Toon posts:

[WinXP] Windows hervat installatie niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om WinXP Pro Upgrade. Installeer eerst Win98 en daarna doe ik setup van Winxp.... dan gaat die heel leuk alles kopieeren wat die nodig heeft etc. en daarna start die opnieuw op. dan kies je Winxp setup hervatten. dan komt dat balkje van dat die winxp laad en daarna wordt het zwart en gaat die niet meer verder. weet iemand waardoor het komt en hoe ik het kan oplossen.

Winxp zegt dat mijn Geforce 4 Ti4200 niet compatible is. (terwijl die dat wel is want hij heeft het gewoon gedaan in XP). Kan het daar aan liggen toevallig ? zo jah hoe moet ik dat dan oplossen heb al geprobeerd de nieuwste drivers van nvidia maar werkt niet.. ok niet met de standaard vga drivers. of komt het niet daardoor ?

Thanks

• MWP
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 22:18

MWP

Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 12:49:
Het gaat om WinXP Pro Upgrade. Installeer eerst Win98 en daarna doe ik setup van Winxp.... dan gaat die heel leuk alles kopieeren wat die nodig heeft etc. en daarna start die opnieuw op. dan kies je Winxp setup hervatten. dan komt dat balkje van dat die winxp laad en daarna wordt het zwart en gaat die niet meer verder. weet iemand waardoor het komt en hoe ik het kan oplossen.

Winxp zegt dat mijn Geforce 4 Ti4200 niet compatible is. (terwijl die dat wel is want hij heeft het gewoon gedaan in XP). Kan het daar aan liggen toevallig ? zo jah hoe moet ik dat dan oplossen heb al geprobeerd de nieuwste drivers van nvidia maar werkt niet.. ok niet met de standaard vga drivers. of komt het niet daardoor ?

Thanks
Hetzelfde probleem had ik ook, maar ik he er wat op gevonden:
1. Koop een 16mb pci grapiche kaart
2. vervang deze door je andere kaart
3. Sluit je monitor aan
4. hervat de xp installatie
5. Volg de instructies op het scherm

Verwijderd

Topicstarter
jah heel leuk.. maar komt het wel door de videokaart dat die niet verder gaat of misschien wel door iets anders. trouwlens zou wel een rare oplossing zijn om een andere videokaart te kopen alleen maar omdat ik een keer geformateerd hebt.

iemand een beter iedee :(

• MWP

MWP

Verwijderd schreef op 28 December 2002 @ 13:02:
jah heel leuk.. maar komt het wel door de videokaart dat die niet verder gaat of misschien wel door iets anders. trouwlens zou wel een rare oplossing zijn om een andere videokaart te kopen alleen maar omdat ik een keer geformateerd hebt.

iemand een beter iedee :(
als het door iets anders zou komen, zou het niet werken als je de videokaart vervangt, en aangezien het wel werkt.....
Bovendien wat kost zo'n kaartje... 10 gulden/5 euro :?

Verwijderd

Topicstarter
het gaat niet om het geld het gaat erom van dat je als je een keer de boel formateerd dat je die kaart dan telkens moet vervangen.. moet toch een makkelijkere oplossing voor zijn. niet dat ik dan weer lui ben maar het gaat om het prencipe snappie.

en wie zegt dat het door de kaart komt.. ik gaf alleen aan dat windows zegt dat mijn videokaart niet compatible was en dat het misschien daardoor komt.

Enigste qua hardware wat veranderd is is dat ik van een Geforce 2MX naar Geforce 4Ti overgestapt ben. En die Gforce 2 heb ik hellaas niet meer.

• MWP

MWP

Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 13:29:
het gaat niet om het geld het gaat erom van dat je als je een keer de boel formateerd dat je die kaart dan telkens moet vervangen.. moet toch een makkelijkere oplossing voor zijn. niet dat ik dan weer lui ben maar het gaat om het prencipe snappie.

en wie zegt dat het door de kaart komt.. ik gaf alleen aan dat windows zegt dat mijn videokaart niet compatible was en dat het misschien daardoor komt.

Enigste qua hardware wat veranderd is is dat ik van een Geforce 2MX naar Geforce 4Ti overgestapt ben. En die Gforce 2 heb ik hellaas niet meer.
En ik zei dus al:
MWP schreef op 28 december 2002 @ 13:22:
[...]

als het door iets anders zou komen, zou het niet werken als je de videokaart vervangt, en aangezien het wel werkt
Bovendien wat kost zo'n kaartje... 10 gulden/5 euro :?
(bij mij tenminste)

Ik zie ook geen andere mogelijkheid, hooguit het moederbord, maar aangezien je videokaart het onder w98 wel doet lijkt het daar niet aan te liggen.
Dus volgens mij ondersteund de installatie jouw videokaart gewoon niet... hoe vreemd het ook klinkt

[ Voor 13% gewijzigd door MWP op 28-12-2002 13:33 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Niet vreemd hoor :)

Bij één van mijn PCs hangt een Windows 2000 installatieprocedure altijd op m'n ATi Rage128 kaart (beetje apart model namelijk).
Enige wat helpt is een install met een andere kaart erin.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
okay iederval bedankt voor de reacties. zal eens kijken of ik ergens een kaartje vandaan kan plukken. maar het blijft vreemd dat het in Xp gewoon wel werkt maar als je winxp opnieuw installeerd dat die het dan niet herkend. en dat die dan stomweg niet gaat installeren maar goed kan ook niet veel zeggen van mic$oft.

thnx

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 14:01:
maar het blijft vreemd dat het in Xp gewoon wel werkt maar als je winxp opnieuw installeerd dat die het dan niet herkend. en dat die dan stomweg niet gaat installeren
Omdat je dan al een andere driver-functionaliteit aanspreekt (nv4disp.dll/sys/whatever) dan degene die standaard in XP zit. Die probeert een geheugenregister/kaartfunctie aan te spreken wat niet gaat > ergo > hang.
maar goed kan ook niet veel zeggen van mic$oft.
Ik zou (en velen met mij zouden) het op prijs stellen als je het gebruik van dat soort termen achterwege zou laten.
Het voegt niks toe aan je post, staat kinderachtig en kan bovendien het nadeel hebben dat er niet of niet serieus op je probleem wordt gereageerd.

Lees Policy betreft niet gewaardeerde reply's er even op na.

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 28-12-2002 14:15 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1