[VB] klein krasje op monitor... is dit te fixen?

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 18:13

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Topicstarter
Ik heb een heel klein, maar wel ZEER irritant krasje op de beeldbuis van mn Iiyama LS902UT. Dit krasje zit er al vanaf het moment dat ie uit de doos kwam, maar volgens Iiyama valt een kras niet onder de garantie... Nu weet ik dat krassen in autoruiten gefixed kunnen worden door een soort van hars.. Kan dit ook met mn beeldbuis? Zo ja, hoe doe ik dat en wat moet ik ervoor gebruiken?

Launching containers into space

• SEPP
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-06-2022
In een autoruit houd je meestal iets van een lens over. Heb je geen oude monitor om iets op te proberen? Kan de monitor evt opnieuw worden gecoat?

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Topicstarter
SEPP schreef op 23 december 2002 @ 22:12:
In een autoruit houd je meestal iets van een lens over. Heb je geen oude monitor om iets op te proberen? Kan de monitor evt opnieuw worden gecoat?
heb geen oude monitor over.. :| en dat coaten... wat kost zo'n grapje ongeveer..???

• SEPP
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-06-2022
Geen idee wat dat kost.
Ik zit te denken aan polyesterhars; helder en keihard. Ik weet alleen niet wat dat met de coating doet. Polijsten is misschien ook iets maar dan is de coating zeker weg.

edit: kunsthars, blanke lak, nagellak ???
Scherm plat leggen, goed vergrootglas erbij en héél voorzichtig een beetje aanbrengen. Niet meteen proberen de hele kras te vullen.

LET OP : Absoluut eigen risico. Ik heb hier geen ervaring mee

[ Voor 41% gewijzigd door SEPP op 23-12-2002 22:24 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Het zal wel niet lukken om het met software te doen. Dus toch maar een enkeltje SA -> Videoplanken & Beeldkanonnen :D

Edit:
ShittyOldMan schreef op 23 december 2002 @ 22:31:
dan moet je het wel goed doen :o ;) ;)
enkeltje AVH -> V&B :)

Sja al die knopjes kan ik niet uit elkaar houden hoor 8)7

[ Voor 50% gewijzigd door F_J_K op 23-12-2002 22:32 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
dan moet je het wel goed doen :o ;) ;)
enkeltje AVH -> V&B :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Topicstarter
gvd!!! :( waarom staat ie DAAR nou weer??? Zal wel aan mij gelegen hebben... Sorry!! (in topic titel stond ook al [VB] ...)

Verwijderd

gewoon naar Carglass brengen >:)

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 December 2002 @ 22:46:
gewoon naar Carglass brengen >:)
yeah right...

"Meneer ik zie dat u goed bent met glasreparaties... Kunt u mijn beeldscherm ff fixen???" >:) :o

Verwijderd

Wordt moeilijk om dat te 'fixen'...je blijft het bijna altijd zien en eerlijk gezegt...
Is er wel spul voor ???
Of moet je monitor compleet opnieuw gekoot worden....

• Jaded
  • Laatst online: 07-05 10:59
Misschien kan de horlogemaker hier meer over vertellen :)

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 22:45

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Probeer het eens met koperpoets (Brasso). Heb ik laatst ook gebruikt om een krasje uit m'n raam ruit weg te poetsen. Is niks meer van te zien (krasje van scheermes na verf verwijderen..).

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

Bij mij in mijn beeldbuis zitten twee kleine gaatjes, per ongeluk eens een keer met de zijkant van mij computer langs gegaag. Beeldscherm was toen nog geen maand oud. :(
Mail gestuurd naar CTX, daar is de monitor namelijk van, of dat gemaakt kon worden. Hun reactie: Nee dit kan niet omdat de bovenste laag van de beeldbuis uit een soort kunsstof bestaat dit is niet te maken omdat dat gepolijst moet worden en dan krijg je schijnbaar een kuil in je beeldscherm. Enigste optie is beeldbuis vervangen. :( Nou ze zitten er dus nog steeds, wel irritant. Maar ben aan t sparen voor een mooie 17" TFT.

maar volgens Iiyama valt een kras niet onder de garantie...

Dit vind ik echt onzin, als ie nieuw uit de doos komt mag je toch verwachten dat ie in orde is, ik zou het hier iig niet mee eens zijn.

