Emule opensource edonkey, deel 3

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 4.344 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegeronimo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-01-2024

thegeronimo

Ich bun ut mer....

NightBird schreef op 20 januari 2003 @ 22:24:
[...]

Nee .. userhash!
Datgene wat mensen nodig hebben om jou als friend te adden. Of je moet zorgen dat je in mekaars queue terecht komt, dan kan je mensen gewoon aanklikken.
of je moet het ipadres van je gezochte vriend hebben, dan kun je hem via "messages" toevoegen als vriend.

The only thing to fear is fear itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
legolas82 schreef op 20 januari 2003 @ 23:43:
[...]

Om via andere pc of eigen pc je emule te bekijken typ:

http://ip:4711
aangenomen dat je die standaardpoort gebruikt :P
Duh, bekijken vanuit een PC die niet in het netwerk zit, en dan kijken op/in een PC in het netwerk, maar echter moet ie eerst via de server..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:26

IceStorm

This place is GoT-like!!!

SMulTiE schreef op 21 January 2003 @ 00:01:
Duh, bekijken vanuit een PC die niet in het netwerk zit, en dan kijken op/in een PC in het netwerk, maar echter moet ie eerst via de server..

Even kijken of ik iets van de brakke zin kan maken hoor.

Je hebt een pc in een netwerk hangen achter een server die internet deelt. En je wilt van buitenaf je eMule-webserver benaderen?
Dan is het dus gewoon een kwestie van poort 4771 (of iig de poort die jij gebruikt) doormappen naar je eMule pc en dan heeft legolas82 alsnog gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Je hebt gelijk icestorm, de zin klopt van geen kanten. Blame it on Grolsch
Echter: mijn PC maakt gebruik van het ip 192.168.x.x . De server heeft IP 62.nogwat (chello) Oftewel. Als ik vanaf m'n vriendin inlog op 192.168.x.x:4711 zal ie het vast niet doen. (Ik neem aan dat er nog meer mensen zijn met zo'n ip-adres.
Volgens jou zou ik dus poort 4711 van server naar mijn pc door moeten mappen, en dan kan ik dmv http://62.nogwat:4711 op de webserver kunnen.
Wat voor soort poort is dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Volgens legolas is die 4711 de standaard poort waarop je eMule webserver draait en als dat zo is dan werkt mijn verhaaltje :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:54

NightBird

DPC-Crew Coding
thegeronimo schreef op 20 januari 2003 @ 23:49:
[...]

of je moet het ipadres van je gezochte vriend hebben, dan kun je hem via "messages" toevoegen als vriend.
werkt dat zonder userhash ?

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 10:01
SMulTiE schreef op 21 januari 2003 @ 00:01:
[...]

hmm, ja dat had ik er niet helemaal uitgehaald. :? Probeer idd eerst maar ff wat icestorm zei, als het dan niet lukt horen we het wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Laatst online: 08:26

Opa

Nu Multifocaal!

SMulTiE schreef op 21 January 2003 @ 00:08:
Je hebt gelijk icestorm, de zin klopt van geen kanten. Blame it on Grolsch
Echter: mijn PC maakt gebruik van het ip 192.168.x.x . De server heeft IP 62.nogwat (chello) Oftewel. Als ik vanaf m'n vriendin inlog op 192.168.x.x:4711 zal ie het vast niet doen. (Ik neem aan dat er nog meer mensen zijn met zo'n ip-adres.
Volgens jou zou ik dus poort 4711 van server naar mijn pc door moeten mappen, en dan kan ik dmv http://62.nogwat:4711 op de webserver kunnen.
Wat voor soort poort is dat dan?
Ik denk dat je het best eerst eens dit kan lezen:

Het Grote Poortmappingsverhaal :)

Staat alles in, is ook handig voor andere applicaties waarvoor je moet "portmappen".

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
ik ben zojuist van emule 25b naar emuleplus 0.24b 5b gegaan, maar nu krijg ik bij status overal "wachten". uploaden gaat wel gewoon.

moet ik hier nog iets anders instellen toevallig?

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Nee, gewoon doen wat er staat..... wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe werkt de preview functie in emule v0.24b 5b plus?

Als ik iets wil previewen is die keuze "grayed out" en ik kan in het snelmenu bij movie preview mode ook verschillende opties selecteren maar geen heeft effect lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 17:16:
Hoe werkt de preview functie in emule v0.24b 5b plus?

Als ik iets wil previewen is die keuze "grayed out" en ik kan in het snelmenu bij movie preview mode ook verschillende opties selecteren maar geen heeft effect lijkt mij.

Niet alles is te previewen. Zeker bij films zijn er nogal wat codecs en de een kan wel overweg met een halve film en de andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IceStorm schreef op 21 januari 2003 @ 17:20:

[...]

Niet alles is te previewen. Zeker bij films zijn er nogal wat codecs en de een kan wel overweg met een halve film en de andere niet.
Verder moet je er ook rekening mee houden dat je voor het previewen wel de eerste 2 en de laatste 2 parts eerst moet houden voordat het mogelijk is. Deze optie is ook aanwezig in emule plus dat je eerst die 4 parts download, maar dat is niet aan te raden. Daardoor zal iedereen eerst de eerste 4 parts downloaden en gaat de verspreiding langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IceStorm schreef op 21 januari 2003 @ 17:20:

[...]

Met de tarod mod kon ik wel alle avi's en svcd bekijken, ook divx en xvids. Emule hoeft alleen de raw output klaar te zetten in een temp bestand voor windows media player. Windows media player zorgt dan voor de codec. Dus dit antwoord van je geloof ik niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Emule plus heeft nu zijn eigen publieke forum: http://emuleplus.sourceforge.net/forum/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever
  • Laatst online: 19-07 14:24

Dark4ever

Huh?

wanneer komt plus voor 25b eigenlijk uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ dark4ever
da kan nog een paar daagskes dure, ter is zelfs nog gene beta voor de testers, maar ze zijn eraan aant werke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illumination
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Het beste kan je video bestanden previewen met AVIpreview (dat overigens ook met .dat bestanden van Kazaa werkt, en standaard bij Kazaa Lite wordt geleverd). Je moet alleen even de filename van de download weten door op File Details te klikken. Dat bestand kan je gewoon openen in AVIpreview zonder dat je harde schijf vol wordt gegooid met rauwe .avi bestanden (wat overigens ook nog wel wat tijd kan kosten om die te maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever

Dark4ever

Huh?

Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 19:41:
@ dark4ever
da kan nog een paar daagskes dure, ter is zelfs nog gene beta voor de testers, maar ze zijn eraan aant werke
naja... als je meer informatie weet please post het dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 03:56

Thomix

cAFFEÏNE!

