je kunt kiezen uit verschillende ledematen.
• bij het kiezen van verschillende ledematen kun je gelijk de statistieken aan deze toewijzen. Dus als je bijv. de benen selecteerd en bij strength geef je veel punten zal je character flink hard kunnen schoppen en hard rennen.
• het haar kun je mbv een speciale bijgeleverde tool zelf ontwerpen.
• het gezicht kan je volledig zelf maken, hiervoor is ook een tool gemaakt.

De items
Er zijn verschillende items in de serie maar eigenlijk zijn dit er te weinig om wat mee te kunnen. Daarom moeten er heel veel items verzonnen worden en het liefst per ras nog voor- en nadelen hebbende. De items worden verdiend of gekocht, het kopen gaat dmv het geldmidde de Zennie, het betaalmiddel gebruikt in het wereldje van DB,Z,GT. Onder de items vallen ook de Dragonballs, hiervoor moet iets heel speciaals verzonnen worden want mede hierom zal de rpg draaien en het onderwerp dragonball's zal ook wel in moeten grijpen in het verhaal.

:Z ben er moe van... nu wil ik wel ff een ding vragen, als je vind dat dit veel te lang is en dan ook moet melden dat het zo is, plz hou je dan in :P Ik kan me voorstellen dat mensen denken DBZ pff das voor kindjes daar ben ik te goed voor :( :7 Leuk voor je, dat hoeven we hier ook niet te zien. Voor vragen oid over de serie ga je maar naar Dragonball/Z/GT deel 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Er is trouwens al een mmorpg van Final Fantasy, maar dies hier nog niet available :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
MM- schreef op 29 December 2002 @ 19:09:
Er is trouwens al een mmorpg van Final Fantasy, maar dies hier nog niet available :)
Final Fantasy 11 is dat en die komt volgend jaar ofzo naar Europa :)
Maar we hebben het hier over DBZ en niet over Final Fantasy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
Schuey schreef op 29 December 2002 @ 19:03:
[...]

ik denk dat het juist wel moeilijk te maken is. Ik wil er best wel een discussie topic van maken :P leuk :)
Kijk wat ik daarmee bedoel is dat het maken van een rpg over dbz veel makkelijker is dan het maken van bijvoorbeeld asheron's call 2 of dark age of camelot. Bij dragonballz heb je gwoon veel minder inspiratie nodig omdat bijna alle characters al bekend zijn en zo ook de items/rassen enz. :)

sorry voor ontbreken hoofdletters in namen want gaat moeilijk typen terwijl je eet :P

Verder zeer leuk verhaal, het zou inderdaad moeten draaien om de dragonballs. Je zou bijv. 3 realms kunnen maken en dan de dragonballs verspreiden onder de realms (werelden, of planeten is beter voor dbz. Bijv. aarde voor humans, namek voor nameks en een ander planeet voor changelings). Zo gauw je de dragonballs vindt zou je die naar je realm baas moeten brengen (soort kami dus voor aarde) en op een gegeven moment moet je door middel van planeet versus planeet gevechten de dragonballs proberen te veroveren. Als een planeet alle dragonballs heeft krijgt die planeet iets extras waar alle mensen op die planeet voordeel van hebben. Daarna worden de dragonballs weer verspreid over 3 planeten en dan mag de zoektocht weer beginnen :)

sorry nogmaals als er spelvouten zijn typen gaat moeilijk met 1 hand

[ Voor 41% gewijzigd door Hi-Sintar op 29-12-2002 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
hmm je hebt goede punten :)
bedankt voor de reactie :D
had de hoop al verloren leuke reacties te krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2109

Speel MUD's Daar zijn er al een hele zooi van in omloop.

