[Drivers]Nieuw is niet altijd beter !?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-07 19:27
Hi,

Ik heb op mijn PC nieuwe Detonators geïnstalleerd: 4.13.01.4072
Nu haal ik in 3dMark2001SE maar 1710 punten.
Met driver versie 4.13.01.2311 waren dit er 2200.

Kan het zijn dat de Detonator 4x.xx niet meer goed werkt met een Geforce2 GTS?
Welke drivers zijn de beste voor een Geforce2 GTS?

Ter info:
- 3dMark score Detonator 40.72
- 3dMark score Detonator 23.11

(Mijn PC: P3 550, 384Mb RAM, GF2 GTS 32mb DDR, Win98SE)

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Nieuwer is niet altijd sneller.

Who is John Galt?

• metalant
Zit er in de nieuwste Detonator drivers functionaliteit die ik met b.v. 23.11 niet heb, of is alles wat is toegevoegd alleen maar voor nieuwere chipsets.

Met andere woorden: Is er een finale versie Detonator drivers voor een Geforce 2 GTS?

Uiteraard kun je deze vraag ook voor oudere chipsets stellen, dus misschien is er wel een lijstje ergens op internet?

[ Voor 1% gewijzigd door metalant op 27-12-2002 09:23 . Reden: typo ]

• metalant
Hmm,

Dit wordt wel een erg Read the FAQ topic:

Wat zijn de beste drivers voor mijn videokaart?
Dat is heel moeilijk te zeggen, het is eigenlijk een kwestie van uitproberen. Meestal zijn de nieuwste drivers het snelst, ze zijn niet voor niets het nieuwst
Houd er ook rekening mee dat de allernieuwste Detonators je wat oudere videokaart niet sneller gaat maken, het heeft erg weinig zin om bijvoorbeeld je TNT1 sneller te laten gaan, 1 of 2% sneller maakt niet uit, het blijft een te oude kaart.
En kijk ook eens in topics die over je videokaart gaan. In de Radeontopics kan je erg goed zien wat voor drivers op dit moment goed presteren (hoeft ook weer niet te zeggen dat het beste voor jou systeem zijn).

-----------
Ik heb al in de search gekeken, sommigen zweren bij Detonator 29.42, anderen raden de originele driver van AOpen aan. Wordt eht dus toch een weekendje trial-and-error!

Verwijderd

Ik draai 29.42 WHQL op AMD K6-2+ / Geforce2MX400 32MB

Ik probeer altijd verschillende drivers, zodra die er weer zijn, maar mij valt het elke keer weer tegen. Mijn idee is dat de 2x.xx serie nog geoptimaliseerd zijn voor K6-III/Duron/P3, terwijl de hogere versies steeds meer Athlon TB / P4 geoptimaliseerd zijn.

Voor mijn magere systeem met overkill Geforce2MX is de 29.42 WHQL de beste driver voor mijn toepassingen. (DivX/DVD via TVout en Internetten/Gamen op monitor).

Niemand zijn systeem + gebruik is precies hetzelfde, dus de beste driver bestaat dan ook niet (of je moet zelf gaan zoeken en combineren).

IMHO: De laatste driver is meestal de beste voor nieuwe hardware.

Verwijderd

metalant schreef op 27 december 2002 @ 09:38:
Ik heb al in de search gekeken, sommigen zweren bij Detonator 29.42, anderen raden de originele driver van AOpen aan. Wordt eht dus toch een weekendje trial-and-error!
Ik heb dus een Geforce 2 Ti, daar presteren de 29.42 het best, en deze gebruik ik dus ook. De 4x.xx halen mijn score alleen maar om laag, net als in jouw geval.
Verwijderd schreef op 27 December 2002 @ 10:02:
Ik probeer altijd verschillende drivers, zodra die er weer zijn, maar mij valt het elke keer weer tegen. Mijn idee is dat de 2x.xx serie nog geoptimaliseerd zijn voor K6-III/Duron/P3, terwijl de hogere versies steeds meer Athlon TB / P4 geoptimaliseerd zijn.
Volgens mij heeft het niets met de processor te maken maar met de videokaart. Ik heb namelijk ook een P4 en daar scoort de 29.42 wel het hoogst op.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-08 12:08
ik heb nu de 27.70's op mijn Ti200 (met XP). maar toen ik nog 98se had, draaide ik altijd 23.11 ... die waren übersnel. maar XP is er zéér instabiel bij.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
justmental schreef op 27 December 2002 @ 09:16:
Nieuwer is niet altijd sneller.
Nieuwer is ook niet altijd beter... soms worden er ook nieuwe bugs geintroduceerd.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.