NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.
Edit:
Waarschijnlijk moet je de Via 4 in 1 drivers nog installeren. (Had je kunnen weten als je de search gebruilkt had!)
klik
[ Voor 65% gewijzigd door Xander op 21-12-2002 15:42 ]
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Canon Digital Ixus V3
*Promise raid drivers
Testen met: sisoft sandra, atto en/of hd tach (www.google.com).
Btw, was het nu de seagate of de western digitall waarvan de raid performance slechter was dat gewoon 1 schijfje
Check Latestwwillem schreef op 21 december 2002 @ 16:48:
*via 4 in 1 drivers
*Promise raid drivers
Testen met: sisoft sandra, atto en/of hd tach (www.google.com).
Btw, was het nu de seagate of de western digitall waarvan de raid performance slechter was dat gewoon 1 schijfje
Check Latest
Check Sandra en Hardinfo Pro Zie cijfers hier boven....
WD slecht bij Raid.....?? Weet iemand meer.....??
deze bios gebruiken
zit een andere bios voor de raid controller bij.
http://web114.proisp.de/l...RIVERS/PROMISE/(FULL)RAID
en hier de drivers vandaan voor de raid
dan heb je geen lite meer maar een full
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Verwijderd
Maaruh, ik zie niemand het hebben over het controleren van de DMA instellingen. Die 4 in 1 maken in dit geval niks uit. Voor de DMA instellingen moet je zijn bij apparaatbeheer -> eigenschappen van de IDE controleren opvragen. En dan het 2e tabblad.
ja maar dat gaat niet op voor een raid controllerVerwijderd schreef op 21 december 2002 @ 16:57:
Seagate had dat probleem.
Maaruh, ik zie niemand het hebben over het controleren van de DMA instellingen. Die 4 in 1 maken in dit geval niks uit. Voor de DMA instellingen moet je zijn bij apparaatbeheer -> eigenschappen van de IDE controleren opvragen. En dan het 2e tabblad.
Ik ga weer flashen.... eens kijken of dat werkt...
Heb net de bios geflashed. Ga ff nog die andere driver instaleren en dan weer testen..
waar hangt ie aanRoman schreef op 21 december 2002 @ 17:14:
Er hankt wel een apparaat in wat geen dma onndersteuning heeft. N.l. een LS-120 die sraait op pio-mode 3. Zou dat de boosdoener zijn??
..
aan een gewone ide
zoja dan is dit niet de boosdoener want dat moet niets uitmaken
Het heeft dus eigenlijk niets uitgemaakt. Is nog steeds langzaam. Maar hoe kan ik dat ding van IRQ 19 afkrijgen??? Alle normale dingen werken niet..... Word gek met dat Windows Xtra Pech....
[ Voor 3% gewijzigd door Roman op 21-12-2002 17:28 ]
Stripe block: 64 KBRawPeanut schreef op 21 December 2002 @ 16:36:
Probeer eens in je RAID een andere blocksize te kiezen, dit schijnt voor de performance veel uit te maken. Ook je raid controller een eigen IRQ geven schijnt te helpen. En om nog maar een schijnt er in te gooien, er schijnt in de FAQ ook iets hierover in te staan. Misschien dat je aan de waarschijnlijkheden wat hebt..
Gigabyte Boundary: Off (wat houd dat in?)
Als ik de blocksize wijzig ben ik dan al mijn gegevens kwijt??? Of blijft alles erop staan??
Dit wil ik ook wel weten eigenlijk, heb ook sinds kort 2 WD 80 JB schijven in raid 0 hangen op mijn Abit VP6, na veel geknoei eindelijk windows kunnen installeren (wie gaat er nu denken dat een zipdrive voor problemen bij de install zorgt?!), dus eindelijk wat kunnen testen.Roman schreef op 21 december 2002 @ 17:49:
...
Als ik de blocksize wijzig ben ik dan al mijn gegevens kwijt??? Of blijft alles erop staan??
Eerste run met Sisoft gaf slechts een score van 28900, daarna Via 4-in-1 erop gegooid en mijn score daalde naar 27900!, dan maar raid performance patch gaan zoeken en pci latency patch, nu is mijn score al een 38000 maar dit is toch nog vrij laag denk ik. Sisoft geeft zelf aan dat het iets van een 44000 zou moeten zijn.
Bij mij kan het misschien wel de blocksize zijn die hier een rol in speelt, maar om elke keer opnieuw windows te moeten installen ...
Welke patch?? Kun je die naar mij mailen ofzo??Youk schreef op 21 December 2002 @ 18:06:
[...]
Eerste run met Sisoft gaf slechts een score van 28900, daarna Via 4-in-1 erop gegooid en mijn score daalde naar 27900!, dan maar raid performance patch gaan zoeken en pci latency patch, nu is mijn score al een 38000 maar dit is toch nog vrij laag denk ik. Sisoft geeft zelf aan dat het iets van een 44000 zou moeten zijn.
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Hardinfo Pro 20MB/s 14% util
Sandra 27755
Is dus iets sneller maar nog steeds langzamer dan mijn andere PC.
Ik heb de miniport driver en de raid performance patch geïnstalleerd, zie: http://www.viaarena.com/?PageID=66
En de PCI Latency patch kan je hier downloaden: http://web.ukonline.co.uk/mitchellken/
Dit is versie 019 en ik weet dat er recentere zijn ook (de 019b en 019d, zelfs een 020 heb ik al ergens vermeld zien staan), maar daar heb ik zelf nog geen downloads van gevonden
Query registry content failed.
Please contact with manufacturer !!
Edit:
Inmiddels draait dat progje ook, maar volgensmij heeft dit progje geen invloed op mijn raid, alleen maar op de normale ide-poort.
[ Voor 28% gewijzigd door Roman op 21-12-2002 19:08 ]
2) Block size houdt het volgende in:
De Raid "partitie" (oftewel, de grote van de 2 harde schijven bijelkaar), wordt opgedeeld in een groot aantal stukjes. Wanneer je data opslaat, worden deze pakketjes gebruikt. De packet size groot instellen, heeft tot gevolg dat de cpu voor bijv 1MB bij een packet size van 64 kb 16 pakketjes moet laten uitlezen door de harde schijf en dus maar 16 keer "wat hoeft te doen". Voor kleine bestanden van bijv 3kb, betekent het dat de harde schijf 1 pakketje van 64 kb moet uitlezen.
Bij een packet size van 16kb, zal de cpu 64 pakketjes moeten laten uitlezen en heeft de cpu 64 x "wat te doen". Maar bij een bestand van 3kb, betekent het dat de harde schijf 1 pakketje van slechts 16 kb hoeft te lezen.
Je snapt de conclusie waarschijnlijk al:
Over het algemeen betekent dit dat wanneer je de packet size laag houdt (16kb), je data snel kan uitlezen (sneller dan bij 64kb). Als nadeel heeft dit een hoog cpu gebruik. Aangezien dit verschil in data uitlees snelheid bijna alleen in benchmarks ziet, kun je beter de stripe size op 64 kb zetten. Let op: bij het veranderen van de stripe size, wordt je raid array opnieuw aangemaakt, je data gaat verloren -> maak een backup.
Dus stripesize=16kb:
+ Snel lezen in benchmarks
- Hoger cpu gebruik
Stripe size=64kb:
+ Laag cpu gebruik
- Iets langzamer lezen in benchmarks.
3) Je IRQ kanalen kan je veranderen door de apparaten die het irq nummer gebruiken te verplaatsen. Aangezien je raid controller vast zit, zul je (wanneer een irq nummer gedeeld wordt), het beste kunnen overgaan tot het verwisselen van pci kaarten. Nog beter; haal zoveel mogelijk pci kaarten eruit en test dan nog eens.
4) Let op welk filesystem je gebruikt. NTFS is iets langzamer dan Fat32, maar ik kan je aanraden toch NTFS te gebruiken (fragmenteert stuk langzamer & veiliger). Houd bij het gebruik van NTFS partities dus rekening met een iets lagere score. Dit is verder niet erg.
5) Test eens je harde schijven zonder dat ze in raid setup staan (let op: je data gaat verloren -> maak een backup).
Grafiek komt eraan....
[ Voor 13% gewijzigd door Roman op 21-12-2002 20:56 ]
Nee, niet per definitie. Ik zag vanmiddag bij het maken van een NTFS partitie dat ik kon kiezen voor verschillende grootte. Raid maakt een soort indeling en NTFS is weer een "indeling in de indeling" als het ware. NTFS kan waarschijnlijk 2 "raid" pakketjes samenvoegen tot 1 "NTFS" pakketje. Andersom waarschijnlijk niet, 1 "raid" pakketje kan je niet halveren tot 2 "NTFS" pakketjesRoman schreef op 21 december 2002 @ 20:55:
Moet de packet size van de raid-controler niet overeen kommen met die van het ntfs station??
kGrafiek komt eraan....

