[auto] Pioneer subwoofer TS-WX205

Pagina: 1
Acties:
  • 2.781 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 21:21
sjit topic titel vergeten moet zijn: "Pioneer subwoofer TS-WX205 is dat wat?"

Ik ben van plan om een subwoofertje voor in de auto te kopen, vanmiddag wat rondgekeken. Mijn oog viel in 1e instantie op een magnat power bull (170€) en dan daar een losse versterker(200€) bij kopen, bij elkaar dus 370€.

Nou raadde de verkoper mij onderstaande actieve pioneer subwoofer aan, met een ingebouwde versterker(275€). Voordeel hiervan is dat het de aanschaf van de versterker scheelt en het gewoon een nette doos is zeg maar. Nou ben ik alleen benieuwd naar de prestaties van dit ding. Is dat wel wat redelijk? Volgens de verkoper meer dan zat aangezien ik een hatchback heb (Ford Focus 5 deurs), kleine ruimte en geen kofferbak zeg maar. En was de magnat een beetje overkill, volgens hem dan. Helaas was de box niet in de winkel aangesloten.

Maar wie heeft er ervaring met dit ding? En wat raden jullie aan? De muziek die ik draai is voornamelijk, hardstyle en hardcore, dus vrij dreunende muziek :)

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/carspeakers/pioneer/1012233447236ts-wx205_detailpage.jpg

http://www.pioneer.nl/nl/...id=603&taxonomy_id=25-130

[ Voor 4% gewijzigd door Koffiezuiper op 28-12-2002 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:26

JT

VETAK y0

Hoeveel inch woofer zit erin ? En kon je hem niet gewoon in de winkel beluisteren ?

[ Voor 47% gewijzigd door JT op 28-12-2002 19:15 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
JT schreef op 28 December 2002 @ 19:14:
Hoeveel inch woofer zit erin ?
Wat specs:

Sensitivity (1W/1m) 107 dB

Maximum Power 250 Watt

Woofer size (cm) 20 cm

Lead wires integrated large diameter Conex Damper with damper ring Yes

Auto ON/OFF overload protector Yes

Enclosure Volume 18 liter

Dimensions (W x H x D) 280x248x446 mm

JA in de winkel beluisteren kon niet, was niet aangesloten, met het verhaaltje erbij dat het niet overeenkomt in zo'n grote ruimte.

Ik ben van mening dat het wel een indicatie geeft, maar ja, verdere winkels kon ik niet zo snel bedenken in de buurt. Mediamarkt(leeuwarden) had hem niet.

[ Voor 26% gewijzigd door Koffiezuiper op 28-12-2002 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Dan kunnen ze hem gewoon aansluiten. Alsie gewoon kut klinkt dan heb je grote kans dattie dat in de auto ook doet. Klant is koning, als hij je niet wilt helpen dan kan je gewoon weg gaan. Daarnaast kan je ook vragen/eisen dat je hem kan inruilen binnen x dagen als je er niet tevreden mee bent.

[ Voor 15% gewijzigd door JT op 28-12-2002 19:20 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Waarschijnlijk genoeg als je niet al te extreme eisen hebt. Voor dat geld echter kun je met zelfbouw een stuk verder komen. Pak je een 4 kanaals versterker, brug je 2 kanalen voor de (zelfbouwe) sub, 2 andere voor speakers in je hoedenplank en voor voor in de wagen sluit je nog wat kleine speakers direct op je HU aan. Dat moet je voor dat bedrag (300 euro) ook wel kunnen redden.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

JT schreef op 28 december 2002 @ 19:19:
Dan kunnen ze hem gewoon aansluiten. Alsie gewoon kut klinkt dan heb je grote kans dattie dat in de auto ook doet. Klant is koning, als hij je niet wilt helpen dan kan je gewoon weg gaan. Daarnaast kan je ook vragen/eisen dat je hem kan inruilen binnen x dagen als je er niet tevreden mee bent.
Tja, een sub in een winkel luisteren klinkt totaal anders dan in de wagen (kleine ruimte).

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

Hmm, klinkt wel leuk ingebouwde versterker, maar als je een keer een nieuwe sub in je auto wilt hangen, zit je vast aan een inbouw versterker. Die zal je waarschijnlijk wel kunnen gebruiken, maar handig en mooi zijn wat anders ;)

Ken ze allebei niet, maar als je je ze niet kan beluisteren zou ik ze niet kopen, ook aan ervaringen heb je niet veel, want er zijn waarschijnlijk geen mensen die ze allebei hebben gehoord, dan is het nogal subjectief.

