[W&G] Gratis hulp - Vrijwilligers

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 95 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Ik had gehoopt op een gerichte reactie, GuardianAngel, maar die heb ik nog steeds niet van je ontvangen, of hier in het topic gezien. Ik hoop die alsnog te krijgen :)
Kan overigens ook aan mail liggen, dus mail desnoods even naar drm(at)gerard.yoursite.nl

Ik denk dat ik nog 1 ding wil zeggen op dit topic, en dat is het volgende:
DevSchuur is niet tegen mensen/users of instellingen als (die van) GuardianAngel, en niet tegen de manier van werken, omdat we daar inderdaad best respect voor kunnen hebben. Met grootste klem wil ik daar de nadruk op leggen.

Ik heb zelf geen enkele ervaring met vrijwilligers-/ideeel werk, maar ik kan me zo voorstellen dat het heel wat energie kost om iets voor elkaar te boksen, en ik denk dat de topicstarter hier ook wat voor elkaar wil en boksen, waar uit blijkt dat de goede bedoelingen wel aanwezig zijn. En dat het energie kost dat blijkt elke post van hem weer :)

Het punt is alleen: als we het 1x toelaten is het hek van de dam, en heb je kans dat e.e.a. in de DevSchuur fora vervalt in "wie kan dit ff voor mij fix0ren". Daar kom je niet onderuit. Daarbij twijfel ik dus niet aan de intenties van GuardianAngel, maar voorzie ik slechte gevolgen. En daarom denk ik dat de DevSchuur niet het medium is.

Probeer dan niet om het beleid af te kraken, ofzo, maar probeer je te realiseren waarom het beleid er is. Zie de gevolgen van een dergelijk topic in, en houd daarbij in het achterhoofd dat jij wel goede bedoelingen hebt, maar dat je een van de weinigen bent. Zorg dan dus dat je een ander medium zoekt.

Zoals ik al opperde, probeer mensen te mailen, waarvan je denkt dat ze wel wat op vrijwilligersbasis willen doen.

Verder is er het probleem dat wij niet kunnen gaan onderscheiden wat nou ideeel werk is en wat niet. Misschien gaan er wel allerlei naai-praktijken aan de gang hier, waarbij mensen bedrogen worden omdat ze dachten voor dierenliefhebbers-united.nl aan het klussen waren, en dat vervolgens blijkt dat het stiekem bestialiteitsliefhebbers-united.nl was.... Snap je waar ik heen wil? :)

Mogelijke oplossing
Vraag aan mods uit /13 om toestemming een topic te openen, waarin met gezamenlijke kracht een website(je) opgezet wordt om dergelijke vrijwilligers requests op te vangen. Vraag tevens om in de FAQ van /13 een linkje te plaatsen, en probeer daar mee een en ander voor mekaar te krijgen. Ik weet niet of het werkt, en ik denk dat je een grote stap extra neemt, maar goed, 't is dan ook maar een idee ;)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Naar mijn idee is er een veel simpelere oplossing voor dit probleem. /13 blijft een tech-forum, terwijl de vraag van de topic-starter niet tech is. Zijn eigenlijke vraag is: "Hoe vind ik iemand, of een groep, die mij wil helpen mijn site beter te maken?" Hij heeft zelf niet de kennis dat te doen, heeft niet de tijd of de mogelijkheden het te leren, maar 't is voor een goed doel. Mijn eerste conclusie luidt dan: Probeer 't eens in SG.

Naar mijn idee kun je daar prima een request kwijt, mits je vooral aandacht geeft aan 't doel, eerlijk bent over je intenties, en eventueel eerst contact opneemt met een modje. Bovendien moet je de nadruk leggen op "Hoe vind ik die mensen" (en aangeven wat je al geprobeerd hebt), en niet op "kunnen jullie dat even voor me fixen?".

Nog beter is 't een algemene discussie te starten over non-profit werk, en de problemen waar je tegenaanloopt wanneer je mensen zoekt die wat voor je willen doen zonder betaling.

Overigens bestaan er overal in Nederland zogenaamde 'ruilgroepen' , waar je gratis goede arbeidskrachten vandaan kunt halen, mits je zelf weer wat voor hen doet. (jij lapt de ramen voor een oud vrouwtje en doet boodschappen, in ruil bouwt iemand anders een website voor je).

[ Voor 5% gewijzigd door Pooh op 30-12-2002 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om jouw problemen op te lossen via GoT verwachten wij dat je zelf aan de slag gaat en vragen stelt die optreden bij jouw probleem. W+G is niet bedoeld voor het vragen van personeel maar voor het oplossen van problemen mbt w+g.

