Toon posts:

video naar pc hoe????

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een kabeltje gekocht, met scart aansluiting die op mijn video kaart en geluidskaart aangesloten, en de scart ingang op de videorecorder.
Hoe kan ik nu een videoband uit de videorecorder opnemen op me pc???
Met welke progje ofzow????
En hoe werkt dat???

plz close dit topic niet als het hier verkeerd is maar verplaats het.
Ik ben een vette n00b.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

virtual dub
premiere
ulead progjes
tools die bij je videokaart zaten + dat mooie boekje waar "Handleiding" op staat. Daar staat het allemaal in.

de betaler vervuilt

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 21:06
Je videokaart heeft een tv-ingang?

[ Voor 31% gewijzigd door Jesse op 27-12-2002 16:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jah... mij vid kaart heeft tv in+out...
En er zit wel een progje bij met handleiding.. maar ik snap er niks van moet ik dat niet ergens inschakelen ofzo?

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Wat voor videokaart is het?

• Jesse
  • Laatst online: 10-02 21:06
Als je de spullen hebt aangesloten, laat je gewoon iets afspelen op je videorecorder.
Vervolgens start je het prorammaatje en ga je op record/import drukken enzow. Beetje experimenteren en proberen.
Staat er echt niet in de handleiding hoe het moet?

[ Voor 22% gewijzigd door Jesse op 27-12-2002 16:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Aopen Geforce 4 TI 4200 128 mb

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 27 december 2002 @ 16:33:
Jah... mij vid kaart heeft tv in+out...
En er zit wel een progje bij met handleiding.. maar ik snap er niks van moet ik dat niet ergens inschakelen ofzo?
Als je een retail kaart koopt zit er een doos bij + software + handleidingen. Daar staat echt precies in hoe je het aan moet sluiten en hoe je de software kan installeren en gebruiken. Verder is er met de informatie die je nu geeft niet echt een zinnig antwoord te geven.
Wat voor kaart heb je, welke software gebruik je en wat wil je precies gaan doen?

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
- Kaart: Aopen Geforce 4 TI 4200 128 mb
- Progje: Winproducer
- Een videoband overnemen op me pc (digitaal formaat)

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Met dat programmaatje moet je die video op je scherm zien en kan je 'm vast en zeker grabben door op record te drukken. Wel even goed kijken naar de instellingen.

Verwijderd

Topicstarter
Jah... maar ik zie dus niks :|
Is het noodzakelijk dat me tv op de video is aangesloten??

Ik de handleiding staat:

Recording Contenct

To record content for you movie

1 Click Input sources in the media panel.

2 Click the tumbnail of the desired recording device.

3. in the player window, click rec to record.

punt 2 lukt niet :

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2002 16:42 ]

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Heb je alles goed aangesloten en geinstalleerd?

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:59

Jaymz

Keep on moving !

Tipje: Lees dit stukje proza eens voor de lol door en ga met die wijsheid verder je probleem oplossen / hier op het forum vertoeven ;)

Zo leer jij ook wat (+ ervaring opdoen) en kan je veel beter geholpen worden, nu zitten we enorm te vissen da's ook niet praktisch :P ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Jaymz op 27-12-2002 16:41 ]

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 01:05
Om je maar een beetje op weg te helpen: hier vind je de nodige drivers (je moet ook de wdm drivers hebben) en hier kun je nog eventuele info opzoeken over winproducer. Maar aan de hand van www.vcdhelp.com/capture kun je ook andere programma's gebruiken.

Graag in dit topic posten wat je gedaan hebt en of het is gelukt, tnx ;)

[ Voor 43% gewijzigd door ShittyOldMan op 27-12-2002 16:51 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
Hier ben ik weer :)
Ik heb dus die wdm drivers gedownload en geinstalleerd.
Toen heb ik Vdub gedownload en geinstalled.
En geprobeerd op te nemen via record.
Maar ik krijg alleen een zwart scherm wat ik kan opnemen.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Heb je de source goed ingesteld? (Bij virtual dub: capture AVI > video > source)

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
ok thanx... zal eens kijken.. maaruh wat moet ik daar instellen>>> videorecorder ofzo?