Zo van, ik heb de .... en ik kan echt alle ramen eruitblazen!

Zou toch ff regelen dat je ze allebei kan horen. Ook zou ik nooit in maar 1 winkel kijken, maar altijd meerdere .

edit: Kan een modje niet ff die topictitel aanpassen, staat wel erg vaag nu

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 50944 op 28-12-2002 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
JT schreef op 28 december 2002 @ 19:19:
Ja heb je helemaal gelijk in, maar ik denk vraag even hier naar meningen, aangezien hier de audiofielen zitten :), ga zowiezo luister voordat ik iets koop, maar als hier gezegd wordt bespaar je de moeite is het snel klaar.

[ Voor 48% gewijzigd door Koffiezuiper op 28-12-2002 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

GA!S schreef op 28 December 2002 @ 19:21:
[...]

Tja, een sub in een winkel luisteren klinkt totaal anders dan in de wagen (kleine ruimte).
Dat is wel zo, maar er zijn gewoon bepaalde dingen die niet van klote naar goed gaan alsie in een auto terecht komt, snappie ? Om een voorbeeld te geven, de maximale uitslag...

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1933

Koffiezuiper schreef op 28 December 2002 @ 19:16:
JA in de winkel beluisteren kon niet, was niet aangesloten, met het verhaaltje erbij dat het niet overeenkomt in zo'n grote ruimte.

Ik ben van mening dat het wel een indicatie geeft, maar ja, verdere winkels kon ik niet zo snel bedenken in de buurt. Mediamarkt(leeuwarden) had hem niet.
slechte verkoper dan zeg! de subwoofer moet eerst door middel van de behuizing een lekkere dreun produceren en daarna moet de kofferbak de rest doen he :)

tuurlijk is het beter testen IN een auto, maar je kan wel vergelijken in een normale ruimte... kan je bijv. horen wanneer iets wel/niet vervormt en hoe hard een bepaalde subwoofer kan

ik heb zelf een goedkope no-name subwoofer met ingebouwde versterker in de kofferbak liggen (dacht dat ie 90 euro was) en dat dreunt best in m'n opel kadett sedan! het geeft net die extra lage toon die ik anders mis omdat m'n hoedenplank speakers nooit genoeg zijn om een lage toon te produceren in mijn kofferbak!
voor 90 euro heb ik al een hoop lol beleefd aan die subwoofer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-05 08:21
Is best een leuk subje, gaat wel hard maar niet super strak (of ben ik teveel gewend?).

Voor het geld zou ik even niet weten wat beter is dan dit kistje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
Maar komt het in de beurt van een losse versterker met een magnat pijp of bij lange na niet?

En verder de eisen die ik heb, tsja ben niet zo thuis in de audio wereld, ik mis de bass in de auto, het moet dreunen :).

[ Voor 6% gewijzigd door Koffiezuiper op 28-12-2002 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Als het alleen maar moet dreunen, en het liefst hard, dan kun je beter die Magnat pijp kopen + losse versterker.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

GA!S schreef op 28 December 2002 @ 19:38:
Als het alleen maar moet dreunen, en het liefst hard, dan kun je beter die Magnat pijp kopen + losse versterker.
Die combo heeft ook mijn voorkeur, kan je altijd nog een andere passieve sub kopen, kosten toch haast niks, vergelijken met die versterker dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het nut van dit ding zou voor mij zijn dat ik een makkelijk en netjes verwijderbare kist moet hebben, want in een 206cc past nu eenmaal niet veel en mocht ik nu eens veel moeten vervoeren dan wil ik hem los kunnen pluggen en direct eruit kunnen halen.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik zou ook voor de losse combo gaan, en eigenlijk de : -> als je het doet, doe het dan goed methode gebruiken.

Dan meteen een 4 kanaals versterker en een subkistje (wat makkelijker te verwijderen is dan een actieve sub met aansluitingen en al), dan kan je je hele auto van geluid voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:51

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Je zal in de eerste instantie vast wel tevreden zijn over het geluid.
Maar na een tijdje wil je wellicht meer bas.. of toch betere. Maar uitbreiden kan dan niet; je zal overnieuw moeten beginnen.. En car-audio kan nogal verslavend zijn heb ik gemerkt...

