offtopic:
Normaal zou ik nu posten dat je even naar beginnersweb moet gaan en moet zoeken hoe je spul eerst werkt alvorens je met deze stuff aan komt...
ANYWAY ik heb een goeie dag gehad en vind het allemaal wel een erg moeilijk verhaal worden.
Ik zal even een paar ideeen, dingen die je MOET hebben gecontroleerd en what ever comes 2 mind

.
Je wilt van videorecorder naar pc, dus begin ik bij de VCR (videorecorder) ... :
- De videorecorder moet de band die je wilt opnemen op je pc, bevatten ... (klinkt lullig, maar ik probeer het grondig dat punten lijstje van hierboven steld maar weinig voor en maakt me een beetje pissed op deze happy avond)
- De VCR moet aanstaan
- De VCR moet die gele scart aansluiting hebben (direct of via scart verloopje)
- De VCR moet beeld maken (zet de band op play)
- De VCR moet eerst eens op een tv beeld maken via deze gele aansluiting (de scart aansluiting kan uitstaan, niet werken door defect of je scart verloopje staat op IN- ipv OUTput en dit verloop je moet Uberhaupt de OUT ondersteunen, camcorder dingetjes, of te weinig pinnetjes werken niet)
---
Vanaf hier heb je beeld op je tv vanaf deze straks te gebruiken aansluiting
---
- nu ga je pas kijken naar die pc van je.
- alle drivers zijn geladen en geen conflicten, errors of whatever in je hardware overzichtjes
- Je heb dat programma geladen waar je mee kan opnemen
- je ziet dat je een apart venster heb voor je videosignaal
- je steekt de videokabel in je video-in van je videokaart (bij jou je graphics card)
- je speelt je videoband af
- je hebt in de software de juiste source (input aansluiting op je pc) geselecteerd
- je heb in je capture achtige weergave venster van die software
- je ziet nu beeld
---
voor geluid
---
-sleur en dat rood-witte kabeltje in je scart output
-sleur en pleur de andere kant van die kabel in je line-in op je pc
---> als het goed is heb je nu beeld en geluid
Qoute het regeltje maar eens waar het zo ongeveer tussen verkeerd gaat