*lol* Ik heb atm gebruikers id 5 :)
denk niet dat er veel mensen zijn die een lagere id hebben gescoord dan ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
oke, het werkt nu, gaat echt stukken sneller als edonkey! edonkey is max 20 KB/s op m'n @home lijntje, en nu met emule (plus) schommelt het tussen de 50KB/s en de 120KB/s.

dus het verschil is merkbaar!

maar die webserver in emule-plus, die staat standaard op poort 4711 ofzo, kan ik die pagina's nou gewoon achter een router/firewall/proxy bekijken? (dus op school m'n downloads beheren bedoel ik )
dat zou wel gunstig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 06:15

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Dat kan, en zoals je waarschijnlijk wel gezien hebt is dit ook al even een stukje omhoog gevraagd.
Met als antwoord dat je deze even moet doornemen.
Het Grote Poortmappingsverhaal
En dan werkt het dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Thomix schreef op 21 January 2003 @ 22:52:
*lol* Ik heb atm gebruikers id 5 :)
denk niet dat er veel mensen zijn die een lagere id hebben gescoord dan ik :D

Jawel hoor, 0 is mogelijk :) Maar je zult even je poorten na moeten gaan kijken want 5 is uhm.. VEEL te laag ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Vae Victis schreef op 21 January 2003 @ 23:10:
Dat kan, en zoals je waarschijnlijk wel gezien hebt is dit ook al even een stukje omhoog gevraagd.
Met als antwoord dat je deze even moet doornemen.
Het Grote Poortmappingsverhaal
En dan werkt het dus.
ik bedoel het net andersom, m'n pc waar de emule (plus) client op draait hangt rechtstreeks aan het kabelmodem en heeft dus het ip van @home gekregen.

Ik bedoelde of het mogelijk is om vanachter een pc die via een router/proxy/firewall het internet op gaat, die pagina te bekijken die dus op mijn pc thuis wordt gegenereerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
abrakadaver schreef op 22 January 2003 @ 00:14:
[...]

ik bedoel het net andersom, m'n pc waar de emule (plus) client op draait hangt rechtstreeks aan het kabelmodem en heeft dus het ip van @home gekregen.

Ik bedoelde of het mogelijk is om vanachter een pc die via een router/proxy/firewall het internet op gaat, die pagina te bekijken die dus op mijn pc thuis wordt gegenereerd.
Dat moet helemaal geen probleem zijn, want je bekijkt een poort van je eigen pc, en die zal echt niet verboden worden door bijvoorbeeld de uni pc. Correct me if i'm wrong. Bij mij werkte het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Laatst online: 08:26

Opa

Nu Multifocaal!

abrakadaver schreef op 22 januari 2003 @ 00:14:
[...]

Je kijkt gewoon naar een standaard website, zij het niet op poort :80 maar op poort :4711.

Surfen gaat aan de client zijde met ad hoc gekozen poorten, je linkt naar je ip http://555.123.456.789:4711 . Ik zie geen reden waarom dat niet zou werken.
dit adres is natuurlijk fictief, dat begrijpt u... ;)

Ow ja, wel ff je EMule herstarten nadat je de Webserver hebt ingeschakeld. :+

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg sinds vanavond popupsschermpjes met "An attempt was made to access an unnamed file past its end"
Komt iemand dit bekend voor :?

Ps. Ik ben sinds een paar dagen geswitched naar 25b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woeper
  • Laatst online: 07:35
hey ja dit heb ik sinds vanavond ook, ik gebruik ook versie 25b
emule blijft wel doorwerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op je in bug reports replied. ;)
In general stond dit Topic
Volgens die moderator moeten we er maar mee leven :?
Op SR zijn er ook diverse meldingen van.
Benieuwd of ze dit fixen want hoewel het verder geen problemen geeft , is het wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

valt me ineens op... ik draai nog 25a... maar de compressie tijdens downloaden werkt niet
een compressie van 10% op een 700meg file betekent ineens dat ik 770 moet gaan downen.. lekker vaag. is meer mensen dit opgevallen, en is t ook opgelost bij 25b?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever

Dark4ever

Huh?

Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 12:52:
valt me ineens op... ik draai nog 25a... maar de compressie tijdens downloaden werkt niet
een compressie van 10% op een 700meg file betekent ineens dat ik 770 moet gaan downen.. lekker vaag. is meer mensen dit opgevallen, en is t ook opgelost bij 25b?
ja volgens mij was dat de reden waarom 25b zo snel uit kwam...
btw... als er een hoger verzie uit is betenkent dat meestal beteren verzie...
dus ik zou je aanraden 25b of een 25b mod te downen...

(als het om eMule gaat en niet om mods dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet zulke goede ervaringen met 25a :( 700 MB voor niks gedownload, er zat een fout in ofzo, moest ik het weer helemaal opnieuw downloadend dat stuk :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb waarschijnlijk weer een duffe vraag. Ik download een hoop, maar ik deel altijd alles netjes in in directories.

Nu wil ik die natuurlijk wel delen voor mijn fellow-uber-eMule gebruikers. Nu moet ik ongeveer 200 directories gaan "aanvinken".

Is daar een makkelijkere manier voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 15:20:
Ik heb waarschijnlijk weer een duffe vraag. Ik download een hoop, maar ik deel altijd alles netjes in in directories.

Nu wil ik die natuurlijk wel delen voor mijn fellow-uber-eMule gebruikers. Nu moet ik ongeveer 200 directories gaan "aanvinken".

Is daar een makkelijkere manier voor?
Ik dacht ctrl indrukt houden bij het selecteren van de hoogste map die je wil sharen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt yalhambra.. ik had net 2 bestanden binnen.. tot nu toe alles wat binnenkomt aan divx is verrot en begint weer opnieuw... en kabelfoon is al zo duur met gbtjes grrrrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CommanderKeen
  • Laatst online: 03-09 10:57
heyuh, is dit nou nog een beetje wat of niet? moet je je pc 1000 uur aan laten staan voor een connectie (ques enzo :s) , of begint hij meteen lekker te downen?
ben zelf atm ff op de kazaa toer ("erg heh") maar sinds ik supreme being ben , gaat ut wel lekker :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakR
  • Laatst online: 11-09 20:32
CommanderKeen schreef op 22 January 2003 @ 15:59:
heyuh, is dit nou nog een beetje wat of niet? moet je je pc 1000 uur aan laten staan voor een connectie (ques enzo :s) , of begint hij meteen lekker te downen?
ben zelf atm ff op de kazaa toer ("erg heh") maar sinds ik supreme being ben , gaat ut wel lekker :D :D
Ik zet het altijd aan. Ga naar school. en als ik terug ben is er meestal wel weer wat klaar :)

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

CommanderKeen schreef op 22 januari 2003 @ 15:59:
Ik zou zeggen: Doe eens iets origineels...lees. Dit subject loopt al een tweetal maanden, het is inmiddels deel 3 met vele honderden reacties, opmerkingen en vragen. Er staat genoeg info in.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Inhakend op Ortep,

Nee er zitten hier een mannetje of 50 gewoon over een programma te praten dat voor geen meter werkt en waar de floppy uitwissel methode nog sneller gaat |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:09

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

IceStorm schreef op 22 January 2003 @ 16:19:
Inhakend op Ortep,

Nee er zitten hier een mannetje of 50 gewoon over een programma te praten dat voor geen meter werkt en waar de floppy uitwissel methode nog sneller gaat |:(
Die 50 man hebben het dan ook veel over problemen en bugs etc. :o Ik heb emule nou ook al een tijdje draaien maar ik moet zeggen dat het me best tegenvalt. Er is gewoon geen snelheidswinst ten opzichte van de originele edonkey client te merken (of bijna niet). Wel zijn de extra functies handig.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 06:15

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Hoelang draai je het dan?
Heb sinds vorige week een andere ID en zijn daarmee mijn credits bij anderen ook verdwenen ;(
Maar in een dag zat ik al weer op een goeie download. En nu ga ik weer snel door de que's van anderen heen.
Ik snap echt niet dat andere mensen daar problemen mee hebben.
Terwijl ik al in 6 dagen 30 gig binnen heb.
Gewoon geduld, en een poosje online zijn, het helpt idd niet als je maar 2 uur per dag erop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
Bor_de_Wollef schreef op 22 januari 2003 @ 16:36:
[...]

