Toon posts:

stomstom

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Besten,

Ik ben zo dom geweest......sinds kort heb ik ADSL bij planet. Nou heb ik een weekje goed zitten downloaden bij Kazaa (geen lite). Maar heb ik geen firewall en virusscan. (nu wel;-() duh! Ook stond de firewall van XP uit. Ik ben heel erg bang dat iemand in mijn computer heeft zitten neusen...kan dat. Ik weet dat het stom is van mij, dat staat voorop.... Ik heb mijn mail via zonnet (webbased), speel geen onlne games en voor de rest surf ik dus wel en gebruik kazaa. Kunnen Crackers mijn IP achterhalen of op een andere manier binnen komen en rond gaan kijken?????? Daar ben ik heel erg bang voor. Ben namelijk bang dat het een bekende is. (van mijn oude school) please make my day;-)

kp

Verwijderd

In een week tijd heb je erg weinig kans dat je door een 'prof' gehackd bent denk ik, of je moet echt op ongure sites zijn geweest zegmaar :).

Weet iemand van je school je IP ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 01:11:
In een week tijd heb je erg weinig kans dat je door een 'prof' gehackd bent denk ik, of je moet echt op ongure sites zijn geweest zegmaar :).

Stuur een persoon een mailtje en hij/zij heeft je IP ;)

Verder is je topictitel er handig kompas :+

Maar wat wil je nu voor een antwoord :? Ja de kans is aanwezig dat er iemand op je systeem is geweest. Zeker als file/print-sharing aanstond.

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik denk niet dat hij mijn IP weet. Maar dat is toch een flauw kunstje. Wij hebben en website van een project op school met een groepje. Als ik daar dan naar kijk vanaf mijn pc kan hij/kunnen zij toch mijn IP zien??

In een week tijd heb je erg weinig kans dat je door een 'prof' gehackd bent denk ik, of je moet echt op ongure sites zijn geweest zegmaar .

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 01:18:
Nee ik denk niet dat hij mijn IP weet. Maar dat is toch een flauw kunstje. Wij hebben en website van een project op school met een groepje. Als ik daar dan naar kijk vanaf mijn pc kan hij/kunnen zij toch mijn IP zien??

In een week tijd heb je erg weinig kans dat je door een 'prof' gehackd bent denk ik, of je moet echt op ongure sites zijn geweest zegmaar .

Hmm je hebt het quoten nog niet helemaal onder de knie zie ik ;) (net als het editen :+)

En of ze je IP kunnen zien op die website; ga er maar vanuit van wel ja :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 01:21 ]

Verwijderd

Topicstarter

Verwijderd

[nohtml]
Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 01:18:
ICQ, MSN, mail, webserver etc. Allemaal manieren om er erg makkelijk achter te komen ;)

Hij begint met 145 ;)

Verwijderd

Topicstarter
haha nee sorry zal proberen het beter te doen;-()

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 01:21:
haha nee sorry zal proberen het beter te doen;-()
http://gathering.tweakers.net/forum/faq :>
Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 01:21:
[nohtml]
[...]

ICQ, MSN, mail, webserver etc. Allemaal manieren om er erg makkelijk achter te komen ;)

Hij begint met 145 ;)
En die van jouw met 195 :P

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 01:24 ]

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:22

Rival24

I'll Be Back

Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 01:21:
[nohtml]
[...]

Hij begint met 145 ;)
Ey geef s wat meer info :P, ik heb geen zin om de hele 145.x.x.x range te gaan portscannen :P

Verwijderd

Nee hoor :)
rival24 schreef op 24 december 2002 @ 01:23:
[...]

Ey geef s wat meer info :P, ik heb geen zin om de hele 145.x.x.x range te gaan portscannen :P
Nee wordt mijn baas boos en moet ik op het matje komen :+

Verwijderd

Topicstarter
kun je alleen maar de eerste 3 cijfers zien dan? Ik heb meer verstand van architectuur...;-) zo help je elkaar....... of niet.
ben bang dat als ik alles geef dat niet zo slim is

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 01:28:
kun je alleen maar de eerste 3 cijfers zien dan? Ik heb meer verstand van architectuur...;-) zo help je elkaar....... of niet.
ben bang dat als ik alles geef dat niet zo slim is

Als moderator kan ik je hele IP zien ;)
Alleen het is niet echt netjes van me om dat hier te posten he ;) Daarnaast is het nergens voor nodig :)

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
het hele internet is gebaseerd op ip...
zelfs als je surft, kan door scripts je ipnummer worden achterhaald

maar als je veilig wil internetten? dan zal moet je een interne netwerk opzetten met mensen die je wel vertrouwd.

Verwijderd

Topicstarter
Maar stel...stel he..hypothetisch.. Jij wilt mijn pc cracken...Ben je dan zo binnen? Je zult er geen reden voor hebben,...maar stel. Ik vind het een interessant gegeven dat dat dus kan..

• donderdraak
ligt eraan wat voor firewall je hebt, elke firewall heeft zijn zwake beveiligings punten

[ Voor 44% gewijzigd door donderdraak op 24-12-2002 01:35 ]

Verwijderd

*klik :D
Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 01:34:
Maar stel...stel he..hypothetisch.. Jij wilt mijn pc cracken...Ben je dan zo binnen? Je zult er geen reden voor hebben,...maar stel. Ik vind het een interessant gegeven dat dat dus kan..
Met de juiste software is het no problemo (als je dus geen firewall oid hebt) :) Zelfs voor n00bs :)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 01:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
geen firewall dat was nu net het hele probleem..Ben je dan zo binnen..?

