zielige XBOX reclame

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 632 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

AudiRS4 schreef op 24 december 2002 @ 20:10:
[...]
Waar is dan je post over het feit dat door een hoge baas van sony of nintendo ( weet het niet meer precies ) geroepen is dat het lanceren van de Xbox in Japan hetzelfde effect zou hebben als de oorlog in Vietnam ( juist jah, nederlaag voor USA ).
Dat heb ik gemist denk ik..? Maar dan nog. Dat is roepen. Niet echt promoten zoals hier gebeurd. Mensen zeggen zoveel dingen, maar zodra het gepubliceerd wordt en gebruikt wordt om je productie te verhogen, moet je opletten wat je doet.
[...]
Nee, voordat een console op de markt is ( en zich dus niet kan verdedigen ) al roepen dat de Xbox gaat floppen, dat is lekker opbouwende kritiek.
Zoals ik ook al bij het vorige puntje aanstipte, dat is gewoon roepen. Als ze er een TV-spotje van zouden maken, zou ik me net zo druk maken als nu. Anders is het gewoon een loze kreet als alle andere...
[...]
Ik denk ook niet dat door zo'n artikel veel mensen beïnvloed zullen worden ( toch niet in Europa ), want het gaat er uiteindelijk om dat je gamed, en niet waarop je gamed.
Het gaat er idd om dat je gamed en dat je plezier hebt met je console of PC. Maar dat er op deze manier een onderlinge strijd gevochten moet worden (eerst met het flashfilmpje jegens Nintendo, nu dus dit artikel tegen de Playstation) is gewoon laag.

Trouwens nog steeds geen antwoord op m'n mailtje... :(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 20:55 ]

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:57
AudiRS4 schreef op 24 december 2002 @ 20:51:
[...]

Doe je dan nu niet precies hetzelfde ?
als wat?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:13

Wom

Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 20:53:
[...]

Dat heb ik gemist denk ik..? Maar dan nog. Dat is roepen. Niet echt promoten zoals hier gebeurd. Mensen zeggen zoveel dingen, maar zodra het gepubliceerd wordt en gebruikt wordt om je productie te verhogen, moet je opletten wat je doet.
Op het moment dat die uitspraak in mijn oren/ogen terecht komt is het al een vorm van publiciteit voor of tegen iets. Een mens krijgt een eigen mening door dingen die hij meemaakt/hoort/leest enz. Dus ook een loze uitspraak van een baas van Sony. Dat dit niet via een site of advertentie kenbaar is gemaakt, wil nog niet zeggen dat je er geen waarde aan mag hechten. Die CEO weet heel goed dat zijn uitspraken in bladen zullen verschijnen.
[...]

Zoals ik ook al bij het vorige puntje aanstipte, dat is gewoon roepen. Als ze er een TV-spotje van zouden maken, zou ik me net zo druk maken als nu. Anders is het gewoon een loze kreet als alle andere...
Ik ben dus van mening ( zie boven ) dat zo'n uitspraak wel degelijk waarde heeft.
[...]

Het gaat er idd om dat je gamed en dat je plezier hebt met je console of PC. Maar dat er op deze manier een onderlinge strijd gevochten moet worden (eerst met het flashfilmpje jegens Nintendo, nu dus dit artikel tegen de Playstation) is gewoon laag.
Het bashen van iemands console/gamevoorkeur is al sinds de tijd dat Sega Nintendo kiddy noemde. Dat het zo vuil wordt gespeeld als MS doet had ik niet verwacht, ik keur het ook niet goed, maar ik sta er wel van te kijken dat er opeens zoveel mensen zijn die erover vallen, waarbij er gelijk een hele hoop loze argumenten jegens MS/Xbox worden gemaakt. Ik snap best dat dit voor PS2 bezitters overkomt alsof ze achterlijke apen zijn, maar komop, ze weten zelf toch wel beter ?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Wom

Wom

Je kraakt eerst de Xbox af, zie :

Breepee schreef op 24 december 2002 @ 20:48:

[...]
[flame]
zielige XBOX reclame
'nuff said
[/flame]
En dan daarna schrijf je dit :
Kon het niet laten
Maar die reclame is idd een beetje zielig, want (iig qua hardware) heeft de xbox toch een streepje voor op de rest, dus afkraken lijkt mij wat te min voor M$.
Je vind afkraken te min voor MS, maar voor je zelf niet dus ?

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

AudiRS4 schreef op 24 December 2002 @ 20:14:
[...]

Misschien omdat ze denken dat de PC geen directe concurrent is ?
En je plus- en minpunten zijn zwaar relatief natuurlijk. Je kunt bijv. op een PS2 ook DVD films kijken naast games spelen ( = dus multi-task ).
Punt voor jou.

Ik ben ouderwets (zit nog te denken in ouderwetse consoles die nog geen DVD hadden)

Ik zie mij zelf nog geen tekstdocumentje maken op een Xbox, maar met een computer kan dat wel, en vaak zien graphics er op een computermonitor mooier uit dan op een TV-scherm (maar dat ligt ook aan de resolutie)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Wom

Wom

Resistor schreef op 24 December 2002 @ 21:15:
[...]

Punt voor jou.

Ik ben ouderwets (zit nog te denken in ouderwetse consoles die nog geen DVD hadden)

Ik zie mij zelf nog geen tekstdocumentje maken op een Xbox, maar met een computer kan dat wel, en vaak zien graphics er op een computermonitor mooier uit dan op een TV-scherm (maar dat ligt ook aan de resolutie)
Tja, de tijd dat consoles nog alleen voor spelletjes gebruikt wordt ligt ( helaas ? ) achter ons. Ik denk dan ook dat de komende jaren we steeds meer naar een all-in-one apparaat gaat dat alles kan ( zie PS2 met linux kit bijvoorbeeld ). Een precieze invulling kan ik er ook niet aan geven, maar het gaat wel die kant op.
Alleen Nintendo lijkt nog 'games only' te zijn, maar ook zij hebben een online functie ( zij het redelijk beperkt ), iets wat vroeger PC-only was.

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

AudiRS4 schreef op 24 december 2002 @ 21:19:
[...]

Tja, de tijd dat consoles nog alleen voor spelletjes gebruikt wordt ligt ( helaas ? ) achter ons. Ik denk dan ook dat de komende jaren we steeds meer naar een all-in-one apparaat gaat dat alles kan ( zie PS2 met linux kit bijvoorbeeld ). Een precieze invulling kan ik er ook niet aan geven, maar het gaat wel die kant op.
Alleen Nintendo lijkt nog 'games only' te zijn, maar ook zij hebben een online functie ( zij het redelijk beperkt ), iets wat vroeger PC-only was.
Dan komt er dus naast de IBM-compatible en de Apple de 'Sony' :P

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 16:18:
[...]

Het feit dat iemand een site wilt oprichten over hoe de xbox zuigt. En in zijn sig staat dat gamen zijn leven is |:( |:( . Hoe dom kan je zijn?? Op de xbox zijn goeie games die je op dit moment alleen op de xbox kan spelen. Halo is bv. 1 van die goeie spellen.

En als je Halo niet leuk vind dan zijn er wel andere spellen.

Dat jij mij wilt flamen over mijn icoon is gewoon uitermate zwak en op mensen die kinderachtig zijn verlaag ik me niet toe. OMdat jij toch niks beters te zeggen heb sluit ik de discussie met jou .[punt] .
Uhum...

Ik hou van Gamen, maar de X-Box is een uitzondering...

keb PS2 en die Rulez van alle kanten

bij X-Box heb ik niet GTA gezien, GT, Stuntman, Exclusive games (oa Stuntman, Getaway)

en als ze een eXclusive game hebben, Sucked die aan alle kanten...

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:06

Piggen

Lekker bakkie

Kom op, jongens. Dit is Amerika. Amerika is maf, dat weet iedereen.
Maar om heel eerlijk te zijn vind ik dit niet echt stijl. Elke gamer weet dat Xbox LIVE heel gaaf wordt/is en op online-gebied de concurrentie verslaat, dat hoef je niet zo te zeggen.
Maar volgens mij zijn veel van de reacties hier afkomstig van anti-Microsoft/Xbox'er die nu weer wat stof hebben om te zeuren. Als Nintendo of Sony dit had gedaan, zou het stoer en vet zijn (no flame). Maar zo veel stelt het ook niet voor. Als ze nu grootschalige campagnes waren begonnen met 'Playstation 2 sucks', maar een paginatje op de website.
In de Nintendo vs Sega tijd was dit (waarschijnlijk) veel erger.

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-01 10:11
Hoewel ik inderdaad vind dat MS hiermee over de streep is gegaan vind ik de ophef een tikkie overdreven. Ik zou mij verbazen als er ook zoveel ophef over deze uitspraken zou ontstaan als iemand van Sony of Nintendo dit had gezegt. Je kun duizend maal zeggen dat het wel zo is, maar ik betwijfel het.

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

• Wom

Wom

Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 21:31:
[...]

Uhum...

Ik hou van Gamen, maar de X-Box is een uitzondering...

keb PS2 en die Rulez van alle kanten

bij X-Box heb ik niet GTA gezien, GT, Stuntman, Exclusive games (oa Stuntman, Getaway)

en als ze een eXclusive game hebben, Sucked die aan alle kanten...
|:(

Stuntman is ook op Xbox verkrijgbaar. GTA, GT en The Getaway zijn PS2 exclusive's dus die ga je idd niet op de Xbox zien voorlopig. Maar als je zegt dat alle exclusive's voor de Xbox slechte spellen zijn dan hebben je ouders vast getest of je kon stuiteren toen je een baby was, want dat slaat dus echt nergens op.

Verwijderd

mpmad schreef op 24 december 2002 @ 21:40:
...Elke gamer weet dat Xbox LIVE heel gaaf wordt/is en op online-gebied de concurrentie verslaat, dat hoef je niet zo te zeggen...
Tja, wat betreft hardware verslaat de X-box alle andere consoles ook. Jammer alleen dat dit nog niet tot uitdrukking komt in de verkoopcijfers.

Verwijderd

[quote]mpmad schreef op 24 December 2002 @ 21:40:
Kom op, jongens. Dit is Amerika. Amerika is maf, dat weet iedereen.
Maar om heel eerlijk te zijn vind ik dit niet echt stijl. Elke gamer weet dat Xbox LIVE heel gaaf wordt/is en op online-gebied de concurrentie verslaat, dat hoef je niet zo te zeggen.quote]

Leuk grapje...ik hoop dat PC lui ook op X-Box servers kunnen komen om eens goed huis te houden 8)

Verwijderd

AudiRS4 schreef op 24 December 2002 @ 21:46:
[...]

