Emule opensource edonkey, deel 3

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 4.339 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoefff schreef op 11 januari 2003 @ 13:30:

Ik had zelf eigenlijk het idee dat ik dat toch duidelijk had uitgelegd in de FAQ :?
/me Schaamt zich diep :X, had niet goed gekeken... |:( Staat er duidelijk, zal volgende keer me B) opzetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:56
Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 15:40:
[...]

/me Schaamt zich diep :X, had niet goed gekeken... |:( Staat er duidelijk, zal volgende keer me B) opzetten!
Oke, no offence hoor :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 06:16
Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 20:34:
@ m3gA
Versie 4 zal deze nacht waarschijnlijk gereleased worden, mocht je nog een probleem hebben met geheugen stuur mij dan gewoon een mailtje met je preferences in en het aantal bestanden dat je aan het downloaden bent.
tnx voor de hulp.. maar de nieuwe versie lost het inderdaad op :D
hij gebruikt nu 21 a 22 mb geheugen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-07 14:24

Dark4ever

Huh?

* Dark4ever vind 21 a 22 mb geheugen eigenlijk nog best veel voor een P2P progie...

hoe komt het dat emule meer geheugen gebruikt als bv. kazaa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06-2024
Hallo,

ik heb een vraag over emule en norton firewall 2003.

Ik krijg elke keer de melding dat emule een low id heeft,en dat poort 4662 niet te bereiken is :? Dat vind ik echt vaag,want is heb bij de instelling emule permit all gegeven.Ook blijf ik maar elke keer intrusions zien in mijn norton.Wie kan mij helpen om norton zo te configureren,zodat ik eindelijk 's van die low id afkom en normaal kan d/l,en dat de poorten openstaan voor emule

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de fans van de Torod Modversie van eMule.
Haal hier de laatse versie neer van zijn eigen site.

Uh ja het is versie eMule0.23b-Tarod.14a

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 11:55
m'n emule webserver is kapot :'( :'( :P

versie 0.24b 4 plus

als ik op m'n server naar localhost:4711 ga of vanaf client naar 10.0.0.100:4711 maakt niet uit ik krijg altijd een wit scherm met dit als source:

HTML:
1
2
3
4
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=windows-1252"></HEAD>
<BODY></BODY></HTML>

[ Voor 17% gewijzigd door twiekert op 12-01-2003 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je emule plus wilt installeren kan je die dan gewoon over de oude emule directory heenzetten zodat alles bewaard blijft of overschrijft emule plus ook bijvoorbeeld de credit files ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever

Dark4ever

Huh?

tweikert; probeer emule plus overnieuw te installeren.

Evil_E; ja dat kan.

[ Voor 2% gewijzigd door Dark4ever op 12-01-2003 13:53 . Reden: uhh ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraag, ik heb nu emule plus geinstalleerd, maar in mijn server venster zijn alle namen van de servers afgekort door bijvoorbeeld edonkey server n......., terwijl de kolom wel breed genoeg is, is dit bekend en/of is hier een oplossing voor.

<edit>
Verder had ik gisteren zonder emule plus voor alle files snel een sources aantal van rond mijn limiet en gaat het nu veel langzamer, is ook hier een reden voor?

Hmm op een andere server schoot het wel iets omhoog, maar nog steeds niet richting max sources. Ligt dit aan emule plus of aan iets anders?

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 13:56:
1 Nog een vraag, ik heb nu emule plus geinstalleerd, maar in mijn server venster zijn alle namen van de servers afgekort door bijvoorbeeld edonkey server n......., terwijl de kolom wel breed genoeg is, is dit bekend en/of is hier een oplossing voor.

<edit>
2 Verder had ik gisteren zonder emule plus voor alle files snel een sources aantal van rond mijn limiet en gaat het nu veel langzamer, is ook hier een reden voor?

3 Hmm op een andere server schoot het wel iets omhoog, maar nog steeds niet richting max sources. Ligt dit aan emule plus of aan iets anders?
1 wie kijkt daar nou naar? niet van belang

2 ja sources met not needed stukken. deze worden gedropt door emule+. je wordt dus voor de gek gehouden door de andere emule clients. die users hebben nix wat jij nodig hebt. als je ze dropt heb je meer ruimte voor anderen en gaat het sneller. het heeft wel als nadeel dat je geen emule-emule uitwisseling meer hebt met deze mensen, maar waarschijnlijk gebeurt dit toch af en toe wel omdat je via andere emule gebruikers deze sources weer terug krijg.

3 niet naar de server kijken, heeft er nix mee te maken. een server met veel bestanden heb je misschien wel snel veel sources, maar het maakt eigenlijk niet uit. emule gaat toch alle andere servers af en de uitwisseling tussen emule gebruikers is nog veel sneller. je moet emule langer aan laten staan en niet binnen 10 minuten iets willen hebben.

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Wat eMule (v.24b) nu aan het doen is, is echt heel merkwaardig...

Ben een (niet nader te noemen ;) ) film aan het downloaden, die ik ff op pauze heb gezet. Er staat dus "gepauzeerd" achter, echter, het "Ontvangen" tellertje loopt nog gewoon door :D

Verdergaan en weer op pauze zetten heeft geen zin, blijft gewoon doortellen..heel raar :?

(heb inmiddels in de gepauzeerde stand al 40 mb binnen gehaald :Y) )

[ Voor 13% gewijzigd door Zoefff op 12-01-2003 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:20

Sport_Life

Solvitur ambulando

Een vriend van me had net ook ff eMule v0.24 B geinstalleerd. Met een gebruikersID van 884789699 was ie binnen no time geconnect aan een server en 2 minuten later downloade hij boven de 50 kb/s (met ADSL basic). Ik geloofde m eerst niet (was @ MSN) maar toen ie een pic gaf was ik wel verbijsterd... Hij had verder niks aan voorkeuren veranderd, alleen max download speed op 500 gezet.

