[zelfbouw pc] Ben NU mijn eertse pc in elkaar aan het zetten

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:23
Ben dus voor het eerst een pc in elkaar aan het zetten.
Had wat moeite om de koeling op de processor te zetten (stadaard koeler op intel p4 2,66)
Ik gevraagd toen ik processor kocht of er koelpasta bij zat. Ja zei die kerel (alternate). Nee dus. Ik ben niet van plan om hem over te clocken. Moet ik koelpasta gebruiken of niet per se?? Anders moet ik die dus nog als een dolle gaan kopen.
Mijn tweede vraag. Op de onderkant van de koeler zat een klein stukje zwart plastic (zoiets) nu is dat met het erop zetten van de koelen een klein beetje beschadigd. Is dit erg??? Is alleen aan de hoekjes een klein beetje vanaf.

Ben nogal erg voorzichtig want ben bang dat ik wat mol.
Alvast bedankt voor de hulp en de morele steun!

(zoals je ziet ben ik een bouw-n00b op het moment, maar alles moet geleerd worden!)

:Y)

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08 17:41

scorpie

Supra Addict

dat zwarte onder die koeler is een soort koelpasta, die je verder niet nodig hebt

veel succes

edit: ik bedoel dus dat je die niet weg moet halen en dat je verder geen koelpasta meut op moet smeren, gewoon koeler monteren dus.

[ Voor 43% gewijzigd door scorpie op 24-12-2002 15:18 ]

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• vandenhende
ah ik begrijp het nu. (dwz na je edit)

Die van alternate had dus toch gelijk dat er koelpasta bij zat. Ik had koelpasta verwacht in de vorm van een tubetje, maar dat zwarte is dus de pasta! Thnx!

:)

[ Voor 142% gewijzigd door vandenhende op 24-12-2002 15:21 ]

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 22:51

RammY

Dát!

zwarte koelpasta :? Grijs ken ik wel maar zwart? naja tzal wel

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Onder op de intel cooler zit een alu-sticker, met een soort droge verf laag (=zwart).
dit is de "thermal paste".

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:57

Meneer aard

Porsche rulez!

vandenhende schreef op 24 December 2002 @ 15:19:

Die van alternate had dus toch gelijk dat er koelpasta bij zat. Ik had koelpasta verwacht in de vorm van een tubetje, maar dat zwarte is dus de pasta! Thnx!

heb je een webcam ? Zo ja kun je er een pic van maken, niet dat we je straks op het verkeerde pad leiden: Dat er geen koelprut tussen zit. bedankt

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Mr.Wop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07 13:17
Vergeet niet het plasticje eraf te halen :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Mr.Wop schreef op 24 december 2002 @ 22:28:
Vergeet niet het plasticje eraf te halen :)
ja niet dus!, dat zwarte spul moet je absoluut laten zitten...

A wise man's life is based around fuck you

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-08 18:37
heb net me neiuwe pc inmekaar gedraaid en ffs geen 1 prob gehad :D

Verwijderd

Dat zwarte laten zitten en veder heb je geen koelpasta nodig, hij koelt zo ook goed genoeg...en succes met inelkaar zetten

• nero355
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

242 Postings en nu pas zelf PC in elkaar gezet :?

Cool :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat zwarte is dus idd thermal paste, dat werkt wel aardig :)
Soms zit er nog iets van plastic op wat je eraf moet trekken, daarop staat dan wel 'remove beforce use!' oid., maar dat zie je vast wel zitten zodra je d'r mee gaat kloten ;)

Dit is denk ik wel een handige link voor de topicstarter ;). Veel succes iig ;)

• vandenhende
Ik lees het nu pas. Maar inmiddels heb ik alles draaien. Zonder problemen. Loopt als een zonnetje :)
Straks nog effe wat 3dmarks en sisoft sandra gegevens vergelijken en dan weet ik ook of hij naar behoren presteert.
242 Postings en nu pas zelf PC in elkaar gezet
Ja raar he! :) Begrijp het zelf ook niet goed...
Maar tis gelukt in ieder geval!

Verwijderd

heeft de coolpasta nou echt nodig of kan het in principe ook zonder?
want ik heb bij mij het idee dat ik het een beetje teveel uitgesmeerd heb toen ik de cooler wilde plaatsen want ik kreg hem er ni goed op
(het was een AMD)

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 17:46
vandenhende schreef op 24 December 2002 @ 15:19:

Ja in stikkervorm zit het al op de heatsink vast. Heb ik ook
nero355 schreef op 24 December 2002 @ 23:50:

Ik heb net een paar dagen geleden voor het eerst een complete pc in elkaar gezet (wel eens eerder veel onderdelen vervangen). Heb nu meer dan 1000 posts dacht ik.
Verwijderd schreef op 25 December 2002 @ 17:00:
want ik heb bij mij het idee dat ik het een beetje teveel uitgesmeerd heb toen ik de cooler wilde plaatsen want ik kreg hem er ni goed op
(het was een AMD)
Wat noem jij teveel? Er moeilijk opkrijgen? Toen ik mijn retail cooler van mijn nieuwe p4 erop zette ging dat ook vrij strak, maar hij doet ut goed.

Zonder koelpasta kan, maar temps worden wel hoger. Koelpasta is vooral om de hele kleine gleufjes tussen de processor je koelblok op te vullen, zodat het warmte oppervlak groter wordt.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

nero355 schreef op 24 december 2002 @ 23:50:

:o

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 17:00:
(het was een AMD)

In principe is het gewoon nodig ja. Sommigen zeggen dat het niet vereist is enzo, maar het kan voorkomen dat door gebrek aan koelpasta of een thermal pad op de heatsink je processor te warm wordt omdat het slecht kontakt maakt met de heatsink. In het ergste geval wordt je processor oververhit en dan heb je een leuke maar dure sleutelhanger. ;)

Maar zo'n vaart loopt het niet hoor, maar ik vind het eigenlijk wel verplicht, ook omdat het niks kost en tegenwoordig bij veel koelers standaard al meegeleverd wordt. Maar als je die hard gaat OCen is Arctic Silver III een betere keus natuurlijk.

Verwijderd

ik denk eigenlijk toch dat er genoeg pasta opzit want het was zo'n stickertje dat op de heatsink zat ik heb er nu een Spire WhisperRock III

Verwijderd

nero355 schreef op 24 december 2002 @ 23:50:

ik heb er bijna 2000 en nog geen pc geboud {op een paar 166ers na dan}.
ik heb de onderdelen in besteling staan voor mijn eerste zelfbouw systeem.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:04

LopeZ

Too much is never enough

Wij mogen wel verwachten dat als je hier komt je je eigen systeem in elkaar kunt zetten, of tenminste zelf een guide kan vinden. (ja die zijn er serieus :/
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.