Toon posts:

De juiste Sub-woofer!?

Pagina: 1
Acties:
  • 323 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Okay zoals sommige hebben vernomen heb ik afgelopen weekend een Marantz SR-6200 aangeschaft. Nu viel het mij op dat ik wat laag miste, ook na wat instellingen werd me laag er niet veel beter op (dan dat ik gewend was), dus ben ik tot de conclusie gekomen om maar een sub aan te schaffen. En niet een sub alla sony of dergelijke subs die er zijn. Nu ben ik al wat gaan kijken en luisteren en heb ik al wat subs gehoord die mij wel aanspreken, en ook het prijskaartje is daarvan te overzien. Ik zal even de sub op een rijtje zetten.

Chario SW-1
Afbeeldingslocatie: http://www.chario.it/images/reference%20sw1.gif

SW1
LF load Bi-exp reflex
Way one 8" shielded
Sensitivity 92 dB SPL
Frequency @ -3dB 30 Hz
Xover frequency 40 to 180 Hz
Rated impedance not assigned
Suggested amplifier 100 W built-in
Size (mm) 380x290x390
Weight 18 kg
Cabinet Natural veneer
Stand none

Tannoy MX-Sub 10

Afbeeldingslocatie: http://www.tannoy.com/images/ACF62EB.jpg

PERFORMANCE
Continuous output power 75 Watts RMS, subject to thermal limitations
Peak output power 150 Watts Peak, subject to thermal limitations
Low frequency response -6dB @ 35Hz, in room typical response
Inputs Line or loudspeaker level, stereo or mono
Input filter 2nd order low pass, variable - 50Hz to150Hz, -6dB
1st order high pass for main speaker output, -6dB @ 75Hz
Auto mute After approximately 20 mins, in absence of input signal
Auto power on threshold 5mv at 50Hz (one line level input driven)
50mV at 50Hz (one speaker input driven)

DRIVE UNITS
Driver type 250mm (10”) long throw paper cone
Voice coil resistance 3 ohms

CONSTRUCTION
Enclosure type Closed box
Volume 27 litres
Dimensions 300 x 300 x 410mm (11.8 x 11.8 x 16.2inches)
inc. grille and feet
Additional features Phase invert switch. Soft limiting, to avoid overload
Mains voltage 100 – 120V, 200 – 240V nominal (selectable), 50 – 60Hz
Mains fuse T2A (100 – 120v) or T1A (220 – 240V)
Weight 13kg (28.7lbs)
Finish Dark Oak

Audiopro Sub Focus

Afbeeldingslocatie: http://www.audiopro.com/products/produktbilder/focus_sub.gif

Technical data
Type: 400 W ace-bass amplified,
bass reflex subwoofer
Woofer: 10” Longthrow
Frequency range: 23-100 Hz
LowPass: 50-100 Hz, variable 24 dB/octave
HighPass: 100 Hz, 6 dB/octave
Dimensions: (WxHxD mm) 350x380x350 mm
Color finish: Maple

Deze 3 heb ik tot nu met genoegen beluisterd. De subs die hierboven genoemd zijn liggen allemaal rond de 400 a 500 euro met de audiopro als 599 de duurste en de chario voor 459 als goedkoopste. Alles 3 draaien ze netjes mee en zijn het echt allround subs, dus niet alleen voor films. Ze draaien lekker mee bij normale muziek zonder nadrukkelijk aanwezig te ziin.

Nu is mijn vraag beetje aan jullie waar jullie ervaringen mee hebben. En nog tips hebben van andere merken die rond deze prijsklasse zitten. Gelieve geen setjes te noemen, het moeten echt losse subs zijn.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:13

JT

VETAK y0

mxSub vond ik niet veel. Mist power, de echte 'slam' om het zo maar te zeggen vind ik. Die andere 2 ken ik niet.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk ook dat het beetje aan de instelling ligt. Kreeg er voor mijn gevoel wel een redelijke zware bass uit. Maar vergeleken met de andere 2 is hij wel het zwakst. En die echte zware dreun zit er niet in, maar dat hoeft voor mij ook niet, dus daarom staat hij ook nog in het rijtje.