Enige forum waar jouw vraag terug zou kunnen is SG maar algemeen beleid is dat werving van personeel (betaald of onbetaald) niet via GoT gebeurd. Je zou kunnen vragen aan een SG mod of dez bij wijze van uitzondering toestemming geeft maar ik geef je weinig kans.

Behoudens dat crisp hierboven al aangegeven heeft mee te willen helpen zijn er buiten GoT overigens nog voldoende alternatieven om zo een vraag te stellen: wat dacht je van usenet, www.beginnersweb.nl (bij deze website wil men zelfs zulke vragen hebben!!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Topicstarter
Is nu in je mailbox.

Zal ik dan zelf maar een happy-end aan het verhaal maken?

Raad eens wat dit topic heeft opgeleverd :)

Ja, inderdaad.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, waar draait het nu eigenlijk om GuardianAngel, wat wil je precies hebben? Hoe je aan persooneel kan komen, of een kant en klaar voorbeeld van een gastenboek en nog wat + uitleg hoe je dit moet doen?

Problemen die je bij het personeelswerven voor vrijwilligerswerk tegenkomt kan wel in SG idd, op voorwaarde dat het geen veredelde advertentie wordt ;) Mensen mogen uiteraard aanbieden om te helpen, maar letterlijk om personeel vragen is niet echt gewenst.

Als het je gaat om het tweede, tsja, ik zou in eerste instantie denken W&G, omdat je tegen problemen aanloopt bij onder andere technische uitwerking van bijvoorbeeld je gastenboek. Maar goed, onder het kopje didactiek zou die wat mij betreft ook kunnen in SG ;) Je loopt immers ook tegen problemen aan bij het gebruiken van bestaande methodes.

Ik denk niet dat als je dit toestaat dat dan het hek van de dam is, omdat hij geen scriptrequest doet in die zin dat hij te lui is om te leren. Je kunt de ordinaire scriptrequests er nog gemakkelijk tussenuit pikken, je hoeft ook alleen maar op de startpost af te gaan. Als iemand daar niet voldoende vermeldt waarom hij vraagt wat hij vraagt kun je hem dichtdoen lijkt me :)

Maar goed, als dit echt niet gewenst is in W&G kan het wmb wel in SG, al is het alleen maar onder het mom van de forumbeschrijving ;)
Voor de wat serieuzere onderwerpen die niet in andere forums thuis horen.

Ik wil hiermee overigens niet voor mijn beurt spreken, omdat de discussie nog loopt, maar omdat SG een paar keer voorbij kwam, wilde ik laten weten dat het mogelijkerwijs wmb wel in SG past als het elders niet gewenst is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mis ik hier nu wat?
Hij maakt een goeie openings post, geeft aan dat hij al heel veel moeite heeft gedaan, goed gebruik heeft gemaakt van meerdere searches (de belangrijkste eisen voor een topic maken)
Het topic gaat om een probleem met een web pagina....

Maar het topic is niet goed om dat er aangegeven wordt dat hij er meer van leert als het met voorbeelden en uitleg komt :?. Hij zijn vraag over een webpagina beter is SG moet plaatsen maar beter nog naar beginnersweb moet gaan??

Damm doe je alles goed wordt er nog verteld dat je beter ergens anders heen moet....
nog ff en je krijgt een OW als je iemand helpt ....

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, spook je mist wat. Hij wil personen die voor hem dingen maken :)
En wij blijven op het standpunt dat GoT bedoelt is om zelf dingen te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 13:00:
Volgens mij wou hij personen die het hem voor konden doen, niet kant en klaar maken..
Dat lijkt mij een wezenlijk verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 december 2002 @ 13:00:
Niet hij zoekt iemand die het hem kan uitleggen met plaatjes en voorbelden.
Hij zoekt niet iemand die het voor hem maakt

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

nietes welles nietes welles :Z

laat dat dan aan de topicstarter over, wat hij bedoelde te zeggen :/

[ Voor 55% gewijzigd door drm op 30-12-2002 13:39 ]

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is dat nu precies waar de commotie door ontstaan is :?
De verschillende invalshoeken van waaruit de vraag bekeken wordt. Ik zie (ook door modjes als Nelske en Durden) andere begrips-kaders dan bij anderen.

De algemene vraag: "wanneer je als niet web-scripter een 1-malige vraag hebt m.b.t. een (verder statische) website, kan daar dan een algemeen topic voor komen" wordt ondergesneeuwd door het specifieke voorbeeld.

De opening die Durden biedt als SG mod, om dit soort vragen in SG te stellen is dan de oplossing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:54

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!