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46060

Op zich is dit een erg goed apparaat, tenminste zoals ik hem heb gehoord. Mijn buurjongen heeft een Vito en die heeft er één tussen de voorstoelen in liggen. In die bus klinkt hij erg goed maar dit kan in een Focus natuurlijk heel anders zijn, mede omdat hij hier verder weggestopt ligt en het geluid wordt tegen gehouden door de achterbank enz. Ik kan wel vertellen dat deze kist een erg warm geluid heeft en erg strak klinkt. Je zal dus geen last krijgen van een modderige bass. Maar als ik mocht kiezen dan zou ik toch voor zelfbouw gaan, mede omdat je dan toch iets meer voor je geld hebt en een goede set bij elkaar kan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 00:07
titelfix

En die specs vind ik wel erg overdreven (zoals gebruikelijk met car audio), maar daar kun je best doorheen zien. Verder is de luisterruimte erg bepalend voor het geluid wat er uit komt. Je kunt in een winkel dus goed op fysieke eigenschappen letten (uitslag vind ik zelf erg belangrijk), maar houd er rekening mee dat het in een auto wel eens een stuk minder strak kan klinken. Aan de andere kant zou het ook positiever uit kunnen pakken dus dat is een kwestie van proberen. Terugbrengen kan altijd nog.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 16:58

GaMeOvEr

Is een hork.

Tja. Ik ben nooit zo blij geworden van "geïntegreerde" zaken, zoals deze Sub met Amp.

Liever zou ik een los kistje met een losse Amp kopen. Mijn ervaring is dat de versterkertjes in deze dingen vaak onderbemeten zijn.

Overigens: Er is een verschil in de Bass-productie van een kist of een pijp, een baspijp geeft wel _veel_ bass, maar het is altijd zo irritant nadreunende R&B Bass, waar ik een hekel aan heb. (Lekker met rockmuziek. :r )

Als jij dat wel prettig vind, gewoon een baspijp kopen.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
Aha ik zie dat jullie de voorkeur geven aan los spul, bedankt voor de adviezen. Ze hebben allebei zo hun voordelen, maar ik denk toch dat ik voor het losse spul ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Das een goed idee :) Caliber maakt wel leuke spullen voor niet al teveel.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
Ja nu dus op zoek naar goed prijs/kwaliteit spul. JT geeft caliber aan, ik zelf vind magnat altijd wel leuk, JBL lijkt me ook prima spul, maar is dat een beetje goed spul? Audio wereld is vrij nieuw voor me en kan door alle merken het bos niet meer zien :)

Ikzelf heb deze nog liggen zaten in de hoedenplank van me vorige auto (kadett) zonder versterker dat wel, klonk toch altijd leuk.
Afbeeldingslocatie: http://www.magnat.nl/magnat-car/pictures/693bullpower.jpg
Magnat Bull Power 639
.
systeem 3-weg Triaxiaal
ohm 4
freq. beriek 32 - 22.000hz
rms / max 70 / 140 watt
sound pressure level (db) 91
crossover 500 / 5000hz.
din-size (mm) 6x9

Nou heb ik dus een 4 kanaals versterker nodig, zodat ik deze boxjes ook weer kan aansluiten en een subpijp.

[ Voor 69% gewijzigd door Koffiezuiper op 29-12-2002 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ken ik niet zo op autogebied, maar ik zelf heb de indruk van wel. Nogmaals, dat is niet gebasseerd op praktijkervaring met het merk.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 16:58

GaMeOvEr

Is een hork.

Magnat heeft voor in de auto zeker wel leuk spul. :) Die speakers die jij nog hebt, zullen alvast een leuk geluid geven voor achterin, zeker als je ze aan een versterker hangt. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28864

Ga eerst eens wat meer lezen over car audio. Dan zul je merken dat je beter helamaal geen hoedenplank speakers kunt gebruiken. En dat pioneer leuke radio's maakt maar dat je voor speakers bij andere merken een veel betere prijs kwaliteits verhouding kunt vinden.

De beste optie voor jouw is een 4 kanaals ampje. Met een leuke sub. Kijk eens op www.hifipoint.nl voor Ground Zero spullen. Redelijk nieuw merk maar menig car-audio verslaafde heeft zich er al op gestort.

Ga eens kijken op het forum van www.showyoursound.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
Thx voor deze info, ik ben ook al vrij veel aan het inlezen, je moet ergens beginnen.
Net of ik me 1e pc ga aanschaffen :) De Pioneer optie is al vervallen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-05 13:21

Blamm

Niet meer Smart

Als je voor de combinatie losse sub en versterker gaat kun je in plaats van die baspijp ook een leuk los subje kopen van rond de €150 en daar zelf een kist omheen maken.
Zo kun je ook nog iets verantwoorder omgaan met de ruimte in je auto. Zo een pijp is niet echt efficiënt gebruik van je kofferbakruimte :P

Ikzelf heb trouwens ook gekozen voor spullen van Ground Zero.
Pagina: 1