poseidon watercooling kit ervaringen

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-02 07:58

icecoolsniper

never run from a sniper!

Topicstarter
Ik zit eraan te denken om toch maar eens watercooling te gaan nemen, want nu kan ik mijn snelheden aanpassen in het BIOS. _/-\o_ Aleen ik wil dan wel een complete set en mijn oog viel op de poseidon set, die is iets van 99 euro. :9~ Best goedkoop, maar ik las ergens dat dat ding ongeveer net zo goed koelt als een luchtkoeler. Ik wil er wel goed mee kunnen OC'en. (Mijn TTake volcano 7+ op high hield em goed koel tot 2,2ghz, toen bleef de pc rebooten en hoorde ik een vage piep aan et begin van het booten. Ook al is die volcano wel goed, het is wel een erg lawaaierig geval) Daarom wil ik graag wat ervaringen van mensen die deze kit hebben of er veel van weten. Tips over hoe ik zo goedkoop mogelijk zelf een watercooling set kan maken zijn ook erg welkom(tgaat om de cpu en het mag niet te duur worden). Heb al een beetje zitten te googelen en die klax setjes zijn ook wel ok maar erg buiten mijn budget. |:( Ook heb ik hier op tweakers rond gezocht op waterkoeling maar toen kreeg ik alleen het custom tweakers casebuolding take 3 topic

specs:
intel p4 1.9ghz
512ddr samsung pc2700@pc2100
msi-6705 revision 1
nog meer info gewoon vragen

[ Voor 13% gewijzigd door icecoolsniper op 25-12-2002 22:48 ]

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Verwijderd

Misschien is dit wat?
http://www.computer-land....=beschrijving&prodid=3275

<offtopic> Waarom heb je eigenlijk je pc2700 @ 2100 lopen?!? </offtopic>

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Topicstarter
me mobo ondersteunt niet meer dan pc 2100, toen ik geheugen wilde kopen was het samsung original pc2700 goedkoper dan samsung original pc 2100 dus pc 2700, en op lan party's gooi ik het in me amd tje die wel pc 333 ondersteund
ennuh dat setje is voor een celeron of een amd en ik heb een p4 socket 478

[ Voor 16% gewijzigd door icecoolsniper op 26-12-2002 00:05 ]

Verwijderd

Ai ik ziet t :(
Tis al laat denk ik.

Je kan hier nog wel even kijken misschien http://www.oc-shop.nl/ maar die zijn dan wel weer een stuk duurder.

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hmm ik denk dat je toch niet ver komt met je CPU, want dat is namelijk een 'willemete'. Een soort oudere versie van de P4, die overclocken niet zo goed. Een water koeling heeft dan ook minder zin tenzij je binnenkort een niet CPU gaat kopen.

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• FlotterPower
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-01 00:34

FlotterPower

Boxy Brown

williamette,.. (d8 ik,.. tis al laat :))
maar ik zou een beter setje kopen of zelf eentje in elkaar prutsen
het is in ieder geval niet een groot verschil (tussen de temperaturen)

I don't want no cake, I want me some pie!

• liosnel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-11-2025
Ik heb zo'n poseidon ding.... Bevalt me prima, lekker stil, houd m'n cpu goed koud... Draai nu een AMD 1800+ op 2 gHz, met een graadje of 38 idle, 42/43 graden stressed, met een vulcano 7+ haalde ik t zelfde op 60 graden stressed....

natuurlijk zal het vast beter kunnen met waterkoeling van een echt merk, alles koper enzo, maar dit is om te beginnen zeker een goed setje, IMHO.

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:52
Ik heb ook zon geval draaien, doet prima en is heerlijk stil.

koelt een xp1800 en die word stressed rond de 43C.

Ik zou alleen wel is willen weten of ik dit setje probleemloos uit kan breiden met bijvoorbeeld een vga blok, iemand die hier meer over weeT?

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
als je EN goedkoop EN goed wilt, is er eigenlijk maar één oplossing: do it yourself

koop een fatsoenlijk waterblock, misschien via de IA's die her en der lopen, vindt een radiotor op de sloop, haal pompje bij speciaalzaak, maak zelf recervoir, DAN heb je een goede en goedkope koeling.

Wil je dit allemaal niet en heb je liever "echte" waterkoeling dan zit er niet veel meer op dan voor een duurdere set zoals de klax te gaan

Verwijderd

Kieskes,

Koop zo'n Graph-O-Matic van Klaxx, past prima. Hou er wel rekening mee dat je temps ongeveer 4 graden omhoog gaan, tenminste dat was bij mij het geval.

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Topicstarter
als het maar stiller is want een ttake volcano op de high stand tijdens een potje moh:aa of ut2003 is niks, je word namelijk aan 1 kant doof en aan de andere kant slecht horend en na zo'n potje is mijn cpu ook wel rond de 55 a 60 graden(op low) op high rond de 48 maar dan ben ik dus half doof. Ik weet ook dat ik een wilamette heb en die worden een stukje warmer dan de northwoods.
dus conclusie het poseidon setje werkt redelijk goed voor het geld?( zelf in mekaar prutsen zie ik niet zitten, bij mij gaat er dan altijd wat mis)
Oja en hoe zit dat met zo'n peltier, gaat mijn q-tec 450W dual fan zo'n ding trekken of zal ik een andere voeding erbij moeten hangen. Gaat nu nog niet lukken in me kast maar ga waarschijnlijk een chieftec dragon DA-01sl -D kopen. Iemand hier ervaringen mee en is dat ding ook goed geschikt voor waterkoeling?