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 23 December 2002 @ 21:20:
Ik denk ook dat het beetje aan de instelling ligt. Kreeg er voor mijn gevoel wel een redelijke zware bass uit. Maar vergeleken met de andere 2 is hij wel het zwakst. En die echte zware dreun zit er niet in, maar dat hoeft voor mij ook niet, dus daarom staat hij ook nog in het rijtje.
Jij hebt ze alle 3 al gehoord ?? Dan koop je toch de sub die jij het beste vond klinken ? Vind btw wel dat je je SR6200 tekort doet met een budget subje :X

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
hallo heb niet mucho money, en heb maar een kleine kamer 5 x 3,30 m dus niet super groot.

• JT

JT

VETAK y0

5x3,30 is best groot hoor. En niet zo mucho money ? Kijk dan is hier en ga niet gelijk oordelen over 'tis duur, moeilijk' enz., maar lees het eerst is :)

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 december 2002 @ 21:32:
hallo heb niet mucho money, en heb maar een kleine kamer 5 x 3,30 m dus niet super groot.
Dat niet mucho money valt wel mee als je sub al 500 euro kost :)

• JT

JT

VETAK y0

Een mxSub kost lang geen 500...

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Heb dat zelfbouw project gelezen idd. Maar begin daar niet aan... En de mxSub is 445 euro op dit moment. Heb hem wel gezien voor 399 1 keer maar die is er nu niet meer.
Ik vraag trouwens ook niet of het moeilijk is, het is namelijk ook niet moeilijk... Maar wil ervaringen weten van mensen.... Maar krijg nu alleen maar response van als je het weet dan doe je het toch... En daar heb ik gewoon niks aan.

• JT

JT

VETAK y0

Ik heb mijn repons gegeven en wat ik vind van de enige sub in de serie die ik heb gehoord.
Maar dan rijsen er bij mij toch 2 vragen op:
1.) Waarom geen zelfbouw
2.) Waarom wil je een sub kopen die anderen het mooist vinden en niet jijzelf ?

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Zelfbouw is opzich het overwegen waard. Maar ik ben bang dat ik er een te DREUN bak van maak. Wil een strakke bas die niet door dreunt. Heb het stuk wel zitten lezen en ff wat rond gekeken, en zal eens berekenen wat het me ongeveer gaat schelen.

Het 2e punt is niet zo zeer dat ik in ga op die mensen, wil alleen weten of er meer subs in de prijsklasse liggen die de moeite waard in hun ogen zijn om eens te gaan luisteren. Zelf beslis ik natuurlijk over mijn eigen sub dat lijkt me logisch. Wil ook geen overhaaste beslissing maken, en er later achter komen dat een ander merk is die beter was... Ik ben nog beetje in de ontdekkingsfase wat er mogelijk is op de markt.

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 23 december 2002 @ 22:18:
Zelfbouw is opzich het overwegen waard. Maar ik ben bang dat ik er een te DREUN bak van maak. Wil een strakke bas die niet door dreunt. Heb het stuk wel zitten lezen en ff wat rond gekeken, en zal eens berekenen wat het me ongeveer gaat schelen.
Ah, k, dat maakt wat meer duidelijk :) Maar je moet is bij zo een zaak langs gaan. Ik geloof dat ze al voor 350 euro een combo hebben van woofer en amp en die is ZEKER beter dan de 3 bovenstaande. Leuke van zelfbouw is dat het altijd stukken beter is dan kant en klare subs van hetzelfde geld. Maar je kan dan bij de winkel er een goede bouwtekening bij vragen :)
Het 2e punt is niet zo zeer dat ik in ga op die mensen, wil alleen weten of er meer subs in de prijsklasse liggen die de moeite waard in hun ogen zijn om eens te gaan luisteren. Zelf beslis ik natuurlijk over mijn eigen sub dat lijkt me logisch. Wil ook geen overhaaste beslissing maken, en er later achter komen dat een ander merk is die beter was... Ik ben nog beetje in de ontdekkingsfase wat er mogelijk is op de markt.
Tsja, koop is de What-Hifi en kijk is achterin, daar staan me toch een lading subs...of loop naar de magazine winkel en schrijf een paar merken over.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Yup zal eens wat gaan rond dwalen in zelfbouw land. Zag net wel leuke setjes staan voor een redelijke prijs :)