Pic:
Afbeeldingslocatie: http://www.rsmagazine.nl/~marc/omg.JPG

Ik mag blij zijn als ik rond de 15/20 kb/s ga... hebben meer mensen zo'n speed ?

Hij heeft trouwens geen router/firewall....

[ Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 12-01-2003 16:00 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Ja, ik heb heel vaak zulk soort snelheden. Hij is ook wel een heel populaire file aan het downloaden natuurlijk, Harry Potter 2 :P

Alle files die een beetje bekend en populair zijn (doom3, ut2003, lotr 1+2, harry potter, enz.) heb ik binnen gehaald met 100 kb/sec ofzo.

Wat heeft die gozer trouwens een VRESELIJKE skin over zn XP zitten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb adsl comfort oid van planet en download ook rond de 50kb/s, gebruik wel de laatste tarod versie want de 0.24b mods gaan namelijk niet zo hard als die van tarod (download snelheid van rond de 30)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Zoefff schreef op 12 januari 2003 @ 16:03:
Ja, ik heb heel vaak zulk soort snelheden. Hij is ook wel een heel populaire file aan het downloaden natuurlijk, Harry Potter 2 :P

Alle files die een beetje bekend en populair zijn (doom3, ut2003, lotr 1+2, harry potter, enz.) heb ik binnen gehaald met 100 kb/sec ofzo.

Wat heeft die gozer trouwens een VRESELIJKE skin over zn XP zitten :/
Ik had net ff een stukje van Harry gedownload die de meeste bronnen had en ik kwam na 5 min nog steeds niet boven de 5 kb/s uit :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2020

mahi

God bless GoT

eMule .22c met Tarod.9 mod. Totale downloadsnelheid is ongeveer 330 kB/s :P

Afbeeldingslocatie: http://213.119.32.104:8000/test/scrsht01.png
Klik voor volledig plaatje.

Doorgaans lopen er maar enkele downloads tegelijk en haal ik deze snelheden niet, maar dit was bij wijze van experiment.

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

mahi schreef op 12 januari 2003 @ 16:24:
eMule .22c met Tarod.9 mod. Totale downloadsnelheid is ongeveer 330 kB/s :P

[afbeelding]
Klik voor volledig plaatje.

Doorgaans lopen er maar enkele downloads tegelijk en haal ik deze snelheden niet, maar dit was bij wijze van experiment.
O.M.G. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever

Dark4ever

Huh?

eMAeRCe schreef op 12 januari 2003 @ 15:59:
Een vriend van me had net ook ff eMule v0.24 B geinstalleerd. Met een gebruikersID van 884789699 was ie binnen no time geconnect aan een server en 2 minuten later downloade hij boven de 50 kb/s (met ADSL basic). Ik geloofde m eerst niet (was @ MSN) maar toen ie een pic gaf was ik wel verbijsterd... Hij had verder niks aan voorkeuren veranderd, alleen max download speed op 500 gezet.

Pic:
[afbeelding]

Ik mag blij zijn als ik rond de 15/20 kb/s ga... hebben meer mensen zo'n speed ?

Hij heeft trouwens geen router/firewall....
is dat een XP skin?? of heeft hij een emule skin?

want er is 1 of anderen mod waar meej je emule kan skinnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekert
dark4ever schreef op 12 januari 2003 @ 13:53:
tweikert; probeer emule plus overnieuw te installeren.

Evil_E; ja dat kan.
werkt niet, valt weinig overnieuw te installeren. heb het nog even op een andere pc geprobeerd. doet ook niet.

conclusie: webserver is kaput in emule 0.24b 4 plus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

dark4ever schreef op 12 januari 2003 @ 16:30:
[...]

is dat een XP skin?? of heeft hij een emule skin?

want er is 1 of anderen mod waar meej je emule kan skinnen..
Dat is een XP skin :) Hij heeft v 0.24B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
  • Laatst online: 18-08 10:01
Weet niet of meer mensen hier last van hebben, maar ik in ieder geval wel. Als ik emule draai (en dat is bijna 24/7), loopt mn msn soort van vast. Op het eerste gezegd lijk in aangemeld, maar ik kan nix wijzigen (naam, status) en ook geen berichten typen. MOet mn opnieuw aanmelden, en hoppa 5 minuten later weer hetzelfde liedje |:( Zou dat kunnen komen door de hoeveelheid connecties die emule maak? Heb het teruggebracht naar 150, maar nog steeds hetzelfde. Iemand hetzelfde probleem, of misschien oplossing _/-\o_ _/-\o_

/edit/ WinXP PRO, XP 2400+ Asus A7V333-X. emule plus 24b 4

[ Voor 6% gewijzigd door legolas82 op 12-01-2003 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
emule neemt zoveel verbinding weg dat messager niet meer kan connecten.
aantal verbindingen dus omlaag.
het lijkt me dat je ook haast niet fatsoenlijk kunt surfenop zo'n moment, klopt dat?
ik zet meestal, ik heb adsl, m'n upload op 5 of 6 kb, anders gaat het surfen haast niet.
ik laat emule aan, anders kom ik weer onderaan de wachtlijst te staan. op deze manier lopen m'n downloads wel door maar kan ik wel gewoon surfen

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 12:25:
Voor de fans van de Torod Modversie van eMule.
Haal hier de laatse versie neer van zijn eigen site.

Uh ja het is versie eMule0.23b-Tarod.14a
Huh? Ik begreep dat Tarod geen mods meer uitbracht, ben ik de enige? En weet iemand toevallig de reden dat Tarod nog niet de 0.24b source er doorheen mengt?

