Toon posts:

Videokaart voor oude pc

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel een 3,5 jaar oude pc. Pas over enkele maanden ga ik een nieuwe kopen, omdat ik wacht op de Canterwood. Gezien een nieuwe monitor, wil ik nu echter al wel wat spelletjes e.d. kunnen doen.
In mijn pc zit een P3-450, 256MB intern en een Riva 128ZX 8MB grafische kaart. Nou zou ik deze graag willen upgraden. Welke kaart denken jullie dat het beste bij deze configuratie past? Het moet natuurlijk niet meer dan zo'n €150 gaan kosten, want dat vind ik zonde, omdat ik binnen 3 maanden een nieuwe zal kopen.

Verwijderd

als je een kaartje zoekt die je alleen in dit systeem wilt gebruiken zou ik zelf zeggen een Geforce 2 32 mb.
mocht je een videokaart willen nemen die je later over gaat plaatsen in het nieuwe systeem dan zou ik zeggen de Geforce 4 440MX 64 mb.
maar aangezien het een vrij oud systeem is wat je hebt durf ik niet te zeggen of de Geforce 4 kaart gaat werken.

• Burner13
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
radeon 9000 pro, of een gf4 mx versie

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga de kaart niet overzetten. Hij zal gewoon in dit systeem blijven. Voor mn nieuwe systeem ga ik wel een 9700 pro aanschaffen :9
Maar een radeon 900o pro? Heeft dat wel zin? Denk persoonlijk dat het wat teveel is...? Maar misschien is een GF2 wel een redelijke oplossing.. moet eens kijken wat dat tegenwoordig nog kost.. heb eigenlijk geen idee!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
tweakers.net => pricewatch :)

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Verwijderd

Topicstarter
Thx railgunner, ik zat er al te kijken. De pricewatch is mij welbekend ;)
Alleen wel HEEL veel verschillende GF2's en GF4MXen enzo... pffff.... om daar nou een keuze uit te maken!? Wat denken jullie wat ik beter kan nemen, een GF2, een GFMX of een Radeon 9000 (pro)? En welke versie dan? Enneuh, ik heb heus al wel gezocht natuurlijk, maar oude reviews zoeken over oude kaarten die me eigenlijk niks zeggen, dat werkt toch niet heel goed.

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
De radeon 9000pro heeft een goeie 2d en ondersteunt ook nog is directx 8.1 itt de geforce 2/4mx. Ik zou toch gaan voor de radeon. Als je ook kijkt naar de kwaliteit van de tv-out dan toch liever de radeon.

Verwijderd

Topicstarter
Zou de 128MB nog echte meerwaarde hebben boven de 64MB versies?

• pisart
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 December 2002 @ 23:30:
Zou de 128MB nog echte meerwaarde hebben boven de 64MB versies?
Als je niet op de hoogste resolutie met 4x FSAA en 16 tap anis gaat gamen dan heeft dat geen nut. Daarenboven 128mb is eigenlijk overkill met die systeem je gaat toch niet over een paar jaar of zo nog gamen met die bak tegen dan gebruiken de games pas de volledige 128mb geheugen. Dus nu op het moment is het niet nodig om 128mb te hebben als videogeheugen.

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 10:02
128 mb, lijkt me niet voor zo'n systeem, 128 mb presteerd beter op hogere resoluties, maar dat kan de pc toch niet meer aan :P

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Gooi er een TNT2 M64 32MB met TVout in :P zie (1 van de 2) specs
is een lekker rustig kaartje en nog cheap ook... (alleen dat domme fannetje is een beetje aan het ratelen... mja, ze schijnen ook passief gekoeld te zijn...)

Verwijderd

Ehhhhh Zit er wel een AGP slot in dat ding???

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 11:58
geforce 2mx/radeon 7500 of hoger. kan je dingen als cs,ut en quake3 spelen.
pak gewoon iets dat in je budget past. radeon's geven over het algemeen beter beeld. helemaal kwa tv-out.

