[mobo dood]wat nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ik heb dus een maand terug een Asus A7V8X-SA gold gekocht bij computerland
(omdat ze een leuke asus aanbieding hadden)

nu is hij dus na een maand overleden
zie: [rml][ crash]pc gaat spontaan uit[/rml]

ik heb die pc nodig en vind het kut dat ik naar utrecht moet (winkel die het dichtst bij is)
ik woon in steenwijk (noorden van overijsel) en het is dus wel ff met de trein.
nu heb ik dus 4 mogenlijkheden

• ik ga er met me mobo heen. Dan is er natuurlijk een kans dat hun zeggen. "goh we kijken er naar, kom morgen maar terug"
• ik ga er met me mobo heen en eis een 'vervangend' moederbord of direct een nieuwe
• ik stuur me mobo op (en moet dan waarschijnlijk tot eind januari wachten op een nieuwe)
• ik koop bij een winkel hier in steenwijk datzelfde mobo (voor iets meer geld) en eis me aankoopbedrag terug onder het motto: "ik kon niet zonder pc, dus heb maar alvast een nieuwe gekocht"

wat lijkt jullie het beste?
ik zit te twijfelen tussen de 4de en de 2de, maar het probleem is bij de 4de dat ik niet zeker weet of ze dat doen, en bij de 2de dat ik dan een superbrak mobo krijg, en het dan nog maar de vraag is wanneer ik een goed/nieuw mobo terugkrijg.

bij het 4de speelt ook nog dat ik wel eerder (bij norrod) heb gehad dat ik opbelde, en ze zeiden: "ja je kan het ruilen" en dat toen ik daar aankwam bleek het niet zo te zijn. (kosten benzine + tijd :( )

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Bel op en vraag het.

Daarbij heb je weinig te eisen, je zal de winkel gewoon wat tijd moeten gunnen om het probleem op te lossen. Als ze besluiten je een vervangend brodje mee te geven heet dat gewoon service, verplicht zijn ze het niet. Enige verplichting die ze hebben is jouw klacht serieus nemen en binnen redelijke termijn oplossen.

de betaler vervuilt

• spook
  • Niet online
Ik zou beginnen met de winkel te bellen en te vragen wat de mogenlijkheden zijn.
punt 4 zal bij de meeste winkel niet werken en dan zit je met 2 mobo's

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Verwijderd

Optie 4 is vrijwel zeker no-go

Bel ze op, met 't verzoek tot omruil, vraag om een bevestiging per e-mail. Print die mail uit, neem die mee naar de winkel. Vraag desnoods ook een naam van een contactpersoon die ze in de winkel kunnen bellen ter bevestiging.

Bel de winkel met 't verzoek of je nog dezelfde dag geholpen kan worden.

• BasieP
ik ga iig eerst bellen ja, maar ik vroeg me af hoe ik het snelst me mobo weer terug heb.

en over puntje 4: ik wil geen 2 mobo's ik wil dan me aankoopbedrag terug :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik zou hem opsturen en een nieuwe kopen bij een zaak in de buurt. Als je dan die andere weer terugkrijgt verkoop je die weer 2dehands ofzo. Maar informeer eerst even of je een vervangend mobo kunt krijgen en of ze je misschien wel meteen een nieuwe meegeven (als service). Maar ik denk dat ze hem gewoon opsturen en je dus een paar weken geen mobo hebt.

[beetje late edit] ik had niet goed gelezen dat je dat mobo nog maar een maand hebt.. in dat geval zou ik toch ook wel eerder een nieuwe eisen.

[ Voor 18% gewijzigd door Palomar op 23-12-2002 13:38 ]

Verwijderd

Ik zou inderdaad eerst even bellen om te vragen hoe hun te werk gaan.
En als het een beetje een goede winkel is nemen ze jouw oude board gewoon in en geven ze een nieuwe mee.

• BasieP
Verwijderd schreef op 23 december 2002 @ 11:48:
Ik zou inderdaad eerst even bellen om te vragen hoe hun te werk gaan.
En als het een beetje een goede winkel is nemen ze jouw oude board gewoon in en geven ze een nieuwe mee.
ja zoiets doen de meeste winkels idd met geheugen enzo, omdat dat vaak kapot is, maar volgens mij is dat met moederborden een ander verhaal.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

BasieP schreef op 23 december 2002 @ 11:45:
ik ga iig eerst bellen ja, maar ik vroeg me af hoe ik het snelst me mobo weer terug heb.

Dat krijg je niet en dat kun je ook niet eisen.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Bij ons in de winkel worden moederboarden ook netjes omgeruild.
Alleen als de klant opnieuw terug komt met het moederboard en deze is dan opnieuw defect dan verzoeken wij vriendelijk dat de klant met de computer onze kant op komt en dat hij het moederboard samen met ons erin gaan zetten zodat we kunnen kijken of het allemaal goed gaat en zouden we in kunnen gaan grijpen als het verkeerd zou gaan.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

BasieP schreef op 23 December 2002 @ 11:45:

voor een mobo dat een maand oud is zou ik dat zeker niet meer verwachten.
Winkel is dom bezig als ze het dan terugnemen, want je moet maar net iemand vinden die zo'n ding dan nog wilt hebben

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
Terug gaan naar de winkel, heb ik ook gedaan met me Msi k7t266 pro (ook garantie zat er niet meer op) maar je kan gewoon vragen of ze em meteen na kenne kijken (zal hoogstens uurtje duren). Als je daarbij aangeeft dat je zeker weet dat het mobo dood is zijn ze zo klaar. Ik zou Optie 1 of 2 aanraden. Optie 3 of 4 zou ik echt nie doen.

• Dualdude
  • Laatst online: 18-06 23:18
Ik zou niet meteen te defensief reageren..en meteen eisen gaan stellen, want de meeste winkeliers zijn daar allergisch voor en worden direct een stuk minder soepel :)

• eightValve
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

eightValve

Zegt u toch allemaal???

Als het bord een maand oud is moet je echt wel een nieuwe krijgen ofzo hoor.... Ikzelf zou met minder echt geen genoegen nemen. Als je zelf weet dat je er geen gekke dingen mee gedaan hebt moet je gewoon lekker op je strepen gaan staan en een nieuw bordje meenemen. Ik zou niet 'alvast' een nieuw bordje kopen, en ik zou voordat je heengaat even (telefonisch) melden dat je een nieuwe komt halen.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

eightValve schreef op 23 december 2002 @ 13:06:
Als het bord een maand oud is moet je echt wel een nieuwe krijgen ofzo hoor....
Ze moeten niets, als ze het doen is het service. Dat jij het verwacht zegt niets.

de betaler vervuilt

• BasieP
ze moeten wel, ik heb de bon en ik heb garantie
waar ik me wel ff bezorgt over maak is dat ik de bios geflashed heb
misschien denken ze dat het daar aan ligt, en dan willen ze hem niet ruilen ofzo :S

• eightValve
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

eightValve

Zegt u toch allemaal???

GA!S schreef op 23 december 2002 @ 13:59:
[...]

Ze moeten niets, als ze het doen is het service. Dat jij het verwacht zegt niets.
Als dat bord nooit in orde geweest is (iets wat best een maand kan duren voordat je het met de diversiteit aan componenten goed kunt vaststellen), moeten ze je echt wel een ander bord geven. Kijk je moet het wel een beetje slim aanpakken, het is net als DualDude zegt, je moet niet meteen in de aanval gaan, want dan krijg je weinig medewerking.

Maar al met al zou het een hele flinke vent wezen die mij na een maand zonder nieuw bord de deur uit krijgt.
Pagina: 1