Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
Emuleplus, profiel: cable, Max bronnen per bestand: Harde limiet 2000, zachte limiet 1800, UDP verzoek limiet 300
Min Slots 10, Max sloten 200, Datarate 3000
Sterker nog, hij is gereleased, al is de download link nog stuk (of tijdelijk uitgeschakeld). Changelog is erg lang en kun je beter op de eMule site zelf lezen.Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 23:47:
Officiële emule 25a zal weldra gereleased worden
Downloaden bij SourceForge lukt echter al wel:
[ Voor 17% gewijzigd door CyberSnooP op 15-01-2003 09:06 ]
|_____vakje______|
Ik herken de situatie. Onder edonkey had je al uploadmaster die dit traploos kon instellen. Zelf heb ik het probleem dat wat ik ook instel als max upload ik webbrowsen etc wel kan vergeten. Ik gebruik echter niet een dergelijk programma zoals jij omschrijft maar kan het van beide kanten die ik hier lees wel begrijpen.Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 22:22:
OK...ik begrijp de reacties
Ikzelf heb kabelinternet van @Home en als ik mijn upload instel op 10Kbyte
dan kan ik helemaal niet meer internetten, omdat alles opgeslokt wordt door
filesharing programma's. En daardoor kan ik ook niet meer downloaden bij die zelfde filesharing programma's.
En om in die situatie toch redelijk te kunnen download (ik zeg redelijk en niet fors)
gebruik ik dit om toch files te sharen...
Lijkt me duidelijk.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Maar ik ga hem wel even proberen.
[edit]Bah, SourceForge heeft hem nu echt niet meer
[ Voor 14% gewijzigd door IceStorm op 15-01-2003 10:19 ]
Hmm. Ik heb hem wel gedownload, en hij werkt bij mij in principe goed. Al duurde het wel erg lang voor de uploads opgang kwamen, dus wie weet hebben ze nog iets vaags vergeten / verkeerd gedaan.IceStorm schreef op 15 January 2003 @ 10:17:
OMG, die changelog is echt weer belachelijke grootStaan niet echt spectaculaire dingen in overigens, een heleboel kleine fixjes en tweaks vooral.
Maar ik ga hem wel even proberen.
[edit]Bah, SourceForge heeft hem nu echt niet meer
|_____vakje______|
Hij werkt hier prima en ik had na 1 sec al uploads
Is overigens alleen de .zip versie (dus eigenlijk alleen .exe) maar dat is genoeg imho.
Verwijderd
http://prdownloads.source...0.25a-source.zip?download Source
en
http://prdownloads.source...e/emule0.25a.zip?download Program
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 11:31 . Reden: programma link ]
Das de source, dat schiet niet op
naja het werkt nog prima dus het heeft geen haast
En ook code verbeteringen.
Dit is wel een leuke verbetering: Unk: Irc: ed2k file links with source attached now clickable.
jah... alleen kan da ding niet aanzetten bij preferences -> IRCstunter schreef op 15 januari 2003 @ 12:52:
De changelog is weer lekker groot en veel leuke nieuwe dingen in emule.
En ook code verbeteringen.
Dit is wel een leuke verbetering: Unk: Irc: ed2k file links with source attached now clickable.
of moet je het ergens anders aan zetten?
Verwijderd
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Comme ca:
4-1-2003 20:55:39: Client 'SMulTiE-NL' (IP:xxx.xx.xxx.xxx) caused an error: Got myself as a source. Disconnecting client!
Ik was 100,0% tevreden over Tarod 11b/0.23b en dus ook behoorlijk ontdaan toen ik over zijn stoppen hoorde...
Nu echter staat Tarod 14e naar volle tevredenheid te draaien. Mem usage 17,5+13,5VM (384MB/512MB VM) en lekker downen/uppen.
Verschillende versies van 0.24b, waaronder Plus en Morph geprobeerd, maar het blijft toch achter bij Tarod op mijn systeem.
Overigens zie ik hier verschillende verhalen over "Ik had heel lang X en installeerde vandaag Y en mijn downloads schoten omhoog"... Ik heb zelf soms binnen dezelfde versie enorme verschillen. Dan start hij op en vindt hij moeilijk sources en staat hij op 10k te downen. Herstart ik hem, dan wil ik nog wel es een heel ander gedrag zien: wel snel connecten en downloaden. Ik ben er nog niet achter waar het aan ligt. ID is steeds hetzelfde (hoog) en ik heb de bekende servers in de statische lijst staan...
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
(Wat ik bedoel is, laatst downloade ik Sim City 4 van kazaa, maar toen ik hem binnen had bleek er Counter-Strike in te zitten
What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!
zie changelog 0.25aSMulTiE schreef op 15 January 2003 @ 18:10:
Ik krijg constant een error dat ik probeer met mezelf te connecten, hebben jullie dat ook???
Comme ca:
4-1-2003 20:55:39: Client 'SMulTiE-NL' (IP:xxx.xx.xxx.xxx) caused an error: Got myself as a source. Disconnecting client!
Dirus: Fixed finding yourself as source bug (at last).
Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96
stappel_, jij ook hier
WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl
De makers zeggen het volgende op http://www.rsasecurity.com/rsalabs/faq/3-6-6.html :IceStorm schreef op 14 January 2003 @ 23:41:
Maar als er iemand info kan geven over fake MD4 hashes hoor ik het graag.
Als je dit dit artikel leest, dan snap je waarom ze niet voor MD5 hebben gekozen, 30% langer is niet niks..MD4 was developed by Rivest in 1990. The message is padded to ensure that its length in bits plus 64 is divisible by 512. A 64-bit binary representation of the original length of the message is then concatenated to the message. The message is processed in 512-bit blocks in the Damgård/Merkle iterative structure (see Question 2.1.6), and each block is processed in three distinct rounds. Attacks on versions of MD4 with either the first or the last rounds missing were developed very quickly by Den Boer, Bosselaers [DB92] and others. Dobbertin [Dob95] has shown how collisions for the full version of MD4 can be found in under a minute on a typical PC. In recent work, Dobbertin (Fast Software Encryption, 1998) has shown that a reduced version of MD4 in which the third round of the compression function is not executed but everything else remains the same, is not one-way. Clearly, MD4 should now be considered broken.
If you don’t have enough time, stop watching TV.
Verwijderd
Vandaag of morgen wordt waarschijnlijk Emule Plus versie 24b5 ge released, voor 25a zal je toch nog een tijdje(waarschijnlijk langer dan normaal:(
moet ik hier uit lezen dat je meerdere p2p programma's tegelijk draait?Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 22:22:
OK...ik begrijp de reacties
Ikzelf heb kabelinternet van @Home en als ik mijn upload instel op 10Kbyte
dan kan ik helemaal niet meer internetten, omdat alles opgeslokt wordt door
filesharing programma's. En daardoor kan ik ook niet meer downloaden bij die zelfde filesharing programma's.
En om in die situatie toch redelijk te kunnen download (ik zeg redelijk en niet fors)
gebruik ik dit om toch files te sharen...
Lijkt me duidelijk.
dat is dus je probleem...
het is of 1 tegelijk, als je meerdere wilt draaien moet je je upload in beide omlaag zetten zodat je samen niet boven of op je upload komt.
hou iets van 2 a 3 kb aan, voor adsl ga je dus op 10-12 zitten
Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Dit is dus met 0.25a.
Het lijkt er net op alsof ie lekker weer gaat zitten downloaden vanaf het begin.
Bug ?
btw: packages saved by I.C.H.: 0 (daar heb je in dit geval dus nix aan gehad)
EDIT: ai, ik zie nu dat die op 34 mb staat! toch helemaal opnieuw dus? vaag
[ Voor 21% gewijzigd door Mr.Nobody op 15-01-2003 20:11 ]
Mmm, nu alleen dit:
1
2
3
| C:\PROGRA~1\P2P\EMULE\TEMP>partinfo /h 009 Error: Bad gap: overlaps with previous gap (107008000-116736000) sorry, cannot retrieve information about .\009.part.met |
Zal zo weer verder zoeken.
Hier staan nog wat leuke dingen : http://www.schrevel.com/edonkey/
En volgens 1 van die proggies moet ik inderdaad alles weer opnieuw downloaden.
Damn!
Op het forum van emule-project zijn er meer met hetzelfde probleem, dus het zal wel een echte bug zijn.
[ Voor 88% gewijzigd door jvhaarst op 15-01-2003 21:27 ]
Verwijderd
Had ik ook met een bestand van 194 mb, was ie eindelijk 'klaar' na 3 dagen en begon te completen, opeens moest ik hem weer opnieuw downloaden en het hele balkje was weer blauw en kon ook weer opnieuw beginnen volgens emule..jvhaarst schreef op 15 januari 2003 @ 19:57:
Weird:
[afbeelding]
Dit is dus met 0.25a.
Het lijkt er net op alsof ie lekker weer gaat zitten downloaden vanaf het begin.
Bug ?
Ik heb het bestand toen ook maar ff uit de temp map gehaald en gerenamed en toch nog gekeken
Maar idd, de eerst bugs zijn al gesignaleerd
Ff vraagje tussendoor betreffende de credits: hoeveel punten/score krijg je eigenlijk per geuploadde mb? 1 per 10mb/full chunk of zo?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 20:37 ]
En ik kan trouwens niet op die Mods-pagina komen, krijg ik een permission-denied melding
Even kijken : 600 Gb up, en 20 Gb down.
En jij ?
Maar hoe zit het nou met die mods-pagna. Er staat bij mij verboden toegang enz???
wrm maken ze geen MD6??? want MD5 komt al uit het jaar 1991jvhaarst schreef op 15 January 2003 @ 18:48:
[...]
De makers zeggen het volgende op http://www.rsasecurity.com/rsalabs/faq/3-6-6.html :
[...]
Als je dit dit artikel leest, dan snap je waarom ze niet voor MD5 hebben gekozen, 30% langer is niet niks..
of is dat heel moeilijk te maken?
btw... volgens mij heb je best veel verstand over dit gedoe... is het niet slim om dit te posten op http://www.emule-project.net/board/index.php bij eMule Development ??????
meschien gaan ze er dan iets aan doen...