Verwijderd

:D

Als ik nou Truus tiepmiep (nofi voor alle Truus'en of tiepmiepen) had geheten, dan had je kans dat ik geklikt had :+

Hoewel ik het gerust voor je wil doen hoor ;) Mijn IP mag je gerust weten :)
Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 01:34:
Is helemaal afhankelijk van wat voor services er op die computer draaien. Als je file/printersharing aan hebt staan op die externe interface dan is het natuurlijk vragen om moeilijkheden. Daarnaast kan je backdoors hebben draaien, waar je niks van weet. Binnengekomen via een uitvoerbaar bestand dat je gedownload hebt van een warez-site of via Kazaa bijvoorbeeld. Tja dan is het een koud kunstje om je computer binnen te komen. Sterken nog, dan is men eigenlijk al binnen ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 01:43:
geen firewall dat was nu net het hele probleem..Ben je dan zo binnen..?

Nee hoor :)

Zie bovenstaande verhaal.

Verwijderd

kompas, ik ben bang voor je dat je studiegenoot, je hele pc inclusief al je p0rn en warez heeft zitte bekijke.. helaas, volgende keer denk je er vast wel aan

Verwijderd

Topicstarter
hmmm. ik heb geen *.exe bestanden gedownload en hoe kan ik mijn achterdeur cq. file/printersharing controleren..?

Verwijderd

het hoeft geen .exe te zijn :X

• donderdraak
met adware

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 13:06

DinX

Motormuis

Wat al veel helpt is bij de eigenschappen van je internetverbinding file en printer sharing uitzetten. Eens een virusscanner runnen wil ook al wat trojans aan het licht brengen.
Als je dit al doet, en dan nog een firewall (houd die vorige dingen ook tegen) zit je toch al behoorlijk safe.
Dat anderen je ip-adres weten is eigelijk ook geen ramp. Je hoeft m'n user icon maar te zien en ik heb het :)

edit: alweer wat posts bijgekomen tijdens het typen :)

[ Voor 8% gewijzigd door DinX op 24-12-2002 01:52 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 01:47:
hmmm. ik heb geen *.exe bestanden gedownload en hoe kan ik mijn achterdeur cq. file/printersharing controleren..?
Je zal het dan wel uit hebben staan ;)

Om te controleren of je filesharing aan/uit hebt staan:

Ga je naar Configuratiescherm, Netwerkverbindingen, en klik je met rechts op een verbinding en kies eigenschappen. Dan zie je daar een aantal onderdelen staan, waaronder filesharing, als je die aan hebt staan :)

Voor de mensen die geklikt hebben; ik doe/kan niks met je ip ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 01:54 ]

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 21:51

PromWarMachine

Forsaken Archer

Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 01:36:
[...]

*klik :D

[...]

Met de juiste software is het no problemo (als je dus geen firewall oid hebt) :) Zelfs voor n00bs :)
HELP HELP! Ik heb geklikt! Hij heeft mijn IP! Help! Help!!!

Serieus:
Dude, maak je niet zo'n zorgen ;)

Wat heeft dit überhaubt met WOS te maken eigenlijk? Maar goed, ja het is mogelijk. Hoe groot is de kans? 1%? Minder nog denk 'k. Zeker een mede-architectleerling (:?) krijgt dat niet met alleen een IP in een week voor elkaar denk 'k :)

Het is niet zo slim, maar het is ook niet zo slim om van die slimheid je topictitel te maken :+ }:O

Dividend for Starters

Verwijderd

Topicstarter
dus ik kan rustig slapen, en morgen eens uit gaan kijken naar een goed software matig kasteel met slotgracht?

p.s. met alleen een IP? Wat heb je dan nog meer nodig. En wat betekend WOS..

ik kan altijd nog een leuk dakkappel of twee huis voor jullie tekenen mocht je er een willen.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt zal eens kijken....kan ik ook zien of er gerommeld is aan mijn deuren?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 02:20:
bedankt zal eens kijken....kan ik ook zien of er gerommeld is aan mijn deuren?
Kijk zelf maar ff op http://computerbeveiliging.pagina.nl, daar staan wel wat nuttige links :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Het is een van de allereerste grondbeginselen van het www TCP/IP dat een retouradres wordt meegegeven. Ook de postbode heeft je thuisadres nodig om een brief te bezorgen, dat betekent niet per se dat 'ie meteen inbreekt ;)

Firewall is wat mij betreft veel minder belangrijk dan een goed ingestelde OS en software. Andersom ook: een slecht ingestelde firewall doet helemaal niets.

Bekijk ook eens iets als www.whatis.com

kompas: ik bedoel het zeker niet verkeerd, maar misschien is het handig als je eerst nog een tijdje op andere fora rondloopt en hier op GoT veel leest voor je dergelijke vragen gaat stellen. Op GoT gaat we er toch vanuit dat dergelijke zaken basiskennis zijn. Zie ook de algemene FAQ en het WOS Policy voor wat meer info.

Ik gooi hier dan toch maar een slotje op, je hebt al genoeg leeswerk gekregen dacht ik ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.