Nee, ik zei dat het qua netwerk niet uitmaakt (naar mijn mening). Het is alleen ánders. Overnet geeft je niet de beslommeringen van serverlijsten, maar in eMule heb je dat eigenlijk toch al niet meer...dark4ever schreef op 27 januari 2003 @ 17:17:
[...]
Dus als je eMule op een overnet nw laat draaie dan zou dat dus ´beter´ zijn ?
Ahhh ARRRGHH!. Ik stiekem upgraden van Tarod16 naar Tarod16d zijn er binnen een paar minuten 3 downloads errornous!. Kan ik daar nog iets aan doen? Is er een mogelijkheid ze alsnog te laten resumen met m'n oudere versie?
Is vooral niet leuk als je je verheugt op een file die al dagen lang download omdat ie zo zeldzaam is
Is vooral niet leuk als je je verheugt op een file die al dagen lang download omdat ie zo zeldzaam is
|_____vakje______|
Verwijderd
zoals ik al veel te laat achterkwam kan je die temp files gewoon hernoemen en dan moeten ze het doen

vind het best wel een goed idee om de edonkey client overnet mogelijkheden te geven gewoon weer van 2 netwerken 1 maken hoop dat ze deze mogelijkheid ook in emule bouwen
Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.
Hoe bedoel je? Ze waren in ieder geval nog lang niet klaar (80% en 10%)Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 22:14:
zoals ik al veel te laat achterkwam kan je die temp files gewoon hernoemen en dan moeten ze het doen
|_____vakje______|
ik weet niet of dit vaker voorkomt maar ik ben een file aant downloaden en ik moet nog 100 mb maar hij blijft telkens corrupt raken ik heb al iets van 30% meer gedownload dan nodig is. kan ik dit op de een of andere manier oplossen? b.v.d.
Verwijderd
CyberSnooP schreef op 27 January 2003 @ 22:48:
[...]
Hoe bedoel je? Ze waren in ieder geval nog lang niet klaar (80% en 10%)

Wat je kan doen? Niet Tarod 16d gebruiken
Daar ben ik achter ja
|_____vakje______|
Bij mij laat iedere versie boven de .16 mijn pc crashen.. iets te maken met mijn Nvidia drivers gok ik, maar ben te lui om te updaten
daarom gebruik ik gewoon tarod.16 werkt lekker
De reden dat eDonkey overgestapt is op Overnet is omdat 'het design' van de serverstructuur van eDonkey gewoon niet de capaciteit aankon van de vele users die eDonkey erbij kreeg ineens (oa. door filenexus en sharereactor).Vincent Bovelander schreef op 27 januari 2003 @ 17:18:
[...]
Nee, ik zei dat het qua netwerk niet uitmaakt (naar mijn mening). Het is alleen ánders. Overnet geeft je niet de beslommeringen van serverlijsten, maar in eMule heb je dat eigenlijk toch al niet meer...
Aangezien Swamp overgestapt is op Overnet heeft hij de source van eDonkey vrijgegeven. Et voila, daar was eMule. Omdat eMule open source is is het wel een stuk beter geworden. Volgens mij, maar dit weet ik niet heel zeker, geldt hetzelfde voor de server software. Het frapante is, vroeger was een server van 5000 man groot (kent iemand het 'oude' ADAnet nog?). Dankzij de open source zijn er nu enkele (stuk of 10-15) servers met een capaciteit van 20.000 of meer. Daardoor kan het netwerk weer een tijdje vooruit en heb je nu nog tevreden gebruikers. Echter, naar mijn mening houdt dit ook weer een keer op, is de 'rek eruit' van het huidige netwerk. Ik vrees dat ook de eMule community dan op zoek moet naar een nieuw design voor het p2p programma.
Juist niet. Dit was pure noodzaak.IceStorm schreef op 26 januari 2003 @ 22:58:
[...]
Mooi, hebben ze bij eMule weer wat te doen
Netwerken splitsen is echt het domste wat ze bij eDonkey gedaan hebben imho.
Maar je moet eDonkey al wat langer gebruikt hebben om te weten waarom I guess..
Deze versie heeft echt nog heel veel hele serieuze bugs.stunter schreef op 26 January 2003 @ 21:10:
Er is nu ook een nieuwe edonkey2000 uit:
New Client Version: eDonkey 2000 Test v0.43.2
Zit ook een brug in naar overnet
Download link: http://sda.edonkey2000.com/files/eDonkey0.43.2.exe
Download alleen als je wilt "beta testen"
[nohtml]
En vooral ook, waarom kan het nu dan opeens wel weer?
Overigens mag je voor 3 messages achter elkaar gewoon de 'edit' knop gebruiken.
Vind ik echt een absolute bagger oplossing. "Oh het werkt niet meer zo goed, ah we bedenken iets nieuws".twiFight schreef op 28 January 2003 @ 00:35:
De reden dat eDonkey overgestapt is op Overnet is omdat 'het design' van de serverstructuur van eDonkey gewoon niet de capaciteit aankon van de vele users die eDonkey erbij kreeg ineens (oa. door filenexus en sharereactor).
Nou ja, leg mij maar eens uit waarom het een noodzaak was. Als het echt een noodzaak was en het edonkey protocol slecht was dan hadden ze het helemaal uit de lucht moeten halen en gewoon iets nieuws moeten bedenken.twiFight schreef op 28 January 2003 @ 00:38:
Juist niet. Dit was pure noodzaak.
Maar je moet eDonkey al wat langer gebruikt hebben om te weten waarom I guess..
Overigens mag je voor 3 messages achter elkaar gewoon de 'edit' knop gebruiken.
[ Voor 4% gewijzigd door IceStorm op 28-01-2003 06:25 ]
Ik heb gisteravond een aantal bestanden van <weggehaald> (zegmaar een website waar sources staan, zoals <weggehaald>), ik heb eMule vanacht laten draaien en toen ik vanochtend weer keek zag ik dat hji afgesloten was. Nadat ik m weer opstarte kwam er direct al zo'n win xp scherm met of ik de foutmelding wilde verzenden naar MS. Dat was met Tarod 16c. Net ff een andere versie geinstalleerd en als ik de temp map selecteer van tarod 16c (waar dus die files instaan die ik er vanacht in had gezet) dan crachst ie weer
.
Ik ben nu ff 1 voor 1 aan het kijken welke tmp bestanden voor dat crashen zorgen, maar hebben meer mensen hier last van ?
/edit: En nu kan ik ineens weer niet connecten ...
Echt frustrerend is dit
Ik ben nu ff 1 voor 1 aan het kijken welke tmp bestanden voor dat crashen zorgen, maar hebben meer mensen hier last van ?
/edit: En nu kan ik ineens weer niet connecten ...
[ Voor 13% gewijzigd door Sport_Life op 28-01-2003 19:09 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
De verschillen zijn nog groter. 'Vroeger' was een grote server een sever met 2000 users. Ik heb ze nu al gezien met 66666 users. Dat is meer dan 30 keer zo veel. Dat is dus een flinke uitbreiding van netwerk capaciteit.twiFight schreef op 28 januari 2003 @ 00:35:
De reden dat eDonkey overgestapt is op Overnet is omdat 'het design' van de serverstructuur van eDonkey gewoon niet de capaciteit aankon van de vele users die eDonkey erbij kreeg ineens (oa. door filenexus en sharereactor).
Het frapante is, vroeger was een server van 5000 man groot (kent iemand het 'oude' ADAnet nog?). Dankzij de open source zijn er nu enkele (stuk of 10-15) servers met een capaciteit van 20.000 of meer. Daardoor kan het netwerk weer een tijdje vooruit en heb je nu nog tevreden gebruikers. Echter, naar mijn mening houdt dit ook weer een keer op, is de 'rek eruit' van het huidige netwerk. Ik vrees dat ook de eMule community dan op zoek moet naar een nieuw design voor het p2p programma.
Bovendien heeft eMule een andere optie die niet in eDonkey zat: Source exchange. Vroeger was je behoorlijk afhankelijk van de servers om iets te vinden. Nu hoef je maar één source te vinden en je krijgt van hem een hele reeks nieuwe. Dat is ook een verveelvoudiging van de netwerk capaciteit en vermindering van het belang van servers.
Het door jou voorspelde nieuwe design is er dus al.