Stuntman is ook op Xbox verkrijgbaar. GTA, GT en The Getaway zijn PS2 exclusive's dus die ga je idd niet op de Xbox zien voorlopig. Maar als je zegt dat alle exclusive's voor de Xbox slechte spellen zijn dan hebben je ouders vast getest of je kon stuiteren toen je een baby was, want dat slaat dus echt nergens op.
bij HALO (heb ik zelf gespeeld bij een vriend) er kwamen 2 - 3 man in het beeld, en framerate DIRECT!!!! achteruit!! ik verw8 meer van X-Box en ook van micros(ch)oft ipv dat kinderachtige gedoe...

• Wom

Wom

Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 21:51:
[...]

bij HALO (heb ik zelf gespeeld bij een vriend) er kwamen 2 - 3 man in het beeld, en framerate DIRECT!!!! achteruit!! ik verw8 meer van X-Box en ook van micros(ch)oft ipv dat kinderachtige gedoe...
Je speelt dus ook GTA3, The Getaway en weet ik wat nog meer niet omdat de FPS wisselvallig is ? Ik heb zelf Halo al sinds dat ik mijn Xbox heb, en nog nooit heb ik bij singleplayer ook maar iets gemerkt van hinderlijke framedrops. Tuurlijk wisselt de FPS wat ( hallo, mag het, kijk eens even wat voor wereld je rondloopt ), maar storend is het nooit. Bij MP is het wel zo dat als er meerdere spelers zijn de framerate soms hinderlijk dropt, maar in SP nooit hinderlijk.

Dat je meer van een Xbox verwacht mag best, maar om nou te zeggen doordat de FPS bij Halo niet constant is het kinderachtig en niet gerechtvaardigd is dat MS deze aktie doet, is wel erg kort door de bocht.

• Brent
  • Laatst online: 14:57
AudiRS4 schreef op 24 December 2002 @ 21:05:
[...]

Je kraakt eerst de Xbox af, zie :

[...]

En dan daarna schrijf je dit :

[...]

Je vind afkraken te min voor MS, maar voor je zelf niet dus ?
het staat tussen flame-tags :P

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:15

bAdmuTs

mAzE

AudiRS4 schreef op 24 december 2002 @ 21:46:
[...]

Stuntman is volgens mij ook een PS2 exclusive hoor (weet nie helemaal cker)

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

bAdmuTs schreef op 24 December 2002 @ 22:05:
[...]

Stuntman is volgens mij ook een PS2 exclusive hoor (weet nie helemaal cker)
stuntman is idd PS2 exlusief.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-01 10:57
Nogmaals, want blijkbaar valt het niet op: Ik vind dat sommige mensen ontzettend kinderachtig bezig zijn met "Microschoft", "M$", en dergelijke negatieve vormen van Microsoft. Dat het hier niet in de FAQ staat, betekend niet dat je het hier opeens wel mag gebruiken. Het is Microsoft of MS, als je dat niet wilt gebruiken, fine with me, maar dan reply je ook maar niet :{

There is no magic.

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-01 10:11
Breepee schreef op 24 December 2002 @ 22:01:
[...]

het staat tussen flame-tags :P
Dan mag het? Dus als MS tegen ons allemaal zegt dat wij strontmongolen zijn omdat we geen XBox hebben, en dit tussen Flame-tags plaatst is dat normaal?

Goh, die is nieuw... sorry, maar dat is dom antwoorden.

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

• Wom

Wom

schnumi schreef op 24 december 2002 @ 22:06:
[...]

stuntman is idd PS2 exlusief.
http://www.xbox.com/chase/default.htm?cs_catalog=cat%2dus

Is dat niet dezelfde, maar dan andere naam ?

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Zelfde principe maar andere makers :D

Ziet er btw wel nice uit

• Wom

Wom

bAdmuTs schreef op 24 december 2002 @ 22:16:
[...]

Zelfde principe maar andere makers :D

Ziet er btw wel nice uit
My bad, ik dacht dat het hetzelfde spel was.

Verwijderd

owh dat spel, rijdt voor geen meter...

niet dat ik overal te klagen heb over X-Box, maar dat is zeker een ***game

dat sturen is heel erg houterig, en je heb ook turbo erin ( wat wel vreemd is voor een lange bak)

beelden wel mooi :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 22:29 ]

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Tsja, ik vond de reclame wel geinig maar tegelijkertijd ook weer heel zielig van m$. Dat je nu andere vindingen van andere bedrijven nu moet gaan kleineren. Stel je maar voor als ik een nieuwe console op de markt bracht en jij had er al eentje een half jaar eerder en ik ga een smeercampagne beginnen tegen jouw(!) vinding zou je toch ook een rechtzaak aanspannen? (ik ben ps2 owner btw. net weer metal gear solid 2 gespeeld :) )

TMAXTINT

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:50
Mja beetje sneue reclame van MS. Maar goed dat we in een normaal land wonen.

Wel leuk dat veel zo happen :+

Ow ja, ik heb een xbox en een pc met windows xp. Nou zuig ik vast heeeeel errug volgens de "M$ sux" mensen hierzo.

• Marruk
  • Laatst online: 09-09-2023
InZane schreef op 24 December 2002 @ 23:14:

Ow ja, ik heb een xbox en een pc met windows xp. Nou zuig ik vast heeeeel errug volgens de "M$ sux" mensen hierzo.
M$ sux idd. :)
Maar dat ga ik niet op jou afreageren. Iedereen heeft toch keuzes die hij kan maken? En als iemand voor een bepaald product kiest ga ik hem niet afzeiken. (wel als je mannelijk bent en incontinentsmaandverband koopt maar das een ander verhaal)

TMAXTINT

Verwijderd

AudiRS4 schreef op 24 December 2002 @ 19:35:
[...]

Het lijkt wel alsof je mensen met alleen een Console het genot van Online gaming niet gunt ofzo ? Mensen willen gewoon een apparaat dat meer kan dan standaard.( waarom zit dat spelletje anders op je GSM denk je ? ). Hadden ze DVD speler ook wel uit die PS2 kunnen laten, want een film kijken op een console... nounou :/
De spellen staan ook op DVD's hoor...1 DVD of meerdere CD's, dan is 1 DVD toch makkelijker.
AudiRS4 schreef op 24 December 2002 @ 20:10:
[...]

Waar is dan je post over het feit dat door een hoge baas van sony of nintendo ( weet het niet meer precies ) geroepen is dat het lanceren van de Xbox in Japan hetzelfde effect zou hebben als de oorlog in Vietnam ( juist jah, nederlaag voor USA ).
Die vergelijking vond ik ook aso, daar heb ik toen ook iets over geschreven trouwens. Daarbij is dat niet zo maar een kreet geweest maar een profetie :P (De X-Box loopt rampzalig slecht in Japan).
Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 20:43:
Nou prachtig toch,lekker een ander zwart maken hahahahaha.
Is in de states heel normaal,want daar kraakt pepsi ook coca cola af
en andersom.
Maar in dit kikker landje gaat meteen iedereen over de rooie
HAVE FUN
Je concurrent in zijn waarde laten, zeker als ze je verre overtreffen en iedereen dat weet lijkt me niet onverstandig. Daarnaast sluit ik me aan bij eerdergemaakte opmerking: laat Amerika aub geen voorbeeld worden van hoe het moet.
Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 21:48:
[...]

Tja, wat betreft hardware verslaat de X-box alle andere consoles ook. Jammer alleen dat dit nog niet tot uitdrukking komt in de verkoopcijfers.
Dat is niet jammer, dat is logisch. Hardware is niet zaligmakend in de console-industrie, maar de spellen. En die heeft X-Box gewoon te weinig (te weinig goede, en te weinig exclusieve).
InZane schreef op 24 december 2002 @ 23:14:

Alleen bij de onredelijke :) Ik heb niks tegen Microsoft, ik verdedig ze zelfs regelmatig en ik draai ook WinXP. Dat ik geen X-Box heb heeft ook niks te maken met het feit dat het de Microsoft X-Box is maar dat er geen tot weinig leuke exclusieve titels voor zijn.

Ik bedoel maar, mijn jeugd is gevormd door de MSX, en die MS staat ook voor Microsoft

Verwijderd

nou ik heb dan de Xbox en een PS2,maar ze zijn alletwee oke hoor.
enige verschil is dat de Xbox grafisch er gewoon mooier uit ziet en dat sony er achter aan
huppelt.
alleen zijn vaak de games op de PS2 wat leuker,maar dat verandert ook wel hoor.
En nu wil ik ook nog de gamecube over 2 dagen gaan halen.
dan heb ik ze alle 3 en dan kan ik pas echt oordelen
nu alleen nog iets verzinnen om ze in een kast te bouwen
dus dan heb ik de meest verkochte,de beste en de echte game console

• Wom

Wom

Verwijderd schreef op 25 December 2002 @ 00:53:
[...]

De spellen staan ook op DVD's hoor...1 DVD of meerdere CD's, dan is 1 DVD toch makkelijker.
Ik doelde meer op de functie van het afspelen van DVD films. Maar je hebt wel gelijk dat 1 DVD nogal wat handiger is als meerdere CD's.
Verwijderd schreef op 25 December 2002 @ 00:53:

[...]

Die vergelijking vond ik ook aso, daar heb ik toen ook iets over geschreven trouwens. Daarbij is dat niet zo maar een kreet geweest maar een profetie :P (De X-Box loopt rampzalig slecht in Japan).
Profetie of niet, netjes kun je het niet noemen. ( en de Xbox verkoopt nu redelijk met zo'n 10.000 units per week in Japan, nog steeds peanuts vergeleken met de rest, maar toch. ) :)

• Maximize
  • Niet online
kvind het eigenlijk best grappig :)

• Hyp3rman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12-2022
ik vind microsoft wel relax eigenlijk... je hoeft niks te doen: win2k erop beetje andere rommeltjes erop en spelen maar geen probleem. het enige wat ik hoef te doen ik de aan knop en de hotkey van het spel (met microsoft intelliblabla toetsenbord) :D

[ Voor 1% gewijzigd door Hyp3rman op 25-12-2002 02:02 . Reden: Typo ]

Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!