[ Voor 34% gewijzigd door icecoolsniper op 26-12-2002 12:24 ]

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 22:51

Garrett

Watercooler

dubbelpost :(
Kan een modje deze trashen plz?

[ Voor 95% gewijzigd door Garrett op 26-12-2002 12:22 ]

I love watercooling

• Garrett

Garrett

Watercooler

liosnel schreef op 26 December 2002 @ 02:58:
Ik heb zo'n poseidon ding.... Bevalt me prima, lekker stil, houd m'n cpu goed koud... Draai nu een AMD 1800+ op 2 gHz, met een graadje of 38 idle, 42/43 graden stressed, met een vulcano 7+ haalde ik t zelfde op 60 graden stressed....

natuurlijk zal het vast beter kunnen met waterkoeling van een echt merk, alles koper enzo, maar dit is om te beginnen zeker een goed setje, IMHO.
zal het vast beter kunnen? Man dit is de info waar ik op zit te wachten _/-\o_ _/-\o_
Ik heb namelijk ook een 1800+ @ 2Ghz (AIUGA 0241) met een Volcano 7+ (wieieieieeieieei) en ik ben die pleurisherrie goed zat :D
(op 1900Mhz @ 1.75V @ 4000 rpm fan is toch wel vrij stil maar ik wil meer Mhzjes >:) )
43 stressed vind ik vrij netjes hoor, zeker als je kijkt naar mijn 64C stressed nu, als ik 'm op 2Ghz zet dan... en dan krijgt ie tevens 2.05V
Hmmm.... beetje rommelige post van me zo te zien.... maar ja 't is niet anders ;)

I love watercooling

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Garrett schreef op 26 December 2002 @ 12:20:
[...]

zal het vast beter kunnen? Man dit is de info waar ik op zit te wachten _/-\o_ _/-\o_
Ik heb namelijk ook een 1800+ @ 2Ghz (AIUGA 0241) met een Volcano 7+ (wieieieieeieieei) en ik ben die pleurisherrie goed zat :D
(op 1900Mhz @ 1.75V @ 4000 rpm fan is toch wel vrij stil maar ik wil meer Mhzjes >:) )
43 stressed vind ik vrij netjes hoor, zeker als je kijkt naar mijn 64C stressed nu, als ik 'm op 2Ghz zet dan... en dan krijgt ie tevens 2.05V
Hmmm.... beetje rommelige post van me zo te zien.... maar ja 't is niet anders ;)
Ik had eerst ook zo'n Vulcano, maar dan nog zonder +, wat een teringherrie :X

Ik heb ook die poseidon-koeling succesvol geinstalleerd en draaiend in me pc!
Temps 44C stressed 40 idle , met fans op allersloomst. (maar och wat stil, heerlijk!)
Temps 41C stressed 37 idle , fans op midden-mode. (is aan te horen)
Fans op hardt wil ik niet eens aanhoren 8)7
Heb btw verstelbare enermax fans.

edit: AthlonXP 1800+ @ 1900+ trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door Bartjuh op 26-12-2002 12:42 ]

• kieskes
Verwijderd schreef op 26 December 2002 @ 10:42:
Kieskes,

Koop zo'n Graph-O-Matic van Klaxx, past prima. Hou er wel rekening mee dat je temps ongeveer 4 graden omhoog gaan, tenminste dat was bij mij het geval.
past dat ook met de bijgeleverde siliconenslang?

ik heb het idee dat de binnenmaat van de bijgeleverde slang 6mm is namelijk.

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Topicstarter
hoe zit het eigenlijk met condensatie op de proc(of krijg je dat alleen maar met peltiers) en lekkages?

Verwijderd

kieskes schreef op 26 december 2002 @ 12:42:
[...]

past dat ook met de bijgeleverde siliconenslang?

ik heb het idee dat de binnenmaat van de bijgeleverde slang 6mm is namelijk.
Gewoon wat verwarmen en dan krijg je m er perfect overheen. De slang koelt af (krimpt weer in) en hij zit superstrak.

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
99 euro voor een complete waterkoeling set lijkt me wat weinig... vooral als je wilt gaan overclocken.

ff op internet gezocht... je krijg bij die set van 99 euro:
Poseidon complete kit

Watercooling set complet for AMD and Intel

The Water Pump : The Pump with 10W fixes in the Water Tank , which makes the pump noiseless

The Water Tank : It is obvious that the water tank is high transparency and intensity by being made of Polycarbonated, and free from any leaks

Clips and P4 Adapter : Clips are to fix CPU Jacket in Intel P1 and AMD K6 series(Socket 7), AMD Athlon(Socket A), and Intel P3/Celeron(Socket 370). P4 Adapter is for Intel P4 Socket 478.

Aqua Tube : Light blue Aqua Tube has enough flexibility for easy fixing and can protect from leak.

Fan and other parts : Provided intermediate speed Fan and it is able to install one extra fan to improve the performance.