Die 50 man hebben het dan ook veel over problemen en bugs etc. :o Ik heb emule nou ook al een tijdje draaien maar ik moet zeggen dat het me best tegenvalt. Er is gewoon geen snelheidswinst ten opzichte van de originele edonkey client te merken (of bijna niet). Wel zijn de extra functies handig.
hmm, weet je wel zeker dat je instellingen wel kloppen, want bij iedereen werkt het wel sneller. OF download je zeldzame files? Zeker als je meerdere files tegelijk downloadt schiet mijn download naar zn max. _/-\o_ adsl 768/128

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 10:47
ik weet het ook niet hoor..comp staat al hele dag aan maar gaat niet boven de 10 kb....en vind hier echt een OVERVLOED aan info maar ik kom er niet uit,...zit niet achter firewall...comp stond gister 3 uur aan en vandaag vanaf 11 dus dat is bijna 7,5 uur...moet dan toch voldoende zijn?....nu net ff comp gebooted....en nu doet geen enkele download het meer?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
kRiZzZiZ schreef op 22 January 2003 @ 18:22:
ik weet het ook niet hoor..comp staat al hele dag aan maar gaat niet boven de 10 kb....en vind hier echt een OVERVLOED aan info maar ik kom er niet uit,...zit niet achter firewall...comp stond gister 3 uur aan en vandaag vanaf 11 dus dat is bijna 7,5 uur...moet dan toch voldoende zijn?....nu net ff comp gebooted....en nu doet geen enkele download het meer?
Ik merk het ook. Hier heeft me pc gisteren de hele nacht gedraaid. Meer dan 10 uur, uit me statistieken bleek dat me gemiddelde download 9.75 kb/s was. Ik had een ul-dl van 37.5 tegen 1 :( Ik heb een gevoel dat veel mensen niet sharen of direct wanneer hun download binnen is niet meer sharen. Het lijkt er op dat emule-netwerk op het edonkey netwerk gaat lijken. Hoge snelheden zoals in 0.18 en 0.19 versies zit er niet meer in :'(

Het desbetreffende bestand had 420 bronnen, lijkt me meer dan voldoende om een redelijke snelheid mee te behalen.

[ Voor 7% gewijzigd door Miki op 22-01-2003 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever

Dark4ever

Huh?

OKEEJ VOOR DE LAATSTE KEER.

EMULE IS NIET VOOR 1 FILM PER DAG
MAAR VOOR 10 FILMS PER WEEK

en als je zo iemand bent die niet 24 uur per dag z'n pc aan laat staan... dan is idd eMule, edonkey of overnet niks voor jouw... dan moet je lekker terug gaan naar kazaa :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:19

Sport_Life

Solvitur ambulando

dark4ever schreef op 22 January 2003 @ 18:30:

en als je zo iemand bent die niet 24 uur per dag z'n pc aan laat staan... dan is idd eMule, edonkey of overnet niks voor jouw... dan moet je lekker terug gaan naar kazaa :D
Precies, het is ff door je ques heenkomen dat in het begin erg lang kan duren, maar naarmate je meer shared en meer mensen gaat leren 'kennen' krijg je meer credits en gaat het connecten ook een stuk sneller :).

Ik draai het nu een paar maanden en eigenlijk pas sinds vorige week kom ik steeds vaker in de buurt van de 50 kb/s, vanmiddag zelfs even boven de 60 _/-\o_ (ADSL basic).

Het ligt ook vooral aan wat je download. Probeer maar eens voor de gein Lord of the rings 2 towers, die van POST-tx. Die loopt echt super bij mij :).

Trouwens weet iemand welke versie het best loopt op een P166 met 64 mb ram icm win 2k server ? Of is het uberhaupt mogelijk daar 24/6 (ja staat soms uit :P) eMule op te draaien ? Ik wil mn oude pc namelijk als servertje gaan gebruiken omdat mn pc op mn kamer nogal veel lawaai maakt en da slaapt ni lekker :O

[ Voor 16% gewijzigd door Sport_Life op 22-01-2003 18:42 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 16:57

Halfkakkende

Vandring

Ik heb eMule alleen aanstaan als ik thuis ben en niet slaap (verder gaat de computer gewoon uit) en ik heb in totaal al 20 films binnengehaald waarvan sommige dubbel cd's en met 60 KB/sec gaat het hard zat hoor. Nee geef mij maar eMule :*) .

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
dark4ever schreef op 22 January 2003 @ 18:30:

DUHHHHH
ik gebruik EMULE ALS SINDS HET BEGIN!!!!!!!!!!!!!!! ik weet dat het niet zo vlug gaat maar nu gaat het ZOOOO TRAAAAAAG ALS STRONT.

Vroeguh ( nee niet die van lijst vroeguh) was het s'avonds emule aan is s'ochtens bestand binnen. Het is nu pc aan op zaterdag en op vrijdag is het binnen!!!!!!

Vanaf in den prille begin zat ik op het edonkey netwerk, 59v was subliem, naarmate het bekend werd en naar 61v ging is het hard achteruit gegaan. Toen de opkomst emule versie 19b Delta HF was de bom, ZOOG letterlijk me adsl basic lijn leeg. Nu met versie 25b tarod 16 kom ik met alle bestanden niet eens boven de 16kb uit. Me statistieken zeggen boekdelen.....terwijl vroeguh toen de woensdag nog na de dinsdag kwam :+ gemiddeld rond de 30kb zat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[ Voor 5% gewijzigd door Miki op 22-01-2003 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coju
  • Niet online
Ik lees dit topic nu al sinds begin van deel 1, ben ook aanhanger van Edonkey geweest en ik moet toegeven dat de download speed wel is ingezakt sinds versie 19/20.
Behalve de pr0n dan, dat gaat lekker snel ;) Wonder why :? :)

Maar met Edonkey ben had ik een constante upload van 10kb, maar een gemiddelde download van 3kb. Emule gaat hier met z'n 15/20 kb flink overheen met uitschieters naar 60/80.

Het gemak van Emule en de theorie achter het credit systeem spelen natuurlijk ook mee. Met Edonkey had je die (minder leuke) bot, en de verschillende hacks om minder te uploaden en meer te downloaden. Dat kan je bij Emule ook proberen (opensource :) ) maar heeft het absoluut geen effect.