Het grootste probleem zit hem in het balanceren van de Ki het chargen, powerup en powerdown, het overgaan naar SSJ met de tijd die daarbij nodig is. Je moet ook de rassen gelijk gaan trekken om zo het spel in balans te houden en hierdoor krijg je een gigantische hoeveelheid problemen waar je rekening mee moet houden. Daarnaast het importeren van elke attack, charge hoeveelheid, kracht, schaalbaarheid etc etc moet ook uitgewerkt worden. Dan heb je ook alignment problemen. zo kan je de Genki-dama bounces als je good aligned ben en niet wanneer je evil ben. Characters moeten reageren op alignment.

Het lijkt me namelijk niet makkelijk om bij bv. King Kai te komen met een evil alignment en zullen er attacks alignment afhankelijk zijn.

Het idee kan zeker uitgewerkt worden maar er komt heel veel bij kijken wil het iets goeds gaan worden dat ik denk dat het niet zal gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
de HL Mod --> ESF als combat styl ?? ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Loadichus schreef op 29 December 2002 @ 21:07:
de HL Mod --> ESF als combat styl ?? ......
Ik heb een keer een Beta daarvan gespeeld en vond het een beetje te simpel gehouden, schoppen en slaan that's it...
Anoniem: 2109 schreef op 29 December 2002 @ 20:55:
Speel MUD's Daar zijn er al een hele zooi van in omloop.

Het grootste probleem zit hem in het balanceren van de Ki het chargen, powerup en powerdown, het overgaan naar SSJ met de tijd die daarbij nodig is. Je moet ook de rassen gelijk gaan trekken om zo het spel in balans te houden en hierdoor krijg je een gigantische hoeveelheid problemen waar je rekening mee moet houden. Daarnaast het importeren van elke attack, charge hoeveelheid, kracht, schaalbaarheid etc etc moet ook uitgewerkt worden. Dan heb je ook alignment problemen. zo kan je de Genki-dama bounces als je good aligned ben en niet wanneer je evil ben. Characters moeten reageren op alignment.

Het lijkt me namelijk niet makkelijk om bij bv. King Kai te komen met een evil alignment en zullen er attacks alignment afhankelijk zijn.

Het idee kan zeker uitgewerkt worden maar er komt heel veel bij kijken wil het iets goeds gaan worden dat ik denk dat het niet zal gebeuren.
MUD's wil ik nu juist vermijden ;)
En als nu een bedrijf de potentie van zo een MMORPG ziet zou het wel kunnen, why not :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waar is dan een DBZ mud :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
hier hebben ze er wel een berg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
Damn silver dat ziet er niet goed uit.

maarja het zou wel leuk zijn dat er een DBZ mmorpg game zou komen en dan technieken leren zoals de kamehameha :P en andere :P maar bijv. quests doe zoals de saga's :D wie de "Grote" vijand verslaat (ex. Frieza) kan bijv. een in-game prijs winne

maarja.. dat is maar een gedachte |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39251

www.esforces.com, er is een nieuwe versie, jij had waarschijnlijk toen de alpha gespeeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33687

Hmmz als je geen bergen/steden kan opblazen lijkt me er geen hol aan..die DBZ Budokai was een compleet lachertje imho.
Dbz games moeten zich focusen op energie atacks..niet die achtelijk melee combat omdat de karakters al vanaf het begin sneller slaan/schoppen dan jij kan volgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
Is dit wel wat ??? Graag iemand hierover die dit al speelt, zit er btw wel verdomt simpel uit ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:48
Loadichus schreef op 30 december 2002 @ 00:25:
[...]

Is dit wel wat ??? Graag iemand hierover die dit al speelt, zit er btw wel verdomt simpel uit ....
Zag toevallig dat een paar mensen uit m'n msn dit speelden. Je schijnt een powerlevel te hebben, je kan trainen, en je kan als je character dat kan SSJ, SSJ2 etc worden. Heb gehoord dat het verslavend zou zijn, alleen minpunt was wel dat de server zo vaak down zou zijn. Ik heb het zelf niet gespeeld iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57718

Hi-Sintar schreef op 29 December 2002 @ 19:40:
[...]