• Fred_Perry
  • Laatst online: 13-01 06:21
AudiRS4 schreef op 25 December 2002 @ 01:39:

Profetie of niet, netjes kun je het niet noemen. ( en de Xbox verkoopt nu redelijk met zo'n 10.000 units per week in Japan, nog steeds peanuts vergeleken met de rest, maar toch. ) :)
Ze hebben er 1 week meer verkocht dan 10.000 ;) De rest van het jaar lagen ze tussen de 1000 en 5000 :)

Verwijderd

gaan ze toch nog vooruit
en wat ik ook niet snap is dat ze steeds uitgaan wat die jappen leuk vinden
als je daar slecht verkoopt is het toch peanuts
gaat erom wat je global verkoopt
zo veel mensen wonen er nou ook niet in japan
die gasten houden toch alleen maar van hele gekke games
ze zijn een beetje kinky daar,vrouwen met korte rokjes en lange kousen met staartjes
in hun haar om een beetje op een klein meissie te lijken
en die gaan vertellen wat wel of niet een coole game is
laat die jappanners maar hun eigen weirdo games spelen

• Fred_Perry
  • Laatst online: 13-01 06:21
Verwijderd schreef op 25 December 2002 @ 03:19:
gaan ze toch nog vooruit
ze zijn een beetje kinky daar,vrouwen met korte rokjes en lange kousen met staartjes
ik denk toch dat je hier een beetje fout zit. Waarom denk je dat MGS2 niet uitkomt in japan? Juist, te weinig verkochte xboxen. Dus Konami krapt zich de volgende keer nog wel eens achter de oren om nog een xbox spel te maken.Trouwens, als ik me niet vergis is Japan de 2de grootste markt op het gebied van games.

En de Jappen mogen wat bij betreft best bepalen wat coole games zijn of niet. Zolang ze maar net zo vet zijn als Zelda vind ik het wel goed.

[ Voor 7% gewijzigd door Fred_Perry op 25-12-2002 03:32 ]

Verwijderd

/me agrees with Fred_Perry

Verder staat er onderaan de pagina ook nog, en ik quote:
JavaScript and/or Cookies are not enabled in your browser. You will not be able to view some content, see Site Requirements.
hmmmm, hoe zou dat nou komen he, dat JavaScript het niet doet :+

Verder promote die ex-baas van Nintendo niet de Gamecube, maar kraakte hij alleen de Xbox af. Verder was hij toen al niet meer verbonden aan Nintendo, dus ja, wel een flame, maar niet om de GC te promoten (of toch stiekum wel :? :+) :)

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:31
gaan ze toch nog vooruit
Japan is zowel qua absolute aantallen (85 miljoen) als relatieve aantallen (het aantal consoles per duizend inwoners ligt daar aanzienlijk hoger dan in de VS en Europa) een gigantische markt.

En heb je ooit nagegaan hoeveel van de consolespellen in Japan zijn ontworpen? Mario, Zelda, MGS, FF, GT, ISS Pro... etc. etc. etc. allemaal spellen die hier ook supergoed verkopen.

Verder maak je een aantal opmerkingen die bijzonder beledigend zijn. Ik zal geen zware woorden gebruiken, maar die zouden op zijn plaats zijn IMHO.

En om nog even on-topic te reageren: Het is een vrij normale manier van adverteren in de VS, hoewel ik moet toegeven dat deze zelfs naar Amerikaanse begrippen erg laag is.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 03:19:
gaan ze toch nog vooruit
Ik zal het heel simpel zeggen: Japan is toonaangevend in de gameswereld, en zeker op consoles. Zo is het, niet anders.

• Wom

Wom

Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 11:29:
[...]

Ik zal het heel simpel zeggen: Japan is toonaangevend in de gameswereld, en zeker op consoles. Zo is het, niet anders.
Daar heb je zeker gelijk in, maar dat ligt ook heel sterk aan het genre waar je van houdt. Want op FPS/RTS gebied zijn er niet zoveel toppers geweest die vanuit Japan kwamen. Voor mensen die RPG's en dat soort games veel spelen zullen inderdaad Japan als het walhalla van de games zien :)

Maar de meest origineelste concepten en ideeën komen inderdaad uit Japan, en daar mogen we alleen blij mee zijn.

• Wom

Wom

Fred_Perry schreef op 25 december 2002 @ 03:28:
[...]

ik denk toch dat je hier een beetje fout zit. Waarom denk je dat MGS2 niet uitkomt in japan? Juist, te weinig verkochte xboxen. Dus Konami krapt zich de volgende keer nog wel eens achter de oren om nog een xbox spel te maken.Trouwens, als ik me niet vergis is Japan de 2de grootste markt op het gebied van games.

En de Jappen mogen wat bij betreft best bepalen wat coole games zijn of niet. Zolang ze maar net zo vet zijn als Zelda vind ik het wel goed.
In absolute getallen is Japan al niet meer de tweede markt. Frankrijk, Duitsland en Engeland samen zorgen al voor meer absolute verkopen. Relatief gezien heb je wel gelijk, want zowat iedere Japanner heeft wel eeen handheld of een console.

• Apocrypha
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

AudiRS4 schreef op 24 december 2002 @ 19:35:
[...]

Het lijkt wel alsof je mensen met alleen een Console het genot van Online gaming niet gunt ofzo ? Mensen willen gewoon een apparaat dat meer kan dan standaard.( waarom zit dat spelletje anders op je GSM denk je ? ). Hadden ze DVD speler ook wel uit die PS2 kunnen laten, want een film kijken op een console... nounou :/
Nee ik gun het ze wel, laat ze lekker, maar ik koop consoles om snel en simpel te kunnen gamen. Even wat vrienden uitnodigen, wat chips, wat bier en leuk de hele nacht deathmatchen oid. Met een PC gaat dat een stuk lastiger, vanwege netwerk en dergelijke. Maar een PC daarentegen is weer idiaal voor online gamen. Uitstekende besturing voor shooters, snelle internet verbindingen enz. De consoles nu hebben dat nog niet. Misschien dat het later eens uitbloeit tot iets prachtigs, maar nu in ieder geval niet. Mijn mening is: Laat de consoles voor offline multiplayer plezier zorgen en de PC voor online multiplayer plezier.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:50
Verwijderd schreef op 25 December 2002 @ 10:24:
hmmmm, hoe zou dat nou komen he, dat JavaScript het niet doet :+
Kweenie.. vertel :)

Waarschijnlijk ben je in de war met de java virtual machine, waar MS gedonder mee heeft, maar dat heeft niks met javascript te maken.

• Wom

Wom

Apocrypha schreef op 25 December 2002 @ 13:14:
[...]

Nee ik gun het ze wel, laat ze lekker, maar ik koop consoles om snel en simpel te kunnen gamen. Even wat vrienden uitnodigen, wat chips, wat bier en leuk de hele nacht deathmatchen oid. Met een PC gaat dat een stuk lastiger, vanwege netwerk en dergelijke. Maar een PC daarentegen is weer idiaal voor online gamen. Uitstekende besturing voor shooters, snelle internet verbindingen enz. De consoles nu hebben dat nog niet. Misschien dat het later eens uitbloeit tot iets prachtigs, maar nu in ieder geval niet. Mijn mening is: Laat de consoles voor offline multiplayer plezier zorgen en de PC voor online multiplayer plezier.
Het snel en simpel gamen is ook iets wat je nu dus online kunt. Bij Live! voor de Xbox is het namelijk zo dat je het net als een speloptie kunt kiezen. Campaign, Mission, Live!. Zoiets. Makkelijker kan het dus niet. Plus dat de snelheid gegarandeerd is doordat mensen via een telefoonlijn er niet op kunnen. Tuurlijk is het op de PC beter/sneller/mooier enz. ,maar ik zie het wel als een mooie uitbreiding van mijn consolegames.

Verwijderd

AudiRS4 schreef op 25 December 2002 @ 14:46:
[...]

Het snel en simpel gamen is ook iets wat je nu dus online kunt. Bij Live! voor de Xbox is het namelijk zo dat je het net als een speloptie kunt kiezen. Campaign, Mission, Live!. Zoiets. Makkelijker kan het dus niet. Plus dat de snelheid gegarandeerd is doordat mensen via een telefoonlijn er niet op kunnen. Tuurlijk is het op de PC beter/sneller/mooier enz. ,maar ik zie het wel als een mooie uitbreiding van mijn consolegames.
Even licht OT, kunnen PC lui dan ook op X-Box servers komen als bv HALO ook op de PC uit komt? Lijkt me heel cool, nooit gebrek aan servers/spelers 8)

Verwijderd

AudiRS4 schreef op 25 december 2002 @ 14:46:
[...]

Nou, wat een garantie. Ik zit te X-boxen en mijn broertje zet KaZaA aan. Dan had je gehoopt dat je dialup hebt!

En voor zover als ik het gezien heb, zijn de minimale eisen voor dat multiplayer gaming nu al gelijk aan de maximum snelheid voor particulier internet hier. Duurste ADSL van Mxstream is dus net genoeg om te X-boxen online...
Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 14:56:
[...]

Even licht OT, kunnen PC lui dan ook op X-Box servers komen als bv HALO ook op de PC uit komt? Lijkt me heel cool, nooit gebrek aan servers/spelers 8)
Dat lijkt me niet, aangzien X-box lui een "Gamertag" krijgen. Dan zouden ze die registratie ook voor de PC moeten gaan doen, en dan krijg je een *hoop* gezeik met clones e.d. Denk niet dat dat gaat gebeuren, misschien in de volgende generatie consoles :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 15:05 . Reden: ff stukkie toegevoegd :p ]

• Wom

Wom

Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 15:03:
[...]

Nou, wat een garantie. Ik zit te X-boxen en mijn broertje zet KaZaA aan. Dan had je gehoopt dat je dialup hebt!

En voor zover als ik het gezien heb, zijn de minimale eisen voor dat multiplayer gaming nu al gelijk aan de maximum snelheid voor particulier internet hier. Duurste ADSL van Mxstream is dus net genoeg om te X-boxen online...
Dat je je internet moet delen is natuurlijk niet door Live!, maar dat beslis je zelf. En de "eisen" voor live zijn 256 down en 128 kbit up. En dat is toch wel een beetje het standaard wat iedere kabel/adsl aanbieder heeft.

• Wom

Wom

Verwijderd schreef op 25 December 2002 @ 15:03:
[...]

[...]

