Het is me opgevallen dat er hier heel vaak al dan niet dezelfde vragen komen over oplaadbare batterijen en laders.
Om maar wat voorbeelden te noemen:
GP-batterijen: wat is verstandig?
Bewaren van Lithium Ion batterijen
GP Powerbank accu's
Gp 1600 mah compatible met Hema NIMH lader?
Zijn het NiCd of NiMh batterijen?
Het loopt allemaal zo doorelkaar en zou zo handig zijn als dat wat overzichterlijker zou worden
Daarom dacht ik dat het een goed idee is om voor al deze algemene (en misschien ook wat meer specifieke) vragen 1 groot topic te openen. Dat lijkt mij een stuk overzichtelijker worden.
Zelf lijkt het me een handig idee om in dit topic ook bij te houden welke batterijen geladen kunnen worden zonder dat er problemen onstaan in een lader van een ander merk.
Ikzelf heb een GP Powerbank Smart.
En ben erachter gekomen dat het niet zomaar een verkooppraatje van GP is dat je daar geen andere merken batterijen in kan doen.
Maar natuurlijk valt het reuze mee.
Ik heb er nu een aantal verschillende merken in getest en 1 daarvan kan je er beter niet instoppen want de lader slaat dan niet af. Sindsdien ben ik voorzichtig met het laden van andere merken en houd ik de eerste keer de tijd en de warmte van de batterij bij. Als een batterij heet wordt in een snellader betekent dat die vol is.
Mijn bevindingen over het laden in een GP Powerbank Smart:
meer bevindingen erbij ge-edit
+Varta 750 mah nicd kunnen probleemloos geladen worden.
+Hapé 1800 mah nimh ook probleemloos.
+Hema 1400 mah nimh wederom probleemloos
+Panasonic 1500 mAh waarschijnk ook nimh ->probleemloos.
+En natuurlijk GP's probleemloos
-Philips 700 mah nicd kunnen niet!!! De lader slaat niet af. De datum die op de batterijen staat is 03-94.
Zijn allemaal AA batterijen.
Het lijkt mij handig dat andere mensen ook hun bevindingen plaatsen met anderen merken batterijen dan hun lader. Dan kun je het misschien eerst hier nalezen voordat je er thuis achter komt dat jouw lader jou net nieuw gekochte batterijen niet aankan.
Om maar wat voorbeelden te noemen:
GP-batterijen: wat is verstandig?
Bewaren van Lithium Ion batterijen
GP Powerbank accu's
Gp 1600 mah compatible met Hema NIMH lader?
Zijn het NiCd of NiMh batterijen?
Het loopt allemaal zo doorelkaar en zou zo handig zijn als dat wat overzichterlijker zou worden
Daarom dacht ik dat het een goed idee is om voor al deze algemene (en misschien ook wat meer specifieke) vragen 1 groot topic te openen. Dat lijkt mij een stuk overzichtelijker worden.
Zelf lijkt het me een handig idee om in dit topic ook bij te houden welke batterijen geladen kunnen worden zonder dat er problemen onstaan in een lader van een ander merk.
Ikzelf heb een GP Powerbank Smart.
En ben erachter gekomen dat het niet zomaar een verkooppraatje van GP is dat je daar geen andere merken batterijen in kan doen.
Maar natuurlijk valt het reuze mee.
Ik heb er nu een aantal verschillende merken in getest en 1 daarvan kan je er beter niet instoppen want de lader slaat dan niet af. Sindsdien ben ik voorzichtig met het laden van andere merken en houd ik de eerste keer de tijd en de warmte van de batterij bij. Als een batterij heet wordt in een snellader betekent dat die vol is.
Mijn bevindingen over het laden in een GP Powerbank Smart:
meer bevindingen erbij ge-edit
+Varta 750 mah nicd kunnen probleemloos geladen worden.
+Hapé 1800 mah nimh ook probleemloos.
+Hema 1400 mah nimh wederom probleemloos
+Panasonic 1500 mAh waarschijnk ook nimh ->probleemloos.
+En natuurlijk GP's probleemloos
-Philips 700 mah nicd kunnen niet!!! De lader slaat niet af. De datum die op de batterijen staat is 03-94.
Zijn allemaal AA batterijen.
Het lijkt mij handig dat andere mensen ook hun bevindingen plaatsen met anderen merken batterijen dan hun lader. Dan kun je het misschien eerst hier nalezen voordat je er thuis achter komt dat jouw lader jou net nieuw gekochte batterijen niet aankan.
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 60359 op 27-12-2002 02:32 . Reden: toevoeging ]