Packing 300 x 150 x 220 mm(WHD) 1.7Kg
CPU Jacket 72 x 62 x 12 mm(WDH)
Radiator 102 x 134 x 44 mm(WDH)
Water Tank 85 x 100 x 105 mm(WDH)
Ziet er toch vrij uitgebreid uit :)

Dan de klax waterkoelingset:
Klax Gold 478 waterkoelingsset voor Intel P4

Deze set bestaat uit

* Waterkoelblok Klax Gold 478
* EHEIM 1048 Pomp
* Radiator Black Ice Pro (zwart)
* Titan fan 120x120x25MM
* Fanguard 120mm
* Siliconen-slang 9,5mm + 2,0 mm 2 Meter
* T-stuk 10,5 mm kunststof
* Twee knieverbindingen 12mm Kunststof
* Stopstuk voor 10mm slang
* 3 op 4 pins adapterkabel 12V op 7 Volt
* Silmore koelpasta 2 ml
Hier zit dus geen reservoir bij... als reden wordt gegeven:
Het waterkoelsysteem bestaat uit een gesloten circulatie. Daarmee wordt een waterreservoir overbodig.
Zo'n reservoir lijkt me toch wel handig... het water zal daar toch ook wel wat afkoelen of zie ik dat verkeerd?

Edit:
Poseidon informatie van: http://www.selection.be/franb/tuning/watercooling.htm
Klax informatie van: http://www.xxlcases.nl/

[ Voor 4% gewijzigd door Marv op 26-12-2002 13:02 ]

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• liosnel
Garrett schreef op 26 december 2002 @ 12:20:
[...]

Hmmm die van mij loopt op 2ghz (166*12) op 1,85V op m'n A7V333, misschien dat dat ook nog wat kan schelen... Ik baal een beetje dat ik t voltage niet iets hoger kan zetten, op 12,5 wil hij nie windows in... :(

edit: check ook even deze test: nieuws: 3R System Poseidon WCL-02 waterkoelingkit review

[ Voor 6% gewijzigd door liosnel op 26-12-2002 13:39 . Reden: voortschrijdend inzicht ]

Verwijderd

Marv schreef op 26 December 2002 @ 13:01:
Zo'n reservoir lijkt me toch wel handig... het water zal daar toch ook wel wat afkoelen of zie ik dat verkeerd?
Dat zie je inderdaad verkeerd. De gewone reservoirtjes zijn gewoon handiger om het systeem vij te vullen en te ontluchten. Het afkoelen gebeurt vooral in de radiator. Als je een koperen of aluminium reservoir neemt dan zal het water daar ook wel enigszins afkoelen, maar niet merkbaar (hoewel dat aan de grootte van je reservoir ligt).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2002 13:40 ]

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Topicstarter
maar tweakers is dat setje nou zijn geld waard??

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

icecoolsniper schreef op 26 december 2002 @ 12:55:
hoe zit het eigenlijk met condensatie op de proc(of krijg je dat alleen maar met peltiers) en lekkages?
Dat kan niet gebeuren met waterkoeling, omdat het nooit lager komt dan kamer temperatuur. (uitgezonderd van peltiers ertussen of phase change ofzo).

Lekkages kan wel gebeuren met waterkoeling, maar als je alles goed aangesloten heb kan er weinig mis gaan!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

icecoolsniper schreef op 26 December 2002 @ 13:44:
maar tweakers is dat setje nou zijn geld waard??
Ligt eraan wat je ermee wilt doen,
1.Ben je een erg veeleisende tweaker die mega temps wil hebben en vet wil oc-en kan je beter iets duurders kopen.
2.Wil je redelijk goede temps hebben en een stil systeem en er niet een vermogen aan uit geven is dit een goede keus.

Izelf val in categorie 2 :)

• liosnel
Bartjuh schreef op 26 december 2002 @ 13:58:
[...]

Ligt eraan wat je ermee wilt doen,
1.Ben je een erg veeleisende tweaker die mega temps wil hebben en vet wil oc-en kan je beter iets duurders kopen.
2.Wil je redelijk goede temps hebben en een stil systeem en er niet een vermogen aan uit geven is dit een goede keus.

Izelf val in categorie 2 :)
Ik ga ook voor categorie 2.... :) hoewel ik die 43graden stressed op 2gHz ook geen misselijke overclock vind :+

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Topicstarter
ik ook in categorie 2, want me pc is toch niet veel verder te OC'en en ik word die herrie van die ttake volcano 7+ zat op high en het gaat erom dat ie volop stressed niet meer rond de 55 graden word dus als ie rond de 40-45 blijft stressed ben ik zeer tevreden en als die radiator met fans maar niet teveel herrie maakt want daar kon ik niks over vinden

[ Voor 17% gewijzigd door icecoolsniper op 26-12-2002 14:04 ]

• liosnel
Dan is het denk ik een OK setje voor je! (oja, ziehier de test: nieuws: 3R System Poseidon WCL-02 waterkoelingkit review)

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Topicstarter
bij die reacties onder dit artikel zijn ze er niet zo positief onder ik citeer: Die afmetingen zijn gewoon zielig vergeleken met een "normale" radiator voor een computer. Een BlackIce extreme is al 120x120x40 mm. En dat is nog maar een kleintje vergeleken met een verwarmingsradiator van een auto. Die zijn over het algemeen meer dan 150x150x50 mm.

