Toon posts:

Logitech Z-560 & Philips 109P Storen Elkaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb dus een Logitech Z-560 speakerset en een Philips 109P 19" monitor, maar het lijkt erop dat ze elkaar niet zo aardig vinden....
Die Logitech Z-560 set heb ik dus nieuw gekocht maar toen ik hem aansloot, hoorde ik op het voor-rechtse kanaal een irritante bromtoon, ook is het geluidsnivo van dit kanaal een stuk zachter dan de rest van de 4 boxen.
Ik heb dus de speaker omgewisselt met een andere speaker, dit zonder resultaat. De brom zat er nog steeds en deze speaker speelde nog steeds een stuk zachter dan de rest.
Ik dacht dus dat het aan m'n subwoofer lag (daar zit de versterker bij in) en heb Logitech gebeld, deze hadden nog nooit van het probleem gehoord, maar boden me aan om de set om te ruilen (netjes toch?). Dit heb ik dus gedaan, en heb begin vorige week een nieuwe set gekregen (heb een paar 'markeringen' op de oude set gezet, dus ik weer zeker dat deze set anders is dan m'n oude).
Heb de set opnieuw aangesloten, maar wat blijkt? Het probleem is nog steeds prezies hetzelfde!!
Toen ben ik dus wat dingen gaan testen, en ben erachter gekomen, dat, als de monitor UIT staan, het probleem weg is!
Zet ik de monitor AAN, dan keert het probleem weer terug.
Ik heb dus geprobeert om de set (dus speakers, subwoofer en volumeregelaar) zo ver mogelijk van mijn monitor vandaan te zetten, maar dit helpt dus niet.
Het ligt (voor zover ik kan zien) ook niet aan mijn geluidskaart, want als ik mijn walkman op de set aansluit, heb ik prezies dezelfde problemen.

Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-08 02:46

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik ken de Logitech set niet maar ik heb wel een Philips 109P. Tegen mijn monitor staat links een satellietspeaker van een DTT 3500 en rechts van mn monitor staat op 5 cm mijn centerspeaker. Totaal geen last van storing, ruis of wat ook. Dus mijn eerste idee is toch dat het je Logitech zou moeten zijn die een probleem heeft. Bij mij is de afscherming van mn monitor òf van mn speakers dus wel goed.

1+1=2, lijkt me dus dat je Logitech niet zo in orde is.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik ben geen expert ofzo maar ben er laatst achter gekomen dat het meestal de speaker is die zoiets veroorzaakt en niet de monitor ;)

Maar goed dat ik het heb uitgezocht he ?? :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, denken jullie echt dat het aan de speakers ligt?
Als dat zo is, kan ik net zo goed m'n geld terugvragen want ik heb dus al een 2e nieuwe set gekregen.
Kleine kans dat het met een 3e set wel werkt.

• nero355

nero355

Wacht even.........en als je de speakers wegzet van je monitor :?
Of heb je hiervoor geen ruimte :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
De speakers zijn al zo ver mogelijk van de monitor vandaan (tegen de muur, dus verder kan niet).
Heb ook al andere kabels geprobeert, no luck.

• nero355

nero355

Hmmz....de speakers toch de schuldige blijkbaar ;)
Heb je een andere monitor die je kan lenen eventueel ofzo..anders weet ik het ook niet meer ;(

Ik weet dat ik een onderzok heb gedaan maar wie ben ik zullen we maar effe stellen :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb Logitech gebeld en zij hebben mij aangeraden om een verlengsnoer te kopen voor de aansluiting van de volumeregelaar naar de subwoofer.
Dit snoer (het dikke snoer met 9 pinnetjes) verkoopt Logitech zelf niet, maar ik heb geen flauw idee waar ik het zou moeten kopen...
Please klik hier voor verdere details

Alvast bedankt!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:52
misschien heel stomme suggestie maar speel eens wat met de volgorde van de stroomkabels van je monitor en speakers?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:50

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Die speakers zijn echt als enige op de line-out van je geluidskaart aangesloten?

Probeer eens je monitor AAN te laten en de VGA plug uit je computer te trekken (pas op voor aardlussen, kan vervelend voelen!).
Is het probleem dan weg?

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Tampie: De stroomkabel van de speakers zit in een ander stopcontact (andere kant van kamer) dan de rest van het computer systeem. Heb al een verlengsnoer geprobeert, maar dat hielp ook niets.

remco_k: de speakers zijn inderdaad als enige op de line-out aangesloten (met 2 snoeren, omdat het een 4.1 systeem is).
Ik heb geprobeert was je zij over de VGA plug eruit te trekken als de monitor aan staat: in het begin verandert er niets, maar als de monitor na 3 seconden in de 'stand-by' modus gaat, is de brom ook over!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
*bump*

is hier al een oplossing voor gevonden? Ik heb namelijk een identiek probleem, met dezelfde Philips monitor en Creative speakers. Ik kom er zelf niet uit (en mijn pc-leverancier ook niet). Om gek van te worden!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:35

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Draai de 220v stekkers eens een halve slag om te beginnen met de stekker van het scherm, geen resultaat dan die van de speakers en dan van de verdeeldoos. Dan nog geen resultaat dan nog eens de stekkers en resp. het scherm en de speakers omdraaien.
Zo ben ik al van een vette brom afgekomen en een beter beeld op m'n tvkaartje gekregen.

Specs

Pagina: 1