Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:06
Verwijderd schreef op maandag 19 april 2004 @ 10:00:
Ik heb een vraagje met betrekking tot GP batterijen en een Duracell lader:
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze combinatie? Ik heb namelijk een GP PowerBank 3 met 4 GP 1800 mAh batterijen (NiMH), maar tot mijn spijt doet deze lader er 18(!) uur over (miskoopje |:( ) anyway, ik heb nu ook een Duracell lader met 4 Duracell 1800 mAh batterijen (NiMH), deze doet er maar 1 uurtje over doet. Maar in de handleiding die bij de lader zat staat nadrukkelijk:
[...]

Mijn vraag is nu of ik de GP batterijen in de duracell lader kan opladen? Ik heb namelijk geen zin om 18 uur op mn batterijen te gaan wachten.
Ik heb dezelfde Duracell lader. Nu al met verschillende typen GP batterijen getest, en dat gaat prima. Zelf gebruik ik GP 1800 batterijen. (uurtje vol)

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ik ben op zoek naar een lader die zowel aa, als aaa en 9V blokjes kan laden/ontladen. Evt, niet perse nodig, een die ook ondersteuning bied voor die 2 grotere types penlites (weet ff niet hoe die heten).
Daarnaast zou het helemaal mooi zijn als het zo'n lader is waar ik de batterijen continu in kan laten zitten net zolang totdat ik ze nodig heb. De moet laadtijd niet al te hoog zijn, zeg maar <8 uur. En de batterijen moeten lang meegaan.

Welke lader(s) en batterijen bevelen jullie mij aan?
('k zal conrad site es ff bekijken wat voor soorten die allemaal heeft)

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 25-04-2006 14:44 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:10

mr_petit

opperprutser

Ansmann energy 8 (of 16, naar gelieve de maat):
http://www.factoryprices.nl/catalog/index.php?cPath=68_306
Microprocessor gestuurd, deltapeak per cel, volledige ontlaad en laadcyclus per cel, en controle op defecte cellen.

dit is de pro versie (staat geen plaatje van op eerste link).
Ze zijn behoorlijk aan de prijs (vergeleken met een blokker modelletje), maar op m'n werk (2x energy 16) gebruiken we ze professioneel (ca 2á3 keer per week een laadcyclus), en de capaciteit is altijd top, ook in koude situaties (winter buiten) met 2-3 jaar oude accu's.
Hun nimh accu's zijn ook wel van goede kwaliteit (vergelijkbaar met GP, Sanyo of varta).

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

mr_petit schreef op woensdag 26 april 2006 @ 00:04:
Ansmann energy 8 (of 16, naar gelieve de maat):
http://www.factoryprices.nl/catalog/index.php?cPath=68_306
Microprocessor gestuurd, deltapeak per cel, volledige ontlaad en laadcyclus per cel, en controle op defecte cellen.

dit is de pro versie (staat geen plaatje van op eerste link).
Ze zijn behoorlijk aan de prijs (vergeleken met een blokker modelletje), maar op m'n werk (2x energy 16) gebruiken we ze professioneel (ca 2á3 keer per week een laadcyclus), en de capaciteit is altijd top, ook in koude situaties (winter buiten) met 2-3 jaar oude accu's.
Hun nimh accu's zijn ook wel van goede kwaliteit (vergelijkbaar met GP, Sanyo of varta).
kan ik bij die de batterijen er gewoon in laten zitten??

[ Voor 18% gewijzigd door Raven op 27-04-2006 16:12 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ben nu al weekje op zoek naar een shop die de energy 16 van ansmann én de volgende oplaadbare batterijen heeft:

- AAA, 1000mAh, NiMH, 4-pack, http://www.ansmann.de/en/...ture1&what=product&id=397
- AA, 2700mAh, NiMH, 4-pack, http://www.ansmann.de/en/...ture1&what=product&id=748
- 9V blok, 250mAh, NiMH, http://www.ansmann.de/en/...ture1&what=product&id=495

ik kan echter geen (NL) shop vinden die die batterijen (en die lader) heeft. Daar mijn duits niet al te best is, is het zoeken naar een duitse shop (woon vlak bij grens) die naast de lader ook die batterijen heeft best lastig.

weet iemand toevallig een tent die die batterijen en die lader heeft??
en ja, heb pricewatch hier gezien maar staat niks van ansmann in......
en ansmann reageert niet op mijn email, nou ja, de NL-support reageert niet. Ik wil de duitse wel mailen maar kan helaas niet bepaald goed duits.