Slechte lapping van het blokje aan de onderkant. Het hoeft niet te glimmen, maar het is zo scheef als het maar zijn kan. Het is niet vlak, wat resulteerd in een slecht contact tussen proc en blok. Wat op zichzelf weer hoge temps met zich meebrengt.

das toch niet echt positief

Verwijderd

Kieskes,

Je hoeft echt die siliconenslang niet te verwarmen. De slang gaat perfect op de Klaxx.

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

icecoolsniper schreef op 26 December 2002 @ 14:13:
bij die reacties onder dit artikel zijn ze er niet zo positief onder ik citeer: Die afmetingen zijn gewoon zielig vergeleken met een "normale" radiator voor een computer. Een BlackIce extreme is al 120x120x40 mm. En dat is nog maar een kleintje vergeleken met een verwarmingsradiator van een auto. Die zijn over het algemeen meer dan 150x150x50 mm.

Slechte lapping van het blokje aan de onderkant. Het hoeft niet te glimmen, maar het is zo scheef als het maar zijn kan. Het is niet vlak, wat resulteerd in een slecht contact tussen proc en blok. Wat op zichzelf weer hoge temps met zich meebrengt.

das toch niet echt positief
Het radiator is klein ... so what :?
Het is ook gemaakt voor in een mid-tower behuizing en als de temps goed zijn, waarom niet ?

Dat het blokje scheef is, daar heeft mijn blokje geen last van, die past perfect.

Misschien is het beter om meer reviews door te lezen dan 1, dan krijg je een objectievere mening.

Verwijderd

Ik heb bij mijn exemplaar het standaard meegeleverde koelblokje vervangen door een blokje van Koolance (CPU-100)
Deze actie alleen scheelde bij mij al 4 graden C.

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Topicstarter
mwah ik denk dat het setje wel OK is voor mijn eisen, nu ff w8ten op me nieuwe case(chieftec dragon Da-01SL-D) en dan het setje aanschaffen inclusief wat waterwetter en koelen maar) dan heb ik voor 200 euro en een enorme kast en waterkoeling met een duurdere set alleen waterkoeling

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Topicstarter
alleen ff kijken hoe ik dat setje op mijn socket 478 ga plaatsen aangezien het nogal moeilijk schijnt
en als de fan van de radiator te lawaaiig is dan vervang ik em door mijn papst zo'n 12dB geval want er stond ook in sommige stukjes dat een fan soms helemaal niet nodig is

[ Voor 47% gewijzigd door icecoolsniper op 26-12-2002 14:45 ]

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

kijk ook even in de search(klik) daar heb ik veel info over deze kit vandaan gehaald, denk er zelf ook al een paar maanden over deze set te kopen. Maar er schijnen een aantal mensen problemen te hebben gekregen met een lekkend reservoir, dat schrok mij een beetje af.

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Hier nog wat pics van m'n wc-set :

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/shvanderpoel/got/g/DSCF0011.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/shvanderpoel/got/g/DSCF0014.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/shvanderpoel/got/g/DSCF0016.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/shvanderpoel/got/DSCF0012.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/shvanderpoel/got/DSCF0016.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/shvanderpoel/got/DSCF0017.JPG

• zwiebel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Nou mijn ervaring met dit setje leert. Dat het een zwakke pomp is. Ik heb namelijk een big tower en als die radiotor bovenin hang dan had hij er moeite mee. Weinig flow. Op zich nog wel genoeg. Maar aangezien die radiator echt gewoon slecht zijn warmte afgeeft. Had ik een nieuwe radiator gekocht. Nou kon mijn pomp het water niet meer helemaal omhoog gepompt krijgen en door het rad. Echt slecht gewoon. Dus ook maar een eheim1048 pomp gekocht. Ander reservoir moet ook natuurlijk. Nou heb ik hem dus compleet verkocht. In ruil voor een goed koelblok van 60 eypo. Maarja dan heb je nou ook een fansoenlijke waterkoeling.
Nog een nadeel, het reservoir lekt water. Oftewel elke keer als je naar een LAN gaat, moet je het water er vanaf laten. Daarintegen met een nieuw reservoir en andere rotzooi lekt er helemaal niks meer. Ik zou deze set echt niet nog een keer kopen. Hij is slecht. Bovendien koelde hij ook matig/slecht. Je kunt hem vergelijke met een Volcano 7. Die niet op volle herrie draait

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Topicstarter
mijn proc word met de volcano op niet volledige herrie 60 graden, dan zal dit echt wel beter koelen(misschien foutje gemaakt met ophangen) ennuh ik weet niet of je de chieftec big towers dragon type kent maar ik hang de radiator voor de 2 case fan gaten aan de achterkant en vervang de fan voor mijn papst die 12dB is die andere fan mod ik dan wel en gebruik em als casefan voor wat airflow

• TheDweep
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05-2021
Verwijderd schreef op 26 December 2002 @ 00:01:
Misschien is dit wat?
http://www.computer-land....=beschrijving&prodid=3275

<offtopic> Waarom heb je eigenlijk je pc2700 @ 2100 lopen?!? </offtopic>
die ga ik zeker halen in januari :D

[edit]

misschien ook niet, maar goed ik moet toch ergens beginnen

[ Voor 14% gewijzigd door TheDweep op 26-12-2002 19:46 ]