De ontwikkeling van Edonkey is sinds v61 stil blijven staan en nu past Swamp (toch ? ) Edonkey aan om compatible te zijn met Overnet om zo de overgang naar Overnet te vergemakkelijken. Inmiddels is zeker de helft van het netwerk overgegaan naar Emule.
(Mijn statistieken zeggen gemiddeld 80%, maar dat is met exchanged sources dus klopt niet)

Emule staat gewoon garant voor veel bestanden, goede kwaliteit. De kans dat je fakes krijgt is nagenoeg nihil, de snelheid mag dan wat minder zijn de kwaliteit is gegarandeerd.

De features van Emule zijn zeer uitgebreid, webserver, priority files, statistieken, irc ;) , etc.. Hoewel de ontwikkeling van Emule niet echt georganiseerd is (geen cvs e.d.) komen er door de verschillende mods prachtige functies bij waarvan Edonkey/Overnet alleen maar van kan dromen.

Bij Emule is geduld noodzakelijk maar het resultaat perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Miki schreef op 22 januari 2003 @ 18:44:
ik met alle bestanden niet eens boven de 16kb uit. Me statistieken zeggen boekdelen.....terwijl vroeguh toen de woensdag nog na de dinsdag kwam :+ gemiddeld rond de 30kb zat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Voor de 1234356789ste keer...De totale upload is ALTIJD gelijk aan de totale download. Het is NIET mogelijk dat dat niet zo is. Bytes die jij binnen krijgt moeten ergens vandaan komen. En bytes die jij weg stuurt moeten ergens heen. Het is NIET mogelijk dat iedereen meer binnenhaalt dan dat hij weg stuurt. Er zijn geen zwarte gaten waar ze in verdwijnen en er zijn geen bronnen waar bytes spontaan uit het niets komen.

Als je begint met het downloaden van iets groots met 25 deels complete sources dan zal je eerst traag zijn omdat je door de queue's moet. Daarna neemt je snelheid fors toe en je hoeft nog niets te uploaden. Je hebt immers bijna niets. Na een tijdje heb jij ook dingen die anderen niet hebben en zal men langzaam maar zeker van jou gaan downloaden. En aan het einde zijn er nog maar weinig mensen die iets hebben wat jij niet hebt, dus zal het langzamer gaan. Maar je upload zal toenemen omdat je steeds meer krijgt van wat een ander niet heeft.

En mensen die klagen dat het net zo snel/langzaam gaat als met de oude eDonkey client moeten hier ook eens over nadenken. Het is hetzelfde protocol, het is hetzelfde netwerk. het KAN niet anders zijn dan even snel/langzaam. Het enige verschil is dat eMule veel handiger omgaat met het vinden van sources en dat het minder crashed. Ga rustig terug naaar de oude 0.59 client en wees er gelukkig mee. Maar ga dan niet klagen dat je steeds je server.met moet updaten omdat eDonkey dat niet goed kan. En ga dan ook niet vragen waar de server zit met de meeste gebruikers omdat je anders 6 uur moet wachten tot je iets gevonden hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Bor_de_Wollef schreef op 22 januari 2003 @ 16:36:
Die 50 man hebben het dan ook veel over problemen en bugs etc. :o
Dat klopt en ongeveer 5-7 van die 50 zijn doorlopend bezig om te vertellen dat mensen eerst eens de gebruiksaanwijzing moeten lezen. 80% van die problemen komen van mensen die hardnekkig 10000 connections onder het verouderde WIN98 proberen te maken. Of van mensen die niet weten dat er in XP een default firewall zit die de zaak blokkeerd etc. Dingen die in de FAQ netjes worden uitgelegd.
En echte bugs zijn er maar zelden. Het is en blijft beta software dus je loopt een risico. En het is helemaal niet verplicht om binnen 10 minuten een nieuwe versie te plaatsen. wacht gewoon twee dagen, lees vooral de fora op http://www.emule-project.net en je weet wanneer een release min of meer stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
hmz..klopt het trouwens dat wanneer je ongveer 200 a 300 mb gedownt heb dat je dan 6 gig aan temp bestanden hebt?

Emule geeft aaan dat dat ik totaal ong 300 mb gedownt heb..kijk ik in me temp map...is deze gewoon 6 gig groot.,.hoe zit dit?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:22

ErA

Emule maakt zodra je een file gaat downloaden een soort placeholder aan. Deze is meteen het formaat van wat je gaat downloaden. Dit is heel handig omdat je dan niet op het laatste moment pas hoort dat je hdd vol zit. Ik hoop dat ik hiermee je vraag hebt beantwoord.

edit:
die placeholder is gewoon het .part bestand. En er staat nog geen 600 mb in, maar hij schrijft in de info wel dat het 600 mb is
BTW eigenschappen opvragen van zon bestand betekend elende en wachttijden kun je beter niet doen.

[ Voor 32% gewijzigd door ErA op 22-01-2003 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

eMule zuigt, ik ben genoodzaakt om een nieuwe HD te kopen.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

IceStorm schreef op 22 januari 2003 @ 20:04:
hehe, * Sport_Life heeft vorige week nog format c gedaan

Dus ik kan voorlopig nog wel vooruit :Y) (heb 120 gb :))

[ Voor 12% gewijzigd door Sport_Life op 22-01-2003 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Ortep schreef op 22 januari 2003 @ 19:27:
[...]

Voor de 1234356789ste keer...De totale upload is ALTIJD gelijk aan de totale download. Het is NIET mogelijk dat dat niet zo is. Bytes die jij binnen krijgt moeten ergens vandaan komen. En bytes die jij weg stuurt moeten ergens heen. Het is NIET mogelijk dat iedereen meer binnenhaalt dan dat hij weg stuurt. Er zijn geen zwarte gaten waar ze in verdwijnen en er zijn geen bronnen waar bytes spontaan uit het niets komen.

Als je begint met het downloaden van iets groots met 25 deels complete sources dan zal je eerst traag zijn omdat je door de queue's moet. Daarna neemt je snelheid fors toe en je hoeft nog niets te uploaden. Je hebt immers bijna niets. Na een tijdje heb jij ook dingen die anderen niet hebben en zal men langzaam maar zeker van jou gaan downloaden. En aan het einde zijn er nog maar weinig mensen die iets hebben wat jij niet hebt, dus zal het langzamer gaan. Maar je upload zal toenemen omdat je steeds meer krijgt van wat een ander niet heeft.

En mensen die klagen dat het net zo snel/langzaam gaat als met de oude eDonkey client moeten hier ook eens over nadenken. Het is hetzelfde protocol, het is hetzelfde netwerk. het KAN niet anders zijn dan even snel/langzaam. Het enige verschil is dat eMule veel handiger omgaat met het vinden van sources en dat het minder crashed. Ga rustig terug naaar de oude 0.59 client en wees er gelukkig mee. Maar ga dan niet klagen dat je steeds je server.met moet updaten omdat eDonkey dat niet goed kan. En ga dan ook niet vragen waar de server zit met de meeste gebruikers omdat je anders 6 uur moet wachten tot je iets gevonden hebt.
Denk dat je het niet begrijpt, die bovenstaande bullshit van je heb ik ook al voor de tigste keer gelezen. Ik snap heeel goed hoe het netwerk in elkaar steekt.

Wat ik wilde aangeven met de oude versies dat het lekker vlot verliep omdat naar mijn gevoel meer mensen aan het delen waren van bestanden. Toen het populair begon te worden ging het berg afwaarts. Het gevoel heb ik dat als mensen hun bestanden binnen hebben gelijk niet delen met de rest (het nog even een weekje sharen principe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever

Dark4ever

Huh?