Kijk wat ik daarmee bedoel is dat het maken van een rpg over dbz veel makkelijker is dan het maken van bijvoorbeeld asheron's call 2 of dark age of camelot. Bij dragonballz heb je gwoon veel minder inspiratie nodig omdat bijna alle characters al bekend zijn en zo ook de items/rassen enz. :)

sorry voor ontbreken hoofdletters in namen want gaat moeilijk typen terwijl je eet :P

Verder zeer leuk verhaal, het zou inderdaad moeten draaien om de dragonballs. Je zou bijv. 3 realms kunnen maken en dan de dragonballs verspreiden onder de realms (werelden, of planeten is beter voor dbz. Bijv. aarde voor humans, namek voor nameks en een ander planeet voor changelings). Zo gauw je de dragonballs vindt zou je die naar je realm baas moeten brengen (soort kami dus voor aarde) en op een gegeven moment moet je door middel van planeet versus planeet gevechten de dragonballs proberen te veroveren. Als een planeet alle dragonballs heeft krijgt die planeet iets extras waar alle mensen op die planeet voordeel van hebben. Daarna worden de dragonballs weer verspreid over 3 planeten en dan mag de zoektocht weer beginnen :)

sorry nogmaals als er spelvouten zijn typen gaat moeilijk met 1 hand
Lijkt me inderdaad een leuk idee en op deze manier heb je dus 3 verschillende realms waarvan elk zijn eigen leger heeft, je kunt zelf uiteraard door middel van je keuze van je character kiezen bij welke realm je hoort.

Massive War lijkt me wel heel erg vet 2 of 3 realms die met hun legers tegen elkaar aan het vechten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:40
SilverMaster schreef op 30 december 2002 @ 09:48:
[...]

Zag toevallig dat een paar mensen uit m'n msn dit speelden. Je schijnt een powerlevel te hebben, je kan trainen, en je kan als je character dat kan SSJ, SSJ2 etc worden. Heb gehoord dat het verslavend zou zijn, alleen minpunt was wel dat de server zo vaak down zou zijn. Ik heb het zelf niet gespeeld iig.
idd het lijkt eer wel op ja :) probeer nu steeds te joinen en hij download alles maar zodra ik een nieuwe character aanmaak wil hij niet verder :? naja probeer et vanavond wel weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTA3
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Anoniem: 57718 schreef op 30 december 2002 @ 10:06:
[...]

Lijkt me inderdaad een leuk idee en op deze manier heb je dus 3 verschillende realms waarvan elk zijn eigen leger heeft, je kunt zelf uiteraard door middel van je keuze van je character kiezen bij welke realm je hoort.

Massive War lijkt me wel heel erg vet 2 of 3 realms die met hun legers tegen elkaar aan het vechten zijn.
spirit bomb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
Anoniem: 57718 schreef op 30 december 2002 @ 10:06:
[...]

Dan moet je Dark Age of Camelot spelen (zie sig :P) want daar draait het eigenlijk allemaal in DAoC om :)

En wat als je bijvoorbeeld buu kiest ben je dan onsterfelijk ofzo :D

[ Voor 7% gewijzigd door Hi-Sintar op 30-12-2002 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Hi-Sintar schreef op 30 december 2002 @ 16:44:
[...]

Dan moet je Dark Age of Camelot spelen (zie sig :P) want daar draait het eigenlijk allemaal in DAoC om :)

Buu zal je niet kunnen kiezen, het gaat om het maken van een eigen character. Voor de forum based RPG die ik gerund heb, hadden we gewoon een tijdlijn gemaakt waarin uitgelegd werd dat elke bekende al dood was en we enkele generaties verder waren :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Union
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-11-2023
een mmorpg van dbz zou wel welkom zijn, tis allebij enwijs poplair, en terecht,
Ik vindt esf trouwens niet al te geweldig, maar ik snap er ook weinig van.
zijn er trouwens al topics met opsommingen van DBZ games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
misschien, dan moet je eens zoeken ;)
Maar daar wil ik niet met dit topic naar toe, naar opsommingen. Mensen laat jullie inspireren en kom net ideeën, suggesties, commentaar ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
[Offtopic]
Hi-Sintar schreef op 30 December 2002 @ 16:44:

Lijkt me tof spel, maar ik ben niet bereid maandelijks een bedrag te betalen, voor een game ....... stel je voor dat ik het na een maand niet meer leuk vind......