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisey
  • Laatst online: 02:18
eMAeRCe schreef op 12 januari 2003 @ 15:59:
Bij die picture was hij al minstens een kleine 22 minuten verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illumination
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Kwam net weer eens iets raars tegen:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/groms/mule090.gif

Zeker een private beta ofzo? Of een verkeerd geidentificeerde client? Zou wel een grote sprong zijn van .24 opeens naar .90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
Mr.Nobody schreef op 12 January 2003 @ 18:49:
emule neemt zoveel verbinding weg dat messager niet meer kan connecten.
aantal verbindingen dus omlaag.
het lijkt me dat je ook haast niet fatsoenlijk kunt surfenop zo'n moment, klopt dat?
ik zet meestal, ik heb adsl, m'n upload op 5 of 6 kb, anders gaat het surfen haast niet.
ik laat emule aan, anders kom ik weer onderaan de wachtlijst te staan. op deze manier lopen m'n downloads wel door maar kan ik wel gewoon surfen
Kan nog wel normaal surfen, merk natuurlijk wel het verschil! Hoeveel connecties heb jij hem staan, heb namelijk ook ADSL (768/128) Upload bijna altijd op 10, tenzij iemand op andere pc via netwerk wil surfen, want dan is dat onmogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

twiekert schreef op 12 January 2003 @ 18:22:
[...]

werkt niet, valt weinig overnieuw te installeren. heb het nog even op een andere pc geprobeerd. doet ook niet.

conclusie: webserver is kaput in emule 0.24b 4 plus :(
Niet bij mij iig.
Werkt hier prima :?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:05
legolas82 schreef op 12 January 2003 @ 19:29:
[...]

Kan nog wel normaal surfen, merk natuurlijk wel het verschil! Hoeveel connecties heb jij hem staan, heb namelijk ook ADSL (768/128) Upload bijna altijd op 10, tenzij iemand op andere pc via netwerk wil surfen, want dan is dat onmogelijk
Heb hier ook ADSL (768/128), upload op 10 en max. connections op 350. Zelfs dan knijpt emule icq en irc nog af. Ik heb het maar voor lief genomen, als ik een paar dagen flink ga emulen doe ik niet veel dingen ernaast buiten een beetje surfen en mailen. Als je echt een lange tijd 24/7 connected bent wordt het wel lastig natuurlijk :(

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekert
MeNTaL_TO schreef op 12 januari 2003 @ 19:48:
[...]
Niet bij mij iig.
Werkt hier prima :?
ik ben dom :P

ik had de TPL template niet meegekopieerd, alleen de exefile. doet nu wel :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever

Dark4ever

Huh?

CyberSnooP schreef op 12 January 2003 @ 19:06:
[...]
Huh? Ik begreep dat Tarod geen mods meer uitbracht, ben ik de enige? En weet iemand toevallig de reden dat Tarod nog niet de 0.24b source er doorheen mengt?
uhh jah op z'n forum staat te lezen dat deze verzie per ongeluk van het nw is afgehaald... wat Tarod maakt alleen maar nog verzies voor zich zelf/vrienden
en dat ze niet meer in het officele emule forum posten

zoiets stond daar...

maar weet iemand of deze verzie beter is dan de nieuwste plus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Foutje

[ Voor 99% gewijzigd door Ortep op 12-01-2003 20:19 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dark4ever schreef op 12 January 2003 @ 20:08:
[...]

uhh jah op z'n forum staat te lezen dat deze verzie per ongeluk van het nw is afgehaald... wat Tarod maakt alleen maar nog verzies voor zich zelf/vrienden
en dat ze niet meer in het officele emule forum posten

zoiets stond daar...

maar weet iemand of deze verzie beter is dan de nieuwste plus?
Ik had hem eens geprobeerd, al 2 keer vastgelopen sindsdien.. emule + liep voor dagen achtereen stabiel.. dus ik ben weer terug gegaan naar de + versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand me ff helpen met emule.....mn ID is nogal laag.......meestal zo'n 4-6 cijfers, of vaak zelfs kan ik helemaal niet verbinden. k zit achter een Edimax router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever

Dark4ever

Huh?

zie begin van dit topic... staat alles uitgelegd
Illumination schreef op 12 January 2003 @ 19:15:

[afbeelding]

Zeker een private beta ofzo? Of een verkeerd geidentificeerde client? Zou wel een grote sprong zijn van .24 opeens naar .90.
jah idd das vaag... zou meschien een mod van iemand zijn geweest of zo... die verzie .90 ingevuld heeft inplaats van .24 of zo...

[ Voor 84% gewijzigd door Dark4ever op 12-01-2003 21:01 . Reden: quote + opmerking er bij :D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg maar niet goed met die poorten, wat moet ik bij emule instellen en hoe en wat voor mn modem, het is een multi pc modem voor adsl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg maar niet goed met die poorten, wat moet ik bij emule instellen en hoe en wat voor mn modem, het is een multi pc modem voor adsl, ik krijg steeds een te laag ID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 10:31
twiekert schreef op 12 January 2003 @ 20:05:
[...]

ik ben dom :P

ik had de TPL template niet meegekopieerd, alleen de exefile. doet nu wel :) :) :)
Heh dat had ik dus ook ... leuk gemaakt die webserver erin

ik ben pas overgestapt van Emule classic naar Emule+ maar ik moet zeggen het bevalt prima

is Emule+ eingelijk ook skinnable ?

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird
  • Laatst online: 11-09 15:33

NightBird

DPC-Crew Coding
Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 21:41:
ik krijg maar niet goed met die poorten, wat moet ik bij emule instellen en hoe en wat voor mn modem, het is een multi pc modem voor adsl, ik krijg steeds een te laag ID
Kort en bondig: zorg dat je inkomende poort 4662 TCP en 4672 UDP geforward wordt naar je emule pc. En vanaf je emule-pc moeten in ieder geval 4661,4662 TCP en 4665 en 4672 UDP naar buiten toe werken.

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever

Dark4ever

Huh?

Optical schreef op 12 January 2003 @ 21:56:
[...]

Heh dat had ik dus ook ... leuk gemaakt die webserver erin

ik ben pas overgestapt van Emule classic naar Emule+ maar ik moet zeggen het bevalt prima

is Emule+ eingelijk ook skinnable ?
volgens mij niet...
d8 dat er maar 1 mod was die skin able was... maar moet je maar ff op
http://www.emule-project.net/board/index.php? en dan emule mods

kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever

Dark4ever

Huh?