Verwijderd

emmm zwart beeld, dat blijft een beetje vaag he. Als je iets precieser post wat je probs zijn kunnen wellicht meer mensen je helpen.

Verwijderd

Topicstarter
uhm.... sorry maar veel meer kan ik over een zwart beeld niet vertellen :S

• Emcee
  • Laatst online: 25-02 16:20
Heb je de scart aansluiting wel goed aangesloten?
Ben laatst ook met iets dergelijks bezig geweest en onze videorecorde had 2 scart aansluitingen, 1 voor in/out en nog een voor alleen maar 'in'
En ik had er een scartadapter bij die je ook in kon stellen op 'in' of 'out'
Misschien dat je dit niet goed hebt.

PLaatje van zo'n scartadapter:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/SCART56G.jpg

En heeft je videorecorder geen andere uitgangen zoals 3 tulpaansluitingen (geel, rood en wit) of s-video. Je kunt ook nog kijken of je tv-toestel niet dergelijke uitgangen heeft dan kun je de videorecorder gewoon aansluiten op je tv en je kabel weer aan een video uitgang van je tv.

[ Voor 50% gewijzigd door Emcee op 04-01-2003 17:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
neuh ik heb gewoon een eenvoudige scartaansluiting met een daar gelijk naar de videokaart en de geluidskaart. In de video zit maar 1 scartingang ( ik ben er iig nog maar 1 tegengekomen) dus daar kan het ook niet aan liggen.... Maar de videorecorder is niet aangesloten op de tv kan het daar aan liggen of hoeft dat niet?

• Emcee
Videorecorder hoeft niet perse aan de tv hoor, ik denk dat het voor de kwaliteit van het signaal zelfs beter is als je het rechtstreeks aan de video aansluit. Ik heb zo vorige week nog een VHS band opgenomen op de pc.

Verwijderd

Topicstarter
Emcee schreef op 04 January 2003 @ 17:36:
Ik heb zo vorige week nog een VHS band opgenomen op de pc.
ja dat is nu ook mijn doel :)
Het lukt aleen nog niet helemaal }:O

heb jij msn of icq ofzo?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 17:39 ]

Verwijderd

Moet je een Hauppage of Pinacle kaartje hebben, dan je vhs eraan hangen en klaar is kees (of als je het duur wilt doen gaan werken met firewireshit etc...)

• Emcee
Ik denk niet dat ie een nieuw kaartje gaat kopen aangezien zijn huidige videokaart dit ook gewoon moet kunnen aangezien die ook VIVO heeft.

Verwijderd

Topicstarter
lolz ik heb net een nieuwe Aopen Geforce 4 TI 4200 128 mb..... ga niet weer een nieuwe kopen :)

• Emcee
Maar het zou dus kunnen dat je scartadapter een scart-in adapter is (terwijl je dus een scart-out nodig hebt)
Ik weet zo snel niet hoe je dit kunt zien vanaf de buitenkant en wat het verschil is, maar het is een probleem dat ik zelf ook tegenkwam toen ik video op de pc wilde kijken. (de scart adapter van mn ouders was ook scart-in) En heb dus een in/out adapter moeten kopen.
Als de scartadapter van jou scart-in is zal je ook dus een andere moeten hebben, of je moet kijken of je het kabeltje ergens rechtstreeks aan kunt sluiten. Wat voor kabeltje heb je trouwens, s-video(lijkt beetje op muisaansluiting voor de pc) + 2x tulp voor audio of 3 x tulp (composiet aansluiting).

En probeer anders eens of de tv-out het wel doet. Dan weet je dat de drivers e.d. in ieder geval wel werken.

En lees de handleiding van je videokaart nog eens door, daar staat wel in welk programma je kunt gebruiken, of wat je precies moet doen. Het is soms een beetje een gepruts dit soort dingen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Emcee op 04-01-2003 18:04 ]

• Emcee
Lees anders ook eens de TV-Out FAQ
Bij 'hoe sluit ik alles aan' komen de verschillende aansluitingen langs.

