Marantz stereo of surround?

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Topicstarter
Kerstmis komt eraan (zalige kerst aan iedereen) dus word het eens tijd om mezelf te verwennen met een nieuwe amp , vind je niet ?
MAAR .. dan moet mijn oude buiten :( , nu had ik graag geweten wat ik nog voor mijn ( oude ) stereo versterkertje kan krijgen ..
Het is een marantz pm-54 , met een vermogen van 2x100 watt .. weet iemand hier wat ik daar nog voor zou kunnen vragen?
En eventueel zou ik mijn sub willen wegdoen , omdat mijn Celestions al genoeg lage tonen produceren imo ..
Deze sub is het : http://web.archive.org/we...www.mission.co.uk/73p.htm de 73PS .. hij heeft wel een kleine beschadiging aan de voorkant ( beetje gekrast door vervoer :( ) ..
Of zouek die sub beter houden als ik mij een nieuwe amp ga aanschaffen?
Nu hier komt het stuk waar ik jullie mening nodig heb !
Ik dacht dus aan volgende modellen voor mijn nieuwe aanwinst :
De Marantz SR4200 , DTS , DD , enzovoort .. een a/v reciever dus .. http://www.marantz.com/p_...ine=avr&cat=hf&series=ran
OF De Marantz PM4200 , http://www.marantz.com/p_...ine=amp&cat=hf&series=ran , een "gewone" stereo versterker , ik heb namelijk nog het liefst een mooi stereo geluid ..

of zouek beter bij een andere fabrikant gaan ? Liever niet want ben tevreden van marantz , maar wat raden jullie aan?
of zouek beter nog wat doorsparen en me voor men verjaardag een betere marantz kopen?

Jullie meningen zijn altijd welkom

Groeten !

( trouwens , moest deze thread hier verkeerd staan , mogen de admins hem gerust verplaatsen :) )

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Verwijderd

Kun je ens wat specs van die celestions posten.

Ik zou die sub niet wegdoen. Hij kan altijd van pas komen voor wat extra laag als je dvd wil gaan kijken. Het mooiste zou zijn om hem aktief te maken.
Die marantz surround versterkers presteren best goed met audio en het leuke is dat ze pre-outs hebben voor de fronts dus je zou eventueel monoblokken of een dualmonaural eindtrap(pen) kunnen gebruiken om de stereo performance op te krikken.

Kijk ook eens naar NAD, Onkyo of Harman-Kardon

• TomSwinnen

TomSwinnen

Topicstarter
over Harman-Kardon heb ik veel gehoord .. Misschien inderdaad eens bij hun modellen gaan zien .. goh , ik heb ooit es de specs van de celestions gehad op een internet site , maar nu .. ik zal eens zoeken , ze zijn ook nietmeer van de jongste :D Ik weet wel van buiten dat het 3-weg speakers zijn, van 100 watt en dat ze de naam dragen Celestion 9 Series .. en voor de rest ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• TomSwinnen

TomSwinnen

Topicstarter
nog iemand? :)

Verwijderd

Inderdaad, Harman Kardon, Marantz, Denon, Onyo en yamaha, al zou ik de laatste 2 niet echt voor de stereo prestaties kiezen. Aangezien jij nu al Marantz gewend bent, ziy ik gewoon voor een Marantz of Harman Kardon av/ receiver gaan Die zijn uitmuntend op beide gebieden. Vooral de Harman Kardon receivers leveren erg veel stroom, maar de prijs is er dan ook naar, of je moet voor een mooi bedrag een Harman kardon kunnen kopen, anders is de prijs kwaliteits ratio in het voordeel van Marantz.

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:52
Marantz geeft een iets betere klank bij muziek, en kan in zekere zin warm genoemt worden. Denon is beter met films, gelijk aan Yamaha. Denon is kwa muziek iets minder dan Marantz, Yamaha klinkt behoorlijk agressief, schel. Persoonlijk zou ik als muziek belangrijk is voor Marantz gaan, en als film op de eerste plaatst komt zou ik voor Denon gaan. Met name de 3802 is in de uitverkoop.

Alpha Innotec WP aardwarmte / 19230 WP Sunpower MAX 3 (32 / SMA - 18 / Enphase) 80 kWh BE batterij / vrijstaand huis gasloos / EV 40k per jaar

• TomSwinnen

TomSwinnen

Topicstarter
dan word het marantz .. muziek is nog steeds het belangrijkste voor mij .. en ik ben tevreden over de stereo reciever die ik nu heb dus ..

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

als je uitgaat van het principe "stereo first (maar een filmpje op zn tijd is ook leuk)" dan zou ik toch ook zeker kijken naar Arcam en Micromega, beide echte (stereo) hifi merken die slimme HT oplossingen bieden.

Great minds think alike!

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Heb zelf een maranrtz sr4200, echt top apparaat kwa geluidskwaliteit.
en zou echt niet weten wat marantz en denon beter kunnen in surround :?
ik ben alleen niet blij met bugs die er in zitten, ga van de week terug naar de dealer.
maar in de *300 range is dit voor zover ik weet opgelost, ze leren wel van fouten :)
de sr4300 heeft een erg hoge prijskwaliteit verhouding, wordt al verkocht voor 450 euro!
oa. 6x80 watt, s-acd (10hz, 100khz) etc.