[ Voor 32% gewijzigd door Raven op 07-05-2006 10:04 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

*kick*

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Kan die factoryprices.nl niets leveren?
Anders neem je waardes van 50mah lager. Dat verschil ga je echt niet merken, temeer het een richtwaarde is. Niet elke cel heeft altijd dezelfde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

mr_petit schreef op maandag 08 mei 2006 @ 19:18:
Kan die factoryprices.nl niets leveren?
Anders neem je waardes van 50mah lager. Dat verschil ga je echt niet merken, temeer het een richtwaarde is. Niet elke cel heeft altijd dezelfde waarde.
lader en 9V blok wel, vond die via menu.
Maar die AAA en AA zijn niet via menu te vinden, wel via search (link en link), maar staat dan niks bij. Weet dus niet of die die zijn die ik zocht, staat niet eens bij of ze oplaadbaar zijn.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-07 00:10
bartgrefte schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 16:19:
weet iemand toevallig een tent die die batterijen en die lader heeft??
en ja, heb pricewatch hier gezien maar staat niks van ansmann in......
en ansmann reageert niet op mijn email, nou ja, de NL-support reageert niet. Ik wil de duitse wel mailen maar kan helaas niet bepaald goed duits.
Je kunt ze gewoon online bestellen.
Ga naar http://www.geizhals.at/eu/ en dan zoeken op "ansmann energy 16" etc. Vervolgens kun je bij de gevonden shops weer verder zoeken naar de batterijtypen. Wel eerst nagaan of ze wel naar NL verzenden.

Via factoryprices gaat het ook wel werken trouwens. Die links die je hebt gevonden verwijzen gewoon naar NiMH batterijen en die zijn altijd oplaadbaar.

[ Voor 12% gewijzigd door Atomsk op 12-05-2006 21:28 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeneralNL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-07 16:52
Ook ik ben op zoek naar een goede lader voor niet te al veel geld en kwam op de site van Conrad de volgende lader tegen:

Microprocessorgestuurde snellader UFC-3 van Voltcraft.

- Afzonderlijke schachtbewaking
- Minus-Δ-U-uitschakeling voor 100% volle accu's zonder overladen
- Impulsonderhoudslading
- Refresh-/ontlaadfunctie voor "vermoeide" accu's
- Uitschakeling door veiligheidstimer
- Laadstatusaanduiding via 4 dubbele LED's.
- Laadschachten 4x ronde accu's
- Accutypes potlood/penlite NiCd/NiMH
- Laadstroom penlite 2x 1050 mA (4x 550 mA); potlood 2x 500 mA (4x 260 mA)
- Ontlaadstroom 350 mA
- Voedingsspanning 100 tot 240 V; sigarettenaanstekeradapter 12 V=
- Afm. 115 x 70 x 28 mm.

Omvang levering:
- UFC-3
- 12 V aansluitkabel voor sigarettenaansteker
- 4 accu's (type 2400 mAh NiMH-penlite).

Afbeelding:

Afbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/m/5000_5999/5100/5120/5121/512167_RB_00_FB.EPS.jpg

Prijs: 19.95 Incl. batterijen

Linkje naar de Conrad site

Mijn vraag: Is dit wat? heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil hem voornamelijk gaan gebruiken voor het opladen van (de bijgeleverde) batterijen die ik ga gebruiken in mijn digitale camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:58

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

De laadtijd zal bij lange na niet in de buurt komen van een uur, maar daar heeft het apparaat de prijs ook niet voor. HEt zal denk ik wel gewoon werken.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:50

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Gisteren een GP Powerbank Travel gekocht met 4 stuks 2700mAh accu's. Via internet voor 38 euro incl verzendkosten. Krachtigere accu's zal je momenteel niet vinden. Voordeel van de Travel versie is dat je 1 tot 4 accu's kan opladen, dus niet meer gebonden bent aan veelvouden van 2.

Afbeeldingslocatie: http://www.ristart.ee/media/pildid/Travel2700.jpg

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeneralNL
bartvl schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 22:27:
De laadtijd zal bij lange na niet in de buurt komen van een uur, maar daar heeft het apparaat de prijs ook niet voor. HEt zal denk ik wel gewoon werken.
Sneller is toch niet altijd beter? Hier stond een tijdje geleden een heel artikel over geschreven in het blad van de consumentenbond. Daaruit werd geconcludeerd dat het veel beter is voor de levensduur van de batterijen om deze op te laden met een traditionele lader dan met een snellader. Maarja, zie nog maar eens zo'n lader te vinden. Het zijn tegenwoordig zowat allemaal snelladers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antwan46
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-10-2020
GeneralNL schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 21:41:
Ook ik ben op zoek naar een goede lader voor niet te al veel geld en kwam op de site van Conrad de volgende lader tegen:

Microprocessorgestuurde snellader UFC-3 van Voltcraft.