[Ontopic]
Hi-Sintar schreef op 30 december 2002 @ 16:44:
Lijkt me niet, Buu heeft regeneration krachten, dit kun je weer compaseren met weinig levens, en tijd nodig om een regeneration te doen......
bovendien is het niet de bedoeling, om een bestaande vechter te creeeren, maar je eigen. Anders heb je wel 2000 Vegeta's online ..... lijkt me ook niet echt handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Loadichus schreef op 31 december 2002 @ 01:25:
[Offtopic]

[...]

Lijkt me tof spel, maar ik ben niet bereid maandelijks een bedrag te betalen, voor een game ....... stel je voor dat ik het na een maand niet meer leuk vind......

[Ontopic]

[...]

Lijkt me niet, Buu heeft regeneration krachten, dit kun je weer compaseren met weinig levens, en tijd nodig om een regeneration te doen......
bovendien is het niet de bedoeling, om een bestaande vechter te creeeren, maar je eigen. Anders heb je wel 2000 Vegeta's online ..... lijkt me ook niet echt handig
jij snapt het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Er is een MMORPG in de maak die in de zomer in Korea uit zo moeten komen. genaamd Dragonball online

(Bron fok.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Str1ngS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-11-2022

Str1ngS

Boe!

TnI 4 Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-07 12:33
Ik denk dat je dan beter een MMORPG kunt maken van Dragonball. In Z werd voornamelijk gevochten, en was het verhaal (welk?) verder flinterdun. Bij Dragonball daarentegen (waar je helaas dan wel weer jongere/kleinere en minder figuren hebt) was het verhaal degelijk.
Toch blijf ik een overheersend gevoel houden dat een MMORPG gebasseerd op de dragonball serie gedoemd is om te falen, daar het bijzonder weinig andere dingen kent dan vechten. Ook is de balans tussen alle rassen bijzonder ver te zoeken.
Wat mij dan leuk lijkt; neem de toffe aspecten uit de DB serie, zoals de chi powers, en het opdoen van ervaring, waardoor je als maar sterker wordt. Maar, meng het dan met een ander universum...

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Weltschmerz schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 15:16:
Ik denk dat je dan beter een MMORPG kunt maken van Dragonball. In Z werd voornamelijk gevochten, en was het verhaal (welk?) verder flinterdun. Bij Dragonball daarentegen (waar je helaas dan wel weer jongere/kleinere en minder figuren hebt) was het verhaal degelijk.
Toch blijf ik een overheersend gevoel houden dat een MMORPG gebasseerd op de dragonball serie gedoemd is om te falen, daar het bijzonder weinig andere dingen kent dan vechten. Ook is de balans tussen alle rassen bijzonder ver te zoeken.
Wat mij dan leuk lijkt; neem de toffe aspecten uit de DB serie, zoals de chi powers, en het opdoen van ervaring, waardoor je als maar sterker wordt. Maar, meng het dan met een ander universum...
Je hoeft je toch niet perfect aan DBZ te houden. Het gaat om het universum. En dan balance je het voor meer speel plezier. Het is niet echt onmogelijk, maar wat ik me afvraag is hoe je DBZ gevechten in een MMORPG krijgt.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-07 07:38

rimpeldinky

nani?

Postius schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 15:32:
[...]