Dit topic is trouwens bijna identiek aan deze :)

Verwijderd

ik post in naam van robbie

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vhooren/capture.probs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vhooren/capture.probs2.jpg

screenies van het probleem. Opnemen doet hij wel ook in divx doet ie het goed ..... maar kleuren neemt hij nog niet op, alleen een zwart beeld dus :D

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 01:05
Kun je ook een andere source kiezen? En weet je zeker dat die scart ook een uitgang is? Heb je het nu op s-video aangesloten, zo ja kan die videorecorder dit wel uitsturen?
Of kun je nog ergens een andere bron regelen zoals een videocamera ofzo? Zo te zien ligt het niet aan de drivers ofzo (dan krijg je meestal gewoon een error) maar eerder aan de aansluitingen.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• GrapJos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-12-2025
Een Matrox Millennium 450 Dualhead kaart; kan ik hiermee ook van mijn videorecorder beeldmateriaal naar pc pompen? In de handleiding staat er alleen info over hoe je tv out kunt gebruiken, niets over de andere kant op... kabels e.d. zijn in orde, toch werkt er iets niet: op de videorecorder zit geen in/out switch: En in de software van van mijn beeldplank zijn alleen instellingen voor die dualhead (2 monitoren dus) te vinden...
Heb net power vcr II gedownlood, maar die geeft een melding dat systeem niet juist geconfigt is... Wat kan er mis zijn? moet ik nog ergens een vinkje weghalen ofzo? of is mijn kaart (32Mb) gewoon niet geschikt...?
:? ik heb geen idee, na enkele avonden kloten

Cursus dapen - deel 14

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:39

JvS

Ik heb hem zelf ook

je kaart is niet geschikt. Een tvout is geen tv-in.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• NightOwlNL
  • Laatst online: 03-02 17:50
de oplossing als ik dit zo lees is eigenlijk best simpel samen te vatten

in geval van de gforce met tvin :

andere kabel halen, deze is voor de tvout

in geval van matroxkaart

einde verhaal, zal niet kunnen

is kort door de bocht maar denk dat t wel zo ongeveer hier op neerkomt

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-02 19:35

VisionMaster

Security!

offtopic:
Normaal zou ik nu posten dat je even naar beginnersweb moet gaan en moet zoeken hoe je spul eerst werkt alvorens je met deze stuff aan komt...
ANYWAY ik heb een goeie dag gehad en vind het allemaal wel een erg moeilijk verhaal worden.

Ik zal even een paar ideeen, dingen die je MOET hebben gecontroleerd en what ever comes 2 mind :P .
Je wilt van videorecorder naar pc, dus begin ik bij de VCR (videorecorder) ... :
- De videorecorder moet de band die je wilt opnemen op je pc, bevatten ... (klinkt lullig, maar ik probeer het grondig dat punten lijstje van hierboven steld maar weinig voor en maakt me een beetje pissed op deze happy avond)
- De VCR moet aanstaan
- De VCR moet die gele scart aansluiting hebben (direct of via scart verloopje)
- De VCR moet beeld maken (zet de band op play)
- De VCR moet eerst eens op een tv beeld maken via deze gele aansluiting (de scart aansluiting kan uitstaan, niet werken door defect of je scart verloopje staat op IN- ipv OUTput en dit verloop je moet Uberhaupt de OUT ondersteunen, camcorder dingetjes, of te weinig pinnetjes werken niet)

---
Vanaf hier heb je beeld op je tv vanaf deze straks te gebruiken aansluiting
---
- nu ga je pas kijken naar die pc van je.
- alle drivers zijn geladen en geen conflicten, errors of whatever in je hardware overzichtjes
- Je heb dat programma geladen waar je mee kan opnemen
- je ziet dat je een apart venster heb voor je videosignaal
- je steekt de videokabel in je video-in van je videokaart (bij jou je graphics card)
- je speelt je videoband af
- je hebt in de software de juiste source (input aansluiting op je pc) geselecteerd
- je heb in je capture achtige weergave venster van die software
- je ziet nu beeld

---
voor geluid
---
-sleur en dat rood-witte kabeltje in je scart output
-sleur en pleur de andere kant van die kabel in je line-in op je pc

---> als het goed is heb je nu beeld en geluid

Qoute het regeltje maar eens waar het zo ongeveer tussen verkeerd gaat :P

I've visited the Mothership @ Cupertino

Pagina: 1