als je een 'wat betere' microfoon hebt (dus geen pc-mic of my-first-sony) dan heeft deze 9 van de 10 keer een XLR aansluiting. En om de crappy mic-preamp in je soundcard te omzeilen kan je imho het beste een mengpaneeltje gebruiken, en die dan doorprikken naar je line-in.
Ik heb aan 'een grote mobiele telecomaanbieder' een paar weken geleden een dergelijke setup geleverd voor het inspreken van de sprekende computer. Dit klonk daarvoor in elk geval goed genoeg, en ze waren er erg tevreden over.
Tevens heeft een mengpaneeltje als leuk voordeel de 'hands-on' bediening, gewoon meteen je EQ of volume bijdraaien zonder in lastige menu's te hoeven spitten e.d.
bijvoorbeeld:
soundcard: ong. 50 euro (terratec, soundblaster)
mixertje: 69 euro (behringer mx602 bijv.
klik!
microfoon: 89 euro (sennheiser E835, leuk microfootje voor die prijs)
dan ben je een heel eind, en zit je net iets boven de 200 euro.
soundcard met phantom lijkt me overdreven... is een mixertje (bovengenoemde behringer, leukdingetje, phantom etc. een betere oplossing, inclusief gratis hands-on!
4 kanalen in lijkt me voor 'slechts' vocals te veel. (de rest geeft de topicstarter aan met o.a. softsynths te doen, dus intern in de pc). en tevens is het budget ook 'slechts' 200 euro.
[
Voor 27% gewijzigd door
Anoniem: 24461 op 24-12-2002 19:26
]