[GeForce 3 TI500] hoe het beste over te klokken??

Pagina: 1
Acties:
  • 86 views sinds 30-01-2008

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Ik heb een GeForce 3 TI 500 van Aopen, deze ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.aopen.com/products/vga/closeview/images/gf3ti500-dv64-l.jpg

Omdat ie een mooie koeling heeft (geheugenkoeling), dacht ik dat ie wel wat over te klokken viel, maar erg ervaren ben ik hier niet mee en vraag me dus af tot hoever ik hem kan krijgen zodat het systeem stabiel blijft en welke software daar het beste voor is. Ik heb al rivatuner gedownd. De huidige geheugenwaarden zijn afgerond: 240 voor de core en 500 voor het geheugen.

Het systeem waar het om gaat kun je zien in m'n spec's (specs van al mn pc's (in de sig)), en dan de Athlon XP.

LET OP! raar genoeg heeft dit systeem geen casefans! Zo is ie gekocht, maar het berdrijf dat hem assembleerde heeft er geen casefans ingestopt.

[ Voor 4% gewijzigd door SuperPaddo op 22-12-2002 20:11 ]

Grolsch Royce!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:37
Gewoon rustig aan overklokken met 'n paar MHz per keer, dan weer ff testen (Gamen, 3dmarken ofzo) als ie dan foutjes in t beeld geeft, terugklokken, zoniet, verder overklokken...

Verwijderd

Elke kaart is anders, daarom kunnen we niet zeggen tot hoever je komt. Probeer het tot je beeld raar word (artifacts) of het niet meer stabiel is. Probeer met powerstrip eens te voorzichtig omhoog te klokken.

Verwijderd

Ten eerste hebben niet alle kasten ingebouwde casefans dus daar is niks raars aan. Meestal alleen de fan in de voeding.
Ten tweede. Je moet effe 3d Mark 2001 second edition downloaden van www.madonion.com en telkens verder overclocken je kaart en dan dit prog draaien. Het is om de 3d capaciteiten van je systeem te bekijken. Als je errors ziet, zeg maar gekke puntjes op andere merkwaardige dingetjes die niet in het plaatje horen heb je artefacts, zeg maar foute berekeningetjes. Als je die hebt ben je iets te ver met je overclock. Dus dan weer iets langzamer zetten. Dit doe je tot je de max. snelheid heb zonder artifacts.
Succes.

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Ok, 3dmark had ik al :Y). Ik ga zo wel even met rivatuner zelf overklokken.

Grolsch Royce!

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Tot hoever je kan is niet van te voren te zeggen. Er zijn zoveel variabelen.. Je zal dus zelf de grens moeten zoeken. En geen paniek, er kan weinig mis gaan als het met kleine stapjes doet.
Ik ben eerst ook begonnen met stapjes van 5 Mhz. Je ziet vanzelf aan je systeem tot waar die stabiel loopt, want dat kan 3D Mark 2001 SE heel mooi laten zien. Als je tijdens het benchen wat storing in het beeld ziet, of stukken beeld die een fractie van seconde 'zwart' blijven (artifacts), dan weet je dat je kaart moeite heeft om het bij te benen. Een klein stapje terug en je hebt je maximale, stabiele punt bereikt! :)

Met mijn kaart werkte deze manier perfect. Hij loopt nu bijna op de specs van een TI 500! :o Maar ik denk dat jij er niet al teveel nog uit kan persen, want de TI 500 zit al aardig tegen de maximale waarden..
Hier enkele kaarten met hun bijbehorende, OCed clocks. Om even een beeld te vormen ;)
GF3 Clock settings gezien: Leadtek GF 3 TI200 254/561
GF3 TI200 240/530
Hercules Prophet 3 TI500 260/580
GF3 249/561
Hercules Prophet 3 210/500
Asus V8200 GF3 240/540

Welke Detonator drivers gebruik je nu? 3x.xx? Moet je eens de WQHL 40.72 proberen, die gaven mij ook 400 extra 3D marks! Alleen werkt Rivatuner daar (nog?) niet mee en de clocksettings in het menu zijn weggehaald/gelaten door Nvidia. Maar ik ken een trucje om ze terug te roepen. Ik citeer:
- Ga naar de directory van WINDOWS.
- Zoek naar de optie voor Regedit (snelkoppeling)
- HKEY LOCAL MACHINE
- SOFTWARE
- NVIDIA CORPORATION
- GLOBAL
- NVTWEAK

Rechter muisknop, een sidebar verschijnt. ‘Nieuw’ -> DWORD-waarde.
Verander de naam van dit bestand in ‘CoolBits’.
Vervolgens rechter muisknop op dit bestand, klik op WIJZIGEN.
Vervolgens in het gebied ‘Waarde:’ Vul hier in 3 (gegeven Hexedecimal staat aangevinkt standaart)

Nu is de optie voor clockinstellingen terug. Als op de knop ‘Overclocken toelaten’ geklikt wordt, wordt er gevraagd om de PC opnieuw op te starten. Doe dit en je kan overclocken.
Suc6! :)

Use the Search Luke...

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
bedankt allemaal, ik gebruik idd 40.72, en rivatuner werkt daar prima op. Ik heb de core nu 10 mhz opgevoerd (van 240 naar 250) en het geheugen naar 572 (stond op 500) ongeveer. Hoger dan dit lukt me niet, dan slaat ie stukken beeld over enzo. Ik heb de 1e stap metteen al met 50mhz gedaan, daarna weer 50 trok ie niet. Dus nu met 72mhz extra doet ie goed.

edit: Die prophet 3 van Hercules, zo hoog krijg ik hem niet eens :( !

Toen we de GF3 TI500 een ongeveer een jaar geleden gekocht (lees besteld, we kregen hem pas 3 maanden later :( !) hadden koste dat ding gewoon nog meer dan 800 piek! (en dat was niet duur).

Ik haal nu 7860 3dmarks.

[ Voor 33% gewijzigd door SuperPaddo op 22-12-2002 21:38 ]

Grolsch Royce!

Verwijderd

SuperPaddo schreef op 22 december 2002 @ 21:32:

Toen we de GF3 TI500 een ongeveer een jaar geleden gekocht (lees besteld, we kregen hem pas 3 maanden later :( !) hadden koste dat ding gewoon nog meer dan 800 piek! (en dat was niet duur).

Ik haal nu 7860 3dmarks.
Dat klopt, is inderdaad niet duur ik kocht de Hercules TI500 vorig jaar @ hcc voor 900 gulden. Wel een pracht kaartje was t die hercules, helaas maken ze nu geen kaarten meer met nvidia chipsets :'( TOen maar een gainward genomen ook een mooie kaart.

• E-RIC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02 19:50
Das niet echt veel. Ik haal met een AthlonXP 1800+ (@2000+), 256MB PC2100 en een ABIT GeForce3 (classic) @ 235/545 net iets meer dan 8600 punten:
http://service.futuremark.com/compare?2k1=5308707
Jij zou dat ook zeker moeten halen, aangezien jou GF3 Ti500 sneller is geklokt dan mijne.

Verwijderd

de instellingen van 3Dmark zijn ERG belangrijk...
dit vergeten veel mensen, ik heb vandaag met een :
AMD 1900+
Asus G3 Ti500 64MB
2*128 merkloos geheugen

9000 punten gehaald, terwijl ik met de standaard instellingen +/- 7900 haal...
en alles op z'n zwaarste bleven er maar 2500 punten oid. over

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Dit is meer een topic voor Videoplanken en Beeldkannonnen.. Maar bekijk daar de faq eens even :)

Ik denk dat je daar genoeg info uit kunt halen.

succes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.