[Maxtor]HD niet helemaal jofel?

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Ik heb een week of 3 een Maxtor Diamondmax Plus 9 met Liquid Bearings, maar heb het idee dat hij misschien niet helemaal goed is: de eerste installatie ging na een paar dagen fouten geven bij opstarten (chkdsk needs to check one of your drives for consistency) en toen ik een weekendje weg was, draaide de zaak helemaal in de frut.

Diagnosesoftware (Powerdiag) gaf een fout bij de Smart test en de uitgebreide test gaf ook fouten en repareerde deze. Daarna gaf hij aan dat de schijf in orde was. Ik heb een image teruggezet van een verse install van een half uur oud en dat ging best goed verder.

Maar een paar dagen terug ging chkdsk weer een keer piepen en kan scandisk de C-schijf niet controleren: scandisk was unable to complete the disk check. Hij gaf deze fout al af en toe aan het einde van phase 2, maar nu al aan het einde van phase 1. De diagnosesoftware vindt nog steeds dat er niets aan het handje is, maar iets moet er toch niet kloppen?! De andere logische stations geven geen problemen, alleen dus de primaire partitie.

Ook een keer een oppervlaktecontrole gedaan, maar die gaf geen problemen. chkdsk geeft onder windows in de command prompt aan dat er corrupte files zijn en deze gedelete worden.

Is mijn schijf rot, was de image niet goed, moet ik een low level format proberen?

edit: laat maar, chkdsk gaf al bad sectors op mijn d-schijf. wordt een RMA'tje.

[ Voor 4% gewijzigd door Titanicfanatic op 23-12-2002 19:59 ]

Verwijderd

Gewoon uit nieuwsgierigheid: Zit er een enermax fan in de buurt van de HD/IDE-kabels?

• Titanicfanatic
  • Nu online
Nope. Wel een andere voeding: Q-tec. Maar ik denk toch dat het gewoon de schijf zelf is.

• Titanicfanatic
  • Nu online
Is het overigens mogelijk dat het bij het partitioneren fout is gegaan en er daardoor bad sector ontstaan? Mijn Highpoint HPT366 controller herkende eerst de grootte van de schijf niet en na een bios-upgrade wel.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Bad sectors ontstaan niet zomaar.. Juist tijdens het partitioneren/formatteren wordt daar extra op gecontroleerd. Een RMA'tje doet inderdaad wonderen :Y)

• dikiedik
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04-2025

dikiedik

de verkeers ont regelaar

lekker terug brengen naar de winkel en geen risico nemen (neem aan dat je t bonnetje nog wel hebt na 3 weken).

ride on

• Titanicfanatic
  • Nu online
HD teruggestuurd en al weer teruggekregen met de opmerking:"niets mis mee". Was helaas niet helemaal waar: nog steeds bad sectors. Ik heb al weer een e-mail gestuurd waarin ik een nieuwe HD eis. Zie ook hier: http://www.tweakers.net/shopsurvey/1786

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

draai ff powermax eroverheen dat weet je het zeker

Oh ja joh!!!

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Welk type HD is dit precies? Met 8MB cache? hoeveel GB :?

• Titanicfanatic
  • Nu online
raw meat schreef op 04 januari 2003 @ 12:40:
draai ff powermax eroverheen dat weet je het zeker
Heb ik gedaan, geeft geen fouten.

• Titanicfanatic
  • Nu online
Laatste nieuws: heb een andere schijf gekregen. Ook een DiamondMax Plus 9 60 GB en ook deze geeft bad sectors (op D-station net zoals vorige schijf). Klinkt niet echt logisch. Slechte serie of is mijn Highpoint controller niet zo blij met die nieuwe schijf? Ga hem maar eens proberen te formatten via een UDMA 33 controller.

Edit: formatteren op standaard UDMA33 controller lijkt wel te werken: geen bad sectors meer.

[ Voor 13% gewijzigd door Titanicfanatic op 09-01-2003 15:55 ]

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

Wat voor mobo hebben we het eigenlijk over?

Oh ja joh!!!

Verwijderd

Hoop niet dat ik dat ook krijg, heb er 4 van 80gb op een highpoint 404

• Titanicfanatic
  • Nu online
Abit BE6-2 met onboard Highpoint HPT366 UDMA66 controller. Ik heb vanavond een Promise Ultra100 TX2 controller gekocht, eens kijken of dat beter wil. Wat me wel opvalt is dat mijn muis bij significante HD activiteit wel eens wil "stotteren". Is een beetje irritant.

Edit: een driverswitch lijkt het stotteren te hebben verholpen

[ Voor 14% gewijzigd door Titanicfanatic op 10-01-2003 00:56 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 23:06:
Hoop niet dat ik dat ook krijg, heb er 4 van 80gb op een highpoint 404
Dat hoopt niemand :z Ergo: met deze reply heb je echt niks aan dit topic toe te voegen. GoT is geen chatforum oid; reageer zo constructief en lever een nuttige bijdrage. Zie ook de FAQ Forumgedrag.
Titanicfanatic schreef op 10 januari 2003 @ 00:06:
Edit: een driverswitch lijkt het stotteren te hebben verholpen
Het zou cool zijn als je er ook bij vermeldde om welke driver het ging en van welke versie naar welke versie je ging :)

[ Voor 43% gewijzigd door BalusC op 10-01-2003 09:53 ]

• Titanicfanatic
  • Nu online
Euh ja nu ik het zo lees, mis ik ook wat info ja :). Maar het betreft dus de driver van mijn Promise Ultra 100 TX2 waar het volgende voor schijnt te gelden: hoe ouder de driver hoe beter.