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Topicstarter
precies en zo denk ik ook over dit setje, je moet ergens beginnen, als het niet lekker werkt kan er altijd wat vervangen worden

• TheDweep
daarom

ik heb mijn pc verplaatst van de zolder(waar het koud is) naar m'n broertjes kamer. Als ik buiten de kamer sta met de deur dicht dan hoor ik me pc hard loeien. Nu ben ik verkast naar een nieuwe kame ren staat de pc naast m'n bed, normaal op zolder aan de andere kant van het huis. Ik heb dus echt geen zin om met die herrie te gaan slapen er staan dan 2 pc's op m'n kamer(server +workstation) dus een waterkoeling systeem is een uitkomst. Jammer dattie dan iets beter presteert dan luchtkoeling, maar ik wil die herrie weg hebben.

[edit]

misschien neem ik er 2 :D

[ Voor 6% gewijzigd door TheDweep op 26-12-2002 20:10 ]

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Bartjuh schreef op 26 december 2002 @ 15:43:
Hier nog wat pics van m'n wc-set :
-KniP-
Jemig , wat een bende met die kabels man :D Als je die kabels alleen al netjes opbergt krijg je al 10 graden minder ;)

Raku

Verwijderd

Eth3r3al schreef op 26 December 2002 @ 21:14:
[...]

Jemig , wat een bende met die kabels man :D Als je die kabels alleen al netjes opbergt krijg je al 10 graden minder ;)
eehhh...met wc maakt dat niet echt veel uit....

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Topicstarter
maar hoe zit dat met die kortsluiting?
Bestaat er een vloeistof die goed koelt en bij lekkage niet zorgt voor kortsluiting(het moet wel goedkoop blijven)? Dus geen olijfolie want dat had ik al gevonden maar dat schijnt niet goed te werken

• Burning_acid
  • Niet online

Burning_acid

icecoolsniper schreef op 27 december 2002 @ 00:20:
Bestaat er een vloeistof die goed koelt en bij lekkage niet zorgt voor kortsluiting(het moet wel goedkoop blijven)? Dus geen olijfolie want dat had ik al gevonden maar dat schijnt niet goed te werken
ik denk het niet anders zouden er wel al een hoop mensen daarmee een setup gedraaid hebben, of misschien is het er wel maar is het onbetaalbaar.
Het zou wel mooi zijn, heb je gelijk een stuk minder risico.

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Topicstarter
het zou idd mooi zijn, naja dan maar alles superstrak aandraaien en er duck tape omheen wikkelen

• Marv
icecoolsniper schreef op 27 december 2002 @ 00:20:
Er is genoeg vloeistof die geen kortsluiting veroorzaakt... enige probleem is dat deze "vervuilt" raakt en vanaf dat moment ook kortsluiting kan maken.

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Topicstarter
dus demi water gebruiken. iemand anders nog tips voor vloeistoffen

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
icecoolsniper schreef op 27 December 2002 @ 00:20:
Ja die is er : 3M Fluorinert

Alleen kost die 1000$/liter voor de goedkope ....

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Topicstarter
ehrm ik had et over goedkope vloeistof

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

zwiebel schreef op 26 december 2002 @ 15:46:
Nou mijn ervaring met dit setje leert. Dat het een zwakke pomp is. Ik heb namelijk een big tower en als die radiotor bovenin hang dan had hij er moeite mee. Weinig flow. Op zich nog wel genoeg. Maar aangezien die radiator echt gewoon slecht zijn warmte afgeeft. Had ik een nieuwe radiator gekocht. Nou kon mijn pomp het water niet meer helemaal omhoog gepompt krijgen en door het rad. Echt slecht gewoon. Dus ook maar een eheim1048 pomp gekocht. Ander reservoir moet ook natuurlijk. Nou heb ik hem dus compleet verkocht. In ruil voor een goed koelblok van 60 eypo. Maarja dan heb je nou ook een fansoenlijke waterkoeling.
Nog een nadeel, het reservoir lekt water. Oftewel elke keer als je naar een LAN gaat, moet je het water er vanaf laten. Daarintegen met een nieuw reservoir en andere rotzooi lekt er helemaal niks meer. Ik zou deze set echt niet nog een keer kopen. Hij is slecht. Bovendien koelde hij ook matig/slecht. Je kunt hem vergelijke met een Volcano 7. Die niet op volle herrie draait
- bij mij geeft de radiator genoeg warmte af om me processor koel te houden hoor, het is uiteraard geen black ice 2 xtreme, maja daar is de prijs dan ook naar!
- Bij mij pompt ie aardig wat rond hoor, misschien komt het wel door m'n opstelling, maak wel ff een pic van de flow ...
- Bij mij lekt het reservoir niet eens water, al hield ik hem op de kop !
Jij bent waarschijnlijk het rubbere ringetje vergeten wat tussen de deksel en het reservoir moet, en misschien heb je het niet goed aangedraaid.
- En hij koelt niet evengoed als een vulcano 7 op z'n laagst, mijn vorige koeler was namelijk een tt vulcano 7, maak er wel ff een foto van..., De set koelt heel iets beter dan de vulcano 7 op z'n hoogst, maar doet dit zonder die pokkeherrie, wat ben ik blij dat ik daar af ben zeg :)

Verwijderd

Ik heb 2 van die setjes gekocht voor m'n dual Athlon, in een aparte behuizing gebouwd en het werkt perfekt.
Ik krijg in ieder geval geen koppijn meer als ik wat langer naast m'n pc zit en het verschil met luchtkoeling is zo'n 10 C. Veel OC-en lukt met mijn pc toch niet en ik vind het ook wat minder van belang dan de stabiliteit.
Ik heb alleen de standaard pompjes vervangen door 1 Sicce Nova.