Adres = wesdekanter@chello.nl
Dit is geen algemene Mods-pagina... werkt http://indigo.retemail.es/ echt niet ??Copkillerwes schreef op 15 January 2003 @ 22:08:
Ik kan echt de hele tijd niet op die mods-pagina komen, kan iemand anders ff die Tarod mod doorsturen via de mail???
Adres = wesdekanter@chello.nl
Foutmelding: CRC error: File ... could not be extracted correctly
Nog een keer downloaden, denk ik.
Same here...Het werkt ook beter om eerst save-as te doen ipv open...jvhaarst schreef op 15 January 2003 @ 22:23:
Bij mij pakt ie prima uit.
Nog een keer downloaden, denk ik.
Hij werkt echt niet en ik sla hem eerst op en open hem daarna
[ Voor 29% gewijzigd door Morax op 15-01-2003 22:25 ]
Dan heb je waarschijnlijk (of eigenlijk zeker wetenCopkillerwes schreef op 15 januari 2003 @ 22:19:
Daar werkt de site wel, maar als ik hem download, kan ik hem niet uitpakken
Foutmelding: CRC error: File ... could not be extracted correctly
e.v.t. kan je m ook van mijn FTP downloaden, ftp://got:huiskamer@zoefff.gotdns.com, daar staat ie zowel in een rar als in een zip. FTP staat alleen niet altijd aan, heb ook mn nachtrust nodig
[ Voor 5% gewijzigd door Zoefff op 15-01-2003 22:25 ]
Nee hoor, en die "MD6" is er ook al lang. Kijk op http://www.nullify.org/ voor een lijstje (onderaan). Maar MD5 voldoet op dit moment nog wel goed voor veel dingen, omdat het nogal lang duurt voordat het is gelukt om een bestand te maken met dezelfde code als het origineel. Bij MD5 is dat een dag met een supersnelle computer, bij MD4 heel wat korter (paar minuten ofzo).dark4ever schreef op 15 January 2003 @ 22:06:
wrm maken ze geen MD6??? want MD5 komt al uit het jaar 1991
of is dat heel moeilijk te maken?
Veel verstand van crypto ? Welnee, ik kan gewoon snel lezenbtw... volgens mij heb je best veel verstand over dit gedoe... is het niet slim om dit te posten op http://www.emule-project.net/board/index.php bij eMule Development ??????
meschien gaan ze er dan iets aan doen...
En ik heb net even op het forum gekeken, ik geloof dat ze al genoeg cryptofielen aan boord hebben. Zoek maar eens op "Md4 Hash Cracked", dan zie je dat ze al aan het nadenken zijn over hoe emule deze aanval kan overleven.
[ Voor 19% gewijzigd door jvhaarst op 15-01-2003 23:20 ]
* koelkast gaat slapen en bovendien is de upload nogal ehh laag
Have geen fun meer!
[ Voor 27% gewijzigd door koelkast op 15-01-2003 23:46 . Reden: knip url ]
Naaperkoelkast schreef op 15 januari 2003 @ 23:11:
Voor als het downloaden niet lukt, heb ik 3 verschillende (nieuwste) versies op m'n FTP staan, nl. Emule, EmulePlus en Emule Tarod.
ftp://tweaker:tweaker@koelkast.xs4all.nl
Have fun!
* Zoefff zucht een beetje, en quote maar weer wat uit de FAQ....Copkillerwes schreef op 15 January 2003 @ 23:31:
Maarre, hij werkt wel. Alleen als ik hem opstart downen mensen wel veel van mij, maar zelf downloaden ho maar! En ja ik heb met een server geconnect. En ALS hij al download, is mijn upstream altijd hoger. Fijn hoor

Alleereerst is het misschien goed om te weten dat eMule NIET bedoeld is voor mensen die ff snel een filmpje/muziekje/spelletje willen downloaden. Bij eMule staat kwaliteit boven kwantiteit, in tegenstelling tot andere P2P programma's zoals Kazaa/iMesh/enz. Je kan dus heel veel vinden met eMule, maar vooral in het begin moet je wel eerst wat opbouwen. Naarmate je eMule langer gebruikt, krijg je een mooie serverlijst, "ken" je veel mensen, en gaat het downloaden dus lekker snel. Je hebt dan een pracht van een downloadprogrammaNu is aan jou de keus om er even wat energie in te steken, en dan een prachtprogramma te hebben, of verder gaan met crappy Kazaa enzow...
Sorry, ben denk ik kazaa een beetje te veel gewend
Mijn excuses hiervoor
* Morax kijkt het ff ongeveer anderhalf weekje aan
Zou het dan ongeveer 'normale' snelheid zijn dan???
[ Voor 31% gewijzigd door Morax op 15-01-2003 23:43 ]
Het is ook een kwestie van met instellingen spelen enz. Ik draai het nu al n maand ofzo en meestal duurd het nog wel n paar uur voor hij goed bezig is met downloadenCopkillerwes schreef op 15 januari 2003 @ 23:40:
* Sport_Life schaamt zich nu wel heel erg.....
Sorry, ben denk ik kazaa een beetje te veel gewend
Mijn excuses hiervoor
* Sport_Life kijkt het ff ongeveer anderhalf weekje aan
Zou het dan ongeveer 'normale' snelheid zijn dan???