Emule is in principe een hybride tussen eDonkey en Overnet. Er zijn nog wel servers nodig maar die hebben geen ander doel dan je de aller eerste source te geven. Daarna zoek je zelf verder van source naar source.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Verwijderd
Als hij crased bij het opstarten (daar ga ik voor het gemak maar ff vanuit) dan kan het nog wel eens helpen om de known.met en alle .srcs (of zoiets) bestanden te verwijderen. Het kan nl zijn dat de bestanden een conflict leveren of zoeMAeRCe schreef op 28 januari 2003 @ 08:01:
Ik heb gisteravond een aantal bestanden van Donk*y*l (zegmaar een website waar sources staan, zoals sh*rere*ctor), ik heb eMule vanacht laten draaien en toen ik vanochtend weer keek zag ik dat hji afgesloten was. Nadat ik m weer opstarte kwam er direct al zo'n win xp scherm met of ik de foutmelding wilde verzenden naar MS. Dat was met Tarod 16c. Net ff een andere versie geinstalleerd en als ik de temp map selecteer van tarod 16c (waar dus die files instaan die ik er vanacht in had gezet) dan crachst ie weer.
/edit: En nu kan ik ineens weer niet connecten ...Echt frustrerend is dit
Toen ik dat deed ging eMule wel heel erg vaag te keer, de ene keer crashte hij wel en dan weer niet en soms waren er geen servers terwijl die er wel waren etc.Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 13:17:
[...]
Als hij crased bij het opstarten (daar ga ik voor het gemak maar ff vanuit) dan kan het nog wel eens helpen om de known.met en alle .srcs (of zoiets) bestanden te verwijderen. Het kan nl zijn dat de bestanden een conflict leveren of zo
Heb nu ff een frisse reinstall gedaan van eMule, dat betekend dus dat ik opnieuw moet beginnen met credit files, maar ik heb wel het idee dat het zooitje nu wat stabieler draait
Btw als eMule erg veel geheugen gebruikt, hielp het bij mij om minder files te sharen. Ondanks die minder gesharede files blijft mn upload wel mooi rond zn top hangen (14 kb/s)
Ik ben blij dat de gewone versie prima draait zonder ook maar 1 crash en met ladingen sources 
Overigens is het niet de bedoeling om sites dan maar te schrijven als www.twe*k*er*.net.
Overigens is het niet de bedoeling om sites dan maar te schrijven als www.twe*k*er*.net.
Waarom is dit bagger? Als je een cpu core niet over de 3 ghz heen krijgt dan maken ze toch ook een nieuwe core? Of vind jij dat ze maar 3 jaar moeten blijven doorontwikkelen tot ze eindelijk iets vinden waarmee de grenzen (voor even) verlegd kunnen wordenIceStorm schreef op 28 January 2003 @ 06:24:
[nohtml]
[...]
Vind ik echt een absolute bagger oplossing. "Oh het werkt niet meer zo goed, ah we bedenken iets nieuws".
Het was een noodzaak omdat de servers de userload niet meer aankonden. Op sommige tijden waren meer dan de helft van de servers down omdat ze het gewoon niet aankonden. Mede te wijten aan de bots (nog bedankt he, egoistenNou ja, leg mij maar eens uit waarom het een noodzaak was. Als het echt een noodzaak was en het edonkey protocol slecht was dan hadden ze het helemaal uit de lucht moeten halen en gewoon iets nieuws moeten bedenken.
En hoe bedoel je uit de lucht halen? Hij kan niet iedereen verbieden edonkey te blijven gebruiken. Hij zag gewoon geen toekomst meer in de structuur, is met een nieuwe structuur verdergegaan en heeft, voor mensen die toch door wouden gaan, de source vrijgegeven. En hij heeft toch wat nieuws bedacht?
Waarom nu wel weer? Omdat het eDonkey netwerk populair is gebleven. Overnet is nooit het succes geworden (tot nu toe) dat hij gehoopt had. De meesten zijn nog bij eMule gebleven. Maar aangezien deze niet samen kunnen werken heb je dat de sources over twee programmas verspreid zijn. En dat is natuurlijk niet de bedoeling. Dus dan maar een hybride.
Heeft iemand eigenlijk al een idee waar Plus mee bezich zijn??? want ze zijn nu al zo lang bezich met hun nieuwste mod??? welke nieuwe dingen komen er in?
http://emuleplus.sourceforge.netdark4ever schreef op 28 januari 2003 @ 18:53:
Heeft iemand eigenlijk al een idee waar Plus mee bezich zijn??? want ze zijn nu al zo lang bezich met hun nieuwste mod??? welke nieuwe dingen komen er in?
Ze zijn wat meer voor zichzelf begonnen met een CVS etc..
Updates van plus zie je dus ook niet meer op het forum van Emule. Ze zijn bezig met het updaten van de codebase naar 25b.
Duurt nog wel een tijdje, het dagelijks updaten van een mod is wat minder geworden.
Er is wel een beta test van de nieuwe Emuleplus verkrijgbaar maar niet voor mij
Wat zijn jullie ervaringen eigenlijk met verschilende versies van Emule wat betreft download snelheid / sources / stabiliteit ?
Ikzelf heb geprobeerd :
1. de Herbert mods
2. 'gewone' Emule
3. Emule Plus
4. de Tarod mods
Mijn ervaringen tot nu toe :
Herbert mods : heel goed maar ze worden niet meer gemaakt ?
Emule Plus : leuke eyecandy , ziet er perfect uit maar connect een stuk langzamer heb ik het idee ?
Tarod mods : Werken lekker snel maar zijn niet even stabiel wat betreft geheugen gebruik / processor gebruik , ook leuke dynamic upload feature
Daarom ben ik nu weer (tevreden) terug bij Emule 'classic'
Ikzelf heb geprobeerd :
1. de Herbert mods
2. 'gewone' Emule
3. Emule Plus
4. de Tarod mods
Emule Plus : leuke eyecandy , ziet er perfect uit maar connect een stuk langzamer heb ik het idee ?
Tarod mods : Werken lekker snel maar zijn niet even stabiel wat betreft geheugen gebruik / processor gebruik , ook leuke dynamic upload feature
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .
New Client Version: eDonkey2000 v0.44 and Overnet v0.44 (29.01.2003 07:31:20)
eDonkeys is now "final" while i didnt find really what is new in the new overnet version. Anyways, here the quote from the official page about edonkey2000:
"When you cross two distinct subspecies their offspring usually exhibit what is called hybrid vigor. Meaning the offspring are stronger and smarter than either of the parents. This is what we have done with the new version of the donkey. It is the product of a donkey and some sort of jellyfish. Anyway it is on the download page so please check it out.
There have been many, many changes and fixes. This one should work much better than v35.16.61. We also change the version number scheme to be the same as Overnet's. So this version is 0.44.
It is possible to run it as just a donkey client. Just delete the contact.dat file. (I don't know why you would though)"
Woei, net gevonden, ben hem nu aan het downen en dan gelijk even proberen. Belooft veel deze
eDonkeys is now "final" while i didnt find really what is new in the new overnet version. Anyways, here the quote from the official page about edonkey2000:
"When you cross two distinct subspecies their offspring usually exhibit what is called hybrid vigor. Meaning the offspring are stronger and smarter than either of the parents. This is what we have done with the new version of the donkey. It is the product of a donkey and some sort of jellyfish. Anyway it is on the download page so please check it out.
There have been many, many changes and fixes. This one should work much better than v35.16.61. We also change the version number scheme to be the same as Overnet's. So this version is 0.44.
It is possible to run it as just a donkey client. Just delete the contact.dat file. (I don't know why you would though)"
Woei, net gevonden, ben hem nu aan het downen en dan gelijk even proberen. Belooft veel deze
Verwijderd
veel beloven, weinig geven, doet de gek in vreugde leven.........Vatt schreef op 29 January 2003 @ 17:40:
[b]New Client Version: eDonkey2000 v0.44 and Overnet v0.44 (29.01.2003
dat was het spreekwoord dat in me opkwam naar het testen van deze versie. Ik zit weer via e-mule
Tarod: iets betere snelheid, begint vaak snel met downloaden, veel sources. Maar stuk hoger cpu gebruik (2% normaal vs 11% met tarod, maar dat verschilt erg per versie), meer ram en naar mijn mening te vol met onnodige features. Crasht ook soms.Optical schreef op 29 januari 2003 @ 16:54:
Wat zijn jullie ervaringen eigenlijk met verschilende versies van Emule wat betreft download snelheid / sources / stabiliteit ?
