[speaker] Hoe ver van monitor afzetten?

Pagina: 1
Acties:

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Topicstarter
Mijn labtec spin 70 zijn kapot, maar ik heb nu iets beters :)
Een set B&W Boekenplank speakers. Hoever moet ik deze vanaf mijn monitor zetten? Ze zijn namelijk niet magnetisch afgeschermt. Ik kan ze maximaal 30cm vanaf mijn Iiyama VM 510pro zetten, dan is het bureau te klein.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• marco899
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Zet ze zo ver mogelijk weg, krijg je geen kleurvlekken, dan gaat het goed. Zo niet, dan toch verder wegzetten.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
marco899 schreef op 24 december 2002 @ 15:02:
Zet ze zo ver mogelijk weg, krijg je geen kleurvlekken, dan gaat het goed. Zo niet, dan toch verder wegzetten.
Dus Trial and Error? Kan dat geen kwaad?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:56
Uhm, how about gewoon uitproberen? Het magnetisch veld is naar mijn weten niet overal hetzelfde en ook niet iedere monitor reageert er hetzelfde op. Ik had hier bijv. een Eizo 20" (voordat ie overleed) waarbij ik de speakers (boekenplank/rears) vrij ver naar voren moest zetten. Kon er wel gewoon naast (centimeter of 30). Nu heb ik een andere tijdelijke monitor (ook eizo 20" maar ander model) en hier moet ik de speakers juist weer een stuk naar achteren zetten om geen gaar beeld te krijgen.
Wat ik persoonlijk vaak doe is PaintShop Pro erbij pakken, maar een image met de grootte van je resolutie en vul deze rood. Doe dan preview fullscreen en je hele scherm is rood, erg makkelijk om verstoringen door magnetische velden te vinden. Maar zo'n scherm kan ook op andere manieren.
Voor het beeld zou ik het dus gewoon uitproberen, of de componenten/electronica er last van heeft zou ik niet zo kunnen zeggen...

Mijn Home Cinema in aanbouw

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:30
Mijn subwoofer schreef op de datum dat ik hem kocht:
The subwoofer is not magnetically shielded and should not be placed near a video display. Place the subwoofer at least 2 feet (.6 meter) away from computer hard drives, or any other media that uses magnetic encoding.
Op zich staat mijn PC er recht boven (hoe hoog is een bureau?), waarbij de subwoofer zelf al zo'n 35cm hoog is. Nooit ergens last van gehad.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

of een oude zijplaat van een PC ertussen....

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 15:24:
of een oude zijplaat van een PC ertussen....
Helpt dat echt? Zijn er nog andere manieren?

Verwijderd

Gewoon je speakers naast je monitor zetten en die daarna degaussen. Doe ik ook zo en er staan zelfs B&W 604s3's naast.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:49

Sick Nick

Drop the top!

Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 16:03:
Gewoon je speakers naast je monitor zetten en die daarna degaussen. Doe ik ook zo en er staan zelfs B&W 604s3's naast.
naast je monitor? :D :D Welke dwaas gaat er nou zuilen op een bureau neerzetten. Die dingen zijn bijna een meter hoog en bijna 30 kilo zwaar..... :+

• Rappie
  • Laatst online: 10:41
mijne staan er ook gewoon langs, zijn dan wel 30 watt kleine dingen ofzo :) maar geen last van trillend beeld ofzo, of magnetische velden

dus dan is het goed he

Verwijderd

degene die geen plaats heeft ze elders te plaatsen omdat alles in mn kamer aanbouw of inbouw is 8)7 . En ja me bureautje ziet redelijk af van die zestig kilo boxen, twee monitors en twee printers. :+ (zou er eig beter een verzekering voor afsluiten)
Maar die degauss functie werkt wel perfect voor dit doel
Pagina: 1