NightBird schreef op 12 January 2003 @ 22:01:
[...]

Kort en bondig: zorg dat je inkomende poort 4662 TCP en 4672 UDP geforward wordt naar je emule pc. En vanaf je emule-pc moeten in ieder geval 4661,4662 TCP en 4665 en 4672 UDP naar buiten toe werken.
alleen dat staat toch allemaal al beschreven in het begin van dit topic....

dus denk dat de mensen hier is moeten lezen in plaats van posten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:26

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Mensen, downloadsnelheden zijn niet spannend en niet nodig.

Dat er versies 0.90 rondhobbelen komt gewoon omdat er mensen 'private mods' maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dark4ever schreef op 12 January 2003 @ 22:07:
[...]

alleen dat staat toch allemaal al beschreven in het begin van dit topic....

dus denk dat de mensen hier is moeten lezen in plaats van posten :D
dat hbe ik gelezen, aan die uileg heb ik dus niet veel, want ik weet neit hoe het moet met die multi pc modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:24

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Illumination schreef op 12 January 2003 @ 19:15:

afbeelding

Dat is de DNLc mod van DonkeyNL, die zegt tegen de servers dat het een eDonkey v.99 betreft. Dit is gedaan zodat degenen die een NL server opzetten, alleen NL'ies (en inmiddels een paar Belgies) toelaten.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird
  • Laatst online: 11-09 15:33

NightBird

DPC-Crew Coding
Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 22:20:
[...]

dat hbe ik gelezen, aan die uileg heb ik dus niet veel, want ik weet neit hoe het moet met die multi pc modem?
Dat moet je dan maar ergens in de manual opzoeken, of via google, of in een ander forum hier op GoT vragen. Wij weten hier ook niet van ieder modem/router/gateway/... hoe het portforwarden werkt. Succes!

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:20

PoweRoy

funky!

laatste tijd vele bugs met de laatste plus versie :X
hij hangt vaak :( nog nooit hier gebeurt :/

maar ja de bugs(paar) :)

ik was aan et uploaden. normaal heb ik 8 kb up (@home :r) duz ik heb 3 upload slots maar toen zag ik dit B)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/bugje.JPG

waarom kan voor hetzelfde bestandje eigenlijk een andere compressie worden gebruikt :?
waar ligt dat aan :?
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/hetzelfde1.JPG

en dit schiet toch ook niet op met uploaden :/
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/avdkorput/emule1.JPG

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Simpel, een file bestaat uit meerdere chunks, elke chunk word anders gecompressed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook wat wat me toch wel een beetje begint te irriteren :{

Ik kan in het programma (eMule 24b Plus 4) geen shared folders meer wijzigen, het gebied is helemaal grijs :?

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=42675

Nou kan ik het wel handmatig doen door de dirs toe te voegen in de shareddir.dat maar dat vindt ik een beetje omslachtig :{

Ik heb de preferences.ini al een keer verwijderd met de gedachte dat het misschien een conflict was tussen oude instellingen en nieuwe maar nein :(

Iemand een id hoe ik weer de gewone zut kan krijgen daar? Of kan het gewoon niet met de Plus versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
heb je al een clean install geprobeerd van emule??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Weet iemand wat je precies kan doen met de community optie van emuleplus?
Kan je daarmee een groep friends automatisch laten toevoegen ofzo?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim
  • Laatst online: 14-08 15:44

scim

Nani?

Heeft iemand van jullie MLDonkey al eens geprobeerd?
Lijkt me namelijk ook wel interessant om eens mee te klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 20:27
Ik ben er net achter gekomen dat Tarod nog steed zijn mod doorontwikkeld!
Alleen komt hij niet meer op het e-mule forum bord.
Dus suggesties posten daar heeft geen zin. Zijn eigen homepage:

http://indigo.retemail.es/ voor binaries en sources!

Gewoon gebruiken en go with the flow ;)

edit: Op dit moment is de nieuwste versie eMule v.023b [Tarod.14c] <12/1/2003>

[ Voor 13% gewijzigd door Lizard op 13-01-2003 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK ben ook in het bezit van NLDonkey.
Het voordeel ervan is dat je met deze versie bij speciale nederlandse servers kunt inloggen.
Hier vind je over het algemeen meer sources voor nederlandse files dan bij buitenlanse servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 13:00:
IK ben ook in het bezit van NLDonkey.
Het voordeel ervan is dat je met deze versie bij speciale nederlandse servers kunt inloggen.
Hier vind je over het algemeen meer sources voor nederlandse files dan bij buitenlanse servers.
Kun je dan niet gewoon de server.met van MLdonkey in eMule doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik zie dat julie het door elkaar over ML en NL donkey hebben. Dat zijn twee totaal verschillende dingen hoor.
MLdonkey is een nogal agressieve (linux)client waarvan de gebruikers alsmaar lopen te huilen dat ze nooit iets krijgen van eMule en dat dat gemeen is. Ze proberen ook de eMule te blokkeren. Het is niet zo heel raar dat ze niets krijgen. Ze hebben vaak binnen 10 minuten een ban omdat ze iedere 2 minuten een 'ask' doen en proberen voor te dringen.
NL donkey is een speciale client die zich op Nederland richt. In mijn ogen niet echt slim, want je sluit jezelf af van alle sources buiten Nederland. En bovendien vind je elkaar toch wel dmv de source exchange. En ja, je mist wel eens wat. Maar ik heb liever 70% van 100 sources dan 90% van 50 sources

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NLDonkey is een programma waarvan het versienummer licht is aangepast, waardoor de server kan zien dat je NLDonkey draait. Vervolgens worden op een server alleen maar mensen met NLDonkey toegelaten waardoor je een nederlandse server krijgt als het ware.