Je hoeft je toch niet perfect aan DBZ te houden. Het gaat om het universum. En dan balance je het voor meer speel plezier. Het is niet echt onmogelijk, maar wat ik me afvraag is hoe je DBZ gevechten in een MMORPG krijgt.
gewoon wow-like? maar dan gewoon de hand to hand battles minder damage laten doen als de powers, probleem lijkt me te zitten in de super-sayan "modes" en de fusie dansjes :P

* rimpeldinky casts lvl 5 kame-hame-ha
* rimpeldinky does 500 dmg
* rimpeldinky casts powerscan
ZOMG ITS OVER 9000!

[ Voor 6% gewijzigd door rimpeldinky op 20-03-2007 16:14 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
[...]

De gevechten zullen iig wel lang gaan duren :+

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

niet voor mij...dat gaat gegarandeerd volzitten met 14-jarige ADHD gevallen :|

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-07 11:04
Ik weet niet of jullie het allemaal al wisten, maar er is dus officieel een DBZ MMO in de maak. Hier een berichtje op Gamer.nl, met in de comments al enkele afbeeldingen. Hoe ver het spel in ontwikkeling is, is niet helemaal duidelijk, maar het is iig nog lang niet af.

Mijn vertrouwen in het spel is gelijk al niet erg hoog trouwens. De graphics lijken me erg matig te worden, en een MMO van DBZ lijkt me sowieso niet consequent te maken met de bestaande verhalen. Zo blijkt wel uit de tv-serie dat Saiyans uiteindelijk het sterkste ras zijn, met hooguit een handje vol andersoortige wezens die af en toe een kans maken. Als er nu een rpg komt waarin een mens net zo sterk kan worden als een Super Saiyan 5 ofzo, dan is voor mij de lol eraf. Mensen hebben in de serie gewoon niet de mogelijkheden die een Saiyan heeft. Ik heb de recente beat-em-up-games van DBZ nooit gespeeld, maar daarin zit waarschijnlijk hetzelfde onrealisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-06 11:16
Het is geen toeval dat dit topic weer gekickt is he, 7 posts boven je werd het al gemeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-07 11:04
Oeps! Je hebt helemaal gelijk. Was inderdaad wel erg toevallig :)

Anyway: Na de screens eens goed te hebben bekeken, zijn de graphics best redelijk. Ik wacht wel op de previews/reviews voordat ik oordeel. Ik ben groot fan van de serie, maar ik heb nog weinig vertrouwen in een DBZ MMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-07 12:33
[...]

Je hoeft je toch niet perfect aan DBZ te houden. Het gaat om het universum. En dan balance je het voor meer speel plezier.
Dat zeg ik dus... 8)7
En dat zei ik omdat al de posts voor mij puur en alleen gingen over DBZ (lees de rassen en personages etc...) |:(

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWolf666
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-06-2022

BlackWolf666

Dawn's Moonlight

Even een paar screens.

Afbeeldingslocatie: http://static.gameparty.net/screenshots/2491/75108.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.gameparty.net/screenshots/2491/75109.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.gameparty.net/screenshots/2491/75110.jpg

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idifix
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-05-2024
op zich zijn de screens nog niet eens zo slecht ik zal het spel wel proberen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Mmmmm eens in de gaten houden. het ziet er uit als een DBZ mod voor WoW maar goed lang leve een gratis beta test!(Als die er hopelijk komt).

Verder: Jammer dat het door Aziaten wordt gemaakt. Sorry maar die kerels kunnen echt geen MMO spellen maken. Al hun MMORPG's(die hier ook zijn uitgebracht) komen uit op EINDELOOS farmen, en PvP. Ik ben toch meer een Quest persoon.

[ Voor 45% gewijzigd door Postius op 24-03-2007 02:03 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148927

Je kan ook een DBZ MMORPG als een web-based spel spelen, een voorbeeld daarvan is : V-Dragonball . Helaas geen monsterlijke graphics, maar dat kan je ook niet verwachten als je het voor iedereen beschikbaar wilt stellen ( voor de dialup fans onder ons ).

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 148927 op 14-06-2007 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-07 10:13
is der al meer nieuws over deze mmorpg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-07 09:03