Als je bang bent voor lekkage, altijd een weekje proefdraaien buiten je kast en op papier. Dan kun je snel en goed zien waar je de zaken nog wat aan moet draaien.

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Bartjuh schreef op 27 december 2002 @ 16:07:
[...]

- bij mij geeft de radiator genoeg warmte af om me processor koel te houden hoor, het is uiteraard geen black ice 2 xtreme, maja daar is de prijs dan ook naar!
- Bij mij pompt ie aardig wat rond hoor, misschien komt het wel door m'n opstelling, maak wel ff een pic van de flow ...
- Bij mij lekt het reservoir niet eens water, al hield ik hem op de kop !
Jij bent waarschijnlijk het rubbere ringetje vergeten wat tussen de deksel en het reservoir moet, en misschien heb je het niet goed aangedraaid.
- En hij koelt niet evengoed als een vulcano 7 op z'n laagst, mijn vorige koeler was namelijk een tt vulcano 7, maak er wel ff een foto van..., De set koelt heel iets beter dan de vulcano 7 op z'n hoogst, maar doet dit zonder die pokkeherrie, wat ben ik blij dat ik daar af ben zeg :)
Hier wat foto's:
me Oude vulcano7, beetje uit elkaar gehaald alleen :)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/shvanderpoel/got/wc/DSCF0017.JPG

Hier zie je me flow, zo slecht is die echt niet!
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/shvanderpoel/got/wc/DSCF0019.JPG

En hier zie je het rubberen bandje wat je er wel tussen moet doen, anders lekt ie ja....
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/shvanderpoel/got/wc/DSCF0023.JPG

[ Voor 2% gewijzigd door Bartjuh op 27-12-2002 16:33 . Reden: e=s ]

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Topicstarter
ok ik denk dat ik dit setje ga kopen, maar als ik em heb eerst ff een weekje proefdraaien

• TheDweep
goed idee, doe ik ook :)

ik ga hem in de 2de week van januari kopen(dan is me salaris binnen) je hoort wel wat mijn ervaring is :)

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Topicstarter
tegen die tijd heb ik em hopelijk al, hoewel me ouders vinden het maar nix water en pc's :(
toch ff proberen ze te overtuigen. wie weet een supersterk argument?

Verwijderd

Ik draai dus ook al met genoegen op zo'n poseidon setje en heb er zelfs m'n geforce 4 ti-4600 tussen gehangen. Het kan allemaal makkelijk en heb verder geen problemen met het setje. Alleen de pomp had iets krachtiger gekunt, want hij krijgt het nog maar net voor elkaar om m'n geforce 4 te koelen. Ik had eerst de slang iets te lang gemaakt en toen kwam er bijna geen water door :) En er is 1 groot voordeel met waterkoeling... rust :)

Afbeeldingslocatie: http://www.zeilemaker.nl/Afbeelding.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2002 19:17 . Reden: ff m'n bijna klare modje gepost ]

• Garrett

Garrett

Watercooler

Bartjuh, heb je gelezen over die scheuren in het reservoir? Dat was bij overclockersclub.com het geval... Zelf zit ik er niet zo over in (en ja ik wil deze set ook hebben :9~) maar toch maar voor de zekerheid de hoeken met siliconenkit bewerken?

I love watercooling

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Garrett schreef op 27 december 2002 @ 22:59:
Bartjuh, heb je gelezen over die scheuren in het reservoir? Dat was bij overclockersclub.com het geval... Zelf zit ik er niet zo over in (en ja ik wil deze set ook hebben :9~) maar toch maar voor de zekerheid de hoeken met siliconenkit bewerken?
Het gaat heel erg stroef om die schroefjes erin te schroeven, ook met de radiator, ze hadden die gaatjes voor de schroefjes iets opener moeten boren.
Ik deed het gewoon heel rustig aan bij het reservoir, als je gewoon rustig aan doet en voorzichtig bent krijg je het reservoir wel goed dicht.
Ik denk dat ze bij overclockersclub gewoon een beetje onvoorzichtig zijn geweest.