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-03 09:19
Uhm, Happy_On_MDMA...

Wat zouden die Enermaxxen er voor invloed op moeten hebben dan ??
Want ik heb er namelijk wel een zooi van die dingen in mijn PC'tje hangen...
En ook een Max-torretje..

En tja, als er ook maar iets mis is met een harddisk ga ik eigenlijk gewoon er mee naar de fabriek :) Doen ze minder moeilijk dan in een winkel.

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:12

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik heb bij de winkel met de klacht dat de schijf BAD SECTORS enzo bevatte +/- 3 mb ! een nieuwe gekregen binnen 2 dagen....eerst deden ze moeilijk...maja....khad al een topic geplssts op GoT voor wat nuttige argumenten. Tevens had ik daarbij WEL een 6digit error code van het POWERMAX progje... die verzekert (als die geldig is...uitzonderingen op maxtor.com) dat je een vervangende schijf krijgt...overigens kun je het eerste jaar gewoon bij de winkel terecht met jouw schijf...

Ik heb op dit moment de volgende schijven --> Maxtor 80 GB 8 mb cache [6Y080LO]
--> Maxtor 120 GB 8 mb cache [6Y120PO]

EDIT: beiden zijn uit dezelfde serie HD`s als die jij hebt...volgens mij is er veel uitval onder deze serie omdat ik toch veel negatieve posts lees de laatste tijd...

[ Voor 3% gewijzigd door Michael Knight op 10-01-2003 10:15 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Ik zou voor een low-level format gaan...heb ik met mijn maxtor ook gedaan en sindsdien heb ik er nooit meer problemen mee gehad (en geeft-ie zowel bij fitness als performance 100% aan in Speedfan, duzz....)

• Titanicfanatic
  • Nu online
Even powerdiag gedraaid met mijn oude 20GB Maxtor en mijn nieuwe 60GB op mijn nieuwe Promise controller. Beide schijven geven een foutmelding: Y2SE08 "drive write/read buffer data miscompare failure". Ik begin een beetje bedroefd te worden. WTF is going on? Bij Maxtor wel een interessant artikel gevonden wat de oorzaak kan zijn van mijn andere problemen: Maxtor artikel Ik neem aan dat als ik mijn nieuwe schijf opnieuw partitioneer/formateer en een verse WinXP install doe i.p.v. een slechte mirror (gemaakt op zich misdragende 60 GB) dat ik dan een heel eind ben.

Verwijderd

Titanicfanatic schreef op 10 January 2003 @ 09:40:
Euh ja nu ik het zo lees, mis ik ook wat info ja :). Maar het betreft dus de driver van mijn Promise Ultra 100 TX2 waar het volgende voor schijnt te gelden: hoe ouder de driver hoe beter.
Heb je trouwens 't BIOS van je promise geupdate?

Ik kwam namelijk een nieuwere versie BIOS en Drivers tegen op de site van Western Digital (omdat er een klein probje met hun schijven was) misschien kan die update ook wel 't één en ander doen aan jouw problemen met die Maxtor. Die is tenslotte ook van een 'nieuwere' generatie.

Heb bij mijn onboard promise pdc20265r in ultra100 mode, op een Jetway 866AS Ultra-RAID dmv CBROM een nieuwere build van de promise BIOS in 't mobobios geramd. (Build 37 omgewisseld met build 43 afkomstig van een gigabyte bios :P ).

Letterlijk alle probs met m'n WD800JB verdwenen als sneeuw voor de zon. En voorheen kon ik ook geen 'hibernate' doen, zelfs niet met alleen m'n Maxtor D740x alleen eraan. Nu dus wel :)
Wierdo_NL schreef op 10 January 2003 @ 09:49:
Uhm, Happy_On_MDMA...

Wat zouden die Enermaxxen er voor invloed op moeten hebben dan ??
Want ik heb er namelijk wel een zooi van die dingen in mijn PC'tje hangen...
En ook een Max-torretje..

En tja, als er ook maar iets mis is met een harddisk ga ik eigenlijk gewoon er mee naar de fabriek :) Doen ze minder moeilijk dan in een winkel.
Ehm lees mijn replies in dit topic maar eens.

Ik geloof overigens dat BalusC ook ooit eens gezegd heeft dat hij iets over die enermax-en in de faq zou prakken.

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-03 09:19
Happy_On_MDMA thnx...
Ga vanavond waarschijnlijk meteen aan de slag met die ferriet kerntjes..
Bah.. Dacht al een keer iets te horen met een speaker...

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• Titanicfanatic
  • Nu online
Ik heb maar eens een andere proc geprobeerd en de laatste Powerdiag foutmeldingen zijn nu foetsie. Ik had dus een Celeron 1100 met Tually hack er in hangen en op 1463 MHz draaien en op langzamere snelheden gaat dat dus blijkbaar goed, maar op hogere niet meer. Eens kijken of de zaak nu wel heel wil blijven.

Iemand interesse in een boxed Celeron 1100 (met koeler) met Iwill slocket III met Tually hack? :+
Pagina: 1