IceStorm schreef op 22 januari 2003 @ 20:04:
:D

ik heb het zelfde probleem :D

zullen we het als bug gaan posten op het forum bij hun :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woeper
Hier is een stelling:

"het credit systeem werkt het niet-sharen in de hand!"

als je ALLEEN je actieve downloads shared, bouw je credit op bij mensen die het bestand ook aan het downloaden zijn. En als deze mensen gedeeltes hebben van dat bestand die jij nog niet hebt, dan kom je zo bij hen sneller door de wachtrij en is je download eerder klaar!

anders gezegd, als je veel soorten bestanden shared, is de kans groot dat je credit zit op te bouwen bij mensen waarvan je geen files nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

woeper schreef op 22 January 2003 @ 20:39:
anders gezegd, als je veel soorten bestanden shared, is de kans groot dat je credit zit op te bouwen bij mensen waarvan je geen files nodig hebt.

Dat klopt uiteraard... maar je vergeet hierbij dat als je een keer iets wil downloaden dat je dan geen credits hoeft op te bouwen bij die mensen (er van uitgaande dat die hetzelfde downloaden).

Creditsysteem werkt prima :)

Miki, als mensen hun bestanden die klaar zijn niet sharen, ja dat kan. Maar je kunt alleen maar niets uploaden als je ook niets aan het downloaden bent en je kunt je afvragen hoe nuttig dat is :).

[ Voor 17% gewijzigd door IceStorm op 22-01-2003 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik Emule nu een paar dagen, en het enige wat echt soepel gaat is uploaden want de upload beperking werkt niet. Uploads van 4 a 5 MB/sec zijn geen uitzondering terwijl mijn max download niet eens boven de 600 kB/sec uitkomt.
Als ik een nacht mijn server aan laat staan is er voor 30 GB geupload en heb ik mijn gewenste bestanden (totaal 1 GB) niet eens binnen terwijl er ruim 100 bronnen zijn.
En voor de rest heb ik het gevoel dat ik W2k op een 486 met 8 mb probeer te draaien zo verschrikkenlijke traag is het.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 22:13 . Reden: :( ehh handleiding niet gelezen ....... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 21:25:
Ik gebruik Emule nu een paar dagen, en het enige wat echt soepel gaat is uploaden want de upload beperking werkt niet. Uploads van 4 a 5 MB/sec zijn geen uitzondering terwijl mijn max download niet eens boven de 600 kB/sec uitkomt.
Mag ik jouw toevoegen aan mn vrienden lijst van eMule :D O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:56
Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 21:25:
Als ik een nacht mijn server aan laat staan is er voor 30 GB geupload en heb ik mijn gewenste bestanden (totaal 1 GB) niet eens binnen terwijl er ruim 100 bronnen zijn.
En voor de rest heb ik het gevoel dat ik W2k op een 486 met 8 mb probeer te draaien zo verschrikkenlijke traag is het.
Tsja.. op de eerste plaats heb je daar gewoon "pech" dat je zo'n snelle verbinding hebt. Het is gewoon zo, dat er veel meer mensen met een verbinding zijn die trager is dan die van jou, wat betekend dat er niet altijd mensen zullen zijn die jou download vol kunnen maken, terwijl als jij 5 mb aan upload aanbiedt, er áltijd mensen zullen zijn die van je willen downloaden!

In dit geval kan je er misschien over nadenken om je upload bijvoorbeeld vast te stellen op 1 mb/sec? Tenzij je er natuurlijk geen probleem mee hebt om constant 5 mb te uppen, maar ik kan begrijpen dat dat niet echt leuk is als je er niets voor terug krijgt. Misschien dat het als je eMule nog wat langer laat draaien, dat je wat meer credits krijgt, en nog sneller kan downloaden... (100 bronnen vind ik niet veel eigenlijk :P ).

Overigens vind ik 600 kb/sec absoluut niet weinig, ik ben al ruim tevreden met 100 kb/sec joh... Maarja, misschien raak je wat verwend met zo'n verbinding :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Miki schreef op 22 januari 2003 @ 20:15:
Wat ik wilde aangeven met de oude versies dat het lekker vlot verliep omdat naar mijn gevoel meer mensen aan het delen waren van bestanden. Toen het populair begon te worden ging het berg afw~~~~~. Het gevoel heb ik dat als mensen hun bestanden binnen hebben gelijk niet delen met de rest (het nog even een weekje sharen principe)
Dat verandert niets aan het feit dat 'totale upload'='totale download'.
Als je dingen een week online laat staan en ondertussen zelf niets download dan loopt voor jou die verhouding vanzelf naar 1:1 of zelfs ongunstiger. Maar voor het totale netwerk blijft het 1:1 Hat is onmogelijk daar iets aan te veranderen. Dus als er iemand klaagt dat hij vorige week een verhouding had van 1:10 en dat dat nu 10:1 is, betekent dat alleen maar dat er ergens anders iemand zit te juichen dat
het tegenwoordig zo goed gaat.

Of botter gezegd: Als jij vroeger hoge snelheden had omdat andere mensen dingen online hielden en zelf niet aan het downloaden waren dan kwam dat omdat jij van hun aan het leechen was. Ik bedoel dat niet rot, want daar kozen ze blijkbaar zelf voor. Ze gaven en kregen er niets voor terug.

Er zijn nu meer mensen op eMule dan ooit te voren en ik merk werkelijk niets van een zogennaamde afnemende snelheid. Wat ik wel merk dat het vreselijk afhankelijk is van 'wat' je wil hebben. Het botte getal er zijn 500 sources zegt bv helemaal niets. Zin het allemaal complete sources? Want dan kan je van allemaal wat krijgen. Maar als ze allemaal slechts 5% hebben, dan heb je effectief maar 25 sources. Soms zit het mee, soms zit het tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoefff schreef op 22 januari 2003 @ 21:56:
[...]
Tsja.. op de eerste plaats heb je daar gewoon "pech" dat je zo'n snelle verbinding hebt. Het is gewoon zo, dat er veel meer mensen met een verbinding zijn die trager is dan die van jou, wat betekend dat er niet altijd mensen zullen zijn die jou download vol kunnen maken, terwijl als jij 5 mb aan upload aanbiedt, er áltijd mensen zullen zijn die van je willen downloaden!
Je bent de eerste die dat zegt, tot nu toe niets meer dan pret gehad van de verbinding. Maar de upload inmiddels terug geschroefd naar 1 mB/sec, ff wat beter gekeken |:(
Overigens vind ik 600 kb/sec absoluut niet weinig, ik ben al ruim tevreden met 100 kb/sec joh... Maarja, misschien raak je wat verwend met zo'n verbinding :P
tja zo'n snelle verbinding went heeeeeeeeeeeeel erg snel, daarom heb ik ook geen wap, i-mode of live das natuurlijk veel te traag voor mij.