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De Rel Quake (+- €450) lijkt me in dit rijtje ook interessant door positieve reviews, maar ik moet hem zelf nog beluisteren

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 december 2002 @ 22:33:
Yup zal eens wat gaan rond dwalen in zelfbouw land. Zag net wel leuke setjes staan voor een redelijke prijs :)
Uit ervaring kan ik je zeggen dat zelfbouw echt geen onmogelijke opgave is. Ik denk dat een sub zelfbouwen zeker wel loont. Ik zou als ik jou was eens bij een speaker en co langs gaan, zeggen wat je zoekt en hoeveel je er max aan uit wil geven. Daarna kun je kiezen uit alles zelf maken (mijn optie) of al het hout voor gezaagd en gefreesd kopen. Ook kun je alles door hun laten maken, maar of dat zo goedkoop is weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat als ik jouw budget had, zeker wel iets zelf zou maken, zo bouw je iets waarmee je de rest van je leven tevreden kan zijn. Misschien ga je dan iets over je budget, maar een peerless setje (tbusquet) doe je echt nooit meer weg.

Nou zien die sub's van jou er allemaal erg gelikt uit, en dat zoek je mischien ook, maar met wat fineer en beits kan je zo verschrikkelijke mooie boxen maken. Als je dat niet ziet zitten kan je hem bv ook laten spuiten. Alles is mogelijk! Het enige wat je nodig hebt is tijd en gezond verstand!

edit: linkje, http://www.speakerenco.nl/actiefsub.htm

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2002 23:36 ]

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Ik zie dat Mediacheckpoint de Yamaha YST SW 800 weer verkoopt (met 800 watt amp :) )
Afbeeldingslocatie: http://www.mediacheckpoint.de/isroot/mediacheckpoint/Produktbilder/68ystsw320b.jpg
485 euro, voor dat geld niet slecht

edit geld met dt 8)7 |:( , ga mijn schoolgeldt terug vragen :+

[ Voor 14% gewijzigd door Duck-Twacy op 24-12-2002 00:00 ]

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• TiMmS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10-2024
ack, wel een erg lelijke kist imo

Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit.

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

TiMmSy schreef op 24 December 2002 @ 00:11:
ack, wel een erg lelijke kist imo
Misschier hier iets mooiers uitzoeken >:)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:02

GaMeOvEr

Is een hork.

800 Watt? Sinds wanneer doet Yamaha aan PMPO opgaves?

Yamaha maakt mooie Receivers en andere componenten, maar hun "weergevers" zou ik niet kopen, voor dat geld is er mooier spul te krijgen.

Aannames zijn fataal.

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Klasse D versterkers zijn zeer efficient,mijn eigen Canton sub is 250 watt continu (en de 1 dm^2 koelribbetjes worden zelfs na een dag spelen nauwelijks warm).

Yamaha maakte ooit de beste speakers die uit Japan kwamen (minimaal zelfde niveau als B&W, bv de NS1000), die tijden zijn wel voorbij, maar ze kunnen best concureren met bovengenoemde subs.
Verder geen belangen bij Yamaha. Hun receivers vind ik zuigen btw (heb zelf de 620).