Ikzelf heb geprobeerd :
2. 'gewone' Emule
4. de Tarod mods
eMule (standaard): eigenlijk alles wat ik van het programma verlang. Nog nooit gecrasht sinds versie 0.24a, laag cpu gebruik, schone client en sources vinden/snelheid downloads vind ik meer dan voldoende.
Ik hou het dus voorlopig op de normale versies. Ik denk ook wel dat ik dat zo laat totdat of eMule vaak crasht of dat ik geen sources meer kan vinden.
Hier staan ook links naar sites, waar net over besloten is dat ze liever niet op GoT gezien worden.. Ik heb er zelf geen problemen mee, maar ik zou ze maar weghalen, omdat het gewoon niet de bedoeling isVerwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 17:55:
Voor diegene die de client links niet kennen:
http://www.google.com
[ Voor 3% gewijzigd door Zoefff op 30-01-2003 12:21 ]
Verwijderd
Sorry hoor, maar quote dan niet zelf nog een keer de site.Zoefff schreef op 29 januari 2003 @ 19:34:
[...]
Hier staan ook links naar sites, waar net over besloten is dat ze liever niet op GoT gezien worden.. Ik heb er zelf geen problemen mee, maar ik zou ze maar weghalen, omdat het gewoon niet de bedoeling is
Sorry, je hebt helemaal gelijk.. D8 ook aanvankelijk dat ik de link had weggehaald, maar dat ben ik blijkbaar vergeten.... Altzheimer?!Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 11:17:
[...]
Sorry hoor, maar quote dan niet zelf nog een keer de site.

Ik heb emule maar eens geprobeert hij ververst automatisch regelmatig de serverlist maar emule kan niet connecten omdat hij beweert dat telkens de server waar hij bij connect dood is iemand enig idee hoe dat kan komen
Het kan zijn dat er een server dood, of vol is, maar ze zijn toch niet allemaal dood? Hoeveel servers staan er in je serverlijst?
Ik zit op dit moment op deze server: 212.122.68.66 probeer die eens...
En anders kan je op www.dutchemulefaq.tk onder het kopje "Servers" --> "Serverlijsten" een aantal sites en serverlijsten vinden
En anders kan je op www.dutchemulefaq.tk onder het kopje "Servers" --> "Serverlijsten" een aantal sites en serverlijsten vinden
Bedankt het is al opgelostZoefff schreef op 30 januari 2003 @ 13:57:
Het kan zijn dat er een server dood, of vol is, maar ze zijn toch niet allemaal dood? Hoeveel servers staan er in je serverlijst?
Weet iemand wat dirt betekend en wat ik er aan kan doen.
Window quote:
Emule
An attempt was made to acces an unnamed file past its end.
Emule v0.22c (Tarod 3) (==> de enige die bij mij loopt zonder al teveel problemen)
Window quote:
Emule
An attempt was made to acces an unnamed file past its end.
Emule v0.22c (Tarod 3) (==> de enige die bij mij loopt zonder al teveel problemen)
There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes
Ik denk toch dat je maar eens naar 0.24 of 0.25 over moet gaan,als je nog langer van je ezeltje wilt genieten.
Hieronder een stukje uit de posting van DMaarten van 9 december.
En hier heb ik alleen punt 6 even over genomen:
6. Added a modifier to 0.22 users to "encourage" them switching to 0.23b because this old versions stills "hurting" the servers.
Nog even een aanvulling van Martinus (ook 9 december);
22c heeft een te zware belasting op servers en worden soms gebanned.
Hieronder een stukje uit de posting van DMaarten van 9 december.
En hier heb ik alleen punt 6 even over genomen:
6. Added a modifier to 0.22 users to "encourage" them switching to 0.23b because this old versions stills "hurting" the servers.
Nog even een aanvulling van Martinus (ook 9 december);
22c heeft een te zware belasting op servers en worden soms gebanned.
[ Voor 19% gewijzigd door MarElo op 30-01-2003 16:47 . Reden: aanvulling ]
Ja das leuk.
Maar v0.22 is de enige waar ik noch een goede D/L krijg.
Als ik een hogere versie probeer kan ik niet eens meer normaal met mijn computer werken zoveeel resource slurpen die dan.
Met v0.25 loopt zelfs mijn computer vast.
Dus nee ik blijf bij v0.22
Maar v0.22 is de enige waar ik noch een goede D/L krijg.
Als ik een hogere versie probeer kan ik niet eens meer normaal met mijn computer werken zoveeel resource slurpen die dan.
Met v0.25 loopt zelfs mijn computer vast.

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes
Bij mij hielp het om dan minder files te sharen.JEV schreef op 30 januari 2003 @ 16:46:
Ja das leuk.
Maar v0.22 is de enige waar ik noch een goede D/L krijg.![]()
Als ik een hogere versie probeer kan ik niet eens meer normaal met mijn computer werken zoveeel resource slurpen die dan.![]()
Met v0.25 loopt zelfs mijn computer vast.![]()
Verwijderd
Als je een lowID krijgt, is dat dan gewoon een indicatie of zal dan alles via de server gaan? Ik heb op dit moment een lowID maar ik ben toch aan gewone snelheid aan het downloaden. Dit komt doordat mijn router even te druk bezig was ofzo, weet ik niet goed. Nu lijkt alles normaal te gaan als bij een highID. Maar moet je alijd reconnecten als je een lowid krijgt? De smart lowID functie staat aan maar hij heeft niet gereconnect.
JEV schreef op 30 januari 2003 @ 16:06:
Window quote:
Emule
An attempt was made to acces an unnamed file past its end.)
Toevallig? Die heb ik vandaag ook voor het eerst gehad. Mooie errorbox en alles erbij
Ik heb geen idee waar ie vandaan kwam maar mijn downloads gaan prima voor de rest.
Is overigens 0.25b.
Volgens mij moet je altijd reconnecten om van een lowID weer naar een highID te gaan hoor...Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 18:10:
Als je een lowID krijgt, is dat dan gewoon een indicatie of zal dan alles via de server gaan? Ik heb op dit moment een lowID maar ik ben toch aan gewone snelheid aan het downloaden. Dit komt doordat mijn router even te druk bezig was ofzo, weet ik niet goed. Nu lijkt alles normaal te gaan als bij een highID. Maar moet je alijd reconnecten als je een lowid krijgt? De smart lowID functie staat aan maar hij heeft niet gereconnect.
Op www.dutchemulefaq.tk onder Algemeen --> ID, heb ik uitgelegd wat de nadelen zijn van een lowID.
toch handig die compressie, kijk eens hoeveel dat scheelt!!!

is wel een ISO bestand, bij zip heb je niks of haast nix natuurlijk

is wel een ISO bestand, bij zip heb je niks of haast nix natuurlijk
Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)
Toevallig? Ik had hem ook? Ligt het misschien aan een release van een of ander nieuw spel gisteravond????IceStorm schreef op 30 januari 2003 @ 18:33:
[...]
Toevallig? Die heb ik vandaag ook voor het eerst gehad. Mooie errorbox en alles erbij.
Ik heb geen idee waar ie vandaan kwam maar mijn downloads gaan prima voor de rest.
Is overigens 0.25b.
dominator schreef op 30 januari 2003 @ 21:48:
Toevallig? Ik had hem ook? Ligt het misschien aan een release van een of ander nieuw spel gisteravond????
Kan me haast niet voorstellen

Neemt niet weg dat ik dan nog steeds niet snap wat er mis gaat/ging.
Het is vaak gevraagd maar mijn antwoord voor een oplossing staat er niet tussen.
Mijn 4662 is niet bereikbaar, terwijl ik nu ff zonder fw draai en alles dus open zou moeten staan. Heb nu dus iedere keer een low id.
os win xp - adsl via alcatel usb modem - emule 25b - sygate per. firewall.
Mijn 4662 is niet bereikbaar, terwijl ik nu ff zonder fw draai en alles dus open zou moeten staan. Heb nu dus iedere keer een low id.
os win xp - adsl via alcatel usb modem - emule 25b - sygate per. firewall.