Het voordeel is misschien dat je sneller je sources krijgt, maar op een gegeven moment zul je toch via een andere source zijn sources krijgen en uiteindelijk krijg je de sources dus toch wel lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 17:34:
Het voordeel is misschien dat je sneller je sources krijgt, maar op een gegeven moment zul je toch via een andere source zijn sources krijgen en uiteindelijk krijg je de sources dus toch wel lijkt me.
Dat lijkt goed te gaan totdat je je realiseert dat al die mensen met NLdonkey op de zelfde paar servers zitten. Ze kunnen geen 'normale' serverlijst hebben want anders zouden ze bij het eerste hikje op het net waarbij ze een disconnect krijgen op een andere server uitkomen. Er zijn er immers veel meer buiten Nederland dan binnen Nederland. Ze moeten dus werken met een minimale en uitsluitend Nederlandse serverlist. Anders zouden ze na een paar dagen toch over de hele wereld verspreid zitten. Dat heeft tot gevolg dat je elkaar misschien wel lekker snel vindt, maar dat het aantal sources toch beperkt is. Vooral als je bedenkt dat de meeste Nederlanders/Belgen niet in dat 'reservaat' zitten maar er buiten.
Je vindt uiteindelijk veel meer als je rustig en geduldig de rest van de wereld bekijkt. Zeker door de source exchange van de eMule. Als ik een source van een zeldzame Nederlandse file op een Koreaanse server vindt, dan krijg ik direkt van hem zijn sources ook. En die kunnen wel op een Italiaanse of een Canadese server zitten. Maar dat maakt me niet meer uit dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik een edonkey link aanklikt reageert emule niet
of als ik server.met wil : Add to Emule wil doen

reageert Emule niet kan dit kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Laatst online: 11-09 10:21
ah phat tarod is back, thankx for de link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 18:20:
als ik een edonkey link aanklikt reageert emule niet
of als ik server.met wil : Add to Emule wil doen
reageert Emule niet kan dit kloppen?

Nogmaals: Klik op preferences en dan op de grote knop 'ed2k links' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 22:39

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wie kan mij vertellen wat dat A4AF verhaal in de Tarod mod is?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Hi, sommige files die ik wil downloaden vinden in het begin helemaal geen sources. Ik gebruik V0.24b 4 Plus.
Ik heb de max connecties per file op 250 staan, en totaal connecties op 5000. De meeste files razen meteen door naar de 250, anderen blijven heel lang op 0 staan, terwijl ik zeker weet dat er zat sources zouden moeten zijn. Wie heeft dit ook of weet hoe het komt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 20:27
Bor_de_Wollef schreef op 13 January 2003 @ 20:39:
Wie kan mij vertellen wat dat A4AF verhaal in de Tarod mod is?
A4AF staat voor Ask 4 Another File

uitleg van het emule forum:

Another FAF you can find in some Mods (Tarod etc.) is the A4AF feature.
That is a feature that let you choose which file to download from each client instad of letting emule choose for you.
I think this could be a good canditate for an official implementation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMulTiE schreef op 13 januari 2003 @ 21:15:
Hi, sommige files die ik wil downloaden vinden in het begin helemaal geen sources. Ik gebruik V0.24b 4 Plus.
Ik heb de max connecties per file op 250 staan, en totaal connecties op 5000. De meeste files razen meteen door naar de 250, anderen blijven heel lang op 0 staan, terwijl ik zeker weet dat er zat sources zouden moeten zijn. Wie heeft dit ook of weet hoe het komt???
Euh totaal connecties kan je gewoon op iets van 400/500 laten staan, die 5000 haalt ie toch nooit.

als je echt iets download dan gebruik je 1 connectie en verder om de zoveel tijd gaat die de sources bij langs maar nooit allemaal tegelijk, dus dat 5000 is veels te veel lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Laatst online: 16:52
Wat is er zo bijzonder aan die tarod versie? Zie die naam zo vaak voorbijkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 22:39

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Lizard schreef op 13 January 2003 @ 21:20:
[...]

A4AF staat voor Ask 4 Another File

uitleg van het emule forum:

Another FAF you can find in some Mods (Tarod etc.) is the A4AF feature.
That is a feature that let you choose which file to download from each client instad of letting emule choose for you.
I think this could be a good canditate for an official implementation.
Thanks, maar eh.. hoe gerbruik ik dat dan? We hebben de opties "download al a4af files in this file now" en iets vanauto a4af...

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het nu met het aantal users dat je kent, ik ken er nu een kleine 1100, maar gisteren was dat veel hoger.

Wordt dit elke keer weer teruggezet of hoe zit het precies?q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
wordt steeds meer dacht ik, zit nu op 23.000 ongeveer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:49
Net de nieuwe tarod versie 23b 14c geinstalleerd en gelijk vond hij meer bronnen in 2 minuten dan emule plus in een dag.

En download snelheid was ook binnen 5 minuten sneller dan de emule plus.
Binnen 10minuten 80KB >:)

[ Voor 7% gewijzigd door stunter op 14-01-2003 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Woei draait steeds beter hiero, vorige week was ik al blij als ik 10 kb/s haalde, nu zit ik binnen 5 min aan de 35/40 kb/s (mxstream basic) :D. Geen idee hoe het komt, het zijn dezelfde files, poorten niks veranderd etc.