Dat lijkt me niet, aangzien X-box lui een "Gamertag" krijgen. Dan zouden ze die registratie ook voor de PC moeten gaan doen, en dan krijg je een *hoop* gezeik met clones e.d. Denk niet dat dat gaat gebeuren, misschien in de volgende generatie consoles :)
Was het niet zo dat bij de Dreamcast Q3A zowel tegen PC als DC bezitters gespeeld kon worden ? De techniek is er dus wel, nu de wil nog. Al denk ik niet dat PC gamers tegen Xbox spelers zullen spelen wegens de cheat-gevoeligheid.

Verwijderd

AudiRS4 schreef op 25 december 2002 @ 15:05:
[...]

Dat je je internet moet delen is natuurlijk niet door Live!, maar dat beslis je zelf. En de "eisen" voor live zijn 256 down en 128 kbit up. En dat is toch wel een beetje het standaard wat iedere kabel/adsl aanbieder heeft.
En dat is voor de games, of voor Live! zelf..? Toen ik laatst namelijk aan het rondkijken was bij de Free Record Shop, stond er volgens mij toch echt 256kbit up op de gemiddelde doos. In ieder geval meer dan mijn chello lijntje aankan..

Over dat Internet delen; Jij zegt dat je nooit meer last hebt van laggy spelers, maar als ik mijn internet deel is dat dus wel zo.

• Exe-cuter
  • Laatst online: 11-09-2023
Zielig microsoft,echt zielig :(

• Dr. Strangelove
Want op FPS/RTS gebied zijn er niet zoveel toppers geweest die vanuit Japan kwamen. Voor mensen die RPG's en dat soort games veel spelen zullen inderdaad Japan als het walhalla van de games zien
Mensen die FPS/RTS spelen doen dat over het algemeen niet op een console... moet er niet aan denken, Half Life of Warcraft met een gamepad :(

• freddyathlon
  • Laatst online: 01-08-2025

freddyathlon

McLaren Mercedes

Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 15:38:
3. Die Spellen van X-Box, welke zijn nu voor internet?? Ik d8 er geen. En bij PS2 al een paar (voor netwerkje via 1394)
Dan kijk jij niet goed, NOFI, want er zijn al best een aantal games voor de xbox in Nederland te verkrijgen die XBOX-Live ondersteunen.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb weliswaar een XBOX, maar vind deze manier van promoten erg zielig.

Verwijderd

ja, je komt op de site van Nintendo.
Wel is het zo dat dit domein helemaal niet van Nintendo hoeft te zijn. Kan ook gewoon een of andere fanboy zijn die die domeinnaam heeft geregd, en het heeft doorgelinked naar nintendo.com

Verwijderd

echt dit bevestigd maar weer hoe ik op microsoft kots.......

echt wat een stelletje zielige lui

kunnen ze niet gewoon zeggen wat hun hebben ipv de ps2 of de gamecube afkraken

echt :r :r :r :r :r

Verwijderd

It's the game that makes the console

Geen goede games en je kan fluiten naar je console. Iets wat Sony goed begrijpt en Microsoft eindelijk een beetje door begint te krijgen. Ook al kan ik buiten HALO geen goed "XBOX" only game verzinnen...

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Houd er wel rekening mee dat in America dit soort type reclames vrij normaal zijn, er zijn genoeg reclames op tv waarin het ene merk het andere compleet de grond in boort, kijk bijvoorbeeld naar de reclames en het promotie materiaal van Intel en Amd.

In Nederland is dit (gelukkig) tegen de wet.

• Exe-cuter
  • Laatst online: 11-09-2023
offtopic:
Ik heb reclame gezien van HP,waarin ze vergelijken met Epson en Canon.
Is toch ook een (lichte) vorm van "sla de concurrent in de grond" ?

Anyway,laag van microsoft

Verwijderd

AudiRS4 schreef op 25 December 2002 @ 13:03:
[...]

Daar heb je zeker gelijk in, maar dat ligt ook heel sterk aan het genre waar je van houdt. Want op FPS/RTS gebied zijn er niet zoveel toppers geweest die vanuit Japan kwamen. Voor mensen die RPG's en dat soort games veel spelen zullen inderdaad Japan als het walhalla van de games zien :)

Maar de meest origineelste concepten en ideeën komen inderdaad uit Japan, en daar mogen we alleen blij mee zijn.
Nou naast het eerdergenoemde argument dat deze spelen bij uitstek stukken beter spelen op een PC (Starcraft op de N64 was een ramp en FPS games vind ik niet spelen met een gamepad), is het echt niet zo dat Japanners geen RTS spellen maken, ga voor de gein maar eens naar de spellenlijst van Koei of Kemco kijken, staan er zat tussen, die komen alleen niet buiten Japan uit.

Dit omdat de meeste verhaallijnen zijn gebaseerd op Japanse mythologien en Japanners (al dan niet terecht) denken dat "wij" ons daarvoor niet interesseren, of het in elk geval niet goed kunnen vertalen (en daar hebben ze gelijk in).

• Dr. Strangelove
Idd, ik heb hier Kessen II liggen, vaag spel... niet zo geslaagd vind ik. En ook een weinig inspirerend verhaal...

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-01 02:29

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Topicstarter
Hyperbird schreef op 25 December 2002 @ 23:00:
Houd er wel rekening mee dat in America dit soort type reclames vrij normaal zijn, er zijn genoeg reclames op tv waarin het ene merk het andere compleet de grond in boort, kijk bijvoorbeeld naar de reclames en het promotie materiaal van Intel en Amd.

In Nederland is dit (gelukkig) tegen de wet.
Ooit in Amerika geweest? Volgens mij niet, want dan had je geweten dat dit type reclames helemaal niet normaal zijn. Ik heb er wel een paar gezien, maar die waren heeeel subtiel, en ze moeten daar volgens de wet op waarheid gebaseerd zijn. Dus om claims te voorkomen doen de meeste fabrikanten het niet, of heel sporadisch/subtiel.

In Nederland is het net een stapje verder; het is wel toegestaan volgens de wet om vergelijkende reclame te maken, maar dan moet het wel op waarheid gebaseerd zijn, en de testgegevens zullen in de reclame bekend gemaakt moeten worden. In praktijk zul je vergelijkende reclames eigenlijk niet tegenkomen in Nederland.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Iemand een link naar die reclame?

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2002 02:02 ]

Verwijderd

staat toch gewoon in de openingspost :?

edit:
deze dus

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2002 09:55 ]

• Dr. Strangelove
Ooit in Amerika geweest? Volgens mij niet, want dan had je geweten dat dit type reclames helemaal niet normaal zijn. Ik heb er wel een paar gezien, maar die waren heeeel subtiel, en ze moeten daar volgens de wet op waarheid gebaseerd zijn. Dus om claims te voorkomen doen de meeste fabrikanten het niet, of heel sporadisch/subtiel.
Ben er geweest ja, voor langere tijd, en ik ben het meerdere malen tegengekomen.

De meeste waren beledigend voor de lezer vond ik (net als het onderwerp van de thread), maar er zaten ook wel leuke tussen. De beste vond ik een commercial van Pepsi. Ergens bij een boerderij in the middle of nowhere staan een pepsi en een coca cola automaat naast elkaar. Het is nacht. Opeens hoor je een vreemd geluid, en een vreemd licht schijnt op de beide automaten. Een beam schiet over de Pepsi automaat heen en deze wordt 'omhoog' getransporteerd.

Ik vond hem leuk, maar ook voor meerdere uitleg vatbaar. Wil ik nl. frisdrank drinken die aliens ook lekker vinden ;)

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-12-2025
ik weet niet in welke wereld jullie leven, maar ik heb nog wel een amerkaans pc magazine liggen van 1996 waarin 2 advertenties staan: de ene van Ati, de andere van Matrox en in beide advertenties stonden bijna enkel argumenten die de concurrent dus afbreekten (incl benchmarks)
in de VS zijn dergelijke dingen gewoon NORMAAL, sinds een jaar of zo mag dit ook in Europa, dus begin er maar aan te wennen :P

echt grappig om zien dat mensen zich hierdoor aangevallen voelen,
je moet dit meer zien als een sport ;)

btw, nintendo belachelijk maken via Mario is juist geniaal aangezien het een komisch figuur is :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 december 2002 @ 09:55:
staat toch gewoon in de openingspost :?

edit:
deze dus
Nee die flash.

Verwijderd

ow die...
Heb ik niet sorry :P

• Wom

Wom

Verwijderd schreef op 26 december 2002 @ 00:14:
[...]

Nou naast het eerdergenoemde argument dat deze spelen bij uitstek stukken beter spelen op een PC (Starcraft op de N64 was een ramp en FPS games vind ik niet spelen met een gamepad), is het echt niet zo dat Japanners geen RTS spellen maken, ga voor de gein maar eens naar de spellenlijst van Koei of Kemco kijken, staan er zat tussen, die komen alleen niet buiten Japan uit.

Dit omdat de meeste verhaallijnen zijn gebaseerd op Japanse mythologien en Japanners (al dan niet terecht) denken dat "wij" ons daarvoor niet interesseren, of het in elk geval niet goed kunnen vertalen (en daar hebben ze gelijk in).
Halo word geroemd om zijn besturing, net als Timesplitters 2 en zelfs Unreal Championship is goed te doen met een gamepad. Ikzelf vind het met toetsenbord+ muis ook makkelijker en sneller, maar leuker niet. Is natuurlijk persoonlijke smaak.

En wat ik van RTS van Japanse makelij gezien heb is zowat allemaal zoals jij beschrijft, en dan een flinke scheut RPG erdoor. Ik kan me geeneen Japanse RTS voor de geest halen die hetzelfde is qua opbou als de C&C serie. Hoe een RTS speelt op een console weet ik niet, zelf nooit gedaan, maar ik geloof best dat niet te doen is. Mederom is daar de muis+toetsencombinatie gewoon beter voor.

• BdR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09-2025

BdR

TV is gooder then books

jezus, die paginadie is inderdaad behoorlijk sneu :{ dat "result" stukje spant de kroon :r dat is zo makkelijk en laag bij de grond, zo kan ik het ook
1) Do you like your consoles big?
a: Yes, bigger is better
b: No, not if it's not needed
if you chose A, you probably want to buy a big and hefty console. Even though it basically is a tuned down pc, it *looks* really impressive, and look are everything! You sometimes worship it like it is some sort of god-machine.

if you chose B, you like your consoles sleek and effecient, like for example a PS2 or GameCube, powerfull, yet stylefully designed.

