Oordeel P.C. zelf samenstellen

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

• DeMuts
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-11-2025
Goedemorgen beste Kerstvierders,

Ik heb gisteren de moeite genomen om eens een leuke Gaming P.C. samen te stellen die ik online wil gaan kopen en ben tot het volgende gekomen:

Processor: Intel Pentium 4 2.8Ghz 512 Kb 533Mhz Boxed
Moederbord: Abit IT7-MAX2
Cooler: Zalman CNPS5500CU
Geheugen: 2x Samsung 256 MB DDR-SDRAM PC2100
Videokaart: ATi Radeon 9700 Pro
Harde Schijf: Seagate Barracuda ATA V, 120 GB, 2 mb buf
DVD-Speler: Pioneer A06 S, 16x / 40x
Floppy Drive: Samsung
Geluidskaart en ethernetkaart zitten op het moederbord
Over de behuizing ben ik nog niet uit maar dat vind ik ook niet zo belangrijk ik ga liever voor prestatie van het beestje.

Alles bij elkaar vergeleken met 2 goede internet winkels (www.maxpc.nl en www.digiworld.com)
en kwam tot de conclusie dat dat niet zoveel verschilt en bij elkaar ongeveer € 1600,- gaat kosten.

Dus mensen spuw uw gal hierover, ist wa of nie? :?
Alle reacties zijn welkom zowel Posi- als Negatief

Greeetz een eenzame kerstvierder met momenteel 1 doel in zijn leven :*)

• DeMuts
Oh ja vergeet nog te zeggen dat dit mij 1e keer is op dit forum maar heb gisteren wel de hele dag op de pagina rondgeneusd het grootste gedeelte van mijn info heb ik hier vandaan, mijn dank voor deze geweldige site is nu (en dat na 1 dag) al zeer groot!

Verwijderd

Ziet er leuk uit, maarre mijn voorkeur gaat in ieder geval uit naar een geluidksaart die niet op het moederbord zit haha, maar das persoonlijk, enne welke voeding ga je erin knallen?
Voor de rest wel een leuk systeempje ;)

• DeMuts
er zit een 6-channel AC 97 CODEC op het moederbord, leek me aardig anders heb ik nog een oude Live Player liggen die ook goed zat is. Over de voeding tja da week ook nog nie zeker denk een 300 Watt, wat raad je aan?

Verwijderd

--- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. --- zou ik ook eens doorlezen als ik jou was.

Voor de rest jammer dat je nog niet van serial ATA of de onboard RAID gebruik gaat maken, ik zie maar 1 harde schijf op je lijstje :?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2002 10:52 ]

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ziet er zeker goed uit :)

Topics als deze worden eigenlijk niet zo heel erg op prijs gesteld, zie ook: --- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. ---

Zoek anders eens naar reviews op THG of op de Tweakers.net Frontpage.
Ook de (omega) search van ons forum zal wel uitkomst bieden.

Succes, fijne 2e kerstdag, en alvast veel plezier met je systeem :)

edit: klein btje te laat :P

[ Voor 5% gewijzigd door Timmert op 26-12-2002 10:52 ]

• DeMuts
Exuses voor als ik het verkeerde forum heb genomen om deze vraag te stellen maar ik wist anders niet waar deze vraag thuishoort, bedankt in ieder geval voor de links en voor Dragonlord: ik kan altijd nog uit gaan breiden dus dat komt later nog wel aan bod

fijne dagen!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-08 18:37
Kan je hier niet beter pc2700 van maken of kan dat moederbord dat niet aan :?

En als je nog wat extra snelheid wilt pak danipv de hd een d met 8 mb cache ;)

[ Voor 25% gewijzigd door sarlo op 26-12-2002 11:27 ]

Verwijderd

gfo schreef op 26 december 2002 @ 11:25:

Als hij niet gaat over klokken dan is er geen probleem.

Het bordje draait op een FSB van 133 mhz icm met een 533 quadpumped Pentium 4 bus.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
gfo schreef op 26 december 2002 @ 11:25:

En als je nog wat extra snelheid wilt pak danipv de hd een d met 8 mb cache ;)
DDR333
Supports up to 2GB of un-buffered DDR200/266/333
idd beter pc2700 pakken dus :)

en ga dan voor 1x 512mb, neem aan dat-ie dat wel aankan, en dan kan je later makkelijker upgraden naar meer geheugen :)

verder kan eigelijk een ander bordje dat RDRAM gebruikt geen kwaad, DDR voor P4 is trager dan RDRAM :)

• DeMuts
voor zover ik het uit de specs kan halen niet nee :?

Verwijderd

Ik zou het bij digiworld bestellen, best lange levertijd, maar zeiken niet bij RMA, ook zelf processors door laten branden vinden ze niet erg, (kreeg tenminste zonder gezeur een nieuwe mobo + proc mee :) )

Maxpc raad ik je af.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:20
ik zou ook PC2700 halen, ook al gebruik je het nu niet, bijv de hammer gaat wel PC2700 ondersteunen, en dan hoef je straks geen nieuw geheugen te kopen...

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 December 2002 @ 11:29:
Ik zou het bij digiworld bestellen, best lange levertijd, maar zeiken niet bij RMA, ook zelf processors door laten branden vinden ze niet erg, (kreeg tenminste zonder gezeur een nieuwe mobo + proc mee :) )

Maxpc raad ik je af.
daarvoor is verder de shopsurvey ;) maar als ik dat van Digiworld in de shopsurvey zie staan..nah ik zou er niet bestellen :)
http://www.tweakers.net/shopsurvey/3144 voor digiworld, http://www.tweakers.net/shopsurvey voor de rest van de shopsurvey 8)7

• DeMuts
Hmm dat klinkt als een probleem voor die PC2700 als ik wil gaan overklokken (was ik wel van plan) maar kweet nog steeds niet zeker of mijn Moederbord dat wel aankan (die Pc2700 bedoel ik)

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-08 22:11

Smarron

The bend

1 advies, bestel hem NIET bij Digiworld. Zie hierboven voor de link naar reacties (en vooral klachten) van de Shop. Voor de rest een leuk systeempje.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Kijk eens op www.sallandautomatisering.nl

Ik heb daar een poosje geleden voor wat minder geld (1300 euro's) een heel leuk p4-2,4ghz systeempje in elkaar gezetten (2 maandjes terug ongeveer, dus die prijzen zijn nu gedaald).

Salland is imo snel qua leveren, zit ALTIJD bij de laagste prijzen en bovendien werkte alles perfect :)
Systeem?
• post het in "Hoe is dit systeem" topic
• neem PC2700 of nog sneller, Rimm geheugen
• neem 2 harddiscs (2x60 ofzo) in raid....

Ik vind overigens 1600 euro voor die pc véél geld... Daar kun je denk ik best wat leuks voor in elkaar zetten (zie salland :P)

Verwijderd

laten we niet pro of contra winkeltjes zijn, maar kijk lekker in de shopsurvey op de frontpage (tweakers.net)
Verder bestaat het hoe is dit systeem topic niet eens.. Dat is een faq dat je dat lekker zelf mag uitzoeken...

Overigens is het wel beter om pc 2700 geheugen te nemen, is nauwelijks duurder en altijd handig. Neem een Amerk a la samsung/samsung, dane elec, etc.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:27

MBV

Voor die voeding: ome tom (http://www4.tomshardware.com/howto/20021021/index.html) heeft er een mooie review over geschreven. zou ik even checken welke je koopt. En een 8mb HDD maakt ook erg veel uit!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:04

LopeZ

Too much is never enough

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.