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

In de test die ik hier heb zijn ze absoluut niet gelukkig met de Harman Kardon AVR2550. Ze adviseren en Denon 1803 of een Pioneer VSX-D811S. (Pioneer maakt op dit moment erg mooie AV receivers). Ik heb ook naar deze receivers geluisterd. Toch voor Een Yamaha RX-V730RDS gekozen (gisteren besteld). Vond het geluid prettiger en de uitvoering minder gammel (geen plastic klepje en zo). Ik was wel gewend aan Yamaha geluid. Hij vervangt namenlijk mijn DSP-A590.

Het geluid van een versterker is nogal persoonlijk. Je zou ze eigenlijk met je eigen speakers moeten beluisteren.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 13:10
titel ff veranderd

Mijn Home Cinema in aanbouw

• TomSwinnen

TomSwinnen

Topicstarter
mijn gedacht staat vast , het wordt de SR4200 of 4300 , ik zorg dat ik hem kan kopen tegen mijn verjaardag aan (mei) , maar eerst die kapotte tv vervangen :(
Thx for titel change btw ;)

• TomSwinnen

TomSwinnen

Topicstarter
ff mijn heel oud topicje terug omhoog halen .. ik ga stilletjesaan eens mijn marantz halen , nu was mijn vraag waar vindt ik de voordeligste winkel voor de SR-4300/4200 , in nederland of belgië .. en wat is de laagste prijs tegenwoordig van die receivers .. ?

Verwijderd

Ik zou zeggen zoek in Duitsland, daar dat daar hifi apparatuur gewoonweg een stuk goedkoper is. O-)

Verwijderd

Ik zou je aanraden om toch de stap naar de 4300 te nemen, heeft namelijk ondersteuning voor 6.1 (DTS-ES DD-EX) en voor Sacd, wat de 4200 allebei niet heeft.

Hij kost €475 bij eurohopper in NL (weet niet of ze in Belgie bezorgen)

Waarom gebruik je trouwens niet je PM-54 als stereo versterker? Als je daar tevreden over bent waarom dan een surround receiver gebruiken voor muziek? Al moet ik wel toegeven dat ik de AV Receivers van Marantz echt heel mooi vindt klinken, ook bij muziek.

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 January 2003 @ 16:08:
[...]
Hij kost €475 bij eurohopper in NL (weet niet of ze in Belgie bezorgen)
[...]
Onder de 750 euro is gewoon een rembours bezorging bij eurohopper. Als dat naar belgie gaat zal het wel kunnen vermoed ik :)

• TomSwinnen

TomSwinnen

Topicstarter
het wordt dan de 4300 .. probably in duitsland of nederland dan .. zo spijtig dat belgië zo duur is qua hardware/hifi/enzovoort..

@ Play : tsjah ben idd tevreden over die pm-54 maar ik zie zeer vaak naar films ook , en i luv dts sound .. en als je dan toch zegt dat die marantz receiver het goed doet voor muziek ..
Ma ik weet nog niet of ik misschien best die marantz zou houden voor moest de stereo performance van de sr me toch tegenvallen ..

Verwijderd

TomSwinnen schreef op 25 January 2003 @ 18:38:
het wordt dan de 4300 .. probably in duitsland of nederland dan .. zo spijtig dat belgië zo duur is qua hardware/hifi/enzovoort..

@ Play : tsjah ben idd tevreden over die pm-54 maar ik zie zeer vaak naar films ook , en i luv dts sound .. en als je dan toch zegt dat die marantz receiver het goed doet voor muziek ..
Ma ik weet nog niet of ik misschien best die marantz zou houden voor moest de stereo performance van de sr me toch tegenvallen ..
Verstandig, als het alles meevalt kun je altijd nog wat anders met die amp gaan doen, nu denk ik meer in de DIY sub richting ;)

• TomSwinnen

TomSwinnen

Topicstarter
daar heb ik mijn oude JVC amp voor ;)

Verwijderd

TomSwinnen schreef op 25 januari 2003 @ 21:04:
daar heb ik mijn oude JVC amp voor ;)
Toch zal zo'n marantz beter klinken.. :)

Wat voor plannen heb je trouwens?

• TomSwinnen

TomSwinnen

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 January 2003 @ 21:24:
[...]
Toch zal zo'n marantz beter klinken.. :)

Wat voor plannen heb je trouwens?
Niets te ingewikkeld ;)
Here's what i'm gonna do :
- Sparen voor de SR-4300
- Alles mooi zetten in een nieuw meubeltje
- Mijn passief mission woofertje actief maken door ( volgens een co-forumganger was dit beste ( budget ) oplossing ) dus de LFE uitgang aan de JVC Aux ( rechts ) hangen en dan aan de rechtse speakeruitgang dus de mission sub ..
- Als alles dan mooi staat ( inclusief centerspeakertjes en stuff ) , zal het wel een tijdje rustig worden rond mijn home-cinema .. tot dat ik natuurlijk de grote stap neem van nieuwe speakers te kopen of een scherm/beamer ofzo .. maar dat zal pas zijn als ik hier op de zolder mijn nestje kan maken :)

Pagina: 1