En verhuizen kan ook niet dan moet ik terug naar ADSL, veel meer betalen voor minder

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens vind ik 600 kb/sec absoluut niet weinig, ik ben al ruim tevreden met 100 kb/sec joh... Maarja, misschien raak je wat verwend met zo'n verbinding
600!!!?? 100!!!!? tsjee, ik ben al blij met 40k :'(
(512(nog steeds :()/128 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woeper
IceStorm schreef op 22 januari 2003 @ 21:09:

[...]

Dat klopt uiteraard... maar je vergeet hierbij dat als je een keer iets wil downloaden dat je dan geen credits hoeft op te bouwen bij die mensen (er van uitgaande dat die hetzelfde downloaden).

Creditsysteem werkt prima :)
hoe ging dat gezegde ook al weer? Beter 1 vogel in de hand dan 100 in de lucht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever

Dark4ever

Huh?

Emule 25b Tarod 16a is uit....
en ik moet zeggen dat ie veel beter werkt bij mij...
ga nu z'n 20% sneller op de zelfde file...
· Added: New option to drop "Queue Full" sources.
· Added: Queue Limit now takes in care "Queue Full" sources too.
· Added: Reconnect on LowID option again. But this time handled better. :)
· Added: New option to use eDonkeyFakes to fake checking.
· Change: Queue Limit is checked less often to remove sources beyond our limit -less CPU usage.
· Change: "No Needed Parts" sources handled different again -like in official- because CPU usage troubles. :(
· Fix: Rewrite partially Upload Throttle.
· Fix: Rewrite partially Download this file now.
· Fix: Add sets in Auto priority if UAP is enabled.
btw.. hier kan je het vandaan halen:
http://indigo.retemail.es/

[ Voor 74% gewijzigd door Dark4ever op 23-01-2003 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende

Halfkakkende

Vandring

Deze versie loopt hier vast als ie wil reconnecten bij een LOW-ID.

hij blijft ook stug uploaden @ 2 KB/Sec ipv de ingestelde 10. Dit zorgt ervoor dat ik maar download met 6 KB/Sec. DIt is na ongeveer een half uurtje draaien, dus ik laat hem nog even een tijdje aanstaan, maar het is wel beetje vreemd.

Ik druk op verstuur bericht en hij gaat gelijk @ full speed :D Alsof ie het meeleest. :Y)

[ Voor 80% gewijzigd door Halfkakkende op 23-01-2003 15:38 ]

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever

Dark4ever

Huh?

Halfkakkende schreef op 23 January 2003 @ 15:34:
Deze versie loopt hier vast als ie wil reconnecten bij een LOW-ID.

hij blijft ook stug uploaden @ 2 KB/Sec ipv de ingestelde 10. Dit zorgt ervoor dat ik maar download met 6 KB/Sec. DIt is na ongeveer een half uurtje draaien, dus ik laat hem nog even een tijdje aanstaan, maar het is wel beetje vreemd.

Ik druk op verstuur bericht en hij gaat gelijk @ full speed :D Alsof ie het meeleest. :Y)
ja dat probleem heb ik ook gehad...
alleen de keren dat ik een low id heb...
+ die 20% extra speed vind ik deze toch echt wel super...

maarja... ben benieuwd wat plus gaat doen met hun volgende mod...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende

Halfkakkende

Vandring

Nouja, die 20% extra speed merk ik (nog) niets van, maar dat ligt er meer aan dat ik zeldzamere files download atm.

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever

Dark4ever

Huh?

Halfkakkende schreef op 23 January 2003 @ 15:34:

Halfkakkende schreef op 23 januari 2003 @ 15:51:
Nouja, die 20% extra speed merk ik (nog) niets van, maar dat ligt er meer aan dat ik zeldzamere files download atm.
mja... als je al full speed gaat dat merk je idd niks van die 20% :D

[ Voor 32% gewijzigd door Dark4ever op 23-01-2003 16:42 . Reden: uhh jah... ff wat gequote :D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illumination
  • Laatst online: 31-10-2024
Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 22:22:
[...]

Je bent de eerste die dat zegt, tot nu toe niets meer dan pret gehad van de verbinding. Maar de upload inmiddels terug geschroefd naar 1 mB/sec, ff wat beter gekeken |:(
Waarom dan? Of download je nu duidelijk sneller dan toen je op 5 mB/sec uploadde?
Het netwerk heeft juist mensen als jij nodig om snel te blijven, en als je toch niks merkt van die hogere snelheid waarom dan niet? Ik kan ook gewoon op 10 kB/sec uploaden maar als ik het instel op 12 gaat het net zo lekker, kan zelfs nog prima surfen. Merk er verder niks van maar draag wel bij (heel minimaal natuurlijk) aan het netwerk. :)

He Tarod.16b is alweer uit:

eMule v0.25b [Tarod.16b] (binary)
eMule v0.25b [Tarod.16b] (source code)

eMule v0.25b [Tarod.16b] <23/1/2003>

· Change: You never will get a 80% base modifier if you are LowID, it's unfair.
· Fix: Crash on "Reconnect on LowID".

[ Voor 24% gewijzigd door Illumination op 23-01-2003 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Kan iemand mij vertellen of eMule op een P166 met 64 mb met Win 95 draait ? (24/7) (versie maakt ni zoveel uit)

[ Voor 9% gewijzigd door Sport_Life op 23-01-2003 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever

Dark4ever

Huh?

shit die gast is snel... heb hem vanmiddag een mailtje gestuurd met daarin dat lowid crash... en nu al gefixt...
eMAeRCe schreef op 23 January 2003 @ 17:15:
Kan iemand mij vertellen of eMule op een P166 met 64 mb met Win 95 draait ? (24/7) (versie maakt ni zoveel uit)
ik zou zeggen probeer het uit :D

en als je die PC nog niet hebt... dan uhh zou ik es op www.emule-project.net rond kijken of je wat mensen ziet die z'n PC gebruiken...
(ben alleen bang dat ie op win 95 niet echt super draait.. veel mensen hebben al last als ze op win98 zitten).

[ Voor 70% gewijzigd door Dark4ever op 23-01-2003 17:27 . Reden: quote + opmerking er bij :D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
hmm, download link werkt hier niet meer

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is na een tijdje downloaden met Tarod11e (sinds ik de limiet van 50 naar 0 heb veranderd)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mattijz/mule.jpg

waarom ziet het er niet uit? Ik heb de hele tijd niet gesurft en eMule is het enige wat het internet op gaat...

Had ik voorheen (toen mijn downlimiet nog op 50 stond) niet, niet dat ik er last van heb hoor :), maar wel vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Laatst online: 08:15

DoctorV64

Cosmopoliet

Nou het voorstaande gelezen te hebben heb ik mijn downloadlimiet ook maar eens op 0 gezet. Had ik veel eerder moeten doen. :)

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
kan ik echt zonder probs die tarod installeren zonder bang te zijn dat ik downloads verlies??? ...want ben echt bezig geweest met emule...te zoeken naar goeie instellingen...ben nu van ong 5 kb naar 25 kb gegaan....(had comp natuurlijk ook lang aanstaan!).....ik heb chello..dus eigenlijk zou het nog sneller moeten toch? mja....

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

eMAeRCe schreef op 23 januari 2003 @ 17:15:
Ik heb eMule prima draaiend gehad op een P1-150 met 48mb ram (W98).