=> www.mjdejong.nl <= Tja, de jouwe is sneller! Deze is betaald.
Staat ook je interne XP firewall uit? Je zou de eerste niet zijn die per ongeluk met twee firewalls draait
Dat is hem! Nooit meer aan gedacht...Ortep schreef op 30 januari 2003 @ 22:23:
Staat ook je interne XP firewall uit? Je zou de eerste niet zijn die per ongeluk met twee firewalls draait
=> www.mjdejong.nl <= Tja, de jouwe is sneller! Deze is betaald.
ik heb win2k en een tweaked ethernet modem maar bij mij zijn ook al die poorten niet bereikbaar.
Ik draai geen firewall oid.
Ik baal van die lowid. De Default route op mijn router staat naar deze pc gemapped maar toch wil het niet werken
Ik draai geen firewall oid.
Ik baal van die lowid. De Default route op mijn router staat naar deze pc gemapped maar toch wil het niet werken
hmm ik krijg de laatste paar dagen erg vaak de foutmelding
"Warning: Unable to hash downloaded part - hashset incomplete [filename blah]" staat er om het half uur tot uur..
afgewisselde met deze '': Client 'blahblah' caused error while creating package (asked for incomplete block ) - disconnecting client ''
had daar voorheen geen last van.. draai 24b5 plus.
iemand een ideetje?
"Warning: Unable to hash downloaded part - hashset incomplete [filename blah]" staat er om het half uur tot uur..
afgewisselde met deze '': Client 'blahblah' caused error while creating package (asked for incomplete block ) - disconnecting client ''
had daar voorheen geen last van.. draai 24b5 plus.
iemand een ideetje?
Toen ik nog de standaard eMule gebruikte (v0.25c) had ik vaak weinig bronnen (getal tussen haakjes) maar als ik bronnen had, dan ging het meestal wel snel.
Nu heb ik een paar dagen geleden de Tarod v0.25b (16c) geinstalleerd, en ik heb nu veel bronnen (net zelfs even 6 met 1 file, meestal zijn het er 2/3) maar mn download per file komt niet boven de 5 kb/s uit. Soms dan zie ik m wel oplopen, maar dan bij de 10/15 gaat ie ineens hard naar beneden.
En dan heb ik nog een vaag probleem: Eerst werd ik bij het opstarten netjes automatisch verbonden met een server, maar nu komt er de volgende foutmelding te staan:
"Geen geldige servers voor verbinding gevonden in de serverlijst". (Ik heb dus de optie automatisch verbinden bij opstarten aangevinkt) Als ik dan handmatig op een server dubbelklik kom ik er wel binnen.
De .met file opnieuw downloaden werkte ook al niet.
mn instellingen zijn als volgt:
Capaciteiten:
Ontv: 86
Verz: 14
Limieten:
Ontv: 0
Verz: 9
Max bronnen/bestand:
3500
max verbindingen:
400
/edit: OMG wat een verhaal, en ik begin nu wel een heel klein beetje te hopen dat hij het zometeen weer normaal gaat doen, want ik heb nu een file waarvan de bronnen na de slash meer dan 2 duizend zijn
En de connecties blijven maar oplopen
Alleen de download blijft dus maar 4 kb/s
En ja, het gaat om een spel dat gisteravond is gerealeased
Nu heb ik een paar dagen geleden de Tarod v0.25b (16c) geinstalleerd, en ik heb nu veel bronnen (net zelfs even 6 met 1 file, meestal zijn het er 2/3) maar mn download per file komt niet boven de 5 kb/s uit. Soms dan zie ik m wel oplopen, maar dan bij de 10/15 gaat ie ineens hard naar beneden.
En dan heb ik nog een vaag probleem: Eerst werd ik bij het opstarten netjes automatisch verbonden met een server, maar nu komt er de volgende foutmelding te staan:
"Geen geldige servers voor verbinding gevonden in de serverlijst". (Ik heb dus de optie automatisch verbinden bij opstarten aangevinkt) Als ik dan handmatig op een server dubbelklik kom ik er wel binnen.
De .met file opnieuw downloaden werkte ook al niet.
mn instellingen zijn als volgt:
Capaciteiten:
Ontv: 86
Verz: 14
Limieten:
Ontv: 0
Verz: 9
Max bronnen/bestand:
3500
max verbindingen:
400
/edit: OMG wat een verhaal, en ik begin nu wel een heel klein beetje te hopen dat hij het zometeen weer normaal gaat doen, want ik heb nu een file waarvan de bronnen na de slash meer dan 2 duizend zijn
[ Voor 18% gewijzigd door Sport_Life op 31-01-2003 00:50 ]
Ik neem aan dat je je hebt vergist in max bronnen/bestand en max verbindingen, denk dat die waardes omgewisseld moeten worden
(en als je je NIET vergist hebt, dan raad ik je aan om ze om te draaien!).
En die downloadsnelheid.. ik denk toch dat dat gewoon een questie van geluk is. Ik heb meestal ook een stuk of 8 bronnen met mas 9 kb/sec ofzo, maar soms zit er eentje tussen waar ik 70 à 80 kb/sec vanaf kan trekken....
Je kan je natuurlijk wel voorstellen dat het aantal verbindingen dat met hoge snelheid kan uploaden, veel kleiner is, dan het aantal verbindingen met een wat lagere uploadsnelheid.
En die downloadsnelheid.. ik denk toch dat dat gewoon een questie van geluk is. Ik heb meestal ook een stuk of 8 bronnen met mas 9 kb/sec ofzo, maar soms zit er eentje tussen waar ik 70 à 80 kb/sec vanaf kan trekken....
Je kan je natuurlijk wel voorstellen dat het aantal verbindingen dat met hoge snelheid kan uploaden, veel kleiner is, dan het aantal verbindingen met een wat lagere uploadsnelheid.
Verwijderd
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in de development van emule plus:
Status is momenteel nog alpha, er zijn een paar problemen met de sockets ivm proxy ondersteuning(zouden normaal gisteren zijn opgelost), en ook is er nog een probleem met low-id's, nadat deze zijn opgelost zal er waarschijnlijk een beta versie uitkomen voor de beta-testers. Waarschijnlijk zal dit deze week nog gebeuren, daarna zal er wel redelijk snel de nieuwe versie gereleased worden.
Oh ja deze zal gebaseerd zijn op versie 25b
Status is momenteel nog alpha, er zijn een paar problemen met de sockets ivm proxy ondersteuning(zouden normaal gisteren zijn opgelost), en ook is er nog een probleem met low-id's, nadat deze zijn opgelost zal er waarschijnlijk een beta versie uitkomen voor de beta-testers. Waarschijnlijk zal dit deze week nog gebeuren, daarna zal er wel redelijk snel de nieuwe versie gereleased worden.
Oh ja deze zal gebaseerd zijn op versie 25b
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 10:46 ]
Verwijderd
Dus jij zegt dat ie 3500 verbindingen moet instellen? Je komt toch nooit boven de 400 ofzo.. als je bij maxconnections kijkt in je statistics staat ie bij mij meestal rond de 380...Ik neem aan dat je je hebt vergist in max bronnen/bestand en max verbindingen, denk dat die waardes omgewisseld moeten worden
Nu is 3500 bronnen per bestand ook wel een bitje overdreven... 500 moet meer dan voldoende zijn... anders is ie alleen maar bezig met connecten, misschien dat je daarom zo'n langzame download hebt, vink is het vakje "show overhead bandwith" aan... Bij mij is die gem. 2.5 down en 2.8 up.
ikke heb die ook, naast die andere fouten.IceStorm schreef op 30 januari 2003 @ 18:33:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
JEV schreef op 30 januari 2003 @ 16:06:
Window quote:
Emule
An attempt was made to acces an unnamed file past its end.)
--------------------------------------------------------------------------------
[...]
[/nohtml]
Toevallig? Die heb ik vandaag ook voor het eerst gehad. Mooie errorbox en alles erbij.
Is overigens 0.25b.
zit eigenlijk te wachten tot een van de files die nu in de queue staan klaar zijn.
dan kan ik zien of het loze foutmeldingen zijn of dat er echt een probleem is.