Deze grafiek...?
Die van hdtach bedoelde ik eigelijk (zie vorige post). Hd tach is een speciaal benchmark progje www.google.com
Heej, ook een kabelfoon gebruiker
[ Voor 9% gewijzigd door dr snuggles op 21-12-2002 21:50 ]
HD TAch staat erop en zegt: "windows NT support only available in registered version"

is dit goed of niet???
Hmm, je kan het niet online kopen
En ik denk niet dat ze op zaterdag avond reageren op emailtjes en telefoontjes.....TCD Labs has been acquired by Oak Technology (www.oaktech.com), but benchmark orders are still taken by the Tucson office at (520)529-8636 (extension 100) or email mhemmings@tcdlabs.com
Vreemd
[ Voor 11% gewijzigd door Xander op 21-12-2002 22:41 ]
[ Voor 189% gewijzigd door Xander op 21-12-2002 22:41 ]

En waarom loopt die lijn af??
maar dan met 1 maxtor 80gb 7200 RPM @ Raid0 1+0 striped
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh
Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
1 schijf in raid 1+0, volgens mij heb je er hier minstens 4 voor nodig?AMDFreak schreef op 21 December 2002 @ 23:41:
Ik heb precies het zelfde probleem
maar dan met 1 maxtor 80gb 7200 RPM @ Raid0 1+0 striped
het is gewoon RAID0 1+0 stripeXanderH schreef op 21 december 2002 @ 23:44:
[...]
1 schijf in raid 1+0, volgens mij heb je er hier minstens 4 voor nodig?
Mp3's schokken gewoon
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh
Maar als je MP3's schokken is er toch wat fout denk ik.
1) stripe is altijd RAID0AMDFreak schreef op 22 December 2002 @ 00:14:
[...]
het is gewoon RAID0 1+0 stripe
Mp3's schokken gewoon
2) RAID0 1+0 bestaat niet (met twee nullen)
3)Voor RAID heb je minstens 2 harddisks nodig
4) Je mp3's stotteren? Geef eens wat meer informatie over je systeem.
Ik had nog niet in je sign gekeken.
[ Voor 10% gewijzigd door Xander op 22-12-2002 11:23 ]
Dit topic is gesloten.
![]()