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Ik heb uiteraard wat info van te voren gelezen, daar zat deze ook bij. Wat ik bedoelde was, ik wil weten als er iemand ergens iets kan vinden over het feit dat fake MD4 hashes verpreid worden. Dat het kan ben ik na gisterenavond een stukje lezen wel achter gekomenjvhaarst schreef op 15 January 2003 @ 18:48:
De makers zeggen het volgende op http://www.rsasecurity.com/rsalabs/faq/3-6-6.html :
Als je dit dit artikel leest, dan snap je waarom ze niet voor MD5 hebben gekozen, 30% langer is niet niks..[/quote]Sorry, artikel is me even te in-depth om nu te lezen (moe
Mijn grootste vraag is of fake MD4 hashes een probleem worden uberhaupt.
Als ik de discussie op het forum van emule doorlees, dan klinkt het meer alsof er wat andere problemen groter zijn.
Als je bijvoorbeeld een client zou maken die net doet alsof ie een goede file heeft, maar alleen maar bagger verstuurd, dan gooit jouw client uiteindelijk die bagger wel weg, maar dan gaat jouw downloaden toch een stuk langzamer.
Die MD4-hashes zijn veel minder een probleem, er is geloof ik niet echt code voor. Ik heb tenminste niks kunnen vinden.
Nou ja, als we beiden niks kunnen vinden dat het NU een probleem is zal het wel nietjvhaarst schreef op 16 January 2003 @ 00:37:
Worden wel, of ze het nu zijn, weet ik niet.
Voor zover ik het altijd begrepen heb komt die 'foute' client dan toch op een blacklist te staan (iig voor een tijdje?). Dan is het vervelend maar meer ook niet. Ik zie niet in waarom de RIAA/whatever dat zou doen.Als ik de discussie op het forum van emule doorlees, dan klinkt het meer alsof er wat andere problemen groter zijn. Als je bijvoorbeeld een client zou maken die net doet alsof ie een goede file heeft, maar alleen maar bagger verstuurd, dan gooit jouw client uiteindelijk die bagger wel weg, maar dan gaat jouw downloaden toch een stuk langzamer.
Is het emule-forum weer een beetje leesbaar? Ik ben er weggegaan sinds er powerwebachtige taferelen ontstonden
Mwa, een ander bestand bij dezelfde MD4 hash maken moet gewoon kunnen voor zover ik het lees.Die MD4-hashes zijn veel minder een probleem, er is geloof ik niet echt code voor. Ik heb tenminste niks kunnen vinden.
http://link.springer.de/l.../00145/bibs/11n4p253.html uit http://groups.google.com/...der-03.noos.net&frame=off
Verwijderd
Denk niet dat het waard is om iets in dit project te steken...
Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 09:49:
Wat een crappy programma inderdaad, ik dacht ik bouw wat credits op, heb vannacht m'n server aangezet (Amsterdam) en wat films daar geshared, upped constant met 6000kb/s ofzo... Wordt wakker, zie dat hij al bijna 90% op de usage van de netwerkkaart zit, fijn fijn, en ik denk dus zal wel genoeg credits hebben nu... Zoek wat files op die ik wil hebben, en lekker hoor, uppen met 8500kByte/s en dan downloaden met 60kByte/s...
Denk niet dat het waard is om iets in dit project te steken...
Als je geen idee hebt van het principe erachter ga dan ook niet zeuren en lees eerst hoe alles in elkaar zit aub. Sowieso is het onredelijk om te denken dat je met 100 mbit kunt gaan leechen want dan zou de gemiddelde upload van een eMule gebruiker dus ook 100 mbit moeten zijn en dat is ie gewoon niet. Daarnaast bouw je credits op maar als je vervolgens een file download die iemand waar je credits bij hebt kun je daar ook niet lineskippen uiteraard.
Het zelfde hier hoor. Alle instellingen al geprobeerd maar krijg nooit (of bijna nooit) snelheden die ik met de normale edonkey client niet kan halen. 60k is nou niet echt erg veel, en meestal is dat ook echt veel minder. Ook ik heb hem al maanden draaien omdat je toch soms wat kunt vinden dat je ergens anders niet vindt.Copkillerwes schreef op 15 januari 2003 @ 23:31:
Maarre, hij werkt wel. Alleen als ik hem opstart downen mensen wel veel van mij, maar zelf downloaden ho maar! En ja ik heb met een server geconnect. En ALS hij al download, is mijn upstream altijd hoger. Fijn hoor
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Wanneer ik nu EMule afsluit en gelijk daarna weer opstart gaat het weer snel
Zo kan ik bezig blijven en elke keer gebeurt het zo. Het is dus geen toevalligheid. Afsluiten en opnieuw starten levert bij mij een aanzienlijke snelheidswinst op. Hoe kan dit?
oh ja, zowel bij 0.24 als bij 0.25 heb ik dit)
[ Voor 7% gewijzigd door MrDirect op 16-01-2003 11:39 ]
normaal hoord het eerst langzaam en dan steeds sneller te gaanVatt schreef op 16 January 2003 @ 11:39:
Wanneer ik EMule start is de download erg hoog (rond de 50 KByte/s) , na een tijdje zakt ie in en gaat het rond de 2 tot 3 KByte/s (van 1 tot 2 sources downloaden).