2) Do you think Halo is the epiphany of games as we know it?
a: Yes, and i'll play this for the rest of the decade.
b: No, it's okay, but i like other games as well.
If you chose A, buy an XBox and enjoy this one game, as the XBox 'game library' is and probably always will be very limited.

if you chose B, you like to have a choice in what you play. You're probably best off with a PS2 or GameCube as lots of proven gamedevlopers publish games for these platforms.

3) Do you have big hairy monkey-like hands?

a: Yes, me like banana
b: No, i'm insulted
etc.
:+

als dat van MS echt als een grap bedoeld was, hadden ze er zoiets van moeten maken:
question: Are you a complete idiot?
a: no
b: yes
if you chose A, buy an XBox
if you chose B, don't buy an XBox

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

• eXtReMeBiE
  • Laatst online: 09-01 20:24
Ook mailtje gestuurd...
Dit vind ik wel erg lame 'reclame' :/ Beetje andere bedrijven afzeiken omdat ze niet op een normale manier kunnen concurreren.

Ik zie het al voor me: "Microsoft xbox gaat de concurrentiestrijd aan met de SNES" :P

Verwijderd

AudiRS4 schreef op 26 december 2002 @ 13:41:
[...]

Halo word geroemd om zijn besturing, net als Timesplitters 2 en zelfs Unreal Championship is goed te doen met een gamepad. Ikzelf vind het met toetsenbord+ muis ook makkelijker en sneller, maar leuker niet. Is natuurlijk persoonlijke smaak.

En wat ik van RTS van Japanse makelij gezien heb is zowat allemaal zoals jij beschrijft, en dan een flinke scheut RPG erdoor. Ik kan me geeneen Japanse RTS voor de geest halen die hetzelfde is qua opbou als de C&C serie. Hoe een RTS speelt op een console weet ik niet, zelf nooit gedaan, maar ik geloof best dat niet te doen is. Mederom is daar de muis+toetsencombinatie gewoon beter voor.
Ik heb er heel wat gezien, middeleeuws (inderdaad meestal met een dosis RPG inderdaad), space (Daiva 1-6), oorlog (Great Strategy), cyberpunk (Rasetsu Xan) en de meeste zijn heel, heel erg Japans, en vrij onbegrijpelijk. Zeker anders dan een C&C. Japanse spellen zijn zowiezo anders dan Amerikaanse spellen...daar waren Amerikanen graag zo realistisch mogelijk iets willen weergeven doen de Japanners het meestal met een flinke dosis creatieve vrijheid, en fantasie. Dit is generaliserend, uitzonderingen heb je altijd, maar dan is het inderdaad een kwestie van smaak. Een spel als Metal Gear brengt voor mij het beste van de twee werelden samen, een "westerse" held in een door Japanners verzonnen Amerikaanse stijl.

Ennuh, een RTS speelt voor geen meter op een console...een FPS vind ik ook niks, zelfs HALO niet. Wel een klassespel hoor HALO, maar ik zal het niet gaan spelen.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-12-2025

nIghtorius

Poef!

Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 00:53:
Ik bedoel maar, mijn jeugd is gevormd door de MSX, en die MS staat ook voor Microsoft
je zit er wel naast.. want het staat niet voor Microsoft eXtended. wat zo'n elke hollander denkt..
http://www.aamsx.org/vernoticia.php?lang=en&id=45:

21/Jun/2000 - Until now, most european MSX users thought that our computers were named after MicroSoft eXtended. Kuniji Ikeda wrote an article explaining the correct version to european MSX users:

Since I think that most of the non-Japanese MSX users don't know the meaning of this abbreviation, I would like to explain it to you.

Quite some time ago, when Kazuhiko Nishi was still the vice-president of the Microsoft company, he provided miscellaneous personal computers with the Microsoft BASIC- language. It was then, that Nishi started thinking:

"Why should it be necessary to provide every personal computer with BASIC? It's bothersome, really.".

There, Nishi came up with something:

"That's it! If the hardware of all the personal computers would be the same, the necessity of providing every single computer with BASIC will disappear!", he thought.

Then, he discussed the subject with Mr. Matsushita from the Matsushita Electronics company, and they started the research in order to develop a new personal computer. The personal computer developed by the Taiwanese company Spectravideo caught their attention, but since the basic abilities were low, they improved the Spectravideo-computer and developed a new system. They gave this system the name . M stood for the M of Matsushita, N stood for the N of Nishi and the X was standing for the unlimited power.

However, since the name of MNX was already registered by then, the name couldn't be used. Since the company that was going to handle the sales of the new computer was Sony, the name was changed into "MSX", of which the S stood for Sony. The M still stood for Matsushita Electronics.

Nishi negotiated with miscellaneous companies in order to start the sale of the MSX. During the negotiations with Yamaha, they said:"M is the M of Matsushita Electronics, S is the S of Sony and X is the sign for Yamaha, the third participating company!". Successively, during the negotiations with Sanyo, the same kind of thing was said:"M is the M of Matsushita Electronics, S is the S of Sony and X stands for Sanyo!". Nishi continued succeeding in his negotiations in this way. The result was, that during the press conference after the presentation of the MSX-system, the names associated with the development of MSX had become a total of thirteen companies.

Afterwards, Nishi said to Bill Gates: "MSX stands for the company of Microsoft.". That's why in foreign countries people started thinking that MSX was the abbreviation for "MicroSoft eXchanging".The above is what Nishi said in a lecture he gave at the MSX Den-Yu land fair that was opened in August, 1999. The same story is also written in the book below:

The article "The samurai of electronic thinking" ("Dennou no samuraitachi") published in "Business Japan, April 1997" issued by the Business Japan company.

The original text was written by by Kuniji Ikeda, and English translation was done by Rieks Warendorp Torringa.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

mpmad schreef op 24 December 2002 @ 21:40:[..]

Leuk grapje...ik hoop dat PC lui ook op X-Box servers kunnen komen om eens goed huis te houden 8)
Dan heb ik liever dat ik met me PS2 Xbox gasten af kan knallen In het spel dan he :P

[ Voor 15% gewijzigd door Illegal_Alien op 26-12-2002 22:22 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Topicstarter
nIghtorius schreef op 26 December 2002 @ 20:25:
[...]

je zit er wel naast.. want het staat niet voor Microsoft eXtended. wat zo'n elke hollander denkt..

[...]
Leuk verhaaltje, ware het niet dat:

- Het niet vastgelegd is, dus we de de-facto standaard maar aanhouden;
- Dhr. Nishi nou niet echt een geloofwaardige bron is, als zealot van de MSX zijnde;
- Het een beetje een kansloze actie is om Microsoft uit de MSX historie te halen;
- Het een bericht uit de bekende geruchtenmolen is.

Ik denk dat MrRudi dit wel kan bevestigen, aangezien hij heeft gesproken met Dhr. Nishi.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

hahahha, kende hem nog niet :)

wel grappig, alleen toen ik zag dat hij op de officiele site stond vond ik het wel een beetje zielig, en ze benadelen ook hun eigen doelgroep die wel een xbox heeft, maar geen high-speed maar dial-up connection heeft. Vind het wel een beetje lullig

• flippy
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

freddyathlon schreef op 25 December 2002 @ 19:45:
[...]

Dan kijk jij niet goed, NOFI, want er zijn al best een aantal games voor de xbox in Nederland te verkrijgen die XBOX-Live ondersteunen.
ik ben in het bezit van een doos en ik heb er _/-\o_ splinter cell _/-\o_ bij gehaald,
dat spel heerst gewoon, simpel klaar uit.
en het leuke is ook nog dat er je er ook nog live mee op kan, aleen weet ik nog niet of het aleen nieuwe maps downloaden is(more bang for your buck per game) of ook online tegen anderen (lijkt me wel erg stoer, allen de uitwerking stelt me dan voor een paar ???????

vooal als ik bijvoorbeeld halo speel (via een hubbie tegen de rest van de straat) dan kan de ps2 nog wel heel wat leren van ms, zowel als op het gebied van eye candy en kwaliteit van de spellen, ik heb me een maandje geleden een ps2 gehad op een plasma scherm met GT2 erop en ik kan aleen maar zeggen dat ie zeer veel lijkt op een opgevoerde ps1 simpel, het is mooier dan de ps1 maar dar houd het ook bij op. zal wel komen dat er in de X een "echte" 3d-chip zit en de ps1/ps2 toch wel heel erg "software" lijkt.

sony zit al langer op de markt en hebben een voorsprong op MS, das duidelijk.
ga je kijken wat er uit is gekomen (objectief)

ps2 en xbox zijn praftisch tegelijk uitgekomen.

MS eerste 5 console games = compleet nieuwe spellen van de grond af opgebouwd
sony's eerste 5 ps2 games = 3 van de 5 spellen zijn gepoorte versies van de ps1. weining nieuws.

1 punt voor de X

multiplay op de ps2: apart adaptertje kopen t.w.w xx pleuro.
multiplay op de X: gewoon een standaard netwerkkabeltje inpluggen en draaien.

2 punten voor de X

controller van de ps2: opgeleukte versie van de ps1, (persoonlijk veel te klein, hij's gemaakt voor japanners) even wat "drukgevoelige" knopjes erin zetten en klaar. iets waar ik zeer veel ruzie mee heb gehad, gas half vasthouden in een bocht is een onmogelijke taak in GT2
controller van de X: groter dan de ps2, ligt beter in de hand(ik ben geen japanner, dus... er is een kleinere beschikbaar), en 2 triggers perfect voor autorace en dergelijk.

3 punten voor de X

kan nog wel een heel verhaal ophangen maar dat heeft niet zoveel zin. :Z

ik ben niet tegen de ps2 of sony, ik kan wel zeggen dat de ps2 aleen maar zo suc6vol is geworen door zijn voorganger, anders had de X in mijn ogen( en vele andere) de "console war" op zijn sloffen "gewonnen".

ik ben wel in het bezit van een X maar dat wil niet zeggen dat ik er aleen maar positief over ben of dat ik geen kritiek kan hebben over de X, die geef ik zelf ook wel. voor mij heeft de X de beste papieren en daar heb ik de console op gekocht, niet op de naam of de trend die er nu is. (moest toch een dvdplayer hebben)

ik zeg aleen maar: bekijk het eens objectief, in plaats van aleen maar zeuren van MS is dit en sony is dat , schiet je niks mee op.
O-)

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Iedereen heeft z'n eigen smaak. Ik heb een PS2 omdat die spelletjes me meer aantrekken (en heb een PS1 gehad en was zeer tevreden) en de games van de xbox trekken me tot nu toe nauwelijks aan, moet wel toegeven dat de xbox betere grapichs heeft (in somige games dan)

Sony moet wel gek zijn om iets wat goed verkoopt (controller/games) teveel te gaan veranderen.