Ik zou trouwens zelf niks gaan proberen waarschijnlijk maak je t dan alleen erger.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2002 23:15 ]

Verwijderd

Je kan krasjes uit halen met een vlooistof die gebruikt wordt om krasjes uit auto ruiten te halen, weet het naam niet maar je meng het met water en poets.. Ik heb wat hier liggen van mijn vorige baas :)
Is ook goed voor krasjes op cd's weg te halen. Wel dun mengen dus.. Zo zeggen ff naar de local GP Heurts of zo.

• Brigitte
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
En zo ging er weer een beeldscherm naar de knoppen. Eerst een krasje, en daarna een door Carglass, GSM-reparatiespul, koperpoets compleet vernaggelde coating met een grote doffe plek. Er is NIEMAND die ervaring heeft met deze lapmiddelen. De oplossing die Iiyama biedt ingeval van krassen is een nieuw beeldscherm, en da's even duur als een nieuwe monitor. Ze zouden niet moeilijk moeten doen, maar het is natuurlijk niet te bewijzen dat ie bekrast uit de verpakking kwam.

Verwijderd

Wat je kunt doen:

Je kunt hem laten recoaten maar dit is erg duur, Iiyama wil dit graag voor je doen, informeer maar bij ze. Neem wel in beschouwing dat je monitor dan door Teleplan (=reparatiecentrum van Iiyama en nog vele andere domme monitorfabrikanten, zelfs Eizo) gerecoat wordt. Dus of je dat wilt, moet je je afvragen, lettende op al de topics over dit oh zo fijne reparatiecentrum. btw, recoaten is net iets minder duur als een nieuwe monitor.

Verwijderd

Hallo !!! Wake UP !!! Er wordt al aangegeven dat de kras al aanwezig was toen de monitor nieuw uit de doos werd gehaald. Als de doos niet is beschadigd en niet open is geweest. dan is iiyama verantwoordelijk. Je kunt gewoon terug gaan naar je leverancier, deze zou volgens mij jou moeten helpen de monitor onder grantie om te ruilen.

Dit valt onder fabricage fout of transport schade.

Verwijderd

Malfa, dat zou je inderdaad denken ja, helaas....niets is minder waar. Op het moment dat je de doos openmaakt, vervalt de garantie op zulk soort fouten. Onrechtvaardig....inderdaad, ben ik helemaal met je eens. Maar helaas is het zo, ik heb al eerder met dit bijltje gehakt. Op het moment van ontvangst moet je op de vrachtbrief van de chauffeur aangeven of de doos beschadigd is. Als je dit niet aangeeft of de doos is uberhaupt niet beschadigd dan kun je helaas ook geen aanspraak maken op garantie.
Of je als klant dit accepteert is natuurlijk een tweede })

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 09:09 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 09:05:
Malfa, dat zou je inderdaad denken ja, helaas....niets is minder waar. Op het moment dat je de doos openmaakt, vervalt de garantie op zulk soort fouten. Onrechtvaardig....inderdaad, ben ik helemaal met je eens. Maar helaas is het zo, ik heb al eerder met dit bijltje gehakt. Op het moment van ontvangst moet je op de vrachtbrief van de chauffeur aangeven of de doos beschadigd is. Als je dit niet aangeeft of de doos is uberhaupt niet beschadigd dan kun je helaas ook geen aanspraak maken op garantie.
Of je als klant dit accepteert is natuurlijk een tweede })
En toch blijf ik er bij dat als de verpakking niet is beschadigd de doos bij aankomst netjes dicht zit en er bij uitpakken schade geconstateerd wordt dit onder fabricage fouten valt en dit toch door leverancier en fabrikant opgelost dienen te worden :) ... maar ja ... ik weet hoe het gaat idd ... ik heb zelf ook een 1 1/2 jaar de garanties en dergelijke afgehandeld voor een automatiserings bedrijf. Regelmatig dat ik echt dingen tegenkwam de redelijker wijs onder garantie vallen, maar door mijn meerdere (de Directeur) werd beslist dat we het niet onder garantie gingen vervangen en dat mocht ik dus die klant weer duidelijk maken :(

Verwijderd

Of je dit als klant accepteerd ? Natuurlijk niet ... maar ja je wordt soms gewoon gedwongen helaas ...

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Topicstarter
weet er iemand een merk waar zgn "cosmetische schade" ook onder de garantie valt??? (dus NIET Iiyama :r )

Pagina: 1