Wanneer ik nu EMule afsluit en gelijk daarna weer opstart gaat het weer snel![]()
Zo kan ik bezig blijven en elke keer gebeurt het zo. Het is dus geen toevalligheid. Afsluiten en opnieuw starten levert bij mij een aanzienlijke snelheidswinst op. Hoe kan dit?
edit:
oh ja, zowel bij 0.24 als bij 0.25 heb ik dit)
maar misschien moet je ff bij taakplanner toevoegen dat hij emule opstart en na een tijdjee weer afsluit en dan weer opstart
als dat kan
[This space is for rent]
1
2
| 01/16/03 13:17:42: FOUT: Kon geen bestandsdeel aanmaken) 01/16/03 13:17:42: FOUT bij het opslaan van bestandsdeel: .part bestand niet gevonden (001.part.met => *filename*.avi) |
The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.
Ja en nog even en we hebben weer een BOT. Zo eentje die bijna het hele netwerk al een keer om zeep hield.PoweRoy schreef op 16 January 2003 @ 12:03:
normaal hoord het eerst langzaam en dan steeds sneller te gaan
maar misschien moet je ff bij taakplanner toevoegen dat hij emule opstart en na een tijdjee weer afsluit en dan weer opstart
als dat kan
Denk toch eens na, als je stopt en start moeten alle netwerk connecties weer opnieuw worden opgebouwd. Mensen die bij je in de queue stonden vallen er uit. De volgende komt aan de beurt die valt er ook uit etc...Allemaal gaan ze vragen of je misschien toch nog in de lucht bent. Ze blijven dat proberen, zeker 24 uur lang. En als je daarna weer in de lucht komt, moet heel je queue weer worden opgebouwd en kan er weer aan iedreen worden doorgegeven dat je er weer bent. Een enorme overhead en niet alleen voor jezelf, maar ook voor anderen.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
dat is wel zoOrtep schreef op 16 januari 2003 @ 13:20:
[...]
Ja en nog even en we hebben weer een BOT. Zo eentje die bijna het hele netwerk al een keer om zeep hield.
Denk toch eens na, als je stopt en start moeten alle netwerk connecties weer opnieuw worden opgebouwd. Mensen die bij je in de queue stonden vallen er uit. De volgende komt aan de beurt die valt er ook uit etc...Allemaal gaan ze vragen of je misschien toch nog in de lucht bent. Ze blijven dat proberen, zeker 24 uur lang. En als je daarna weer in de lucht komt, moet heel je queue weer worden opgebouwd en kan er weer aan iedreen worden doorgegeven dat je er weer bent. Een enorme overhead en niet alleen voor jezelf, maar ook voor anderen.

daarom moet dit eigenlijk niet worden gedaan
maar als antwoord zou ik toch ff kijken naar de instellingen van emule. dit lijkt me wel een heel vreemde bug
[This space is for rent]
Kijk bij preferences waar de temp en incoming map staan. Zo te zien zijn die instellingen verkeerd en kan hij de mappen niet vindenThe_Dud3 schreef op 16 January 2003 @ 13:19:
Ik krijg altijd de volgende foutmelding als ik een file probeer te downloaden:
code:
1 2 01/16/03 13:17:42: FOUT: Kon geen bestandsdeel aanmaken) 01/16/03 13:17:42: FOUT bij het opslaan van bestandsdeel: .part bestand niet gevonden (001.part.met => *filename*.avi)
Ik zie het ook hoor, bij alle versies. Je start op, je ziet 1...2..3..10...400 sources. Met daarvoor het aantal dat echt aan de gang zou kunnen. Dan krijg je razendsnel een download van 10-50 k van 1 of 2 sources. Na een paar minuten is dat over en heb je 0 sources. Dan begint het 'normale' proces van in de queue staan en de zaak opbouwen. Waarom het zo is? Ik weet het niet. Maar echt veel haal je niet binnen in die korte tijd. Ik heb het gevoel dat het komt omdat je in die hele korte tijd in het begin niet echt goed kan meten wat de snelheid is.PoweRoy schreef op 16 januari 2003 @ 13:29:
maar als antwoord zou ik toch ff kijken naar de instellingen van emule. dit lijkt me wel een heel vreemde bug
Bij mij net niet. Ik download dan 50 KByte/s van 10 tot 12 sources en best lang. Soms wel een megabyte of 20 in totaal. Dan gaat ie na verloop van tijd 'in de queue' , maar als ik dan afsluit en opnieuw start, gaat ie weer vrolijk verder op volle snelheid van 12+ sources tegelijk. Met Tarod mod heb ik dit trouwens een stuk minder.Ortep schreef op 16 January 2003 @ 13:42:
[...]
Ik zie het ook hoor, bij alle versies. Je start op, je ziet 1...2..3..10...400 sources. Met daarvoor het aantal dat echt aan de gang zou kunnen. Dan krijg je razendsnel een download van 10-50 k van 1 of 2 sources. .....