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Duck-Twacy schreef op 24 December 2002 @ 00:27:
Klasse D versterkers zijn zeer efficient,mijn eigen Canton sub is 250 watt continu (en de 1 dm^2 koelribbetjes worden zelfs na een dag spelen nauwelijks warm).
Dus dat is daadwerkelijk _echt_ vermogen? Hmz. Da's flink watt. ;)
Yamaha maakte ooit de beste speakers die uit Japan kwamen (minimaal zelfde niveau als B&W, bv de NS1000), die tijden zijn wel voorbij, maar ze kunnen best concureren met bovengenoemde subs.
Mja, van vroeger weet ik het niet echt. :) Het spul wat ik tegenwoordig hoor vind ik iig niet zo indrukwekkend.
Verder geen belangen bij Yamaha. Hun receivers vind ik zuigen btw (heb zelf de 620).
De wat duurdere zijn wel fijns. De goedkopere hebben voornamelijk een "scherpe" versterking. (Tja, dan krijg je dus een meningsverschil over "duur" en "goedkoop", :P ik doel op de prijscategorie >800€ )

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Duck-Twacy schreef op 24 December 2002 @ 00:14:
[...]

Misschier hier iets mooiers uitzoeken >:)
ROFLOL

Zijn inderdaad mooie kisten maar niets voor in mijn huiskamer ;)

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

GaMeOvEr schreef op 24 December 2002 @ 00:30:
[...]

Dus dat is daadwerkelijk _echt_ vermogen? Hmz. Da's flink watt. ;)

[...]

Mja, van vroeger weet ik het niet echt. :) Het spul wat ik tegenwoordig hoor vind ik iig niet zo indrukwekkend.

[...]

De wat duurdere zijn wel fijns. De goedkopere hebben voornamelijk een "scherpe" versterking. (Tja, dan krijg je dus een meningsverschil over "duur" en "goedkoop", :P ik doel op de prijscategorie >800€ )
offtopic:
Nou ja wat is "echt". Het is iig geen PMPO (maar wel bij 6 ohm).

De 620 vergelijk ik dan met mijn normale stereo (voor muziek). De (tweedehands) eindversteker daarvan was kwa nieuwprijs al meer dan het dubbele van de 620. Niet helmaal fair eigenlijk.

Mijn Canton sub (met 30 cm woofer) zou ik trouwens niet graag voor muziek gebruiken (al heb ik nog weinig moeite gedaan om hem optimaal af te stellen). Voor films is ie perfect (lekker knallen)

Check ook ff de user meningen op audioreview (daar spreken ze van 300 watt)

[ Voor 15% gewijzigd door Duck-Twacy op 24-12-2002 00:43 ]

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Duck-Twacy schreef op 24 December 2002 @ 00:38:
[...]

[ot]
Nou ja wat is "echt". Het is iig geen PMPO (maar wel bij 6 ohm).
De meting is iig op "realistische" waardes gedaan. ;)
De 620 vergelijk ik dan met mijn normale stereo (voor muziek). De (tweedehands) eindversteker daarvan was kwa nieuwprijs al meer dan het dubbele van de 620. Niet helmaal fair eigenlijk.
[/ot]
Nee, dat is zeker niet eerlijk nee, een Receiver vergelijken met een eindtrap (sowieso, dan moet je een receiver gaan vergelijken met 3 componenten (tuner pre-amp, amp) van maximaal 30% meerprijs (wegens afzonderlijke voedingen en behuizingen enzo) om een eerlijk vergelijk te doen. :) (succes daarmee, prijstechnisch. :P ))die minimaal 2X zo duur was. ;)
Mijn Canton sub (met 30 cm woofer) zou ik trouwens niet graag voor muziek gebruiken (al heb ik nog weinig moeite gedaan om hem optimaal af te stellen). Voor films is ie perfect (lekker knallen)
Dan zou ik toch echt eens gaan expirimenteren met opstelling, filtering en baspoortfiltering, zou zo maar eens een aangename verassing kunnen zijn. :)

Aannames zijn fataal.

• JT

JT

VETAK y0

GaMeOvEr schreef op 24 December 2002 @ 00:16:
Yamaha maakt mooie Receivers en andere componenten, maar hun "weergevers" zou ik niet kopen, voor dat geld is er mooier spul te krijgen.
Moet eerlijk zeggen dat ik geen betere film sub vind voor dat geld, damn die dingen geven wat kracht af zeg :D

Ecodan warmtepomp

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

JT schreef op 24 December 2002 @ 01:26:
[...]