Het is met v 0.24 B :)

[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 14-01-2003 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Emcee schreef op 13 January 2003 @ 21:35:
Wat is er zo bijzonder aan die tarod versie? Zie die naam zo vaak voorbijkomen...
Het was een heel snelle developer die soms 3 versies per dag uitbracht. Er zaten veel leuke dingen in. Maar tegenwoordig werkt hij niet meer echt mee, hij is met ruzie uit het emule gebeuren gestapt en voor zichzelf begonnen. Hij zit nog op basis versie 0.23 met 'aanvullingen' Maar de meeste er van zitten inmiddels ook in de andere mods. De plus mod is een hele goede vervanger en die is wel up to date

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Emcee schreef op 13 January 2003 @ 23:10:
wordt steeds meer dacht ik, zit nu op 23.000 ongeveer
Maar elke dag als je opnieuw opstart begint ie wel steeds op 0??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
nee, hij onthoudt dit in client.met. Maakt ook eigenlijk niet zoveel uit hoe hoog dit is. Gaat hier om mensen die jou kennen. Jijzelf staat opgeslagen in andere clients.met van andere emulegebruikers. Als client.met keertje corrupt raakt, is er geen man overboord, tis natuurlijk wel lullig voor de anderen die erin stonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 17:50
Naar aanleiding van dit bericht op de frontpage nieuws: Bedrijf biedt op grote schaal beschadigde bestanden aan
Nu vraag ik me af of er nou wel of niet beschadigde bestanden op het Edonkey netwerk zijn?en zo ja heb je er last van of zorgt de MD4 hash ervoor dat je gewoon het correcte bestand hebt zonder fouten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Unicron schreef op 14 January 2003 @ 13:53:
Naar aanleiding van dit bericht op de frontpage nieuws: Bedrijf biedt op grote schaal beschadigde bestanden aan
Nu vraag ik me af of er nou wel of niet beschadigde bestanden op het Edonkey netwerk zijn?en zo ja heb je er last van of zorgt de MD4 hash ervoor dat je gewoon het correcte bestand hebt zonder fouten?
omdat het meestal via images verspreid wordt, lijkt me de kans klein dat je zoeentje tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 17:50
m3gA schreef op 14 januari 2003 @ 13:56:
[...]

omdat het meestal via images verspreid wordt, lijkt me de kans klein dat je zoeentje tegenkomt.
Maar in de replies op de frontpage wordt beweert dat ze de MD4 hash kunnen faken en op die manier download je corrupte pakketjes zonder dat je het weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:00

backupdevice

Boeh!

Ik ben afgestapt van de Plus versie, en gebruik nu de Morph versie. Is grotendeels gebasseerd op de tarod en heeft geen overbodige poespas. De webserve ris wel leuk, maar een beetje overbodig.

Goede snelheid en snel sources vinden

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Unicron schreef op 14 januari 2003 @ 14:20:
[...]

Maar in de replies op de frontpage wordt beweert dat ze de MD4 hash kunnen faken en op die manier download je corrupte pakketjes zonder dat je het weet.
ik denk dat ze vervalste .exe verspreiden.. het lijkt me sterk dat ze iedere mogelijk image gaan zoeken om deze te faken .. is onbegonnen werk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Edonkey gebruikt idd MD4 hashes. Er is een hash per 9.728.000 bytes en 1 voor de totale file.
Een block dat niet in 1 keer compleet gedownload kan worden wordt gewoon afgebroken en de client onthoud dan hoeveel bytes er nog moeten. Pas als het compleet is wordt er gehashed.

MD4 is simpelweg niet moeilijk om te kraken voor zover ik kan zien/lezen. De techniek is ook vrij snel opgevolgd door MD5 die weliswaar langzamer is dan MD4 maar in verhouding een stuk meer secure.

Persoonlijk geloof ik er niet zo in dat het voor een bedrijf aantrekkelijk is om fake files aan te bieden. Je zult een file toch echt eerst moeten downloaden en dan elk block apart moeten kraken en voorzien van een bitje dat wel dezelfde MD4 hash oplevert. Als je namelijk niet elk block apart 'corrupt' dan sta je dus 90% van de tijd prima data te uploaden (en dat zal de RIAA niet leuk vinden ;)).
Het lijkt mij zeer zeker doenlijk maar zeker niet de moeite waard, wil je een beetje rendabel zijn moet je echt een ranzige bandbreedte hebben inclusief een grote hoeveelheid opslag en nog eens mensen die ervoor zorgen dat nieuwe bestanden binnenkomen, bekeken worden en weer geupload worden (hoewel je daar nog wel iets aan kunt automatiseren denk ik).

Daarnaast vraag ik me af of als je in staat bent om te voorkomen dat je niet gewoon op basis van IP/userhash gebant wordt op zo goed als elke server binnen no time en daar sta je dan met je mooie serverparkje incluis extreme bandbreedte.
En dan nog, mocht het ECHT een probleem worden is MD5 zo geimplementeerd lijkt mij. Is dan wel trager dan MD4 maar ja, pc's zijn tegenwoordig toch snel zat. Uiteraard zal dan het hele edonkey protocol veranderen maar ik kan me niet voorstellen dat dat echt een probleem is (en anders klust er een of andere nerd wel weer een nieuw sharing programma in elkaar dat wel weer 'veilig' is).

Persoonlijk zie ik voor eMule niet echt een gevaar dreigen, de rest van de sharing programma's zoals Kazaa zijn imho ook een stuk 'interessanter' voor dit soort organisaties omdat je dan de n00bs snel wegpest. De harde kern komt toch wel op ideeen om het te omzeilen en dat weten ze daar natuurlijk ook.

* IceStorm is benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:41
hey waar kan ik NLdonkey downloaden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu al een paar weken een tevreden eMule gebruiker, hoop alleen niet dat m'n provider (planet) problemen heeft met een constante uploadstream van 10kb/s. ;)
Downloaden gaat ook hard zat, 60kb/s gemiddeld.

Ik heb een Mxstream Basic abbonement met een maximale downstream van 768kbit/s.

Heb alleen onwijs veel moeite met zoeken. Dit wordt waarschijnlijk veroorzaakt door m'n lage ID, wat weer veroorzaakt wordt doordat port 4662 niet bereikbaar is. Ik maak gebruik van een Draytek Vigor Router, waarin ik naar mijn weten de Nat instellingen juist heb geconfigureerd.

Hier een screenie:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/DraytekNAT.jpg

Weet dat dit soort vraagjes niet echt gewenst zijn, maar kan iemand hier eens een lichtje op schijnen. :)

Als ik op de edonkey site m'n port 4662 laat zoeken krijg ik error/request en dan m'n ip.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever

Dark4ever

Huh?

Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 20:33:
Ik ben nu al een paar weken een tevreden eMule gebruiker, hoop alleen niet dat m'n provider (planet) problemen heeft met een constante uploadstream van 10kb/s. ;)
Downloaden gaat ook hard zat, 60kb/s gemiddeld.

Ik heb een Mxstream Basic abbonement met een maximale downstream van 768kbit/s.

Heb alleen onwijs veel moeite met zoeken. Dit wordt waarschijnlijk veroorzaakt door m'n lage ID, wat weer veroorzaakt wordt doordat port 4662 niet bereikbaar is. Ik maak gebruik van een Draytek Vigor Router, waarin ik naar mijn weten de Nat instellingen juist heb geconfigureerd.

Hier een screenie:

[afbeelding]

Weet dat dit soort vraagjes niet echt gewenst zijn, maar kan iemand hier eens een lichtje op schijnen. :)

Als ik op de edonkey site m'n port 4662 laat zoeken krijg ik error/request en dan m'n ip.
uhh volgens mij zit je verkeerd te kijken... je moet hier zijn:

Advanced Setup > NAT Setup > Open Ports Setup

en niet op Advanced Setup> NAT Setup> Port Redirection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ik krijg constant een error dat ik probeer met mezelf te connecten, hebben jullie dat ook???

Comme ca:
4-1-2003 20:55:39: Client 'SMulTiE-NL' (IP:xxx.xx.xxx.xxx) caused an error: Got myself as a source. Disconnecting client!

[ Voor 43% gewijzigd door Smultie op 14-01-2003 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yeah :) t werkt,

kan ik me ook weer eens n00b voelen :D

thx in iedergeval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IceStorm schreef op 13 januari 2003 @ 18:30:

[...]

Nogmaals: Klik op preferences en dan op de grote knop 'ed2k links' ;)
ok het werkt weer, die knop was een beetje |"verneukt"| door lettertype, kon er geen wijs uit krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mahi

mahi

God bless GoT

Oeie, dit berichtje liep even mis. Dat moest hier niet staan. Anyway, om er toch nog iets nuttigs van te maken :) :

Waarom kunnen de eDonkey, eMule, en ander mod ontwikkelaars eens niet aan tafel gaan zitten en de MD4 checksum vervangen door een MD5 checksum? Desnoods niet geheel vervangen, maar als extra implementeren zodat oudere versies nog steeds op de MD4 checksum kunnen vertrouwen en de nieuwere versies de veiligheid van MD5 kunnen benutten.

Dat heeft toch voordelen voor alle Donkey clients? Als het Donkey netwerk in een worst case scenario onklaar wordt gemaakt door MD4 faking, dan is het toch van belang om daar een gepaste oplossing voor in huis te hebben. Anders gaat het Donkey netwerk een trage maar zekere dood tegemoet. Wie wil er nu dingen van 700 MB enzo downloaden zonder 100% zeker te zijn dat dit hetgene is dat men wil hebben.

[ Voor 169% gewijzigd door mahi op 14-01-2003 21:27 . Reden: Foutje :) ]

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien ook een leuke tip :
Als je zelf wil bepalen hoe snel je wilt uploaden en downloaden, en dus niet de beperking hebt dat als je onder de 10 kb upload je download wordt beinvloed,
dan kan dit door deze instellingen op te zoeken in het geheugen.

Dit gaat heel gemakkelijk met het programma [censuur] , te downloaden bij : [censuur]

Als eerste zoek je met de search functie naar de ingestelde waarde (voor de upload), als [censuur] klaar is met zoeken stel je een andere waarden in en gebruik je de sieve functie....dit herhaal je totdat er 1 of maar een paar adressen overblijven. Vervolgens kun je aan dit adres een vaste waarde koppelen.

Dit werkte bij mij voor verschillende filesharing programma's.

Suc6 ! :)

[ Voor 6% gewijzigd door IceStorm op 14-01-2003 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mahi

mahi

God bless GoT

En zulke programma's zijn er dan ook de oorzaak van dat een community als het eDonkey netwerk kapot gaat van binnen uit. Wat denk je dat er gebeurt wanneer iedereen denkt upload te sparen met zulke tools? Eventjes upload bijna helemaal toedraaien (niet helemaal - anders krijg je geen credits bij anderen) en dan maar volle snelheid downloaden. Bah,... dat is als cheaten bij games. LAME. En als er meer en meer mensen dat gaan doen dan wordt het netwerk steeds maar trager en kloot je eigenlijk alleen jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 22:58
Mijn upload - download ratio is 1,37:1 Ik load erg traag op maar download dus nog trager.
Ik heb chello kabelinternet. Wie kan me wat goede settings doorgeven. Ik gebruik emuleplus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Crazybob, excuses voor het weghalen van de URL in je post maar imho zijn dat soort programma's gewoon ontzettend lame. Als je kabel hebt kun je prima 10 kb/sec missen en als iedereen maar 1 of 2 kb/sec geeft verpest je het uiteindelijk toch voor jezelf.
Dat is de reden dat ik het weggehaald heb, ik ga je voor de rest (nog) niet tegenhouden maar ik hoop dat je inziet dat dat soort programma's gewoon zielig zijn, in de categorie wallhack.

Mahi, het lijkt me niet nodig om een MD5 check in de client te proppen als we nog geen problemen hebben met files (ik ehb er iig nog niemand over gehoord).