Verwijderd
staat allemaal in de faq, maar goed, even snel dus: als user X film A zoekt en jij ook downloaden jullie beide een willekeurig deeltje, omdat deze willekeurig zijn download je dus verschillende deeltjes en zodoende kom je elkaar ook vanzelf tegen op de lijsten. als iemand bij jou download krijg je een score mee bij die gebruiker.
deze score zorgt er voor dat je sneller omhoog komt in de wachtlijst bij hem of haar. dus een file begint meestal langzaam, en wordt dan langzaam steeds sneller.
wat ook erg handig is is dat er een boel pagina's zijn die je ed2k links geven. zoals bijv. (weg geeditte links die je vast kan vinden als je googled naar edonkey + link)voor de rest mag je nu toch echt de faq gaan lezen.
maar omdat je files rechtstreeks van een weblink kan klikken houden files dezelfde naam en zijn meestal redelijk beschikbaar
ff ontopic: is het sowieso 'legaal' al die fake bestanden? of is daar een mooi regeltje tegen m.b.t. het doelbewust vernietigen van anderman's eigendommen?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2003 14:31 ]
Verwijderd

Volgens mij waren ze daar in de crew nog over aan het discussieren. Ik heb laatst een ICQ berichtje naar IceStorm gestuurd, met de vraag hoe het nu precies zit, wat de uitkomsten zijn, maar hij heeft nog niet gereageerd... (hintVerwijderd schreef op 16 January 2003 @ 15:54:
Die 2 sites mag je hier niet noemen meen ik me te herrinneren dus misschien moet je die maar ff weg edditen..
Verwijderd
sorry, als die al es gevraagd is maar anders moet ik 50 pagina's aan posts gaan doorlopen (of kan je ook zoeken per post? en niet alleen per topic)
Die poort is volgens mij bedoeld voor het uitwisselen van sources tussen users onderling. Raad je dus aan om die poort open te zettenVerwijderd schreef op 16 January 2003 @ 17:07:
Iemand enig idee waar die poort 4672 UDP voor dient? Hij wordt geblocked door me firewall zag ik net, maar ik kan wel gewoon goed downloaden. Me firewall blocked wel 20 requests per minuut op die poort.
sorry, als die al es gevraagd is maar anders moet ik 50 pagina's aan posts gaan doorlopen (of kan je ook zoeken per post? en niet alleen per topic)
Verwijderd
Upload met 10 k/s, dat is het minumum voor oneindige download en het max eigenlijk ook voor een @home connectie, surfen gaat nog redelijk, en anders zet ik emule wel een paar uur uit.
Download voornamelijk films e.d. Voordeel is dat ze vanzelf wel een keer binnen komen, als je maar een paar dagen aan hebt staan. Daar is emule dus goed voor, het komt vanzelf wel binnen en als je er langer meewerkt dan kom je vanzelf wel hoger te staan in de rankings van anderen.
Echter hou hier wel rekening mee, je "voordeel'" wordt dacht ik zo berekend.
(Upload naar persoon * 2) / (download van die persoon), en dan van min. 1x (normaal dus) tot 10x modifier. Als je dus 5 keer zoveel upload naar iemand dan zal je 10 keer sneller stijgen in zijn queue. Echter als je daarna van hem downloadt dan zal je modifier wel weer dalen, dus je kan niet een upload opbouwen als het ware, je moet het wel onderhouden.
Verwijderd
Die is idd volgens mij bedoeld voor user-to-user sources uitwisseling.Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 17:07:
Iemand enig idee waar die poort 4672 UDP voor dient? Hij wordt geblocked door me firewall zag ik net, maar ik kan wel gewoon goed downloaden. Me firewall blocked wel 20 requests per minuut op die poort.
Als je minder dan 40 sources hebt of zo dan vraagt ie 1 keer in de 10 minuten aan alle sources hun sources. Dit gebeurt via die poort.
Heb je meer dan 40 sources (kan een iets ander getal zijn) dan vraagt die aan ÉÉN random user van die sources zijn/haar sources.
En dit proces levert je dus vrij gauw veel sources op of is in ieder geval vrij handig daarvoor, dus als ik jou was zou ik die poort openzetten.
Verwijderd
ok dan!Raad je dus aan om die poort open te zetten
jaja!..., dus als ik jou was zou ik die poort openzetten.
Beetje offtopic maar toch:Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 17:07:
Wat je kunt doen is achter de URL van het topic waar je nu in aan het lezen bent
/?limit=999 frommelen. Dat zorgt ervoor dat react 999 posts per pagina instelt. Als die pagina dan geladen is, gebruik je "control F" (zoeken dus) met als searchterm 4672 ofzo. Meestal kun je de boel dan wel vrij goed vinden in dit soort grote topics. Ook is de beginpost meestal wel een leuke om door te lezen, omdat dat al een soort mini-FAQ is
Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.
Verwijderd
Zoefff schreef op 16 January 2003 @ 15:58:
[...]