Moet eerlijk zeggen dat ik geen betere film sub vind voor dat geld, damn die dingen geven wat kracht af zeg :D
Mja. Film Sub. Als in, hij kan alleen heel hard?

Aannames zijn fataal.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
JT schreef op 23 December 2002 @ 21:25:
[...]

Jij hebt ze alle 3 al gehoord ?? Dan koop je toch de sub die jij het beste vond klinken ? Vind btw wel dat je je SR6200 tekort doet met een budget subje :X
Wat is dat nou weer voor ongenuanceerde opmerking ?

600 euro is anders een behoorlijk bedrag, en voor dat geld is het geen "budget" sub meer te noemen !

Ik hoor van veel mensen dat de Rel Quake ook een prettige sub is, ik zou eens kijken of je ergens voor niet al te veel geld een "oud" model Quake kunt krijgen. Er is nl. een nieuw model, en de ouden worden tegen aardige prijzen aangeboden.

Over je lijstje,
De Tannoy valt af voor mij. Chario maakt mooie luidsprekers, met vooral lekker strak laag, dus ik verwacht dat hun subs ook gewoon mooi en netjes in elkaar zullen zitten. De audiopro ken ik niet, maar het lijkt me een sub in een kleine kast, met een hoog vermogen versterker erachter, om ervoor te zorgen dat de sub toch nog goede prestaties levert. Een beetje het Rel Q200 idee dus. Beide lijken me interessante apparaten, ik zou proberen te regelen dat je ze allebei thuis mag proberen, en dan de gene nemen die het beste in je ruimte klinkt.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• tbusquet
Verwijderd schreef op 23 december 2002 @ 22:06:
Heb dat zelfbouw project gelezen idd. Maar begin daar niet aan... En de mxSub is 445 euro op dit moment. Heb hem wel gezien voor 399 1 keer maar die is er nu niet meer.
Ik vraag trouwens ook niet of het moeilijk is, het is namelijk ook niet moeilijk... Maar wil ervaringen weten van mensen.... Maar krijg nu alleen maar response van als je het weet dan doe je het toch... En daar heb ik gewoon niks aan.
Misschien ook een idee om bij Speaker-en-co of Speakerland even langs te gaan, misschien hebben ze een sub staat die in je budget past, en ik vind de prijs/performance van zelfbouw wel de moeite waard.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• JT

JT

VETAK y0

tbusquet schreef op 24 december 2002 @ 09:40:
[...]

Wat is dat nou weer voor ongenuanceerde opmerking ?

600 euro is anders een behoorlijk bedrag, en voor dat geld is het geen "budget" sub meer te noemen !
Goh, jij klinkt ook vrolijk, van jou is lekker genuanceerd :o Maar die mxSub kost lang geen 600 euro....dan kom jij bij de verkeerde winkel.

[ Voor 3% gewijzigd door JT op 24-12-2002 10:34 ]

Ecodan warmtepomp

• tbusquet
JT schreef op 24 december 2002 @ 10:34:
[...]

Goh, jij klinkt ook vrolijk, van jou is lekker genuanceerd :o Maar die mxSub kost lang geen 600 euro....dan kom jij bij de verkeerde winkel.
Hij heeft een budget van zo'n 600 euro.

• JT

JT

VETAK y0

Ja, ok, maar ik had hetover die Tannoy. Das namelijk ook de enige die ik gehoord heb van de 3.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Hmm wat dacht je van een DT300 amp 300 watt en een peerless XLS12. Gesloten kast met een hoge Q en een 30hz boost en je blaast al die winkel subs van 600 euro weg en je hebt meer SQ.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
een colega van m'n werk heeft ook een nieuwe sub gekocht.
Hij heeft er een aantal vergeleken waaronder de Tannoy Mxsub, die viel bij hem ook al af.
Hij heeft uiteindelijk een ASW sub gekocht, is een langwerpige (vertikale) sub.
Hij zei dat die sub veel meer power had als de Tannoy Mxsub.
ik ken alleen het merk ASW niet :?