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 26 december 2002 @ 21:31:
[...]

eehhh...met wc maakt dat niet echt veel uit....
Weet ik wel , vandaar ook de ;) :P

Raku

• Garrett

Garrett

Watercooler

Bartjuh schreef op 27 December 2002 @ 23:08:
Het gaat heel erg stroef om die schroefjes erin te schroeven, ook met de radiator, ze hadden die gaatjes voor de schroefjes iets opener moeten boren.
Ik deed het gewoon heel rustig aan bij het reservoir, als je gewoon rustig aan doet en voorzichtig bent krijg je het reservoir wel goed dicht.
Ik denk dat ze bij overclockersclub gewoon een beetje onvoorzichtig zijn geweest.
Hmm... op zo'n manier van shit het wil niet... dus flink doordouwen en zo |:(

Dus niet treuren als het niet soepel wil maar gewoon rustig draaien en vooral niks forceren is dan idd wel mijn idee :)

I love watercooling

• Crash
  • Laatst online: 19:42
Burning_acid schreef op 26 December 2002 @ 15:04:
kijk ook even in de search(klik) daar heb ik veel info over deze kit vandaan gehaald, denk er zelf ook al een paar maanden over deze set te kopen. Maar er schijnen een aantal mensen problemen te hebben gekregen met een lekkend reservoir, dat schrok mij een beetje af.
gewoon de boel van binnenuit ff afkitten,
werkt perfect tegen eventuele scheurtjes :)
en als je de reviews leest zeggen ze er ook bij dat het waarschijnlijk aan de schroefgaten ligt

ik wil zelf ook nog eens over op waterkoeling, aangezien mijn temps naar mijn mening veel te hoog zijn, ondanks een goede airflow
maar eerst eens afwachten wat een nieuwe case en fans mij brengen
dit lijkt me iig wel een leuk en eenvoudig, en vooral goedkoop beginnerssetje :)

[ Voor 3% gewijzigd door Crash op 28-12-2002 00:14 ]

• Syzzer
  • Laatst online: 11-02 23:37

Syzzer

Prutser

Ik heb dat setje hiet ook draaien. Mijn 1800+@1835Mhz wordt 42 graden stressed, maar er zit nog el cheapo coolpasta onder, omdat ik ff niets beters in huis had.

Hij is lekker stil en bij de rad is het een kwestie van rustig doordraaien. Moet eerlijk zeggen dat het vies tegen viel om die schroefjes in die gaten gedraaid te krijgen...

Het is echt een aanrader voor de beginnende waterkoeler. Hij is stil, compleet en heeft een fantastische prijs/prestatie verhouding.

[ Voor 17% gewijzigd door Syzzer op 28-12-2002 00:20 ]

• Marv
Verwijderd schreef op 27 december 2002 @ 19:08:
Ik draai dus ook al met genoegen op zo'n poseidon setje en heb er zelfs m'n geforce 4 ti-4600 tussen gehangen. Het kan allemaal makkelijk en heb verder geen problemen met het setje. Alleen de pomp had iets krachtiger gekunt, want hij krijgt het nog maar net voor elkaar om m'n geforce 4 te koelen. Ik had eerst de slang iets te lang gemaakt en toen kwam er bijna geen water door :) En er is 1 groot voordeel met waterkoeling... rust :)

[afbeelding]
Wat heb jij gebruikt om je geforce te koelen dan?

Verwijderd

een koolance video-kaart blokje koste iets van 20 euro bij de mycom

deze:
http://koolance.com/products/product.html?code=CHC-A01

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2002 12:52 ]

• kieskes
Verwijderd schreef op 28 December 2002 @ 12:49:
een koolance video-kaart blokje koste iets van 20 euro bij de mycom

deze:
http://koolance.com/products/product.html?code=CHC-A01
30 euro that is :)

• siskos
  • Laatst online: 18-02 13:59
Weet hier iemand meschien een winkel in belgie die dit setje verkoopt ?
Ik heb een winkel gevonden (Wallabie) maar zij kunnen hem pas leveren vanaf februari.

Verwijderd

jammer van die ene negatieve beurt op occlub, maar voor de rest lijkt ie me ook prima, ik ga m ook halen want mijn Arctic Cooling Super Silent 2000 doet t voor geen meter meer, ik heb dan wel geen casefasn maar met kast dicht wordt ie echt te heet, als ik m n casefans aan zet is t weer teveel herrie en dat wil ik nu juist niet! eerst mn gf4ti4400 en brander afbetalen en dan deze halen :)

• quarantaine
  • Laatst online: 24-06-2013

quarantaine

mongtastic.be

http://www.colorcase.be hier verkopen ze ze in Belgie (is trouwens de leverancier van bijna iedereen die dit setje verkoopt in Belgie)

• siskos
  • Laatst online: 18-02 13:59
:( colorcase is met vakantie tot 13 januari :(
:( Zal niets meer worden voor dit jaar met deze watercooling :(

• Burning_acid
  • Niet online

Burning_acid

dit heeft er niet veel mee te maken maar is misschien wel grappig voor een extra veiligheid bij waterkoeling :) http://www.dil.nl/details.asp?artcode=MK108

• Marv
siskos schreef op 29 December 2002 @ 20:58:
:( Zal niets meer worden voor dit jaar met deze watercooling :(
Heb jij ff geluk dat het al 29 december is... LOL

Verwijderd

Marv schreef op 29 december 2002 @ 22:02:
[...]

Heb jij ff geluk dat het al 29 december is... LOL
volgend jaar beter :)

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Topicstarter
ik heb nu het setje binnen, maar ik weet nou niet precies waar alles voor is. Er zit een rechthoekig stukje soort isolatiemateriaal bij met een plakrand. Waar is dat voor en waar moet ik het hangen?

• The Dud3
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-01 15:51
Ik denk dat ik ook maar zo een setje koop :)
Of zijn er tegenwoordig betere alternatieven?

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.