Het stond zoals ik beschreef, ik was er ff mee aan het experimenteren. Bij 500/400 had ik dezelfde langzame verbinding.Zoefff schreef op 31 januari 2003 @ 09:08:
Ik neem aan dat je je hebt vergist in max bronnen/bestand en max verbindingen, denk dat die waardes omgewisseld moeten worden(en als je je NIET vergist hebt, dan raad ik je aan om ze om te draaien!).
Nu heb ik weer iets anders vaags; als ik de up limiet op 0 zet en ik klik OK en daarna het venster voorkeuren (preference) weer open dan staat ie weer op 6
Zeker een Tarod mod en een keer de wizard connectie gebruikt zeker?eMAeRCe schreef op 31 January 2003 @ 12:48:
Nu heb ik weer iets anders vaags; als ik de up limiet op 0 zet en ik klik OK en daarna het venster voorkeuren (preference) weer open dan staat ie weer op 6Ook als ik m op 14 oid zet gaat ie naar 5/6.
Ik heb het ook gehad, en erg irritant. Ik heb maar een nieuwe install gedaan en nooit meer die connectie wizard gebruikt.
Oh ja, en die dynamic upload enzo, gewoon vanaf blijven. Zet de upload op 10 en kom er nooit meer aan.
[ Voor 10% gewijzigd door MrDirect op 31-01-2003 13:39 ]
K heb idd de Tarod mod. K zal wel weer ff opnieuw installeren danVatt schreef op 31 januari 2003 @ 13:37:
[...]
Zeker een Tarod mod en een keer de wizard connectie gebruikt zeker?
Ik heb het ook gehad, en erg irritant. Ik heb maar een nieuwe install gedaan en nooit meer die connectie wizard gebruikt.
Oh ja, en die dynamic upload enzo, gewoon vanaf blijven. Zet de upload op 10 en kom er nooit meer aan.
Vaag... ik krijg net die fout ook...DarkChylde schreef op 31 januari 2003 @ 12:06:
[...]
ikke heb die ook, naast die andere fouten.
zit eigenlijk te wachten tot een van de files die nu in de queue staan klaar zijn.
dan kan ik zien of het loze foutmeldingen zijn of dat er echt een probleem is.

is iemand al helemaal klaar met downloaden??
zoja, werkt het dan?
[ Voor 5% gewijzigd door Dark4ever op 31-01-2003 19:11 ]
Gretverdrie, had net een IRQ_NOT_LESS_OR EQUAL blauw scherm onder xp, en ben nu 2 files 'kwijt' in emule, de *.part en *.met file staan nog wel in de temp directory maar emule vindt ze niet meer en gaat niet verder met downloaden...is dit nog te fixen?
of kan de ezel(!) nog een keer hetzelfde werk gaan doen...
[ Voor 3% gewijzigd door Emcee op 31-01-2003 20:00 ]
Ja ik heb precies hetzelfdeEmcee schreef op 31 januari 2003 @ 19:59:
Gretverdrie, had net een IRQ_NOT_LESS_OR EQUAL blauw scherm onder xp, en ben nu 2 files 'kwijt' in emule, de *.part en *.met file staan nog wel in de temp directory maar emule vindt ze niet meer en gaat niet verder met downloaden...is dit nog te fixen?

Bij mij kwam het btw sinds eMule crashte
* Sport_Life snapt de geen drol meer van
Voor zover ik weet is die foutmelding een hardware probleem. Het kan wel getriggerd worden door eMule, maar het programma is niet de oorzaak.
Soms zie je het bij overclockte PCs
Soms zie je het bij overclockte PCs
dan moet je ff in hier op de eMule faq kijken, want waarschijnlijk krijgen jullie dezeeMAeRCe schreef op 31 januari 2003 @ 20:31:
[...]
Ja ik heb precies hetzelfde. Ik had iets van 20 files aanstaan waarvan de meeste ruim over de helft waren (oa unreal 2
) maar het feest gaat dus niet door omdat er bij mij maar 2 files staan
. En als ik die files uit mn tmp map weghaal staan er ineens 2 andere files die gaan downloaden
![]()
Bij mij kwam het btw sinds eMule crashte![]()
* Ganja-Cape snapt de geen drol meer van
error in jullie log bij op starten:
Error: Invalid part.met fileversion! (x.part.met => (null))
Probeer een van de tools die bij deze error in de faq staan, en als je geluk hebt
dan kan i ze misschien voor je fixen.
(bij mij niet, ben al ~2GB verloren)
[ Voor 2% gewijzigd door Ganja-Cape op 31-01-2003 21:09 . Reden: typo.. ]
er staat:Ganja-Cape schreef op 31 januari 2003 @ 21:07:
[...]
dan moet je ff in hier op de eMule faq kijken, want waarschijnlijk krijgen jullie deze
error in jullie log bij op starten:
Error: Invalid part.met fileversion! (x.part.met => (null))
Probeer een van de tools die bij deze error in de faq staan, en als je geluk hebt
dan kan i ze misschien voor je fixen.
(bij mij niet, ben al ~2GB verloren)
code:
1
2
3
4
5
| 01/31/03 21:36:34: Failed to open C:\Documents and Settings\Marc\Bureaublad\emuleTAROD\Temp\001.part.met (Magix Music Maker 2003 [Full+Cover's+Sampels] by Purcy [found via www.fileDonkey.com].ace) 01/31/03 21:36:34: Failed to open C:\Documents and Settings\Marc\Bureaublad\emuleTAROD\Temp\006.part.met (01-va-harder_mach_vol_4_-_mixed_by_dj_gizmo-cd1-2002-mim.mp3) 01/31/03 21:36:34: Failed to open C:\Documents and Settings\Marc\Bureaublad\emuleTAROD\Temp\007.part.met (VA.-.ID&T.Hardtrance.vol.2.2002.2cd.DonkeyNL.ace) 01/31/03 21:36:34: Failed to open C:\Documents and Settings\Marc\Bureaublad\emuleTAROD\Temp\008.part.met (Unreal_II_The_Awakening.CD1.FairLight.Cadichon.ShareReactor.bin) 01/31/03 21:36:34: Failed to open C:\Documents and Settings\Marc\Bureaublad\emuleTAROD\Temp\009.part.met (02-va-harder_mach_vol_4_-_mixed_by_dj_gizmo-cd2-2002-mim.mp3) |
[ Voor 9% gewijzigd door Sport_Life op 31-01-2003 21:37 ]
hmm mja moi hebt geen ervaring met die mods 
gewoon ff DonkeyDoctor downloaden en proberen te fixen
- Your xxx.part.met (of xxx.part) is lost/corrupted.
- Redownload the corresponding file and wait until you get some bytes so you have a new yyy.part and yyy.part.met. (I'm not sure if you need a full chunk or only some bytes)
- Delete the new yyy.part and rename xxx.part to yyy.part
- Start DonkeyDoctor and set the correct pathes to your eDonkey/eMule directories
- Click on Test .met an choose yyy.part.met
- DonkeyDoctor checks the file and asks to correct the yyy.part.met ->Yes
- Start eDonkey/eMule and continue your download
- Remember to delete the corrupted xxx.part.met
You can also use a valid xxx.part.backup, if you have a one
- Redownload the corresponding file and wait until you get some bytes so you have a new yyy.part and yyy.part.met. (I'm not sure if you need a full chunk or only some bytes)
- Start DonkeyDoctor and set the correct pathes to your eDonkey/eMule directories
[ Voor 116% gewijzigd door Ganja-Cape op 31-01-2003 21:53 . Reden: fix instructies ]
Heb juist de Morph 2A Mod geïnstalleerd. Heb de indruk dat hij wat sneller dan Tarod is in het vinden van sources van zeldzame files. En hij zeker crashbestendiger dan Tarod
Heeft ook een webserver, maar die doet het hier niet
download
Heeft ook een webserver, maar die doet het hier niet

download
edit:
Vergeet dat crashbestendig zijn maar, nadat hij 6 uur mooi had gedraaid, post ik dit berichtje. Het uur later crasht hij 3x
Vergeet dat crashbestendig zijn maar, nadat hij 6 uur mooi had gedraaid, post ik dit berichtje. Het uur later crasht hij 3x
[ Voor 18% gewijzigd door -Klimaks- op 31-01-2003 23:27 ]
In those days spirits were brave, the stakes were high, men were REAL men, women were REAL women, and small furry creatures from Alpha Centauri were REAL small furry creatures from Alpha Centauri.