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
Ik zou niet voor de Radeon 9000 gaan, die vraagt erg veel van de CPU om meteen goed te presteren, als ik jouw was zou ik eerder voor een gf2gts of gf2mx gaan / gf4mx .
Dat is meer in de richting van jouw bakje, dan kan je zat games ermee spelen, niet op max maar toch. Neem ook maar gewoon 64mb kaartje, 128 heb je met die bak helemaal NIX aan, fsaa kan je cpu niet echt aan en vette games zullen er niet op draaien...

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Gf2 MX en anders een TNT2, beslist geen M64. M64 is echt een aanfluiting voor je pc. De TNT2 past het beste bij het niveau van de processor, de GF2mx biedt wat meer perspectief.

Als je de videokaart later nog wil gebruiken, zou ik toch een huidig modelletje pakken als de 9000/GF440mx/Xabre. Je CPU kan die niet echt voeden, maar als je de over een paar maanden een vers systeem hebt, kan je met zo'n kaart tenminste nog een potje breken.

Verwijderd

Ik zou inderdaad voor een wat nieuwer, wat sneller kaartje gaan. Er komt natuurlijk een tijd dat je weer wat nieuw wil en dan kun je er nog wat aan hebben... hoewel het nu overkill lijkt

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik kijk dan nu toch maar uit voor een GF2MX (460 neem ik aan?). Radeon 9000 zal mijn processort niet goed aankunnen volgens jullie. En aangezien ik in mijn nieuwe systeem ook een nieuwe videokaart weer zal zetten, zal degene die ik nu koop hierin blijven zitten.
Zit er nog een beetje verschil tussen de verschillende merken, of maakt het niet uit of ik een asus, leadtek, powercolor, point-of-view, of whatever neem...?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 10:46:
Bedankt voor de reacties. Ik kijk dan nu toch maar uit voor een GF2MX (460 neem ik aan?). Radeon 9000 zal mijn processort niet goed aankunnen volgens jullie. En aangezien ik in mijn nieuwe systeem ook een nieuwe videokaart weer zal zetten, zal degene die ik nu koop hierin blijven zitten.
Zit er nog een beetje verschil tussen de verschillende merken, of maakt het niet uit of ik een asus, leadtek, powercolor, point-of-view, of whatever neem...?
Nee, Geforce 2 mx 400 ;)

Die Radeon 9000 zal echt een overkill zijn als je de nieuwe videokaart niet meeneemt naar het volgende systeem, dus neem een simpel kaartje, de Geforce 2 mx of misschien zelfs een TNT 2.

Verwijderd

Topicstarter
Ik word GEK van al die verschillende MXen! 400,440,460,480 (420 zal er vast ook wel zijn)!
400 begint vanaf ongeveer €50 en de 460 kan je al vanaf €80 krijgen. Kan ik dan niet beter zo'n 460 nemen? Ik weet niet wat het verschil is tussen al deze brakke oude kaarten...

• pisart
  • Niet online
Er zijn van de geforce 2 mx, 3 versies de mx 200, de gewone mx en de mx 400(de snelste).
Van de geforce 4mx zijn er ook 3 versies: de mx420 met sd-ram, de mx440 met ddr-ram en de mx460 ook met ddr-ram(de snelste).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 11:06:
Ik word GEK van al die verschillende MXen! 400,440,460,480 (420 zal er vast ook wel zijn)!
400 begint vanaf ongeveer €50 en de 460 kan je al vanaf €80 krijgen. Kan ik dan niet beter zo'n 460 nemen? Ik weet niet wat het verschil is tussen al deze brakke oude kaarten...
Deze zijn er :

Geforce 2 mx 100
Geforce 2 mx 200
Geforce 2 mx 400
Geforce 4 mx 420
Geforce 4 mx 440
Geforce 4 mx 460

De geforce 4 mx is een overkill voor je systeem als deze videokaart niet meegaat naar je volgende systeem, het zou jammer van het geld zijn. Een geforce 2 mx 400 zou het goed kunnen doen.

