Toon posts:

MSI K7T Turbo LE nog garantie?

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een k7t turbo Le rev 3.0. Ik had laatst al een topic gepost met mijn probleem: Voeding een weekend zonder stroom -> 3 uur nodig voor AAN!
Ik heb dit mobo met mijn buurjongen geruild. Ik vraag me nu af of er nog fabrieks garantie op zit. Wat denken jullie. Ik weet niet hoe oud ie is maar weet wel dat de kt133a chipset 2 jaar gelden pas in januari ofzo uit kwam (correct me if i'm wrong).
Hoe lang zit er garantie op dit MSI bord. En als ie nog fabrieksgarantie heeft kost het dan geld om hem door MSI te laten vervangen als ze denken dat ie gewoon door hun stuk is?

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Topicstarter
mmm, niet echt hoopvol.

Verwijderd

ik denk 3 jaar als je mobo stuk is dan geven ze je gewoon een nieuwe terug als ze die nog hebben die soort type. maar als ze niet hebben dan heb je soms mazzel dat je een k7t turbo 2 krijgt en die is de nieuwere type van k7t turbo Le

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
Verwijderd schreef op 23 December 2002 @ 18:36:
ik denk 3 jaar als je mobo stuk is dan geven ze je gewoon een nieuwe terug als ze die nog hebben die soort type. maar als ze niet hebben dan heb je soms mazzel dat je een k7t turbo 2 krijgt en die is de nieuwere type van k7t turbo Le
Ik denk 3 jaar. Als je mobo stuk is dan geven ze je gewoon een nieuwe terug.(als ze dat soort nog hebben). Maar als ze die niet meer hebben dan heb je soms mazzel dat je een k7t turbo 2 krijgt, en dat is een nieuwer type dan de K7T Turbo Le.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

SandeR schreef op 23 December 2002 @ 18:41:
[...]

Ik denk 3 jaar. Als je mobo stuk is dan geven ze je gewoon een nieuwe terug.(als ze dat soort nog hebben). Maar als ze die niet meer hebben dan heb je soms mazzel dat je een k7t turbo 2 krijgt, en dat is een nieuwer type dan de K7T Turbo Le.
waarom tik je hem na :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

dank je wel sander _/-\o_

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:15
kijk naar je serie nummer op het mainboard. Garantie start 3 maanden na datum in serie nummer verwerkt. Maar bij MSI (net zoals elke andere 1st tier mobo bakker) kun je geen rechtstreekse RMA doen dus je moet dit bij de winkel regelen waar je (of je buurjongen) je mobo gekocht hebt.

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 12:06
Precies, en daar heb je 1 jaar garantie op een dergelijk moederbord, dus geen garantie meer.

[ Voor 16% gewijzigd door remsie op 23-12-2002 20:01 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:49
Goede winkels sturen dat ding gewoon voor je op. Norrod deed dat wel voor mij iig.

Verwijderd

Ik heb dit bord ook en last van lekkende condensatoren. Ik dus terug naar de zaak en die hebben em voor me opgestuurd. Ik zou binnen een maand wat horen van ze (w8 nu net 2 weken)...

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan dus niet zo lang wachten.
Wil eigenlijk na 1 week al een nieuw mobo. Realiseerbaar?

Verwijderd

Msi gaf toch toch 6 jaar ?
Nou hij heeft in iedergeval nog garantie>>>>> (denk ik)

Kheb nog een asus a7v-e zit daar ook nog garantie op??

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 00:02 . Reden: foutje ]

• The Source
  • Laatst online: 16:15
MSI geeft garantie aan klanten (distributeurs), deze geven op hun beurt garantie aan winkels. De winkels geven weer garantie aan kopers (jij dus). Dus mocht je iets kapot hebben dan moet je dat bij de winkel claimen, en zij zijn je volgens mij (europese wet??) verplicht om je 2 jaar garantie te geven.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga effe met mijn buurjongen praten waar ie hem gekocht heeft.
Hopelijk kan ie omgeruild worden en krijg ik een mobo met een nieuwere chipset erop. :) :)

• stylezzz
  • Laatst online: 16:18
Er zit in ieder geval 3 jaar fabrieksgarantie op. Check eerst eens bij de winkel waar je hem gekocht hebt of die niets kunnen regelen?

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik zeker doen. Het wordt nu zelfs zo erg dat ie als ik hem 's avonds uit doe maar niet van de stroom haal hij de volgende ochtend niet opstart. Pas weer heel laat 's avonds. Dus.. ik moet eigenlijk een nieuw bord. Maybe dat ze er 1'tje geven met combi sd/ddr.
Heeft MSI nog borden met een nieuwere chipset als de kt133 a met sdram? Of met combi sdram en ddr?

Verwijderd

Topicstarter
Enig idee?

Verwijderd

Topicstarter
Wat moet ik met deze link gianni rombios? Het is een mobo met ddr geheuen. Geen combi ddr/sdram of alleen maar sdram. Andere ideeen?

Verwijderd

Topicstarter
Schop, nog meer ideeen?