Miles, wat zijn je huidige instellingen? Want je upload/download ratio zegt helemaal niks :)

[ Voor 28% gewijzigd door IceStorm op 14-01-2003 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

mahi schreef op 14 January 2003 @ 21:38:
Eventjes upload bijna helemaal toedraaien (niet helemaal - anders krijg je geen credits bij anderen) en dan maar volle snelheid downloaden. Bah,... dat is als cheaten bij games. LAME. En als er meer en meer mensen dat gaan doen dan wordt het netwerk steeds maar trager en kloot je eigenlijk alleen jezelf.
Laat ze maar, ze snijden zichzelf in de vingers bij eMule. Als je weinig upload krijg je vanzelf weing credits. En daardoor loopt iemand die wel veel upload hem met een rotgang in de queue. Eindresultaat? Hij kan heel snel downloaden...als hij eindelijk na lang wachten aan de beurt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK...ik begrijp de reacties

Ikzelf heb kabelinternet van @Home en als ik mijn upload instel op 10Kbyte
dan kan ik helemaal niet meer internetten, omdat alles opgeslokt wordt door
filesharing programma's. En daardoor kan ik ook niet meer downloaden bij die zelfde filesharing programma's.
En om in die situatie toch redelijk te kunnen download (ik zeg redelijk en niet fors)
gebruik ik dit om toch files te sharen...

Lijkt me duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Crazybob, ja ik begrijp het hoewel ik het nog steeds niet echt geweldig vind. Ik ga ervan uit dat je weet wat de gevolgen zijn, ook voor jezelf (queueratings gaan stijgen niet zo snel).
Ik ben iig blij dat je de andere kant ook begrijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:13
IceStorm schreef op 14 January 2003 @ 22:00:
Crazybob, excuses voor het weghalen van de URL in je post maar imho zijn dat soort programma's gewoon ontzettend lame. Als je kabel hebt kun je prima 10 kb/sec missen en als iedereen maar 1 of 2 kb/sec geeft verpest je het uiteindelijk toch voor jezelf.
Dat is de reden dat ik het weggehaald heb, ik ga je voor de rest (nog) niet tegenhouden maar ik hoop dat je inziet dat dat soort programma's gewoon zielig zijn, in de categorie wallhack.

Mahi, het lijkt me niet nodig om een MD5 check in de client te proppen als we nog geen problemen hebben met files (ik ehb er iig nog niemand over gehoord).
Wat je zegt tegen Mahi verbaast me wel. Geen problemen met files? Er zijn tientallen, misschien wel honderden files die nep zijn op het netwerk. Niet voor niks hebben we al aardig wat databanken met fake-checks enzo. Toch ? Of lees ik niet goed en moet ik mijn B) opzetten.

offtopic:
IceStorm, wat ben jij netjes tegen Crazybob. Complimenten hoor, ik had heel anders gereageerd op cracks om onder je upload uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
IceStorm schreef op 14 January 2003 @ 22:00:

Miles, wat zijn je huidige instellingen? Want je upload/download ratio zegt helemaal niks :)
ik heb een soortgelijk programma van een vriend gekregen.. ik weiger het te gebruiken.. ik hoop dat ze snel iets uitbrengen dat dit soort mensen herkent worden en gebanned door edonkey/emule..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Vatt schreef op 14 January 2003 @ 23:36:
Wat je zegt tegen Mahi verbaast me wel. Geen problemen met files? Er zijn tientallen, misschien wel honderden files die nep zijn op het netwerk. Niet voor niks hebben we al aardig wat databanken met fake-checks enzo. Toch ? Of lees ik niet goed en moet ik mijn B) opzetten.

offtopic:
IceStorm, wat ben jij netjes tegen Crazybob. Complimenten hoor, ik had heel anders gereageerd op cracks om onder je upload uit te komen.

Ok geen fake files is niet waar maar dat ligt op dit moment gewoon niet aan de RIAA oid maar aan kleuters die iets releasen met een andere naam dan de inhoud. Als dat op een van de bekende forums gebeurt worden er na 1 week leechen mensen heel erg pissed als ze erachter komen, krijgt de releaser een schop onder zijn hol en wordt de release geblacklist. Ik ben echter nog niet tegen gekomen dat er MD4 hashes gefaked werden van bijv een nieuwe release van uhm een vakantiefilmpje ;).
Het verschil zit hem erin dat je in het eerste geval gewoon een verkeerde file krijgt voorgeschoteld en in het 2de geval dat je moet afwachten of je de 'juiste' file ook wel juist binnen krijgt en niet corrupt (ondanks dat eMule vind dat ie prima is).

Maar als er iemand info kan geven over fake MD4 hashes hoor ik het graag :).

offtopic:
Uhm ja, hij bedoelde het niet verkeerd (of iig daar was ik van overtuigd ;)) en sowieso kun je beter proberen 2 kanten in te zien dan iemand gelijk een rotschop verkopen :)

[ Voor 7% gewijzigd door IceStorm op 14-01-2003 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 22:22:
OK...ik begrijp de reacties

Ikzelf heb kabelinternet van @Home en als ik mijn upload instel op 10Kbyte
dan kan ik helemaal niet meer internetten, omdat alles opgeslokt wordt door
filesharing programma's. En daardoor kan ik ook niet meer downloaden bij die zelfde filesharing programma's.
En om in die situatie toch redelijk te kunnen download (ik zeg redelijk en niet fors)
gebruik ik dit om toch files te sharen...

Lijkt me duidelijk.
ik zet emule altijd aan voordat ik naar bed ga.. (12uur) en als ik thuis kom van het werk om een uur of 5 zet ik hem weer uit.. allemaal tijd waar je geen last van het uploaden.. en van die mailtjes over fair user policies....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Officiële emule 25a zal weldra gereleased worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m3gA schreef op 14 januari 2003 @ 23:41:
[...]

ik heb een soortgelijk programma van een vriend gekregen.. ik weiger het te gebruiken.. ik hoop dat ze snel iets uitbrengen dat dit soort mensen herkent worden en gebanned door edonkey/emule..
Is er eigenlijk al, in de credit files die opgeslagen staan bij andere users zal hij niet echt hoog staan. Hij kan in princiepe dus wel heel snel downen zonder te uploaden maar dat zal niet snel gebeuren omdat hij bijna niet door de ques komt.
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.