Zaphod in The Hitchhikers Guide To The Galaxy
Ik heb voor de grap weer eens de standaard eMule geinstalleerd en 3x raden wat er gebeurdGanja-Cape schreef op 31 januari 2003 @ 21:44:
hmm mja moi hebt geen ervaring met die mods

Hmmm..dus als ik het goed begrijp is Tarod: Sneller, beter vlotter handiger ,maar gooit files weg en crashedeMAeRCe schreef op 31 januari 2003 @ 22:23:
Ik heb voor de grap weer eens de standaard eMule geinstalleerd en 3x raden wat er gebeurdJuist, alle bestanden worden normaal weergegeven... Echt vaag dit. Hij word gewoon naar die tmp map gewezen van die tarod mod.
En de standaard versie is langzamer,duffer en stabieler.
Waarom gebruik ik dan toch de standaard versie? Zou dat zijn omdat ik liever zonder problemen eindeloos iets langzamer werk dan een uur met topsnelheid en een gecrashed systeem?
@ortep,
Ik ben sinds een week weer terug naar de standaard versie. Al dat gecrash en dat vage gedoe met de mods, ik werd er moe van.
Ik installeer de standaard versie en wat denk je, de snelheden up and down zijn beter dan met die mods.
Alleen jammer dat er geen webserver inzit.
Ik ben sinds een week weer terug naar de standaard versie. Al dat gecrash en dat vage gedoe met de mods, ik werd er moe van.
Ik installeer de standaard versie en wat denk je, de snelheden up and down zijn beter dan met die mods.
Alleen jammer dat er geen webserver inzit.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Ik heb met het downen van Unreal 2 echt veel losses due corruption, hebben jullie dat ook?
122 mb en 88 mb loss.
Nu maar hopen dat ie het zo echt gaat doen
122 mb en 88 mb loss.
Nu maar hopen dat ie het zo echt gaat doen
Quote uit de zgn. nederlandse emule faq die hierboven genoemd wordt:
Zware fout: Op haven 4662 zou geen Contactdoos kunnen worden gecreeerd!
Dat betekent het in elk geval dat haven 4662 (zo de haven, die eMule als Cliënt) vergt door een ander programma bezet is. De foutenstappen zo z. B. op, als men overnet probeert om looppas eMule nog eDonkey terzelfdertijd ook te laten of. Das ist zwar im Prinzip möglich, aber nur nach Veränderungg der Defaultwerte in den Porteinstellungen.
De fout werd reeds gesorteerd met betrekking tot het "nieuw beginInstrument waargenomen" dat hier in de raad wordt beschreven. Veronderstelling hier: De haven is opnieuw sneller bezet, dan het voordien werd vrijgegeven.
FOUT: Uw haven 4662 is NIET bereikbaar. U hebt A LOWID
Fout: Uw haven 4662 is niet haalbaar. U hebt een LowID
Dit bericht kan verscheidene redenen hebben: Of een Brandmuur of vormt rout verhindert de toegang tot haven 4662. Was hier zu tun ist, ist unter den Punkten "Firewall" bzw. "rout" in de beschreven problemen van Kaputel "LowID". Of de server ook werkt bij volledige capaciteit om over de Login gegevens te ruilen correct en volledig en te vroeg aborteert. In dit geval helpt het om over "scheiding" te selecteren en vernieuwd "verbindend" een andere server.
-------------------------------
hahaha lekker taaltje, maar ik had inderdaad deze foutmelding:
01/31/03 20:25:37: Error: Invalid part.met fileversion! (004.part.met => (null))
01/31/03 20:25:37: Warning: D:\edonkey\temp\005.part.met might be corrupted, performing rehash of completed parts
01/31/03 20:25:37: Warning: D:\edonkey\temp\006.part.met might be corrupted, performing rehash of completed parts
01/31/03 20:25:37: Warning: D:\edonkey\temp\007.part.met might be corrupted, performing rehash of completed parts
01/31/03 20:25:37: Error: Invalid part.met fileversion! (011.part.met => (null))
de part5,6 en 7 heeft ie zelf hersteld, 4 en 11 niet meer, heb even donkeydokter geprobeerd maar lukte niet dus heb de file maar opnieuw gedownload en pc vannacht aan laten staan en is nu alweer een flink stuk binnen dus...
Zware fout: Op haven 4662 zou geen Contactdoos kunnen worden gecreeerd!
Dat betekent het in elk geval dat haven 4662 (zo de haven, die eMule als Cliënt) vergt door een ander programma bezet is. De foutenstappen zo z. B. op, als men overnet probeert om looppas eMule nog eDonkey terzelfdertijd ook te laten of. Das ist zwar im Prinzip möglich, aber nur nach Veränderungg der Defaultwerte in den Porteinstellungen.
De fout werd reeds gesorteerd met betrekking tot het "nieuw beginInstrument waargenomen" dat hier in de raad wordt beschreven. Veronderstelling hier: De haven is opnieuw sneller bezet, dan het voordien werd vrijgegeven.
FOUT: Uw haven 4662 is NIET bereikbaar. U hebt A LOWID
Fout: Uw haven 4662 is niet haalbaar. U hebt een LowID
Dit bericht kan verscheidene redenen hebben: Of een Brandmuur of vormt rout verhindert de toegang tot haven 4662. Was hier zu tun ist, ist unter den Punkten "Firewall" bzw. "rout" in de beschreven problemen van Kaputel "LowID". Of de server ook werkt bij volledige capaciteit om over de Login gegevens te ruilen correct en volledig en te vroeg aborteert. In dit geval helpt het om over "scheiding" te selecteren en vernieuwd "verbindend" een andere server.
-------------------------------
hahaha lekker taaltje, maar ik had inderdaad deze foutmelding:
01/31/03 20:25:37: Error: Invalid part.met fileversion! (004.part.met => (null))
01/31/03 20:25:37: Warning: D:\edonkey\temp\005.part.met might be corrupted, performing rehash of completed parts
01/31/03 20:25:37: Warning: D:\edonkey\temp\006.part.met might be corrupted, performing rehash of completed parts
01/31/03 20:25:37: Warning: D:\edonkey\temp\007.part.met might be corrupted, performing rehash of completed parts
01/31/03 20:25:37: Error: Invalid part.met fileversion! (011.part.met => (null))
de part5,6 en 7 heeft ie zelf hersteld, 4 en 11 niet meer, heb even donkeydokter geprobeerd maar lukte niet dus heb de file maar opnieuw gedownload en pc vannacht aan laten staan en is nu alweer een flink stuk binnen dus...
Wat d8 je van mijn FAQ, www.dutchemulefaq.tk? Die link die jij geeft is alleen maar een linkje naar een irc kanaal...Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 21:24:
er bestaat als een nederlandse faq voor emule
www.ed2k-dutch.netfirms.com
Ow nee... er is ook een gewone FAQ... maar ik vind die van mij toch mooier
En wat een vreselijke vertaling van die FAQ zeg?! Dat is geen nederlander geweest die m gemaakt heeft

[ Voor 25% gewijzigd door Zoefff op 01-02-2003 14:01 ]
Zal wel automatisch gebeurd zijn, als ze port als haven vertalen *lol*
emule is echt zaat geworden heb unreal II er al 3 dagen instaan en nog niet klaar ne hij heb nog wel 3000 bronnen ook, alle instellingen gehad, echt kut zooi
Verwijderd
daar heb ik laatste tijd ook een beetje last van. Heb onwijs veel bronnen maar downloaden doet ie niet.. Allemaal queue full..
Verwijderd schreef op 01 februari 2003 @ 14:38:
daar heb ik laatste tijd ook een beetje last van. Heb onwijs veel bronnen maar downloaden doet ie niet.. Allemaal queue full..
En hoe komt dat? Juist omdat 'iedereen' hem wil en 'iedereen' dus met 0 kb begint. Als er opeens 10.000 man is die 1 (ok 2 in dit geval
Maar is daar geen oplossing voor? Ik bedoel, je kan wel 1000 bronnen hebben gevonden maar als je er bij 75% nog niet eens in de wachtrij komt (queue full) heeft dat ook weinig zin. Gooi die bronnen weg en zoek bronnen waar de wachtrij nog niet vol is zou ik zeggen???