• Peetke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-06 23:27
The Source schreef op 23 december 2002 @ 19:49:
kijk naar je serie nummer op het mainboard. Garantie start 3 maanden na datum in serie nummer verwerkt. Maar bij MSI (net zoals elke andere 1st tier mobo bakker) kun je geen rechtstreekse RMA doen dus je moet dit bij de winkel regelen waar je (of je buurjongen) je mobo gekocht hebt.
Helemaal correct.

Ik ben zelf dealer (en jurist) en moet ook verplicht 2 jaar garantie geven aan een consument. Ook al heb je als klant een factuur waar maar 1 jaar op staat kun je altijd 2 jaar eisen en zal een rechter je altijd gelijk geven mocht je zo ver komen.

Zelfs al geeft de moederbordfabrikant maar 1 jaar garantie aan de winkel/dealer, dan moet de winkel WEL twee jaar garantie aan een consument geven (niet aan zakelijke klanten; al willen die meestal juist 3 jaar garantie hebben). Dit is dus een stukje bedrijfsrisico dat je als bedrijf in moet calculeren.

Het is inderdaad een Europese richtlijn, die inmiddels is omgezet naar nationaal recht.

kort resumerend:
Je moet dus bij de winkelier zijn waar het bord is gekocht en je hebt 2 jaar garantie.

• stylezzz
Peetke schreef op 29 December 2002 @ 20:20:
[...]
kort resumerend:
Je moet dus bij de winkelier zijn waar het bord is gekocht en je hebt 2 jaar garantie.
Minimaal 2 jaar zou ik eerder zeggen.... :P

MSI heeft daarna alleen nog de 'turbo 2' gehad welke nog van SDRAM gebruik maakte, daarna is alles eigenlijk DDR geworden.

Verwijderd

Topicstarter
Heb met mijn buurjongen gesproken en hij had hem in juni 2001 gekocht. Dus ruim binnen de limiet van 2 jaar. Hij zou ook nog effe zoeken naar de bon. Alleen wist ie niet meer of ie die had, hij wist wel zeker dat ie de doos had. Kan je ook nog op garantie rekenen als je de bon kwijt bent?

Ik had weleens gehoord dat nadat gebleken was dat het mobo stuk was en hun niet hetzelfde mobo hadden. Ze een beter mobo gaven.
Maar als ze een mobo met ddr geheugen geven ben ik nog duur uit omdat ik dan weer ddr geheugen moet kopen. :'(

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 21:55 ]

• stylezzz
Het ligt maar net aan de winkel of dat ze garantie willen geven zonder bon. Dus daar kan ik verder weinig over zeggen....

En inderdaad komt het wel eens voor dat je een beter mobo krijgt als het defecte wat je ingeleverd hebt, maar om een DDR bord mee te geven voor een SDR bord lijkt me inderdaad niet zo slim. (maar zoiets is natuurlijk altijd open ter onderhandeling, misschien een leuke korting als je tegelijk geheugen o.i.d. erbij aanschaft?) Verder denk ik niet dat dit het scenario voor je word, aangezien ik zelf ook bij een shop werk die MSI verkocht heeft weet ik dat er gewoon nog verschrikkelijk veel van dit soort gerepareerde borden in omloop zijn. (ze gingen gelukkig niet zo vaak kapot... ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Mmm, dus ik heb misschien kans dat ik een tweedehands krijg?
Moet je trouwens ook je cpu erop laten zitten voor de handigheid. En hoe lang duurt het meestal tot ik een nieuwe heb. Heb de compu namelijk wel nodig.

• stylezzz
MSI Turbo 1 borden zijn al enige tijd niet meer nieuw te krijgen nee.... ;)

CPU hoef je er niet op te laten zitten, die zullen ze daar ook wel hebben neem ik aan. Verder kan ik weinig zeggen over eventuele omruiltijden, dat is echt afhankelijk van de winkel. Je kan uiteraard wel voorstellen dat je een nieuw bord aanschaft tegen bijbetaling en de oude inruilt o.i.d. (of je hebt geluk en ze hebben er direct een liggen (turbo 1) die je zo mag meenemen)

Maar word het niet eens tijd dat je die winkel even belt..... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Zal van de week effe de winkel bellen. Hopelijk krijg ik dan een turbo 2 daar kan tot en met een xp 2400+ op ofzo :)

• stylezzz
Wie weet? 'maybe it's your lucky day.... ;) '

Verwijderd

Ik heb net op de MSI site gekeken, maar ik kan nergens vinden hoeveel maanden garantie ik nog heb ? kan ik dat ergens zien ? ik heb alles doorzocht maar niks....

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Kick van zo'n oud topic :? Anyway, beetje beter zoeken (of ben ik begifted met een zoekgave? :+ )
How long is MSI™ motherboard warranty?

MSI™ normally gives 2 years warranty to it's direct customer & distributors. But each distributors & reseller will have a different warranty policy. So it is advisable you check with your reseller about their warranty policy.
Bron.

[ Voor 6% gewijzigd door Abbadon op 12-03-2003 23:33 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.