ah dit is het merk hoogswaarscheinlijk :*)
http://www.asw-loudspeaker.com/
staan ook hoge subs tussen dus 1 van die zal het wel zijn.
hij heeft ze trouwens vergeleken in de prijsklasse van 300 euro, de mxsub was daar ook 300.
dus misschien een tip om is naar een ASW sub te luisteren! :)

[ Voor 39% gewijzigd door Dnc1n op 24-12-2002 12:15 ]

• Stefmeister
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 11:14
Heeft iemand ervaring met de powerbass 12 van JBL? dit is ongeveer uit dezelfde prijs klasse als die yamaha.

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Duck-Twacy schreef op 24 December 2002 @ 00:27:
Klasse D??? Wat voor een herrie heb je dan??? Bij klasse C wordt de onderste helft van de sinus al weggelaten, wat hou je bij klasse D dan nog over?

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Verwijderd

Ik zou ook eens een keer gaan luisteren naar de Magnat Omega serie. En dan vooral naar de Omega 380 :9~ Ik heb hem zelf ook gehoord en dit ding is zijn geld echt waard!

Afbeeldingslocatie: http://www.magnat.nl/magnat-home/pictures/omega-group.jpg

Omega 380:
Configuratie: Aktieve Subwoofer volgens het "Downfire principe". Output power: 170/340 watt. Frequentie bereik: 16 – 200 Hz. Crossover: 40-170Hz. (variable) Maten: (BxHxD) 500 x 610 x 540 mm. Prijs: 899,- Euro

--------------------------------------------------------------------------------
Omega 300:
Configuratie: Aktieve Subwoofer volgens het "Downfire principe". Output power: 100/200 watt. Frequentie bereik: 18 – 200 Hz. Crossover: 40-180Hz. (variable) Maten: (BxHxD) 460 x 520 x 190 mm. Prijs: 639,- Euro

--------------------------------------------------------------------------------
Omega 250
Configuratie: Aktieve Subwoofer volgens het "Downfire principe". Output power: 70/140 watt. Frequentie bereik: 20 – 200 Hz. Crossover: 40-180Hz. (variable) Maten: (BxHxD) 400 x 460 x 420 mm. Prijs: 449,- Euro

De Omega 380 is te krijgen voor €499,-

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik heb zelf ook de Omega 380, daar ben ik behoorlijk tevreden over. 499,- € klinkt mij wel aan de goedkope kant. (voor de 380)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Dan is mijn vraag aan jou , hoe veel heb jij er dan voor betaald ? en hoe lang geleden was dat ? Met hi fi loop je altijd een dag achter, zowel kwa features als het geld dat je er voor neergeteld hebt.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Euh, ff denken, in juni 2000 1750,- gulden (was 2000,- eigenlijk.) bij Staffhorst. Nu weet ik dat Staffhorst zeker niet de goedkoopste is, maar van een verkoopprijs van 2000,- naar 1100,- vind ik op zich een grote stap.

Maar, aan de andere kant, voor dat geld koop je dan wel een erg mooie Sub. :P

[ Voor 4% gewijzigd door GaMeOvEr op 25-12-2002 01:38 ]

Aannames zijn fataal.

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 18:31

silitek

Tubes Only

Ben zelf sinds een week in bezit van YAMAHA NS-S34 speakers. Bassreflex 2-way en ze inderdaad al een jaar of 5 oud maar wat een speakers zeg

Had eerst mission 7serrie staan......maar deze zijn toch van een kwaliteit die daar ver boven staat

:O

Verder geen belangen bij Yamaha. Hun receivers vind ik zuigen btw (heb zelf de 620).[/quote]

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm die yamaha's heb ik wel zien staan, maar qua model vind ik ze niet mooi. Maar zal eens een keertje toch eens gaan luisteren. Heb ook ff wat gekeken op zelfbouw en heb wel leuke kits gezien :D Dus ga binnenkort ook ff kijken bij een winkel die zoiets verkoopt.
Pagina: 1