Ik ben maar weer eens teruggestapt naar de standaard eMule v0.25b e ik moet zeggen, het bevalt me eigenlijk best wel
. Hashen duurde even (400/512 ram
) maargoed nu is ie alweer bronnen aan het zoeken en ik ben benieuwd wanneer hij begint te downloaden 
Wat ik wel vaak heb is dat er dan een 1 tussen haakjes staat, maar de download blijft staan op 0,00 kb/s. Na een tijdje gaat die weer weg. Heb ik dan teveel verbindingen oid ?

Wat ik wel vaak heb is dat er dan een 1 tussen haakjes staat, maar de download blijft staan op 0,00 kb/s. Na een tijdje gaat die weer weg. Heb ik dan teveel verbindingen oid ?
[ Voor 26% gewijzigd door Sport_Life op 01-02-2003 15:17 ]
eMAeRCe schreef op 01 februari 2003 @ 15:15:
Kan, maar het kan ook zijn dat het een of andere (zeg) Koreaan is waarmee de verbinding gewoon uberbrak is (veel packetloss/hoge ping ed) en dan besluit eMule ook om hem gewoon te droppen.
&
als nu iedereen zijn queue minimaal op 1000 clients zet, dan kan iedereen gewoon weer downloaden
Van een grote queue ga je niet langzaam downloaden.
Dat komt omdat iedereen Mods gebruikt, en die geven je een optie om je Queue maar 200 of 500 clients groot te laten worden.Verwijderd schreef op 01 februari 2003 @ 14:38:
als nu iedereen zijn queue minimaal op 1000 clients zet, dan kan iedereen gewoon weer downloaden
Verwijderd
Ik weet niet meer in welk .inf ik het las, maar waarom moet je er over na denken om meer dan 200 bestanden te delen ?
Ik deel tot nu toe alles, en dat is eik best wel veel na 12 dagen 24/7 online te zijn.
De 16c was erg onstabiel bij mij. De 16d draait nu al 48 uur.
Met tweak xp kun je hem wel weer oplaten starten na een crach, maar dan krijg je die send error van MS. Die moet ik nog zien weg te krijgen, ik zoek verder.
Ik deel tot nu toe alles, en dat is eik best wel veel na 12 dagen 24/7 online te zijn.
De 16c was erg onstabiel bij mij. De 16d draait nu al 48 uur.
Met tweak xp kun je hem wel weer oplaten starten na een crach, maar dan krijg je die send error van MS. Die moet ik nog zien weg te krijgen, ik zoek verder.
Omdat je dat zoveel aanbiedt dat ongeveer iedereen in je queue staat. Dat is niet erg efficient. Als je dus erg sociaal bezig witl zijn 'unshare' je alles wat al op meer dan 200 andere plaatsen staat en laat je alles staan wat minder dan 50 sources heeft.Verwijderd schreef op 01 February 2003 @ 21:45:
Ik weet niet meer in welk .inf ik het las, maar waarom moet je er over na denken om meer dan 200 bestanden te delen ?
Het helpt immers niet echt als jij een van de >400 sorces bent. Maar het maakt erg veel uit als je een van de 10 sources bent
Maar waarom is emule dan niet zo slim dat ie die sources dropt en op zoek gaat naar andere? Er is immers geen plekje in de wachtrij dan, dus ik denk niet dat zoiets nut heeft?Blue_White_Army schreef op 01 February 2003 @ 19:13:
&
[...]
Dat komt omdat iedereen Mods gebruikt, en die geven je een optie om je Queue maar 200 of 500 clients groot te laten worden.![]()
Verwijderd
Duidelijk.Ortep schreef op 01 februari 2003 @ 22:31:
[...]
Omdat je *knip* Maar het maakt erg veel uit als je een van de 10 sources bent
Als ik in eMule wil zoeken naar bestanden kan er niets gevonden worden.
Op de router heb ik het volgende ingestel:
TCP poorten 4661 en 4662 plus UDP poort 4672 opengezet.
Bij virtuele servers heb ik TCP 4662 doorverwezen naar mijn IP.
Verder heb ik UDP 4672 ook doorverwezen nar mijn IP.
Als ik op het volgende adres http://www.thedonkeynetwork.com/connection_test kijk dan krijg ik het volgende te zien: "success ... your id should be 2198961113" dus dit moet volgens mij goed zijn.
Ik heb al naar van alles gezocht: gta3, quake3, linux en zelfs xxx (lijkt me sterk dat hiervan niets te vinden is.
Als ik op het volgende adres http://www.thedonkeynetwork.com/connection_test kijk dan krijg ik het volgende te zien: "success ... your id should be 2198961113" dus dit moet volgens mij goed zijn.
Ik heb al naar van alles gezocht: gta3, quake3, linux en zelfs xxx (lijkt me sterk dat hiervan niets te vinden is.
There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!
Ook niet als je "Search global" aanvinkt?Zym0tiC schreef op 02 February 2003 @ 00:20:
Als ik in eMule wil zoeken naar bestanden kan er niets gevonden worden.
They made me do it.
En wat is je echte ID in EMule zelf? Ik neem aan dat je toch wel ge-connect bent?Zym0tiC schreef op 02 February 2003 @ 00:20:
"success ... your id should be 2198961113" dus dit moet volgens mij goed zijn.
op dit moment kom ik zelfs met geen mogelijkheid op een server alles zit vol zegt ie
Het lijkt zelfs wel of ie de hele tijd op dezelfde servers wil connecten
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
| 2-2-2003 0:50:50: www.Don1.de (80.145.121.148:4661) schijnt dood te zijn. 2-2-2003 0:50:50: Verbinding zoeken met Big Pipe-Taiwan (61.71.81.100:4661)... 2-2-2003 0:50:51: Verbonden met Big Pipe-Taiwan (61.71.81.100:4661), versturen aanlogverzoek 2-2-2003 0:50:51: Big Pipe-Taiwan (61.71.81.100:4661) schijnt vol bezet te zijn 2-2-2003 0:50:51: Verbinding zoeken met Gayreactor.Net (64.246.26.103:6969)... 2-2-2003 0:50:51: Verbonden met Gayreactor.Net (64.246.26.103:6969), versturen aanlogverzoek 2-2-2003 0:50:51: Gayreactor.Net (64.246.26.103:6969) schijnt vol bezet te zijn 2-2-2003 0:50:51: Verbinding zoeken met Portal Pirata (66.111.54.190:4224)... 2-2-2003 0:50:52: Verbonden met Portal Pirata (66.111.54.190:4224), versturen aanlogverzoek 2-2-2003 0:50:52: Portal Pirata (66.111.54.190:4224) schijnt vol bezet te zijn 2-2-2003 0:50:52: Verbinding zoeken met Thor.valhalla (62.109.83.88:4661)... 2-2-2003 0:51:03: Verbinding verbroken 2-2-2003 0:51:03: Verbinding 2-2-2003 0:51:03: Verbinding zoeken met Emule Server No1 50000 max (207.44.206.27:4242)... 2-2-2003 0:51:04: Verbonden met Emule Server No1 50000 max (207.44.206.27:4242), versturen aanlogverzoek 2-2-2003 0:51:04: Emule Server No1 50000 max (207.44.206.27:4242) schijnt vol bezet te zijn 2-2-2003 0:51:04: Verbinding zoeken met Emule Server No 2 50000 max (207.44.222.47:4661)... 2-2-2003 0:51:04: Verbonden met Emule Server No 2 50000 max (207.44.222.47:4661), versturen aanlogverzoek 2-2-2003 0:51:05: Emule Server No 2 50000 max (207.44.222.47:4661) schijnt vol bezet te zijn 2-2-2003 0:51:05: Verbinding zoeken met Emule Server No2 50000 max (66.111.39.20:4242)... 2-2-2003 0:51:05: Verbonden met Emule Server No2 50000 max (66.111.39.20:4242), versturen aanlogverzoek 2-2-2003 0:51:05: Emule Server No2 50000 max (66.111.39.20:4242) schijnt vol bezet te zijn 2-2-2003 0:51:05: Verbinding zoeken met Official BlackSounds.de.tf Server (217.162.146.106:4665)... 2-2-2003 0:51:05: Verbonden met Official BlackSounds.de.tf Server (217.162.146.106:4665), versturen aanlogverzoek 2-2-2003 0:51:05: Official BlackSounds.de.tf Server (217.162.146.106:4665) schijnt vol bezet te zijn 2-2-2003 0:51:05: Verbinding zoeken met www.Don1.de (80.145.121.148:4661)... 