• flippy
  • Niet online

flippy

de verkopen zijn inderdaat goed voor de ps2 in japan en omstreken, maar ik hou die juist buiten beschouwing gezien het feit dat die een kleine 20000km hiervandaan zitten.
de spellen die voor de ps2 zijn uitgekomen zijn bijna alemaal voor de japanse markt gemaakt(let op mondbewegingen in de fmv's).
er is totaal geen aandacht geschonken voor de europese markt, iets wat MS wel doet, spellen met verhaallijn en zo.
de keus (hoeveelheid) is een stuk groter voor de ps2 inderdaad ja, maar de kwaliteit heeft er wel onder te lijden, van de 20 spellen zijn er maar een stuk of 5 waar moeite voor is gedaan om er een lekker spel van te maken, bij de X en nintendo is die verhouding veel hoger, vooral bij nintendo.
sony heeft de gedachte meer is beter
MS en nintendo heeft de gedachte als de het doen doen we het goed.

ik hoef geen spellen die gepoort zijn van de pc/ps1 of 20 spellenvan het zelfde genre, ik wil er maar 1 knokspel 1 race spel.
ik geef toe dat MS ook kutspellen maakt hoor, maar de verhouding licht mij gewoon te ver uiteen, dat is ook de reden dat ik vroeger een n64 heb gekocht en geen ps1.
KWALITEIT en speelbaarheid, niet speelbaarheid en dan kwaliteit

sony is gewoon te gehyped. die gaat nog wel een keer goed op zijn bakkes...

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Verwijderd

nIghtorius schreef op 26 december 2002 @ 20:25:
[...]

[...]
Mr knowitall zou toch moeten weten geen onbetrouwbare bronnen te moeten citeren? Das grappig :D

MSX staat dus WEL voor MicroSoft eXtended, wat zo'n beetje elke hollander TERECHT denkt. Met alle respect voor Nishii, een bijzonder charmante man met een bijzonder ego, die hij graag laat strelen op een onopvallende manier. Topman van ASCII, mede bedenker van de MSX standaard en bedenker van de Tandy, professor aan het MIT, zonder meer geniaal. Hij kan ook goed verhalen vertellen...maar het Matsushita Sony "X" verhaal is complete onzin.

Ten eerste heeft Matsushita als gouden regel zijn eigen naam nooit aan een produkt verbonden in deze sector, dat is altijd via subdivisies gegaan. Hardware kwam van Panasonic, software van T&E Soft (www.tes.co.jp) allebei 100% dochters van Matsushita (Technics in de audio sector is nog zo'n voorbeeld). Sony ontwikkelde zijn eerste MSX computer pas een jaar nadat de standaard was bedacht, o.a. Panasonic, Toshiba, Yashica en Sanyo waren eerder.

Ten tweede zal GEEN ENKELE fabrikant het toestaan om als "X" in een naam worden opgenomen, daar schieten ze niks mee op, het dient geen enkel nut. Mocht er enige waarheid schuilen in het verhaal, dan zou de X gewoon weggelaten zijn. Denk maar even vanuit een computerfabrikant: "ja we hebben hier een mooie nieuwe standaard bedacht, we willen graag dat je die gaat maken, dan vermelden we je als X op de computer!"

Ten derde heb ik inderdaad onze vrind Nishii ontmoet en met heb gebabbeld over zijn MSX-revival project waar hij leuke maar compleet onrealistische verhaalde die hij als topman van ASCII wilde gaan doorvoeren. Ook dit verhaal barstte van de onzin. Niettemin heeft hij wel degelijk een aantal zaken van de grond gekregen, zoals de MSX-PLAYer, en de herstart van het MSX Magazine (dat tussen 1981 en 1992 door ASCII werd uitgegeven)
the_virus schreef op 26 December 2002 @ 23:42:
[...]
ik ben in het bezit van een doos en ik heb er _/-\o_ splinter cell _/-\o_ bij gehaald,
dat spel heerst gewoon, simpel klaar uit.
en het leuke is ook nog dat er je er ook nog live mee op kan, aleen weet ik nog niet of het aleen nieuwe maps downloaden is(more bang for your buck per game) of ook online tegen anderen (lijkt me wel erg stoer, allen de uitwerking stelt me dan voor een paar ???????

vooal als ik bijvoorbeeld halo speel (via een hubbie tegen de rest van de straat) dan kan de ps2 nog wel heel wat leren van ms, zowel als op het gebied van eye candy en kwaliteit van de spellen, ik heb me een maandje geleden een ps2 gehad op een plasma scherm met GT2 erop en ik kan aleen maar zeggen dat ie zeer veel lijkt op een opgevoerde ps1 simpel, het is mooier dan de ps1 maar dar houd het ook bij op. zal wel komen dat er in de X een "echte" 3d-chip zit en de ps1/ps2 toch wel heel erg "software" lijkt.

sony zit al langer op de markt en hebben een voorsprong op MS, das duidelijk.
ga je kijken wat er uit is gekomen (objectief)

ps2 en xbox zijn praftisch tegelijk uitgekomen.

MS eerste 5 console games = compleet nieuwe spellen van de grond af opgebouwd
sony's eerste 5 ps2 games = 3 van de 5 spellen zijn gepoorte versies van de ps1. weining nieuws.

1 punt voor de X

multiplay op de ps2: apart adaptertje kopen t.w.w xx pleuro.
multiplay op de X: gewoon een standaard netwerkkabeltje inpluggen en draaien.

2 punten voor de X

controller van de ps2: opgeleukte versie van de ps1, (persoonlijk veel te klein, hij's gemaakt voor japanners) even wat "drukgevoelige" knopjes erin zetten en klaar. iets waar ik zeer veel ruzie mee heb gehad, gas half vasthouden in een bocht is een onmogelijke taak in GT2
controller van de X: groter dan de ps2, ligt beter in de hand(ik ben geen japanner, dus... er is een kleinere beschikbaar), en 2 triggers perfect voor autorace en dergelijk.

3 punten voor de X

kan nog wel een heel verhaal ophangen maar dat heeft niet zoveel zin. :Z

ik ben niet tegen de ps2 of sony, ik kan wel zeggen dat de ps2 aleen maar zo suc6vol is geworen door zijn voorganger, anders had de X in mijn ogen( en vele andere) de "console war" op zijn sloffen "gewonnen".
De PS2 was volgens mij een jaar eerder dan de X-Box uitgekomen hoor. Verder kan ik me wel in je pluspunten vinden, met uitzondering van de controller aangezien de PS2 Joypad in mijn nederige mening nog steeds de beste controller is die ooit is gemaakt. Ik heb inderdaad ook vrij kleine handen. De controller van de X-Box is gewoon te groot voor me, en de vriendin van een collega van me kan niet eens bij de bovenste knoppen. (je hebt gelijk dat er intussen kleinere controllers voor te krijgen zijn, in het begin was dat niet zo)

Maar nogmaals: het belangrijkst zijn de spellen, en dat is het grootste probleem van de X-Box, niet dat er Microsoft op staat. Je noemt er twee: HALO is een topper, maar niet mijn type spel en Splinter Cell, aangekondigd als de Solid Snake killer, daar moet ik nog eens hard om lachen, het is een MOOI spel, maar een Snake killer, dacht ut nie.

Maar goed, Microsoft had de consolewar van zijn leven niet gewonnen, daar waren ze veel te onervaren voor. Ze hebben echt hele domme fouten gemaakt, maar dat is niet erg, ook Nintendo en Sony hebben wel eens fouten gemaakt. Maar wil je de achterstand in 1 klap inhalen zoals Microsoft wilde moet je geen fouten maken.
ik ben wel in het bezit van een X maar dat wil niet zeggen dat ik er aleen maar positief over ben of dat ik geen kritiek kan hebben over de X, die geef ik zelf ook wel. voor mij heeft de X de beste papieren en daar heb ik de console op gekocht, niet op de naam of de trend die er nu is. (moest toch een dvdplayer hebben)

ik zeg aleen maar: bekijk het eens objectief, in plaats van aleen maar zeuren van MS is dit en sony is dat , schiet je niks mee op.
O-)
Je kunt dit niet objectief bekijken, want het hangt van smaak af wat je voor jezelf de fijnste console vind. Je zegt zelf al "voor mij heeft de X-Box de beste papieren", nou voor mij absoluut niet. Hij heeft zelfs geen papieren, het eerste pluspuntje krijgt ie waarschijnlijk als Fable uitkomt, voor mij dan. Zo subjectief als de pest dus.
the_virus schreef op 27 december 2002 @ 00:34:
de verkopen zijn inderdaat goed voor de ps2 in japan en omstreken, maar ik hou die juist buiten beschouwing gezien het feit dat die een kleine 20000km hiervandaan zitten.
de spellen die voor de ps2 zijn uitgekomen zijn bijna alemaal voor de japanse markt gemaakt(let op mondbewegingen in de fmv's).
er is totaal geen aandacht geschonken voor de europese markt, iets wat MS wel doet, spellen met verhaallijn en zo.
Japanse spellen hebben geen verhaallijn? De beste spellen komen nog steeds uit Japan hoor...alleen de schiet-maar-raak-voor-een-knaak spellen niet. Die ook heel leuk kunnen zijn, daar niet van. Daarbij, de PS2 gaat niet ALLEEN goed in Japan hoor...de PS2 is markleider op alle continenten. Ik ben het wel eens met je opmerking dat de mondbewegingen in FMV's niet aangepast worden aan de Engelse taal (dat is ook onbetaalbaar trouwens). Maar goed, het introdemootje van HALO had niet eens mondbewegingen, en dat waren modellen met 1 texture erop geplakt ipv prachtig gerenderde FMV's
de keus (hoeveelheid) is een stuk groter voor de ps2 inderdaad ja, maar de kwaliteit heeft er wel onder te lijden, van de 20 spellen zijn er maar een stuk of 5 waar moeite voor is gedaan om er een lekker spel van te maken, bij de X en nintendo is die verhouding veel hoger, vooral bij nintendo.
In mijn ogen heeft MS daar in elk geval in gefaald.
ik hoef geen spellen die gepoort zijn van de pc/ps1 of 20 spellenvan het zelfde genre, ik wil er maar 1 knokspel 1 race spel.
X-Box heeft van beide geen goede. Hoewel het zou kunnen dat er intussen een goed racespel is, helemaal op de hoogte ben ik niet. PGR vond ik niet goed iig, en DOA3 hoeven we het niet over te hebben. Daarbij wil ik graag WEL de keus hebben, want smaken verschillen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2002 00:46 ]