Verwijderd

AGP:
Point of View GeForce2 MX400 64MB TV Out
€ 41,- bij SallandAutomatisering.nl

PCI:
Noname GeForce2 MX400 64MB TV-Out PCI
€ 58,- bij MrComputer

AGP 1x / 2x / 4x kan gewoon op een AGP 1x of 2x mobo
AGP 8x kan soms, ligt aan de voltages op de AGP-connector (en in hoeverre die nodig zijn of door de kaart zelf getransformeerd worden dmv een powerconnector + controller)

Een Geforce2MX is al overkill voor jouw systeem - AGP2x is op zijn hoogst effectief, alles hoger is alleen maar nog meer overkill...

(ik heb een G2MX in een K6-2+ 600 zitten en kan het dus weten...)

NB: ik raad je aan TV-Out te nemen, deze zijn nu maar héél weinig duurder, maar over 1 jaar of langer zal er nog steeds vraag naar zijn. Een videokaart mét TV-Out behoud daardoor veel meer zijn waarde. Bovendien is je PC toch wel redelijk geschikt voor videoweergave (DivX/SVCD etc).

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 11:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ah, het wordt alweer wat duidelijker allemaal. Nu zie ik echter dat er ook PCI-kaarten zijn :o
Andere kaarten zijn AGP2x en AGP4x. Nou heb ik geloof ik (zal zo nog ff checken) een AGP poort, maar dat zal wel AGP1x zijn. Past een AGP2x en 4x daar op?

• pisart
  • Niet online
Ja, het past erop. Je kan zelfs een 8x grafische kaart instoppen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dan koop ik wel een 9700pro :p

Enneuh, tv-out? Hmmm.... heb er nu eigenlijk weinig aan, maar waarom ook niet? Ik ga zo eens kijken of ze in de stad wat verkopen. En als het dan 10 of 20 euro duurder is, nahjah, jammer dan... geen zin om weer te wachten op een internetbestelling...

Denk dat ik er wel uit ga komen. Bedankt voor alle infeu.

Verwijderd

Ja, het past erop. Je kan zelfs een 8x grafische kaart instoppen ;)
Passen wel, maar hij zit dan wel 4x uit zijn neus te eten... :z

Verwijderd

Heb ook nog een oudje die ik gebruik voor typ werk en msn, zat eerst ook een 8 mb videokaart in. Toen heb ik der een 32mb tnt riva in geflikkerd en nu is ie weer redelijk :) zit wel geen tv out enzo op maar unreal enzo draaien er wel op.

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Kijk wel uit dat nieuwere kaarten meer stroom slurpen. Er bestaat een kans dat je moederbord dat stroomgeweld niet leuk vind. Kijk eerst even op usenet of de kaart in kwestie daadwerkelijk een beetje werkt met oudere hardware.

Verwijderd

Topicstarter
Zo! Heb m gekocht bij een of andere pcboer. GF2MX400 met tv-out voor €59. Vast niet het goedkoopst, maar bij de meeste winkels hadden ze deze oude troep niet eens meer.
Heb m geinstalleerd en hij werkt meteen prima!
Kennelijk is mn IBM pc nog niet eens zo brak...
Trouwens, nu voor het eerst van mn leven een koelelement op een videokaart gezien! Op mn 128zx zat dat nog niet! :D

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:06
Ik heb een Geforce 4 MX 440 op een Asus P2b-f (AGP 2x)

Prima kaart maar geen aanrader.
De TV-out is namelijk niet te gebruiken in combinatie met TVtool.de jammer.. alle andere Geforce's namelijk wel.

Overigens is de kaart wel goedkoop en levert een hele goede prijs prestatie verhouding in 2d en 3d

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zie http://gathering.tweakers...t_messages/610591#welkevk.

Gewoon even de pricewatch checken en een aantal reviews lezen dus :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.