Toon posts:

HD dood, data er nog af te halen*

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zet vandaag me pc aan en me hd maakt zp'n raar geluidje rrrrrrrrrkrgr ...... rrrrrrrrrkrg.... en dan is het ff stil en gaat het weer verder.

Het is een maxtor 20gig en heb nog fabrieksgarantie. Hij zit in een raid configuratie met een andere 20gig ook van maxtor.

De hd spint niet helemaal meer lijkt alsof hij blijft hangen of zo. Ik kan me niet voorstellen dat ik hem echt kwijt ben :( ,en vraag me dus af of er niet iets aan te doen is?? Wat gebeurt er als ik hem naar maxtor op stuur??
Krijg ik dan een nieuwe maarja daar heb ik niet zo heel veel aan want dan is me raid naar de klote.

Ik hoop echt dat ik me data er nog af kan halen en ga zeker weten voor een beter backup zorgen.

Wie kan mij meer vertellen.

Verwijderd

ik denk dat hij gewoon kapot is en dat je hem mag gaan opsturen naar maxtor...
En tsja, risico van raid 0 = dat je alles kwijtraakt na 1 crash.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 December 2002 @ 16:53:
ik denk dat hij gewoon kapot is en dat je hem mag gaan opsturen naar maxtor...
En tsja, risico van raid 0 = dat je alles kwijtraakt na 1 crash.
Maar wat doet Maxtor dan met me schijfje schroefen ze hem open en maken ze hem, of pleuren ze hem in een bak en krijg ik een nieuwe?

Heeft iemand ervaring met het opsturen en dan gewoon weer je data eraf kunnen halen.

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:32

Jaymz

Keep on moving !

OH -> OM + titelfix :)

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Verwijderd schreef op 26 december 2002 @ 16:56:
[...]

Maar wat doet Maxtor dan met me schijfje schroefen ze hem open en maken ze hem, of pleuren ze hem in een bak en krijg ik een nieuwe?

Heeft iemand ervaring met het opsturen en dan gewoon weer je data eraf kunnen halen.
Ze gooien hem in de shredder en sturen je een nieuwe, het klinkt alsof het mechanische gedeelte kapot is, daar valt niet veel aan te doen, er zijn wel bedrijven waar je zo'n disk naar kunt opsturen, dan halen ze alle data er af die ze kunnen recoveren, maar daar hangt wel een zeer hoog prijskaartje aan.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

kijk bij www.datarecovery.nl of www.ontrack.com
die doen aan datarecovery, maar het is zeker niet goedkoop.
Maxtor donderd je hdd gewoon weg, die gaan echt geen data meer herstellen voor je.

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Je kunt er ook een goede hdd op je ide poort aanhangen. En dan eens opstarten, mischien dat je er nog wat vanaf kan halen :)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Edit: Vergat te zeggen... soortgelijk topic is al tig keer voorbijgekomen. Search doet wonderen.

Maar, 2e kerstdag......... daar gaatie alweer! Mijn Maxtor verhaal.

Draai eerst Powermax, dan krijg je al of niet een foutcode, noteer deze.
Probeer dan de schijf te reparereren maar (nog) NIET met de Low-Level format optie dan ben je alles sowiesi kwijt.

Data redden van een kapotte HD is voor prive personen onbetaalbaar dus vergeet dat maar direct.

Wat je wel kunt doen is proberen een identieke HD te vinden en de printplaat overzetten. Garantie kun je dan wel vergeten.

OK, nu we vaststellen dat je je data voorgoed vaarwel kan zeggen proberen we nog eventjes de Low Level format van Powermax. Noteer evt. foutcodes.

Blijkt de schijf dood dan ga je bij www.maxtor.com een RMA form invullen. Als je een creditcard hebt kun/moet je kiezen voor de methode waarbij Maxtor je op voorhand een schijf stuurt (meestal binnen 3-4 dagen in huis) dan kun je daarna jouw schijf in dezelfde verpakking retour Ierland sturen.

Geen creditcard? Opsturen en 3-4 weken wachten als alternatief.

[ Voor 8% gewijzigd door Guardian Angel op 26-12-2002 22:43 ]

ARME AOW’er

• Syndicate
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-03 21:55
Raid 0 deelt data toch door 2en en zet daarna elke helft toch op een schijf? Lijkt mij dat je dan niet erg veel meer terug vind op 1 schijf..

• B_FORCE
  • Niet online
mm,ik heb ook net een schijf die dood is gegaan :'( , tis een excelstor 10.2gig 7200rpm

Ik was bezig met mijn fannetjes te maken, en had dus een kroonsteentje er tussen zitten, maar wat gebeurde ernou.
Waarschijlijk zat een draadje (of 2 draadjes) er half uit en raakte mijn kast, zag ook een heel klein vonkje, naja, mijn pc crashte (ten minste, resette uit zich zelf, wat logisch is)
Dit ongelukje gebeurde vlakbij mijn hd, en die doet helemaal nix meer. De rest van mijn hardware doet et perfect (hoewel mijn pc opeens onstabieler is, maar dat kan ook aan mijn 2,5gig oude schijffie liggen).

-Wat zou er kapot zijn?-.
-is dit simpel te maken?
-heb ik er nou nog garantie op??

One World Concepts

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

B_FORCE schreef op 26 December 2002 @ 22:50:

-Wat zou er kapot zijn?-. Je HD
-is dit simpel te maken? Nee
-heb ik er nou nog garantie op?? wanneer kocht je hem?
Stairway to heaven met je HD om in jouw sfeer te blijven.

ARME AOW’er

• B_FORCE
  • Niet online
GuardianAngel schreef op 26 december 2002 @ 22:56:
[...]

Stairway to heaven met je HD om in jouw sfeer te blijven.
mm, wat ik bedoelde met kapot, is dus, misschien simpel een stroom connector of iets dergelijks... en waarom die kapot, want die dingen zijn toch redelijk afgeschermt...

offtopic..
mm, kan et nummer wel ff draaien, die is zooooooooooooo mooi...

One World Concepts

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

>>> OM FAQ <<<

*klong* daar gaat topic #59825 over een kapotte HDD
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.