Ik zou zeggen probeer het gewoon,het meeste werk wat die pc eraan heeft is het hashen als er een download klaar is,voor de rest moet het lukken.

[ Voor 1% gewijzigd door MarElo op 23-01-2003 18:52 . Reden: OS erbij gezet :-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
kRiZzZiZ schreef op 23 januari 2003 @ 18:39:
kan ik echt zonder probs die tarod installeren zonder bang te zijn dat ik downloads verlies??? ...want ben echt bezig geweest met emule...te zoeken naar goeie instellingen...ben nu van ong 5 kb naar 25 kb gegaan....(had comp natuurlijk ook lang aanstaan!).....ik heb chello..dus eigenlijk zou het nog sneller moeten toch? mja....
Ja, dat kan echt...

Installeer Tarod gewoon in een andere directory dan eMule, en selecteer dan de map waar je temp files van eMule in staan, als temp folder van Tarod :)

Let wel op dat je eMule daarna weghaalt, of niet opstart. Het gaat namelijk niet goed als je Tarod en eMule tegelijkertijd aanzet, met dezelfde directory met temp files!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
eMAeRCe schreef op 23 januari 2003 @ 17:15:
Hij zal waarschijnlijk wel gaan werken, maar er zitten wel een aantal nadelen aan natuurlijk.

-Hashen zal langer duren dan op een snelle computer
-Windows 95/98 kan minder goed overweg met veel connecties dan windows XP/2000. Dit kán vastlopers opleveren. Zet anders je max. connections wat lager, of halveer bijvoorbeeld je max. new connections / 5secs (te vinden bij "Extended Settings"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
thnx.....nog snel een vraagje...

wat voor snelheden halen chello gebruikers?
dan weet ik hoe lang ik nog moet kloten om het goed te krijgen...

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

kRiZzZiZ schreef op 23 januari 2003 @ 18:58:
thnx.....nog snel een vraagje...

wat voor snelheden halen chello gebruikers?
dan weet ik hoe lang ik nog moet kloten om het goed te krijgen...
Ik haal over het algemeen snelheden tot over de 100K/s (bij populaire files dan)
Ligt erook aan met wat voor upload diegene zitten waar jij je parts vandaan haalt,maar kheb niets te klagen.

Ik gebruik 0.23b met Tarod 11e btw;
Download heb ik op 180kB/s
upload op 16 kB/s

Bij limits heb ik:
Download op 180kB/s
Upload op 10kB/s

En de gouden regel is: Sharen,en gij zult downloaden :7

Queue size krijg ik niet hoger of lager dan 300 (automatisch waarschijnlijk)
Max connections op 500.

[ Voor 9% gewijzigd door MarElo op 23-01-2003 19:10 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Tarod pakt me temp map niet...er staat nu geen enkele download waar ik mee bezig was....tjek ik me temp map..staan ze er in ieder geval nog allemaal wel :D schrok me dood
mja..hoe zit dit?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
kRiZzZiZ schreef op 23 januari 2003 @ 19:35:
Tarod pakt me temp map niet...er staat nu geen enkele download waar ik mee bezig was....tjek ik me temp map..staan ze er in ieder geval nog allemaal wel :D schrok me dood
mja..hoe zit dit?
Je hebt bij preferences zeker weten de goeie map geselecteerd? En je instellingen opgeslagen? Tarod uit gezet en weer aan gedaan?

Over die snelheid, ik heb ook chello, en haal bij populaire files ook rond de 100 kb/sec, met soms uitschieters naar 180. Gemiddeld denk ik dat ie rond de 30 download...

Max up = 10
Max down = 0 (ongelimiteerd)
Max connections = 5000
Max connections/file = 800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je wel nadat je je instellingen voor je temp map veranderd hebt op Apply gedrukt, en het programma opnieuw opgestart?

/edit

Damn you Zoefff :(

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie downloaden allemaal wel snel maar van hoeveel sources tegelijk dan?
Ik gebruik edonkey en als ik iets download is dat van max. 2 man, dus gaat het supertraag bij mij. Met heel veel geluk haal ik af en toe 10 kb/sec. (en dat met 100+ sources)

Volgens mij zijn er dankzij emule leechers, kan dat? Ik probeer een bestand te downloaden en iedereen op het netwerk heeft de eerste 10 mb ervan, er is echter maar 1 persoon die het bestand volledig heeft. Zijn naam staat in de bestandsnaam dus die persoon heeft het bestand ook gemaakt (is een zip met vanalles in... recepten enz O-) )
Dat bestand zit nu al een maand in mijn downloadlijst en die persoon is - zo lijkt het - 24/7 online, maar er is niemand die ook maar een stukje file bijkrijgt. Vreemd.

Ik zit trouwens ook vrij veel op het netwerk. Toch lang genoeg om in verschillende mensen eerst in hun queue te staan.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
ok..ff update,...na ongeveer 5x opstarten 'zag'ie pas temp map? naja downloads staan er dat is goed..alleen ze beginnen niet? sources gezocht en allemaal redelijk donkerblauw maar niks begint? upload staat al lekker met 10 kb te knorren...? ..hij vind nu wel ff wat sneller de sources naar mijn mening..dus dat is alvast ff wat..mja..gewoon afwachten nu?

ook blijft me id ONDER de 10 cijfers staan...iets van 974bla bla...(9 in totaal)

maakt dit iets uit?

[ Voor 15% gewijzigd door krizzziz op 23-01-2003 19:52 ]

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
kRiZzZiZ schreef op 23 January 2003 @ 19:49:
ok..ff update,...na ongeveer 5x opstarten 'zag'ie pas temp map? naja downloads staan er dat is goed..alleen ze beginnen niet? sources gezocht en allemaal redelijk donkerblauw maar niks begint? upload staat al lekker met 10 kb te knorren...? ..hij vind nu wel ff wat sneller de sources naar mijn mening..dus dat is alvast ff wat..mja..gewoon afwachten nu?

ook blijft me id ONDER de 10 cijfers staan...iets van 974bla bla...(9 in totaal)

maakt dit iets uit?
Punt 1 -> Gewoon afwachten ja ;)

Punt 2 -> Daar heb ik iets over in de nieuwe FAQ (in aanbouw) geschreven, dat mag je ff gaan lezen ;)

http://members.ams.chello.nl/e.vanleeuwen13/faq/index.htm

Onder het menu "Algemeen" --> "ID" succes :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door Zoefff op 23-01-2003 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
nice Zoefff .....leuk dat iemand zijn vrije tijd herin steekt om het voor anderen allemaal wat makkelijker te maken....

ik ga het ff lezen :)

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Olivis

Zoals volgens mij al een aantal keer verteld is, is het niet echt mogelijk om te leechen met eMule. Ten eerste vanwege de download/upload ratio, die er voor zorgt dat als je je upload laag zet, je download ook laag blijft. Nou zijn daar wel cracks voor te vinden, zodat je je upload uit kan zetten, maar toch snel kan downloaden.

Deze werken echter niet vanwege de 2e "beveiliging". eMule werkt met het zgn "credit-stysteem" wat kort uitgelegd betekend dat als je niets upload naar andere clients, je geen credits bij hen krijgt, en dus eeuwig in de wachtrij zal staan. Uiteindelijk kom je er wel door, maar het is veel minder moeite om gewoon wat te uploaden :)

Dat van "jou" bestand alleen maar het eerste gedeelte kan worden gevonden, kan een aantal oorzaken hebben.