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

the_virus schreef op 27 december 2002 @ 00:34:

ik geef toe dat MS ook kutspellen maakt hoor, maar de verhouding licht mij gewoon te ver uiteen, dat is ook de reden dat ik vroeger een n64 heb gekocht en geen ps1.
KWALITEIT en speelbaarheid, niet speelbaarheid en dan kwaliteit

sony is gewoon te gehyped. die gaat nog wel een keer goed op zijn bakkes...
Hebbie gelijk in, maar dat veel PS2 spellen voor de japanse markt gemaakt kan ik me nog wel voorstellen omdat die daar beter verkopen dan hier (d8 ik) en de meeste spellen komen uit japan, vind ik nog nie eens zon probleem, er komen ook telkens meer europese software huizen (die maken weliswaar nie allemaal topspellen maarja doen de japanners ook nie)

Als de xbox beter zou verkopen zou MS ook niet alle spellen japans gaan maken, kost veels te veel geld. En dat een spel gepoort is hoeft nog nie te zeggen dan de kwaliteit nie goed is, kan ook beter zijn :D

[ Voor 55% gewijzigd door bAdmuTs op 27-12-2002 00:44 ]

• flippy
  • Niet online

flippy

zal ik me anders uitdrukken:
wat MS voor zijn 1e console heeft klaargespeeld lukt sony van zijn god ganse leven niet,
ook al heeft MS meer geld. het enigste wat de ps2 heeft verkocht is "ik ben het grote broertje van de ps1, en ik ben veel beter"

want hiervoor was het n64 vs ps1 en dat heeft sony aleen maar gewonnen op de japanse markt (das de enigsste plaats waar sony overmacht heeft) omdat er in 1x een berg spellen uitkwam waar je niet goed van werd.
iets wat nintendo toen niet heeft gedaan, die hebben het geld een beetje gehamsterd voor minder spellen waar ze toch iets langer over na konden denken.

voorbeeld: het spel op de ps1 is natuurlijk GT. (een racespel zoals de meeste)
en het spel is op de n64 is mario 64. (verniewende gameplay en zo, echt 3d)

ik ben zelf een gamer die nogal selectieve keus heeft, ik haal aleen maar spellen die goed zijn uitgewerkt en nog enigsinds vernieuwend in het genre waar hij in thuishoort.
ik heb 6 maanden na de n64 ook een ps1 gekocht, maar ik heb er maar 3 spellen bij: GT, metal gear solid en resident evil.
voor de n64 heb ik mario, goldeneye, perfect dark, turok, star wars rogue sq, starfox. (en nog wat)

ps: ik heb nooit gezegt dat SC snake killer is, dat zal ie nooit zijn, maar ik kan wel zeggen dat SC een hele partij goed in de buurt komt (ik wil solid weer terug).
ik bedoel maar: wat SC hier in 1x voor elkaar bokst, daar heeft MGS 2 delen voor nodig gehad.

edit: wel als ze gepoort zijn van de ps1 zonder merkbare veranderingen.

edit: ps: voor degene met een 1ghzer en een G4 dan kunnen ze even hier kijken:
http://www.fileshack.com/file.x?fid=1917

SC voor op de pc

[ Voor 8% gewijzigd door flippy op 27-12-2002 00:59 ]

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

the_virus schreef op 27 December 2002 @ 00:56:
wat MS voor zijn 1e console heeft klaargespeeld lukt sony van zijn god ganse leven niet,
ook al heeft MS meer geld. het enigste wat de ps2 heeft verkocht is "ik ben het grote broertje van de ps1, en ik ben veel beter"
Da weet ik nie, ik denk dat als MS bijv. er niet voor gezorgd had dat HALO als eerst op de xbox uitkwam ipv de pc er al heeel wat minder van verkocht waren, terwijl sony van scratch moest beginnen met de spelletjes.

Ben et wel met je eens dat de PS2 zo goed verkoopt omdat het het grote broertje van de PS1 is.

• flippy
  • Niet online

flippy

Verwijderd schreef op 27 december 2002 @ 00:39:
[...]

X-Box heeft van beide geen goede. Hoewel het zou kunnen dat er intussen een goed racespel is, helemaal op de hoogte ben ik niet. PGR vond ik niet goed iig, en DOA3 hoeven we het niet over te hebben. Daarbij wil ik graag WEL de keus hebben, want smaken verschillen.
ben je dan ook niet echt: :X
PGR is de conncurent van GT, iets wat ze best is gelukt (kudos :( )
dan heb je nog WRC, die heb ik ook en das een spel die colin mc rae voorbij gaat.
sega GT 200, zit grati bij de X, soort van ondervoede en gestripte GT. maar heeft toch + punten (dragstar races)
B)
je heb voor bijna alle genres die de X heeft ca. 2 - 3 verschillende spellen, meer dan genoeg voor 90% van de gamers.
sony heeft aleen al van skateboardspellen een stuk of 25, en ze maken ze aleen maar omdat 2 tussen zitten die goed verkopen, en dan hebben we het nog niet eens over streetfighter en zo (oudje).

ps: dat met die lip sinc, dat zit er niet in halo, duzzzz..

enne, het is nog maar de vraag of halo op de pc komt

[ Voor 3% gewijzigd door flippy op 27-12-2002 01:11 ]

Verwijderd

the_virus schreef op 27 December 2002 @ 00:56:
Het spijt me, maar Sony kwam vanuit het niets en werd marktleider, de traditionele grootmachten Sega en Nintendo in 1 klap van de troon gestoten. Ook Sony werd weggelachen toen ze zeiden dat ze op de consolemarkt wilde gaan concureren. Dus Sony heeft Microsoft op dat gebied al mijlenver 'verslagen'. De PS1 had op zijn hoogtepunt bijna 30% van de WERELDmarkt (dus niet alleen Japan). Nederland is zelfs het enige Europese land waar de N64 echt goed is verkocht. De X-Box verkoopt middelmatig tot slecht maar redelijk goed in Amerika en Engeland, in Japan wordt ie nauwelijks meer te koop aangeboden, en de grootste prestatie tot nu toe is het opbouwen van een verliespost van 47 miljoen dollar. Niet dat ik de X-Box daar op af wil rekenen, daar is het ook nog veel te vroeg voor. Maar om te zeggen dat de introductie van de X-Box een grandioos succes was...dat is gewoon niet waar.
want hiervoor was het n64 vs ps1 en dat heeft sony aleen maar gewonnen op de japanse markt (das de enigsste plaats waar sony overmacht heeft) omdat er in 1x een berg spellen uitkwam waar je niet goed van werd.
iets wat nintendo toen niet heeft gedaan, die hebben het geld een beetje gehamsterd voor minder spellen waar ze toch iets langer over na konden denken.

voorbeeld: het spel op de ps1 is natuurlijk GT. (een racespel zoals de meeste)
en het spel is op de n64 is mario 64. (verniewende gameplay en zo, echt 3d)
Een racespel zoals de meeste...ik denk dat het aantal RPG/adventure's, en wellicht ook het aantal platformers het aantal racespellen DIK en DIK overtreft.
ik ben zelf een gamer die nogal selectieve keus heeft, ik haal aleen maar spellen die goed zijn uitgewerkt en nog enigsinds vernieuwend in het genre waar hij in thuishoort.
ik heb 6 maanden na de n64 ook een ps1 gekocht, maar ik heb er maar 3 spellen bij: GT, metal gear solid en resident evil.
voor de n64 heb ik mario, goldeneye, perfect dark, turok, star wars rogue sq, starfox. (en nog wat)
Ik ben weer net geen racefan maar meer een RPG fan (bij uitstek zelfs) en dan pak ik even de PS1: Suikoden 1 en 2, Vandal Hearts 1 en 2, Arc the Lad 2, Alundra, Final Fantasy 7, 8 en 9, Wild Arms 1 en 2, Vagrant Story, Final Fantasy Anthology, Legend of the Dragoon, Xenogears, Parasite Eve, Star ocean, Grandia, Legend of Legaia, Lunar 1 en 2, Breath of Fire 3 en 4, Chrono Cross...

Vervolgens de N64: Ogre Battle, Quest 64, Harvest Moon 64, Paper Mario, Hybrid Heaven, Aidyn: First Mage.

Het hangt van smaak af he :) (of zei ik dat al eens?)
ps: ik heb nooit gezegt dat SC snake killer is, dat zal ie nooit zijn, maar ik kan wel zeggen dat SC een hele partij goed in de buurt komt (ik wil solid weer terug).
ik bedoel maar: wat SC hier in 1x voor elkaar bokst, daar heeft MGS 2 delen voor nodig gehad.
4 delen...daarbij is de eerste Metal Gear nog steeds de beste :) (uit 1987). Ik zeg ook niet dat SC een slecht spel is, hij lijkt me zelfs heel goed. Maar geen Snake killer :)
the_virus schreef op 27 December 2002 @ 01:10:
[...]

ben je dan ook niet echt: :X
dan heb je nog WRC, die heb ik ook en das een spel die colin mc rae voorbij gaat.
sega GT 200, zit grati bij de X, soort van ondervoede en gestripte GT. maar heeft toch + punten (dragstar races)
B)
je heb voor bijna alle genres die de X heeft ca. 2 - 3 verschillende spellen, meer dan genoeg voor 90% van de gamers.
sony heeft aleen al van skateboardspellen een stuk of 25, en ze maken ze aleen maar omdat 2 tussen zitten die goed verkopen, en dan hebben we het nog niet eens over streetfighter en zo (oudje).
Ah ja...WRC..die was ik ff vergeten, mijn excuses. Zeker een goed racespel! The Thing, ook een goed spel trouwens. Maar een goed vechtspel heb ik nog niet gezien, en een RPG ook al niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2002 01:31 ]

• Korn21
  • Laatst online: 02-03-2017
Ik heb zowel een PS2 en een Xbox maar ik prefereer echt de PS2. Wat ik echt slecht aan de Xbox vind is het lawaai dat het kreng maakt, die fan is écht luidruchtig tegenover een PS2 of zelfs mijn pc. Wat ik wel weer positief aan de Xbox vind is dat ie een HDD heeft wat de laadtijden verkort, maar de grote hoeveelheid spellen en het feit dat ik al 1,5 jaar een ps2 had voordat de xbox kwam, zorgen ervoor dat ik toch voor een PS2 zou kiezen.

|Specs|

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Topicstarter
HALLO??? Reality Check??? De N64 was Nintendo's minst succesvolle console, en de PSX/PSOne/PS2 zijn sowieso in USA en Europa DE populairste consoles. Geen twijfel over mogelijk. Vraag een willekeurig persoon tussen 5 en 15 wat voor console ze hebben/willen hebben, en ik denk dat in minimaal driekwart van de gevallen het antwoord 'playstation' zal zijn.
Ik vind jou een beetje een rare 'gamer'. Als je zo'n vergelijking trekt, dan weet je dus totaal niet wat je zegt... Ten eerste: MGS2 is inmiddels al het vierde deel uit de Metal Gear serie; deze bestaat uit: Metal Gear (MSX), Metal Gear 2: Solid Snake (MSX), Metal Gear Solid en Metal Gear Solid 2. Ten tweede: was MGS dan zo'n slecht spel, dat er een vervolg nodig was om het beter te doen? Nee, integendeel, het was zo'n goed spel dat men meer wilde. Heeft dus totaal niet te maken met 'Splinter Cell doet het in 1x beter dan MGS in 2x', omdat dat appels met peren vergelijken is.