- Afzonderlijke schachtbewaking
- Minus-Δ-U-uitschakeling voor 100% volle accu's zonder overladen
- Impulsonderhoudslading
- Refresh-/ontlaadfunctie voor "vermoeide" accu's
- Uitschakeling door veiligheidstimer
- Laadstatusaanduiding via 4 dubbele LED's.
- Laadschachten 4x ronde accu's
- Accutypes potlood/penlite NiCd/NiMH
- Laadstroom penlite 2x 1050 mA (4x 550 mA); potlood 2x 500 mA (4x 260 mA)
- Ontlaadstroom 350 mA
- Voedingsspanning 100 tot 240 V; sigarettenaanstekeradapter 12 V=
- Afm. 115 x 70 x 28 mm.

Omvang levering:
- UFC-3
- 12 V aansluitkabel voor sigarettenaansteker
- 4 accu's (type 2400 mAh NiMH-penlite).

Afbeelding:

[afbeelding]

Prijs: 19.95 Incl. batterijen

Linkje naar de Conrad site

Mijn vraag: Is dit wat? heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil hem voornamelijk gaan gebruiken voor het opladen van (de bijgeleverde) batterijen die ik ga gebruiken in mijn digitale camera.
toon volledige bericht
Prima spul werk er al heel wat maanden mee. Geen problemen er mee gehad. En die batterijen stop ik overal in. Gaan lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeneralNL
Antwan46 schreef op zondag 12 november 2006 @ 00:05:
[...]

Prima spul werk er al heel wat maanden mee. Geen problemen er mee gehad. En die batterijen stop ik overal in. Gaan lang mee.
Ah, dat klinkt goed. Hoe lang duurt het laden van de batterijen bij jou ongeveer? En hoeveel mAh zijn de batterijen die je ermee oplaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:58

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

GeneralNL schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 23:55:
[...]

Sneller is toch niet altijd beter? Hier stond een tijdje geleden een heel artikel over geschreven in het blad van de consumentenbond. Daaruit werd geconcludeerd dat het veel beter is voor de levensduur van de batterijen om deze op te laden met een traditionele lader dan met een snellader. Maarja, zie nog maar eens zo'n lader te vinden. Het zijn tegenwoordig zowat allemaal snelladers.
Daar zul je hoogst waarschijnlijk gelijk in hebben, maar ik heb er zo'n hekel aan om lang te moeten wachten totdat de batterijen klaar zijn :P

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Hmmmm... zie ik dit topicje weer omhoog komen.

Even een nieuwe en zeer betaalbare krachtpatsertje voorstellen, de Graupner Ultramat 14

http://www.yatego.com/sig...d0_9,graupner-ultramat-14

Dit beestje kan overweg met NiCad en NiMha tot max 14 cellen in serie en ook Lipo en Li-Ion (GSM camera). Het is klein, werkt op 12v en 220v en kan tot 5A laden (niet aan te raden voor gewone penlights maar toch...)

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Zijn er goede alternatieven voor thomas distributing in NL of europa??? Shipping is $40,-!!! en dat is me een beetje teveel van het goede.

Voor normale AA batterijen is het niet moeilijk om een adresje te vinden maar ik ben in de markt voor 12x 9V batterijen die minimaal 200mAH moeten zijn en het liefst 220mAH of meer en dat voor niet meer dan een eurotje of €5,- per stuk.
De aldi had een maandje terug Topcraft 200mAH 9V maar ik weet niet echt wat de kwali is van die dingen.

Een pic van mijn Powerex 9V snellader :)
Afbeeldingslocatie: http://yilkee.com/stuff/got/powerex.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Alpha-sphere op 06-12-2006 13:48 ]

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of hij al langs is geweest maar dit is een linkje naar batterij en lader test van de consumententest juli/augustus 2006:

http://www.sony-europe.co...file/43/1153470394243.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:02
Ik zou dit topic toch een flinke bumb willen geven aangezien iedereen toch batterijen nodig heeft.
Ze zijn duur, dus wil je goede kopen maar er is zoveel keus. Daarom een poging dit topic weer nieuw leven in te blazen :)

Ahum ;w

[ Voor 6% gewijzigd door Tomino op 09-04-2012 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Oscar Wilde

Pagina: 1 2 Laatste