-Het kan maar net online zijn, zeldzaam, en de enige persoon die het heeft is op dit moment offline
-Een of andere grapjurk heeft een fake file gemaakt, die heel even geshared, en vervolgens is iedereen van iedereen het eerste stuk gaan downloaden
-Misschien heb je wel gewoon pech... als het het idd na een maand nog niet doet, dan is de kans redelijk klein dat het nog binnen komt... Je kan misschien ff kijken wanneer het voor het laatst compleet gesignaleerd is? (staat bij eigenschappen van bestand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks Zoefff :)
Ik doelde eigenlijk op die crack. Spijtig maarja...

Ik ga binnenkort EmulePlus ook eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 19:46:
Volgens mij zijn er dankzij emule leechers, kan dat?
Als je discussie gevolgd had, dan zou je gelezen hebben dat er juist in de tijd van eDonkey veel leechers waren met patches en bots. Die hebben dus nu geen kans meer, want als je weinig upload en veel dowenload dan wordt je vanzelf trager. Want de anderen geven je dus niets meer. En als je eDonkey met een bot gerbuikt wordt je vanzelf gebanned omdat je te vaak vraagt. En het credit system is juist te voordele van eDonkey, want die kan wel credits krijgen maar zal ze nooit geven.
Ik probeer een bestand te downloaden en iedereen op het netwerk heeft de eerste 10 mb ervan, er is echter maar 1 persoon die het bestand volledig heeft. Zijn naam staat in de bestandsnaam dus die persoon heeft het bestand ook gemaakt (is een zip met vanalles in... recepten enz O-) )
Dat bestand zit nu al een maand in mijn downloadlijst en die persoon is - zo lijkt het - 24/7 online, maar er is niemand die ook maar een stukje file bijkrijgt. Vreemd.
Als er veel mensen die file willen dan vecht iedereen om die file en dan gaat het dus langzaam. En als hij nog 3000 andere files aan het sharen is zullen alle mensen die die files willen ook nog eens de strijd aangaan om een plekje in de queue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 17:52:
Dit is na een tijdje downloaden met Tarod11e (sinds ik de limiet van 50 naar 0 heb veranderd)
waarom ziet het er niet uit? Ik heb de hele tijd niet gesurft en eMule is het enige wat het internet op gaat...
Wat is het probleem dan? Dat er schommelingen in de download zitten? Dat is volstrekt normaal

[ Voor 10% gewijzigd door Ortep op 23-01-2003 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:48
Wat voor nut heeft de auto-priority eigenlijk?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Vincent Bovelander schreef op 23 January 2003 @ 20:36:
Wat voor nut heeft de auto-priority eigenlijk?
volgens mij is dat als volgt:

Als je auto prio aan heb,hoef je je files die je upload geen prio te geven.
En gaat de upload automagisch op een prio als je een ander stuk van die file op het zelfde moment aan het downloaden bent.

Stel je hebt veel files (upload) van onder de 1 a 2mb (persoonlijk geef ik die high prio,want die zijn zo klaar),de rest zet je op normal of op low als het om een file gaat waar makkelijk aan te komen is.

Dit is tenminste zoals ik het meestal instel en bij mij staat auto prio uit.
Als ik het helemaal verkeerd heb,hoor ik dat wel van een ander :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En daar uit quote ik,
Als het wereldbolletje gele pijltjes () heeft, dan heb je een low id . De oorzaak hiervan is waarschijnlijk dat je achter een router/firewall/server zit, die niet goed geconfigureerd is. Meer informatie hierover vind je hier LINK ROUTERS/SERVERS NIET VERGETEN!
Nou heb ik de fijne gele pijltjes... maar ik krijg ze echt niet weg.
En ik kan de info daar over niet vinden. LINK ROUTERS/SERVERS NIET VERGETEN! :?

Ik gebruik een router (Compex 15-B) en NIS 2003.
In de log vieuwer bij firewall lees ik o.a. dit: TCP non-syn/non-ack packet on invalid connection. Packet has been dropped.
TCP Source Port: 4662

Maar ik heb geen idee waar ik het kan vrij geven in NIS. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Ik gebruik een router (Compex 15-B) en NIS 2003.
In de log vieuwer bij firewall lees ik o.a. dit: TCP non-syn/non-ack packet on invalid connection. Packet has been dropped.
TCP Source Port: 4662

Maar ik heb geen idee waar ik het kan vrij geven in NIS. :D
Als je router ze wel doorlaat en NIS niet,zal je toch in NIS moeten uitvogelen hoe het wel moet.

Lijkt me duidelijk genoeg :)

{er zijn vast wel forums of andere bronnen waar je aan je info kan komen wat NIS betreft}

[ Voor 11% gewijzigd door MarElo op 23-01-2003 21:18 . Reden: aanvullende...... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yo mensen in de tweakers-forum. Dit word mijn eerste berichtje :D .

en ik heb een probleempje met eMule, en ik wilde effuh reageren op
het stukje wat Zoefff zei.

allereerst mijn probleem:
Ik heb een connectie van Planet internet. ik heb een 768/128 Kbit/s connectie en als ik dan eMule opstart dan ken ik niet normaal uploaden en ook niet downloaden. dit is alleen al als hij connectie maakt. Is dit normaal? ben ik de enige met dit probleem? hoe ken ik het verhelpen?

en nu mijn reactie. Ik zag net dit stukje staan boven

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Hoe moet ik eDonkey/eMule links openen met Opera?

Opera kan standaard geen eDonkey/eMule links openen, daarvoor moet je eerst ff een regeltje toevoegen aan je "opera.ini" (of "opera6.ini").

Onder het kopje "[User Prefs]" moet je even het regeltje

code:
--------------------------------------------------------------------------------
TrustedExternalURLProtocols=ed2k

toevoegen, en dan hoort het te werken.

(Zorg wel dat Opera uitstaat als je dit doet )

wat is Opera eigenlijk? is het mij aanteraden het te gebruiken ?

CHEERS Tha Wizzard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:48
Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 21:28:
Yo mensen in de tweakers-forum. Dit word mijn eerste berichtje :D .

en ik heb een probleempje met eMule, en ik wilde effuh reageren op
het stukje wat Zoefff zei.

allereerst mijn probleem:
Ik heb een connectie van Planet internet. ik heb een 768/128 Kbit/s connectie en als ik dan eMule opstart dan ken ik niet normaal uploaden en ook niet downloaden. dit is alleen al als hij connectie maakt. Is dit normaal? ben ik de enige met dit probleem? hoe ken ik het verhelpen?

en nu mijn reactie. Ik zag net dit stukje staan boven

[knip]

wat is Opera eigenlijk? is het mij aanteraden het te gebruiken ?

CHEERS Tha Wizzard
Opera is een browser, heeft niets met eMule te maken. Zoek eens met Google.

Je hoeft geen groet, cheers o.i.d. onder je post te zetten. Liever niet zelfs. En kijk even in de FAQ hoe je moet quoten en codes moet plaatsen.

omniscale.nl

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.