2-2-2003 0:51:08: Verbinding zoeken met Pootz Server (211.14.245.20:4661)... 2-2-2003 0:51:10: Verbinding verbroken 2-2-2003 0:51:11: Verbinding 2-2-2003 0:51:11: Verbinding verbroken 2-2-2003 0:51:11: Verbinding zoeken met --<la Taverne de l'Espace>-- (217.128.11.217:4661)... 2-2-2003 0:51:31: Verbinding verbroken 2-2-2003 0:51:32: Verbinding 2-2-2003 0:51:32: Verbinding zoeken met Emule Server No2 50000 max (66.111.39.20:4242)... 2-2-2003 0:51:32: Verbonden met Emule Server No2 50000 max (66.111.39.20:4242), versturen aanlogverzoek 2-2-2003 0:51:33: Emule Server No2 50000 max (66.111.39.20:4242) schijnt vol bezet te zijn 2-2-2003 0:51:33: Verbinding zoeken met Emule Server No 2 50000 max (207.44.222.47:4661)... 2-2-2003 0:51:33: Verbonden met Emule Server No 2 50000 max (207.44.222.47:4661), versturen aanlogverzoek 2-2-2003 0:51:33: Emule Server No 2 50000 max (207.44.222.47:4661) schijnt vol bezet te zijn 2-2-2003 0:51:33: Verbinding zoeken met Emule Server No1 50000 max (207.44.206.27:4242)... 2-2-2003 0:51:34: Verbonden met Emule Server No1 50000 max (207.44.206.27:4242), versturen aanlogverzoek 2-2-2003 0:51:34: Emule Server No1 50000 max (207.44.206.27:4242) schijnt vol bezet te zijn 2-2-2003 0:51:34: Verbinding zoeken met Official BlackSounds.de.tf Server (217.162.146.106:4665)... 2-2-2003 0:51:34: Verbonden met Official BlackSounds.de.tf Server (217.162.146.106:4665), versturen aanlogverzoek 2-2-2003 0:51:34: Official BlackSounds.de.tf Server (217.162.146.106:4665) schijnt vol bezet te zijn 2-2-2003 0:51:34: Verbinding zoeken met www.Don1.de (80.145.121.148:4661)... 2-2-2003 0:51:55: www.Don1.de (80.145.121.148:4661) schijnt dood te zijn. 2-2-2003 0:51:55: Verbinding zoeken met Big Pipe-Taiwan (61.71.81.100:4661)... 2-2-2003 0:51:55: Verbonden met Big Pipe-Taiwan (61.71.81.100:4661), versturen aanlogverzoek 2-2-2003 0:51:56: Big Pipe-Taiwan (61.71.81.100:4661) schijnt vol bezet te zijn 2-2-2003 0:51:56: Verbinding zoeken met Gayreactor.Net (64.246.26.103:6969)... 2-2-2003 0:51:56: Verbonden met Gayreactor.Net (64.246.26.103:6969), versturen aanlogverzoek 2-2-2003 0:51:56: Gayreactor.Net (64.246.26.103:6969) schijnt vol bezet te zijn 2-2-2003 0:51:56: Verbinding zoeken met Portal Pirata (66.111.54.190:4224)... 2-2-2003 0:51:56: Verbonden met Portal Pirata (66.111.54.190:4224), versturen aanlogverzoek 2-2-2003 0:51:57: Portal Pirata (66.111.54.190:4224) schijnt vol bezet te zijn 2-2-2003 0:51:57: Verbinding zoeken met Thor.valhalla (62.109.83.88:4661)... |
Als ik eMule opstart wil ie nooit automatisch met server verbinden, hij zegt dan dat server.met niet geldig is ofzo
ALs ik dan handmatig een willekeurige server aanklik dan connect ie wel. Mn ID is hoog en ik heb dus aangevinkt dat ie moet connecten bij het opstarten. Het vage is dat het bij verschillende versies is (volledige install steeds)
hmzz....even over de het crashminpunt van de de mods..ik gebruik nu al een tijdje de Tarod mod 16b...en bevalt me heel goed..ik kan met gerust hard deze savonds aanzetten en naar bed gaan en om te zien dat ik smorgens 1 a 2 films erbij heb!
Ontzettend stabiel in mijn geval dan,,,
ehhhh..HOI
Het probleem is dus dat dat per versie weer verschild. Ik ben heel tevreden over Tarod 16, maar 16d is voor mij een brok ellende.. Je weet dus niet altijd waar je aan toe bent met bijv. de Tarod modskRiZzZiZ schreef op 02 February 2003 @ 03:20:
hmzz....even over de het crashminpunt van de de mods..ik gebruik nu al een tijdje de Tarod mod 16b...en bevalt me heel goed..ik kan met gerust hard deze savonds aanzetten en naar bed gaan en om te zien dat ik smorgens 1 a 2 films erbij heb!
|_____vakje______|
Verwijderd
Ik gebruikte tot gisteren edonkey, maar dat is enorm traag geworden (36 uur aangestaan, maar 70mb gedownload
)
Gisterenavond emule plus 0.24b geinstalleerd. heeft vannacht bijna 600mb gedownload
, alleen crashte hij vanmorgen toen ik de computer van powersaving af wilde halen, maar kon wel gewoon resumen na opnieuw opstarten
De vraag: hjij zegt dat je onder win98 niet meer dan 100 connections moet opgeven, is het de moeite om XP of linux te installeren of maakt dat niet veel uit qua DL snelheid?
(Verbinding is @home kabel via freesco router en het draait op een Celeron 400 met 448MB)
Gisterenavond emule plus 0.24b geinstalleerd. heeft vannacht bijna 600mb gedownload
De vraag: hjij zegt dat je onder win98 niet meer dan 100 connections moet opgeven, is het de moeite om XP of linux te installeren of maakt dat niet veel uit qua DL snelheid?
(Verbinding is @home kabel via freesco router en het draait op een Celeron 400 met 448MB)
Wedden dat je bij preferences - servers hebt aanstaan dat hij alleen mag connecten aan servers die in je static list staaneMAeRCe schreef op 02 February 2003 @ 00:56:
Als ik eMule opstart wil ie nooit automatisch met server verbinden, hij zegt dan dat server.met niet geldig is ofzoALs ik dan handmatig een willekeurige server aanklik dan connect ie wel. Mn ID is hoog en ik heb dus aangevinkt dat ie moet connecten bij het opstarten. Het vage is dat het bij verschillende versies is (volledige install steeds)
Wedden dat je in je serverlijst geen static servers hebt gezet
ligt er aan hoeveel files je per x download... staan er 50 files bij jouw download dan is het meschien handig over te stappen... download je af en toe is een film of wat gamez... dan hoeft je echt niet over te stappen...Verwijderd schreef op 02 februari 2003 @ 07:26:
Ik gebruikte tot gisteren edonkey, maar dat is enorm traag geworden (36 uur aangestaan, maar 70mb gedownload)
Gisterenavond emule plus 0.24b geinstalleerd. heeft vannacht bijna 600mb gedownload, alleen crashte hij vanmorgen toen ik de computer van powersaving af wilde halen, maar kon wel gewoon resumen na opnieuw opstarten
Ben gisteren over gestapt van 2 maanden mods gebruik naar de standaard emule versie.
Het is een genot om te zien dat bij mij de normale versie alle mods voorbij schiet met het aantal MB dat ik in een bepaalde tijdsperiode download.
En dan heb ik het nog niet eens over het niet crashen
Het is een genot om te zien dat bij mij de normale versie alle mods voorbij schiet met het aantal MB dat ik in een bepaalde tijdsperiode download.
Blue_White_Army schreef op 02 February 2003 @ 08:54:
Ik heb nu sinds het 'begin' versie 0.25b draaien, aantal crashes is ook 0.
Dit topic is met 999 post mooi vol 
Iemand mag een nieuw topic starten (met een openingspost als die van dit topic
)
deel 4: eMule opensource eDonkey, deel 4
Iemand mag een nieuw topic starten (met een openingspost als die van dit topic
deel 4: eMule opensource eDonkey, deel 4
[ Voor 52% gewijzigd door SH007 op 02-02-2003 11:12 ]
Dit topic is gesloten.