Toon posts:

VHS/ cassette in pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wist ff geen titel sorry.

Bestaan er drives voor in de pc die bv cassettes vhs dv of andere geluids of video dragers kunnen afspelen.

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Voorzover ik weet niet... het lijkt me makkelijker en goedkoper om een grafische kaart met tv-in te kopen en daar een videorecorder aan te hangen.

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Verwijderd

lol vhs :S wat zou dat voor een ruimte innemen he :S

maar je zou toch via video in er wel een vcr aan kunnen hangen?

Verwijderd

De enige tapes die ik gezien (en heb) voor PC zijn backup tapes...

Makkelijker is een TV/Capturekaartje in een slotje gooien + externe videorecorder.
Nog mooier is als er een TimeBaseCorrection op zit -> geen lost-sync/frames...

• Koffiezuiper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-02 17:44
Welk budget kaartje raden jullie aan? Want ik zag dat ze van 60€ zijn tot weet ik hoe veel zijn. Ik wil zelf een paar vhsjes van me ouders op de pc zetten en daarna naar cd fikken.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

roflmaopimp :D :X :X

een Pinnacle PCTV Pro voor simpel werk, wil je echt hele mooie kwaliteit dan neem je een Pinnacle DC10+ of een ATI videokaart met video in/out

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Hoe te capturen: http://www.vcdhelp.com/capture
Welke Capture-kaart: http://www.vcdhelp.com/capturecards

Aanrader: Hauppauge WinTV (MPeG 1+2 / Tuner)

Als je niet veel gaat capturen, en ook niet TV/Radio gaat gebruiken, kun je overwegen een kaartje te lenen bij je maten - ik heb er nu ook 1 die stof aan het verzamelen is...

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 12:09

d-motion

zow... en dan nu...

Lol... Ik dacht als backup medium... Ik weet dat die dingen bestaan hebben (2,7 GB op een 160 minuten tapje ofzo...) Dus echt schoot dat niet op... maar deze dingen komen uit het Amiga tijdperk! :)

WWW.RC5.NL

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 December 2002 @ 12:29:
Bestaan er drives voor in de pc die bv cassettes vhs dv of andere geluids of video dragers kunnen afspelen.

Je weet wel wat drivers zijn ?
En dan, als je die drivers hebt, hoe dan verder ?

Wat je kunt doen is een videokaart met een video-in aansluiting kopen, en dan via een kabeltje je VCR (videorecorder ;)) aansluiten, dan heb je nog software nodig om je beeld en geluid te kunnen grabben. Dat is wat je bedoelt denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 december 2002 @ 17:02:

[...]

Je weet wel wat drivers zijn ?
En dan, als je die drivers hebt, hoe dan verder ?

Wat je kunt doen is een videokaart met een video-in aansluiting kopen, en dan via een kabeltje je VCR (videorecorder ;)) aansluiten, dan heb je nog software nodig om je beeld en geluid te kunnen grabben. Dat is wat je bedoelt denk ik.
Drivers zijn van die dingen die kleine kinderen krijgen als ze nog niet kunnen zwemmen dan blijven ze boven drijven toch?

Nee dat bedoelde ik niet. het enige wat ik zoek is wat in mijn vraag stond, een drive of meerdere typen die je kunt inbouwen met een i/o kaart en dat je dan bv je cassetes zonder al die touwen makkelijk kunt opslaan of andere media.

Verwijderd

lol :D ik las drivers, sorry :o

Misschien bestaat het... maar als het bestaat zal het lastig te krijgen zijn. Ik heb het nog nooit gezien...

Verwijderd

dvd is momenteel zeer geschikt op pc ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel een grote opdracht om voor een bedrijf VHs en Dv cassetes op Cd rom te zetten, dit kan je natuurlijk doen via de camera of een recorder via Firewire en een DC10 maar wat ik zocht is dus echt iets wat je gewoon kan inbouwen, ben het zelf ook nog niet tegengekomen.

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-08 18:28

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

Heb zelf een pinnacle pctv rave kaartje, + videorecorder, en het opnemen van video op m'n harddisk gaat echt supergoed....dit lijkt me ook de handigste (en goedkoopst) oplossing.
Aangezien een videoband altijd horizontaal in een recorder wordt ingevoerd, zal de drive nooi in een 5,25 inch ruimte passen. :+

Heb trouwens ook zelf pc-filmpjes opgenomen door de tv-in aan de tv-out van mijn gf-2 mx te hangen :+ :+ :+ das echt lol als je ziet wat je doet in windows

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 13:00

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Natuurlijk kan dat, gewoon achterin je toetsenbord pluggen:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/fatfree/photos/misc/08.jpg
Mijn toetsenbord heeft zelf een RF-out, video-out, twee serieele poorten, twee game-poorten, plaats voor twee cartridges en een ingebouwde processor en geheugen!

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:10

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

zo.. dat is een tijd geleden...

Wise enough to play the fool

Verwijderd

tegenwoordig kan je bijna alles op de usb-poort pleuren!! ;)
Pagina: 1