[Dual]VooDoo3 2000PCI & GeForce 2 GTS/PRO AGP

Pagina: 1
Acties:

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Vandaag kwam mijn VooDoo 3 2000PCI. Ik heb hem direct in mijn systeem gestoken. Stroom erop, opstarten en no go :( Ik zat aldoor op mijn 2e monitor te kijken en wachten op het mooie 3Dfx logo maar er kwam maar niks. Toen keek ik op mijn GeForce en daar stond een foutmelding.
resource conflict PCI display controller
bus: 00, device: 0c, function: 00
Ik heb de kaart in het onderste PCI slot gestoken, en die daarboven later ook. De foutmelding blijft staan. Alleen de GeForce start op. Waarom het nu niet werkt weet ik niet. Ik had 2 monitoren werkend onder XP. Er zat eerst een S3 virge 2MB in en die deed het perfect, de VooDoo met dezelfde instellingen werkt niet. In de bios kan ik niks vinden over dislay bronnen. PCI stond als primair voor windows XP maar het werkt gewoon niet.
In de FAQ heb ik niks kunnen vinden en hier zegt de laatste dat ik eerst windowsXP moet draaien en dan de AGP kaart erin steken, dat lijkt me niet echt veilig. Het ligt ook niet aan windows maar aan het opstarten van de kaarten.
Specs:
Piii500
384MB ram
Maxtor 60gig + maxtor 12,66gig
Siemens D1107 440BX
Powercolor Geforce2 GTS/PRO 32MB tv-out @ philips 107E
Voodoo3 2000 PCI @ philips 104B
SB128 en @home netwerkkaartje op de overige pci sloten.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

GiSaE schreef op 28 december 2002 @ 11:52:
Vandaag kwam mijn VooDoo 3 2000PCI. Ik heb hem direct in mijn systeem gestoken. Stroom erop, opstarten en no go :( Ik zat aldoor op mijn 2e monitor te kijken en wachten op het mooie 3Dfx logo maar er kwam maar niks. Toen keek ik op mijn GeForce en daar stond een foutmelding.

[...]

Ik heb de kaart in het onderste PCI slot gestoken, en die daarboven later ook. De foutmelding blijft staan. Alleen de GeForce start op. Waarom het nu niet werkt weet ik niet. Ik had 2 monitoren werkend onder XP. Er zat eerst een S3 virge 2MB in en die deed het perfect, de VooDoo met dezelfde instellingen werkt niet. In de bios kan ik niks vinden over dislay bronnen. PCI stond als primair voor windows XP maar het werkt gewoon niet.
In de FAQ heb ik niks kunnen vinden en hier zegt de laatste dat ik eerst windowsXP moet draaien en dan de AGP kaart erin steken, dat lijkt me niet echt veilig. Het ligt ook niet aan windows maar aan het opstarten van de kaarten.
Specs:
Piii500
384MB ram
Maxtor 60gig + maxtor 12,66gig
Siemens D1107 440BX
Powercolor Geforce2 GTS/PRO 32MB tv-out @ philips 107E
Voodoo3 2000 PCI @ philips 104B
SB128 en @home netwerkkaartje op de overige pci sloten.
Selecteer in je bios je Voodoo3-kaartje eens als primary kaart (dus PCI als primary)

Boot dan nog eens

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:44

Pubbert

random gestoord

Jep :) Ik gok dat het op AGP staat.. De PCI kaart moet dus als 1ste booten... het kan dus ook dat de 17" pas in windows aanspringt..

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Dond3r schreef op 28 December 2002 @ 13:06:
Jep :) Ik gok dat het op AGP staat.. De PCI kaart moet dus als 1ste booten... het kan dus ook dat de 17" pas in windows aanspringt..
Bios stond nog op PCI dus daar ligt het niet aan. Ik heb net de kaarten allemaal zitten verwisselen, alleen op pci opgestart, alleen op agp opgestart. Hielp niks. Nu heb ik alles weer terug gezet zoals het in het begin was waarbij het niet werkte en nu doet ie het opeens wel :?
Waar het nu aan lag weet ik niet maar in vond het wel erg vreemd. Ik kan alleen de monitor niet op 1024*768 op 43Hz krijgen, maar dat probeer is straks wel met powerstrip. Eerst ff benchen of ie mijn GF2 kan evenaren. iig bedankt voor de moeite.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 09:55
Zet hem maar eens op AGP.
Volgens mij moet de Voodoo niet als primary booten :P