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

gaat dit nou nog steeds over die zielige xbox reclame? nee dus, alleen maar over consolebezitters die elkaar af lopen te zeiken, omdat hun console beter is, en dat meer kan, en dit is minder duur, enz.
dat is puur kinderachtig, mensen kopen niet een xbox/ps2/ngc omdat ze niet weten wat ze willen (de meeste dan he) maar omdat die console voor hun de beste keus is, en het voor hun de best passende mogelijkheden bezit.
Daarom: Don't shit op consolebezitters die een andere console als jij hebben, maar respecteer hun keuze, en ga verder waar het topic nou eigelijk over gaat

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

the_virus schreef op 27 December 2002 @ 01:10:
[...]

WRC = world rally championship (toch :?), die is toch alleen uit op de PS/2, denk dat je RSC = rally sport challenge bedoelt :D

• The_eYe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-08-2021
Ik heb ze net ook een mail gestuurd, dat ik een potentiele klant was !! en dat ik dit dus echt geen manier van reclame maken vind, ik hen nog nooit zo'n kinderachtige rommel gezien in een xbox reclame verhaaltje
dingen als denkbeeldige vriendjes als je een ps2 hebt...pfff...
komt er dus op neer:

"koop een xbox met xbox live en je krijgt echte vrienden" <---- BULL****

niets tegen een xbox hoor, zoals ik eerder zei had ik er bijna een gekocht maar dit gaat toch een beetje te ver en bewijst maar weer wat een stelletje kleuters er daar bij MS zit !!

ben benieuwd of ik trouwens een reactie krijg op die mail (heb het redelijk netjes gehouden :p )

• Bizzarro

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

denk t niet, ik heb meelbommetje gestuurd over dat artikel, veel te beantwoorden (LOL)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Sjonge, wat een bull in die reclame.

Als je daar nog een positieve reactie op geeft, weet ik 't ook niet meer. Hoe kan zo'n bedrijf nou zo groot geworden zijn, of zijn wij met zijn allen morons? :P

Verwijderd

Bizzarro schreef op 27 December 2002 @ 12:19:
gaat dit nou nog steeds over die zielige xbox reclame? nee dus, alleen maar over consolebezitters die elkaar af lopen te zeiken, omdat hun console beter is, en dat meer kan, en dit is minder duur, enz.
dat is puur kinderachtig, mensen kopen niet een xbox/ps2/ngc omdat ze niet weten wat ze willen (de meeste dan he) maar omdat die console voor hun de beste keus is, en het voor hun de best passende mogelijkheden bezit.
Daarom: Don't shit op consolebezitters die een andere console als jij hebben, maar respecteer hun keuze, en ga verder waar het topic nou eigelijk over gaat
Onderschat niet de onwetendheid van talloze ouders die voor hun zoontje/dochtertje een spelcomputer kopen. :) (en die groep is volgens mij groter dan de tieners die zelf een console kopen)

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

Verwijderd schreef op 27 december 2002 @ 00:39:
[...]

Mr knowitall zou toch moeten weten geen onbetrouwbare bronnen te moeten citeren? Das grappig :D
hmm..
wat dacht je van deze bron??

http://www.faq.msxnet.org/msxgeneral.html#whatmsx

Note that according to Kazuhiko Nishi, the `inventor' of the whole MSX idea, MSX can mean a lot more than just MicroSoft eXtended. He says (published in an article in a Japanese business magazine in 1997) that he used the abbreviation MSX to contract a lot of companies saying that it means Matsushita Sony X-machine in which the X could stand for the company Nishi was talking with at that moment. He also said that he initially wanted to name it NSX, Nishi Sony X (or MNX, Matsushita Nishi X) but the name NSX was already taken by Honda. So, in the case of Microsoft he just said the MS stands for MicroSoft. Anyhow, at least it is clear that Matsushita and Sony are the most important companies that produced MSX machines and hardware, according to Nishi.

-----

nu als ik dit zo lees lijkt er op dat MSX misschien helemaal geen officiele betekenis heeft :?

[ Voor 6% gewijzigd door nIghtorius op 27-12-2002 18:09 ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

nIghtorius schreef op 27 December 2002 @ 18:07:
[...]

hmm..
wat dacht je van deze bron??

http://www.faq.msxnet.org/msxgeneral.html#whatmsx

Note that according to Kazuhiko Nishi, the `inventor' of the whole MSX idea, MSX can mean a lot more than just MicroSoft eXtended. He says (published in an article in a Japanese business magazine in 1997) that he used the abbreviation MSX to contract a lot of companies saying that it means Matsushita Sony X-machine in which the X could stand for the company Nishi was talking with at that moment. He also said that he initially wanted to name it NSX, Nishi Sony X (or MNX, Matsushita Nishi X) but the name NSX was already taken by Honda. So, in the case of Microsoft he just said the MS stands for MicroSoft. Anyhow, at least it is clear that Matsushita and Sony are the most important companies that produced MSX machines and hardware, according to Nishi.
----

nu als ik dit zo lees lijkt er op dat MSX misschien helemaal geen officiele betekenis heeft :?
Ik denk dat die bron precies dezelfde is als de vorige...namelijk Nishii. Nogmaals, een hele goeie kerel, maar ook goed in verhaaltjes vertellen. NSX? Nishi Sony X? whaha! Dan zou Nishii zelf dus even belangrijk zijn als Sony. Of Matshushita...een ex-programmeurtje van Microsoft. ZO belangrijk is ie nu ook weer niet...

Geen officiele betekenis, dat zou nog kunnen omdat de enige keer dat je voluit MicroSoft eXtended ziet het in de context van basic is (die Nishii af wilde schaffen trouwens). MicroSoft eXtended Basic. MSX-Basic. Sjah...het kan betekenen dat de computernaam MSX geen betekenis heeft...maar elke bron op het internet die iets anders beweert dan MicroSoft eXtended quoten allemaal Nishii...ga maar na.

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

tja.. maar wie heeft nou uiteindelijk gelijk??

Verwijderd

nIghtorius schreef op 27 December 2002 @ 19:35:
tja.. maar wie heeft nou uiteindelijk gelijk??
Wat mij betreft is MicroSoft eXtended de correcte uitleg. Iets dat 22 jaar lang de waarheid is geweest gooi je niet overboord omdat een Japanner met hoogmoedswaanzin iets anders, ongeloofwaardigers beweerd. Het valt pas met zekerheid te zeggen denk ik als je ergens een officieel document opduikeld waar het in staat.

[edit]de gangbare mening onder de MSX vet's is iig dat Nishii een broodje-aap verhaal heeft opgehangen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2002 19:44 ]

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

22 jaar?! :?..

zo ver ik kan herinneren (en heb ook zo'n ding gehad)..
is de eerste MSX release om 1983 niet 1980..

ik ben ook zo'n een beetje een ex-msx-vet..

de volgende msx'jes heb ik gehad: (de goede ouwe tijd).
MSX1 (Toshiba). MSX1 (Toshiba, de eerste is dood gegaan :(), MSX2 (NMS8250)..
en nou komt ie.. de vette R800 gepowerde MSX Turbo-R :) (<- cewl ding voor z'n tijd).

PS:

eerlijk gezegd toen de tijd dat ik m'n MSX'jes had als primair computersysteem had het me nooit geboeid wat M.S.X. betekende.

[ Voor 21% gewijzigd door nIghtorius op 27-12-2002 21:01 ]

Verwijderd

nIghtorius schreef op 27 december 2002 @ 20:59:
22 jaar?! :?..

zo ver ik kan herinneren (en heb ook zo'n ding gehad)..
is de eerste MSX release om 1983 niet 1980..

ik ben ook zo'n een beetje een ex-msx-vet..

de volgende msx'jes heb ik gehad:
MSX1 (Toshiba). MSX1 (Toshiba, de eerste is dood gegaan :(), MSX2 (NMS8250)..
en nou komt ie.. de vette R800 gepowerde MSX Turbo-R :) (<- cewl ding voor z'n tijd).
Ik heb nog steeds een Toshiba MSX1, Yashica MSX1, Sony HB700 MSX2 en een Philips NMS8255...Turbo R heeft me nooit kunnen boeien. Maar hier gaat het topic niet over eigenlijk :D (1983 is correct trouwens...ik dacht dat het al 2005 was ;))

Verwijderd

euhm ja we kunnen nu wel verzanden in een discussie over de MSX...
maar dat lijkt me zinloos.
Van wat ik begrepen heb, is het onmogelijk nog precies te achterhalen wat het betekende, met de bronnen/middelen die jullie hebben.
We kunnen beter weer ontopic gaan, voordat een moderatortje dit gaat zien als een uit de hand gelopen off-topic gelul topic.

• Bizzarro

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Verwijderd schreef op 27 December 2002 @ 17:03:
[...]

Onderschat niet de onwetendheid van talloze ouders die voor hun zoontje/dochtertje een spelcomputer kopen. :) (en die groep is volgens mij groter dan de tieners die zelf een console kopen)
mijn ma zou echt niet thuis moeten komen met een ngc :9
ga ik er slaan met dat ding ;)
Pagina: 1 2 Laatste