Kenwood versterker 280 watt, hoeveel per kanaal en hoe duur?

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:54
Ik kan 2e hands een Kenwood versterker overnemen voor minder dan 30 euro, er staat op de achterkant 280 watt op, is dat totaal? Dus 140 per speaker? of waar moet ik van uitgaan. Deze 280 stond trouwens tussen de gegeven over voltage en 50 hz enzo.

Het is een versterker van tussen de 10 en 20 jaar oud moet een aux, tape, tuner en phono-ingang, verder zitten er 4 speakeruitgangen op.

Typenr is: KA-305

Mijn vragen zijn dus:

Is dit duur voor 30 euro?
is dit een "top"-versterker met mooi helder geluid? Dus is dit uberhaubt de moeite waard
En hoeveel vermogen per speaker betekent het als er 280Watt achterop staat?

Verwijderd

het is 240 Watt met wat voor impedantie? (dus Ohms?) . Verder denk ik dat die 240Watt max is op een bepaald aantal Ohms (waarschijnlijk 4) het zou dus kunnen zijn dat je wel 140Watt aan stuurt per speaker, maar dit is alleen het geval dan op 4Ohm. Mocht je speakers hebben van 6 Ohm of hoger zal de aansturing anders worden.
Mocht alles goed werken valt 30 euro nog wel mee. Maar ik weet ook niet wat je bedoelingen met de versterker zijn.
Als het gewoon voor beetje muziek is dan is het wel aan te raden. Mocht je meer willen, dus aansturing van hoogwaardige speakers en veel eruit halen, dan denk ik dat de versterker te kort schiet.

Of dit een TOP versterker is weet ik niet. Ik zou zeggen test het uit als dit mogelijk is.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-12 20:05
Voor 30 euro kun je je niet echt een buil vallen. Het zal denk ik geen "top"-versterker zijn, daarvoor is ie al iets te verouderd.....

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:30
280W heeft betrekking op de voeding, niet op het uitgangsvermogen. Hoeveel dit is zou ik niet zo kunnen zeggen, bij de één ligt de verhouding 8 op 1, bij de ander eerder 4 op 1. Maar ach, 30 euro, kzou er zelf niet al te moeilijk over doen :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• arjandijk162
  • Laatst online: 00:54
maar is dit een koopje, of is het meer een redelijke prijs? En in wat voor prijsklasse zou zoiets vallen als je em tegen een nieuwe versterker afzet?

• Triple-D
  • Laatst online: 09-08-2023
als je voor 30 euro een versterker kan kopen die nog goed klinkt en een beetje vermogen in huis heeft is dat niet een gekke prijs.

280 watt is je consumptievermogen. Is geen paal aan te trekken.
ff uitproberen dus

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-12 07:47

JeroenT

hoi!

Gerekend op circa 50% effectief vermogen (class A/B) denk ik 70 watt per kanaal ongeveer...

Als ie goed klinkt is het leuk meegenomen voor die 30 euro ;)

[ Voor 5% gewijzigd door JeroenT op 21-12-2002 17:53 ]

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 11:23
ShittyOldMan schreef op 21 december 2002 @ 16:22:
280W heeft betrekking op de voeding, niet op het uitgangsvermogen. Hoeveel dit is zou ik niet zo kunnen zeggen, bij de één ligt de verhouding 8 op 1, bij de ander eerder 4 op 1. Maar ach, 30 euro, kzou er zelf niet al te moeilijk over doen :)
280 watt is de maximale powerconsumptie van het totale apparaat. Over het algmeen gaat de volgende regel redelijk op. Deel de powerconsumptie door 2, dus 140 watt (als je rendement dus ca. 50% is) en dat deel je dan door het aantal kanalen, in dit geval dus 2, dus je zou heel voorzichtig kunnen aannemen dat hij een vermogen tussen de 50 en 70 watt per kanaal zou moeten kunnen leveren.

En 30 pleuro :x waar heb je het helemaal over, daar kan je van zijn leven nog geen miskoop voor doen.

[ Voor 7% gewijzigd door tbusquet op 21-12-2002 19:37 ]

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

las hij enigsinds geluid geeft is 30 euro al een te gekke prijs.., je verwacht zelf toch geen topversterker voor 30 euro he :D
Pagina: 1