Volgens mij waren ze daar in de crew nog over aan het discussieren. Ik heb laatst een ICQ berichtje naar IceStorm gestuurd, met de vraag hoe het nu precies zit, wat de uitkomsten zijn, maar hij heeft nog niet gereageerd... (hint)
Ik had ook eens een icq gesprek met een van de modjes of ik een link van SR in m'n sig mocht plaatsen, en toen werd mij gezegd iig dat ze besloten hadden om het niet toe te laten omdat ze net intern besloten hadden om SR en FN als zwart gebied te verklaren..
Is er al een id wanneer de emule Plus versie van .25 uitkomt?
En een antwoord op m'n eerdere vraag zou ook leuk zijn als iemand het weet
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 18:20 ]
Eerst komt nog .24b 5 uit...Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 18:01:
[...]
offtopic:
Ik had ook eens een icq gesprek met een van de modjes of ik een link van SR in m'n sig mocht plaatsen, en toen werd mij gezegd iig dat ze besloten hadden om het niet toe te laten omdat ze net intern besloten hadden om SR en FN als zwart gebied te verklaren..
Is er al een id wanneer de emule Plus versie van .25 uitkomt?
En een antwoord op m'n eerdere vraag zou ook leuk zijn als iemand het weet
en .25a is heel erg buggie... dus denk dat eerst .25b uit moet komen voor dat we daar van een + mod gaan verw88
Draai het sinds gisteren op een vrij 'oude' bak.
Het is een K6-2 350. met 192 mb ram. Hij draait stabiel op ong 95% CPU en verbruikt ong 44MB geheugen. En dit sinds gister avond.
Heb nog geen moment gezien dat hij geheugen slurpt.
Emule versie: emule v024b 2 plus
Enige nadeel, het hashen van files duurt even
2 Minuten per film ong.
Plaatje erbij:

Dit is dus mijn gemm downloadsnelheid en zit er geregeld er veel boven, max staat op 180 (dat heeft hij nog niet gehaald)
En de UP zit continue op 23.9KB.
Om dit te draaien heb je dus nog niet eens een zware systeem nodig.
Dus al die personen die zeggen dat Emule niets binnenhaald, dat doet hij dus wel degelijk. En zeer goed ook.
Maar het duurt gewoon even voordat je sources hebt waar je lekker downloaden kunt. Nu zo'n halve maand bezig en gaat heerlijk. (zit nu zelfs al een poosje op 133KB.)
waardes zet ik niet neer om mee te pronken
Emule werkt gewoon prima als je het maar zijn gang laat gaan en niet over 1 uur PERSE iets nodig hebt.
of zetten meerdere p2p progs aan tegelijk -> upload loopt vol, geen ruimte meer voor requests.
snelheid cpu maar dus niet zo veel uit
[ Voor 9% gewijzigd door Mr.Nobody op 16-01-2003 20:36 . Reden: moest nog wat bij... :) ]
Ik heb eMule zelfs tijdje op een P1-150/48MB ram gedraaid (voor files onder de 25MB bijvoorbeeld),ging prima totdat me reepje L2 cache de geest gafMr.Nobody schreef op 16 januari 2003 @ 20:35:
de meeste met problemen of lage dl snelheid hebben gewoon ook de poorten niet goed gemapped of te hoge waarden ingesteld bij aantal verbindingen enzo.
of zetten meerdere p2p progs aan tegelijk -> upload loopt vol, geen ruimte meer voor requests.
snelheid cpu maar dus niet zo veel uit
En snelheden waarom ook prima (tot boven de 100K/s zelfs).
Das nou één van de dingen die ik bij Emule volgens mij nog steeds niet optimaal heb op mijn ADSL verbinding. Ik heb bij 4 verschillende site 4 verschillende soorten waarden voor het max. connections en het aantal sources per bestand. Ik heb het op het moment op max 500 connections staan en max 300 bronnen per bestand. Als iemand beter instellingen weet voor adsl hoor ik het graag.Mr.Nobody schreef op 16 January 2003 @ 20:35:
de meeste met problemen of lage dl snelheid hebben gewoon ook de poorten niet goed gemapped of te hoge waarden ingesteld bij aantal verbindingen enzo.
"Better ask questions before you shoot"
Gebruik weer Tarod mod 11b want 14e crasht er uit...
NB: Instellingen wijken af van standaard EMule en andere Mods.
Connection Tab: Capacities 64 down, 16 up. Limits 0 down, 10 up.
Max Connections: 600. (hoef ik met gewone EMule build niet te proberen, dan is 500 al te veel)
Max sources per file 500, UDP requests 100, 20 connections per 5 sec
Exchange sources received: 500
Hiermee kan ik surfen (een enkele keer een time out, moet ik refreshen) en haal ik ook leuk binnen, met toppers naar mijn max snelheid, 54 kb/s.
Gedownload totaal: 27,7 GB. Geupload totaal: 27,2 GB. Lijkt me eerlijk verdeeld.
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
Verwijderd
Hoe kan het nou dat dat zoveel verschil maakt? Die gozer maakt ze nieuwe versies toch niet langzamer? Ik heb 14e twee dagen gebruikt.
Zou het gewoon toeval zijn? Of hebben meerdere mensen slechte resultaten met 14e?
