Toon posts:

Pentium 166 mhz als server

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dit is gewoon een vraagje:
Heb net een pctje gekregen en wil deze als servertje laten draaien, heb al een router geprobeert werk goed maar heb vaak een time out met internet.
Dus dacht he zet een server ertussen, en dan dit machinetje.
Het is een pentium 1 166mhz met 64 mb ram en een schijfie van 1,6 gig.
En me vraag is dus kan dit tot een leuk servertje dienen, ben nu bezig met w2k instal.
Hopende op een antwoordje, ja of nee is genoeg met een kleine tekst.
:)

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Zoek eens rond... Zelfs een 386 is nog te gebruiken als internet router...

Natuurlijk kan dat, persoonlijk zou ik voor NT4 gaan met zulke minimale specs (64 MB is echt NET genoeg met een 166 en win2k).

de betaler vervuilt

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

met Freesco kan het, je hebt 1 schijfje nodig om het als router te laten gebruiken

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
oke heb ik ook liggen maar w2k is iets beter met herkennen van hardware en zo, gaat het problemen geven als ik het toch doe of als ik het toch draai en het draait is het goed.
Want wil hem aansluiten als router en dan gewoon afkoppelen van monitor en toetsenbord en muis en dan dag en nacht laten draaien.
Heb ook al gedacht van zet er linux op, mandrake dan want die ken ik wel een beetje.

Verwijderd

Topicstarter
ken freesco niet is dat ook een linux variant?

Verwijderd

Voor linux routers/gateways is dit wel een informatieve pagina met betrekking tot je keuze ;)

Verwijderd

Topicstarter
thnx bossel, maar ben niet echt een held in linux.
Wil er nog een pctje neer zetten om er echt helemaal los op te worden, maar het is bijna kerst dus moet ff op de centen letten hahahha.
Bedankt in ider geval.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Kan me niet voorstellen dat je exotische hardware in een P166 hebt zitten die je als router wil gaan gebruiken.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
nee klopt, grafisch kaartje van nix en 2 netwerkkaarten aan een hub thats it.
Maar hij hoeft alleen maar internet te delen dus hoeft ook niet.

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:21
Ik heb nog een win2k server op een Pentium 75 gedraaid :)

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:13

Gallus

Cheesy

Gewoon www.freesco.org installeren. Dat is idd Linux. Bijzonder makkelijk te configureren als router, zelfs ik kon het. :)

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 22 december 2002 @ 23:18:
nee klopt, grafisch kaartje van nix en 2 netwerkkaarten aan een hub thats it.
Maar hij hoeft alleen maar internet te delen dus hoeft ook niet.
Als ie toch niet meer gaat doen dan dom internet delen dan zou ik zeker voor NT of Linux gaan (heb je nog wat ruimte om als netwerkschijf/ftp/www servertje te gebruiken).

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
he super___nerd gaat dat lekker of zeg je van nou het kan beter :)
Want weet niet of ie dat natuurlijk zonder mokke gaat doen.
Met me router ging internet wel lekker maar met dl was het een stuk minder, internet was ineens weg en een paar sec later voila daar was ie weer.
En vooral met verbindingen boven de 100 KB.
Mischien iemand daar antwoord op, zo niet plaats ik weer een nieuw topic want daar is deze site voor he :D
Maar alvast bedankt allemaal.
Meer ideen zijn welcome hoor, ook over linux.
Heb ook smoothwall maar daar heb ik helemaal geen kaas van gegeten :'(

• LastBoyScout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-08 22:08

LastBoyScout

The Last but not Lost BoyScout

Freesco is erg leuk als router-only. Ik zou eens SME of Clark-Connect proberen. Is zo geinstalleerd (zelfs voor Linux-n00bs) en doet lekker simpel Samba. Zie www.clarkconnect.org

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:15
Ik heb een Compaq Deskpro P166mmx met 196Mb en win2k draaien als file-/FTP-/webserver. Er zit een 2Gb schijf in, binnenkort komt er een 80Gb schijf bij (had ik al binnen moeten hebben :( :( )

Ik bedien m via Remotely Anywhere via het netwerk, hij draait zonder muis, keyboard en monitor

Gaat perfect :) en lekker stil

[ Voor 12% gewijzigd door Stefke op 22-12-2002 23:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke geef me gewonnen linux rulez maar ken alleen maar red hat en mandrake en die andere exoten niet _/-\o_
Dus ga gewoon eerst w2k proberen daarna nt4 en dan linux _/-\o_ want heb het al eens draaien gehad hier maar was ineens 40 gig aan mp3 kwijt dus wacht daar nog ff mee :*)

• LastBoyScout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-08 22:08

LastBoyScout

The Last but not Lost BoyScout

clark-Connect is gewoon RodeHoed 7.2 met o.a. een leuk Web-Frontendje :Y) . Dus dat moet je wel lukken als Windhoos toch teveel blijkt te zijn voor jouw pc :'( Bij mij draaide het al aardig op een 486/66 met 32Mb)

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Super__Nerd schreef op 22 december 2002 @ 23:23:
Ik heb nog een win2k server op een Pentium 75 gedraaid :)
Hier ook... loopt nu al meer dan een half jaar. (ook om internet te delen)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Topicstarter
Relax jongens ga gewoon w2k proberen, heb er nooit problemen mee gehad dus ga ik zeker doen.
Nog een paar minuten en dan is het zover hahahhaha dan is me servertje klaar lol.
Dus mail raak en alle info is welkom.

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:54

Robinski

A.K.A. RHarmsen

ik heb hier ook gewoon W2k draaien
op een Pentium 133 (zonder MMX) met 128 MB ram en 2.5 GB harddisk
ik gebruik daarop winroute om internet te delen.....
en verder draait er nog een webservertje op (Apache) en nog wat andere rotzooi

verder bedien ik deze ook remote via VNC (heb er ook geen toetsenbord enz aanhanngen)

werkt uitstekend.... mijn max uptime is momenteel 7 dagen (tja... WindowsUpdates....)

[ Voor 28% gewijzigd door Robinski op 22-12-2002 23:56 ]

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:07
Ik zou redhat erop zetten :) heb ik zelf ook een tijd gehad, draaide prima, tot de hardware kapot ging, en ik maar een router heb gekocht, scheelt stroom en lawaai. Router werkt hier voor 100% nooit time-out gehad tot nu toe :)

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:15

MaNdM

1000-dingen-doekje

Ik heb RedHat 6.2 op mn servertje staan, is een 166 (zonder mmx) met 128 mb en een 2,1 gb schijfje, heb gewoon vanalles draaien tot en met de PostgreSQL server, trekt ie met gemak allemaal :) Komt natuurlijk ook omdat het Linux is :Y)

Overigens kan ik je dus ook RedHat aanraden, neem een oudere distr. net als ik en je zal zien dat het redelijk wat sneller werkt t.o.v. windows ;)

* MaNdM vindt Linux in een woord geweldig

To be determined...

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:31

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Als je heel makkelijk wil en stabiel:

- Freesco of een equivalent

Als je nog makkelijk wil, alleen wat trager:

- winnt 4 of 2k

Als je optimaal van je hardware wil profiteren en nog wat van linux wil opsteken:

- Neem een linux distro. Ikzelf gebruik voor mijn servers Debian -> alleen console.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 21:23
Yup, freesco o.i.d. gaat zeker goed.. (kijk even in de faq van network troubleshooting :)

En verder kan zo'n machine ook nog prima NT4 o.i.d. draaien als je voor een microsoft oplossing wilt gaan..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.