• TheDweep
Ik ga de klaxx basic set bestellen, ik vind dit setje toch wat aan de simpele kant.

http://www.xxlcases.nl/shop/docs/pd1023089841.htm

Verwijderd

TheDweep schreef op 06 januari 2003 @ 16:13:
Ik ga de klaxx basic set bestellen, ik vind dit setje toch wat aan de simpele kant.

http://www.xxlcases.nl/shop/docs/pd1023089841.htm
let wel ff op dat dit met het kleine cpublokje is, en niet met de rev 3 op het plaatje...

• pierre-oord
  • Laatst online: 17:47
Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 16:38:
[...]

let wel ff op dat dit met het kleine cpublokje is, en niet met de rev 3 op het plaatje...
ik heb die kleine besteld. Ik geloof dat die best aardig koelt, maar niet zo goed als een maze. Ik dacht dat deze geen gangen erin had voor het water, klopt dat?

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• _Drake_
  • Laatst online: 21:41
icecoolsniper schreef op 06 januari 2003 @ 14:35:
ik heb nu het setje binnen, maar ik weet nou niet precies waar alles voor is. Er zit een rechthoekig stukje soort isolatiemateriaal bij met een plakrand. Waar is dat voor en waar moet ik het hangen?
Is voor het afplakken van het deel op de rad waar de fan niet zit zodat de fan beter naar buiten blaast
staat ook in het boekje dmv plaatje weergeven.
________
| (rad) | <-Hier plakken
|_______|
| |
| Fan |
|_______|
|_______|<- en hier

en wat je over hebt plak je onder het reservoir voor beter stabiliteit en tegen de trillingen :)

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• TrasherXL
  • Laatst online: 21-11-2025

TrasherXL

Bicky burger for life

Wazig probleem: temps eerst na 2 uur cpuburn: 39 graden.

Nu: 49 stressed en de pc hangt meteen bij starten cpu burn. Bij spellen en dergelijke
is ie stabiel maar met benchmarks niet. Ik heb al het voltage n keer verhoogt en de memory timings minder agressive gezet maar het gaat niet over. Xp2000 palmolino. Ik heb vanalles geprobeerd, aan de hitte kan het niet liggen. Eerst draaide ie met luchtkoeling op 56 nog stabiel en met de volcano 9 @ 43 graden ook.

Nu heb k stilte maar plots instabiel. :(

Any ideas?

ASUS Commando | Core2Duo E6600 @ 3Ghz air-cooled | Geforce 8800GTX | Raid-0 | 4 GB DDR2-800

Verwijderd

Ik heb dat spul dus niet gebruikt op de rad want als je de ene (open) kant tegen de zijkant van de kast aanschroeft, de fan aan de andere kant erop zet (waar dus dat ronde gat zit) als outtake. Op die manier zit overal alles al afgedicht dus heb je dat spul niet nodig. En ik had al een intake in me kast dus nu heb ik deze als outtake en dan koelt het wat beter.

• TheDweep
Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 16:38:
[...]

nou, dan ga ik hem zelf bouwen denk, omnou dat setje te kopen en dan nog eens ene ander koelblok schiet niet op.

* TheDweep gaat ff rekenen

Eigen gebouwd setje:

Klax Cool rev3.0 CPU waterkoeler EUR 99,00 <--- socket A? Staat er niet bij
Klax Black Radi Single Fan EUR 69,00 <--- zonder fan
EHEIM waterreservoir Plexiglas EUR 35,00
EHEIM 1048 Pomp 10 Liter p/min. EUR 53,00
Klax Waterkoelingsslang 2 meter EUR 7,00 <--- 8x1 dus wel koppelstukken
Koppelstuk Knelkoppeling "Knie"*2 EUR 14,00
Koppelstuk Knelkoppeling 8x1 slang naar 1/4" *4 EUR 20,00
Papst 4412FGML - 120 x 120 x 25 mm. € 23,99 <-- voor op het rad

Klax Anti-Knikveren 4 St. per set EUR 6,00 <---- misschien
EHEIM Bevestigings pootjes EUR 8,00 <---- misschien

dus een kostenpost van: EUR 320,99
+misschien: EUR 334,99

wow, dat word dus nog ff sparen :(

En als ik dus uber stilte wil, zal ik de fan van m'n voeding ook moeten vervangen

Papst 8412NGMV - 80 x 80 x 25 mm EUR 19,99

[ Voor 87% gewijzigd door TheDweep op 07-01-2003 19:51 ]

Verwijderd

Als je die poseidon koopt, met een klax extreme radiator en twee enermaxen van 120mm is hij errg koel en kost het niet zo veel!!!

Scheelt je 100 euro. al die koppelstukken heb je niet nodig, en die knietjes ook niet.
Die slang die bij de poseidon set zit is super. knikt bijna niet, dus zou ik die knietjes eruit laten, pompt het ook makkelijker door.

Echt die poseidon met die klax radiator erbij (je hebt immers twee radiatoren dan) loopt perfect!, je moet hem alleen wel zien kwijt te raken dat bakbeest van een klax radiator......

• Garrett

Garrett

Watercooler

Die 2 120mm enermaxen zijn stil en/of instelbaar toch?
Ik heb nou die set met 2 8cm fans op de rad en het is niet geheel geruisloos, maar wel vrijs til.... alleen mocht er nou een extra rad komen wil ik niet nog meer geluid erbij

I love watercooling

Pagina: 1