Verwijderd
Verwijderd
Hoe weet je dat je niet bij hen kan downloaden? Staat er dan in plaats van "on Queue" "Cannot Download" ofzoVerwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 14:33:
leukere vraag: waarom kunnen mensen met edonkey v. 61 wel bij mij downen en ik niet bij hun? terwijl dit met andere versies geen probleem is? aangepaste code?
Ik geloof je best hoor... maar hoe kom je daarachter?
voor meer info zie: http://www.emule-project....5&t=4534&st=0&#entry3635217.01.03 | eMulePlus 0.24b 5b
BUGFIX: Corrected a problem with A4AF in tooltips [DonGato]
BUGFIX: Now Moview Preview Mode only available when 'Get first/last...' selected [DonGato]
BUGFIX: Added code to avoid been discovered as eMule when faking an mlDonkey client [Tarod]
BUGFIX: Updated Upload Throttle code [Tarod]
BUGFIX: Added correct translation in server preference between eDonkey and eMule settings [Hein]
BUGFIX: 0.0KB/s speeds not shown anymore in Download list [DonGato]
BUGFIX: Now Load Sources doesn't remove unneeded sources if option not enabled [Vorlost]
BUGFIX: "Final" fix to see myself problem [Lord KiRon]
BUGFIX: Minor GUI improvements [Cax2]
BUGFIX: Fixed various control panel bugs [Cax2]
BUGFIX: Removed crash on exit in win9x [Cax2]
BUGFIX: Statistics showing bug, division by zero [Arnie Misfeldt]
BUGFIX: Some crash fixes [kuchin]
BUGFIX: Don't try to save dump file on Win9x - impossible [kuchin]
BUGFIX: Reasking sources improved [Vorlost]
BUGFIX: WebServer: minor code & templates fixes [kuchin+Julien]
BUGFIX: WebServer: web search working again [Ducky2002]
FEATURE: WebServer: multithreaded now, support many connections [Gelfer+kuchin]
FEATURE: Web Server: added special characterset support [EC]
FEATURE: Graphical progress bar for upload list [obaldin]
FEATURE: Selection menu for the new Vorlost movie preview [DonGato]
FEATURE: Different movie preview modes for AVI/MPG files [Vorlost]
FEATURE: Load Rarest Finished Chunks Patch 2 [Vorlost]
FEATURE: Added Hebrew language [katsyonak]
FEATURE: Updated to xrmb's Part Status code version 2 [DonGato]
FEATURE: Tooltips enabled in the statusbar to show the full text [Cax2]
FEATURE: Now you can set the ratio for general connections scale [Cax2]
FEATURE: Now you can revert to default colors the statistics graphs customization [Cax2]
FEATURE: Option for not banning Community users [DonGato]
en het werkt hier super...
Verwijderd
ik heb jouw instellingen maar even overgenomen, even kijken of dit scheeltvictorvo schreef op 17 January 2003 @ 01:09:
Hier ADSL 512 (nog wel)/128 van KPN.
Gebruik weer Tarod mod 11b want 14e crasht er uit...
NB: Instellingen wijken af van standaard EMule en andere Mods.
Connection Tab: Capacities 64 down, 16 up. Limits 0 down, 10 up.
Max Connections: 600. (hoef ik met gewone EMule build niet te proberen, dan is 500 al te veel)
Max sources per file 500, UDP requests 100, 20 connections per 5 sec
Exchange sources received: 500
Hiermee kan ik surfen (een enkele keer een time out, moet ik refreshen) en haal ik ook leuk binnen, met toppers naar mijn max snelheid, 54 kb/s.
Gedownload totaal: 27,7 GB. Geupload totaal: 27,2 GB. Lijkt me eerlijk verdeeld.
NiteFly schreef op 25 december 2002 @ 21:44:
wat betekent dat AMUC in hemelsnaam?? ook op het emule forum is niets te vinden hierover.
AMUC das ist eine Funktion die deine Upload geschwindigkeit Einstellt. Das heisst wenn Du im Internet was machst dann ist er nicht so hoch und wenn Du nix machst dann wird er höher. Dadurch kann man bei den Einstellungen den Upload auf 0 stellen.
Verwijderd
Fair use policy... Ze zijn nu gegevens ant verzamelen om een gemiddelde te bepalen wat dan de limiet zal worden... Nu is er dus nog geen limietWat is de data limiet eigenlijk (adsl basic)
Verwijderd
Als je gemiddeld 90 GB per maand download met je basic abbo is er nix aan de hand.... althans.. ik probeer me al maanden te laten afsluiten, maar dat lukt dus nietVerwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 15:15:
[...]
Fair use policy... Ze zijn nu gegevens ant verzamelen om een gemiddelde te bepalen wat dan de limiet zal worden... Nu is er dus nog geen limiet
Verwijderd
http://www.emule-project....3175b4946a6aa&act=SF&f=15 doet het ook nog gewoonVerwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 15:09:
Nieuwe site voor de emule mods(de oude is afgesloten)
http://www.emule-web.de/board/
Verwijderd
Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 15:20:
[...]
Als je gemiddeld 90 GB per maand download met je basic abbo is er nix aan de hand.... althans.. ik probeer me al maanden te laten afsluiten, maar dat lukt dus nietthx to E-mule (sharereactor, filenexus en donkeynl)
Dit topic is gesloten.