Launching containers into space
heb geen oude monitor over..SEPP schreef op 23 december 2002 @ 22:12:
In een autoruit houd je meestal iets van een lens over. Heb je geen oude monitor om iets op te proberen? Kan de monitor evt opnieuw worden gecoat?
Ik zit te denken aan polyesterhars; helder en keihard. Ik weet alleen niet wat dat met de coating doet. Polijsten is misschien ook iets maar dan is de coating zeker weg.
edit: kunsthars, blanke lak, nagellak ???
Scherm plat leggen, goed vergrootglas erbij en héél voorzichtig een beetje aanbrengen. Niet meteen proberen de hele kras te vullen.
LET OP : Absoluut eigen risico. Ik heb hier geen ervaring mee
[ Voor 41% gewijzigd door SEPP op 23-12-2002 22:24 ]
Edit:
Sja al die knopjes kan ik niet uit elkaar houden hoor
[ Voor 50% gewijzigd door F_J_K op 23-12-2002 22:32 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
enkeltje AVH -> V&B
yeah right...
"Meneer ik zie dat u goed bent met glasreparaties... Kunt u mijn beeldscherm ff fixen???"
Verwijderd
Is er wel spul voor ???
Of moet je monitor compleet opnieuw gekoot worden....
Nothing is a problem once you've debugged the code
Verwijderd
Mail gestuurd naar CTX, daar is de monitor namelijk van, of dat gemaakt kon worden. Hun reactie: Nee dit kan niet omdat de bovenste laag van de beeldbuis uit een soort kunsstof bestaat dit is niet te maken omdat dat gepolijst moet worden en dan krijg je schijnbaar een kuil in je beeldscherm. Enigste optie is beeldbuis vervangen.
maar volgens Iiyama valt een kras niet onder de garantie...
Dit vind ik echt onzin, als ie nieuw uit de doos komt mag je toch verwachten dat ie in orde is, ik zou het hier iig niet mee eens zijn.
Ik zou trouwens zelf niks gaan proberen waarschijnlijk maak je t dan alleen erger.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2002 23:15 ]
Verwijderd
Is ook goed voor krasjes op cd's weg te halen. Wel dun mengen dus.. Zo zeggen ff naar de local GP Heurts of zo.
Verwijderd
Je kunt hem laten recoaten maar dit is erg duur, Iiyama wil dit graag voor je doen, informeer maar bij ze. Neem wel in beschouwing dat je monitor dan door Teleplan (=reparatiecentrum van Iiyama en nog vele andere domme monitorfabrikanten, zelfs Eizo) gerecoat wordt. Dus of je dat wilt, moet je je afvragen, lettende op al de topics over dit oh zo fijne reparatiecentrum. btw, recoaten is net iets minder duur als een nieuwe monitor.
Verwijderd
Dit valt onder fabricage fout of transport schade.
Verwijderd
Of je als klant dit accepteert is natuurlijk een tweede
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 09:09 ]
Verwijderd
En toch blijf ik er bij dat als de verpakking niet is beschadigd de doos bij aankomst netjes dicht zit en er bij uitpakken schade geconstateerd wordt dit onder fabricage fouten valt en dit toch door leverancier en fabrikant opgelost dienen te wordenVerwijderd schreef op 24 december 2002 @ 09:05:
Malfa, dat zou je inderdaad denken ja, helaas....niets is minder waar. Op het moment dat je de doos openmaakt, vervalt de garantie op zulk soort fouten. Onrechtvaardig....inderdaad, ben ik helemaal met je eens. Maar helaas is het zo, ik heb al eerder met dit bijltje gehakt. Op het moment van ontvangst moet je op de vrachtbrief van de chauffeur aangeven of de doos beschadigd is. Als je dit niet aangeeft of de doos is uberhaupt niet beschadigd dan kun je helaas ook geen aanspraak maken op garantie.
Of je als klant dit accepteert is natuurlijk een tweede