Toon posts:

local http server niet te bereiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb iets geks

- server NIC 192.168.0.1 & NIC 10.0.0.150

- server draait IIS en die is bereikbaar via internet, collega's komen erop

- Ik maak gebruik van ICS, Clients hebben internet toegang, Server ook

- DNS settings op externe (dus ICS) NIC staan op DNS Servers van Planet

- ik kan m'n netwerk pingen naar m'n (internet) url en krijg response van m'n INTERNET IP

- ik kan op m'n server m'n websites niet bereiken via INTERNET, wel m'n default via http://<SERVERNAAM>

- DNS wordt dus volgens mij goed geresolved, want ik kom uit op een IP adres dat gepingd wordt (en dat lukt dus ook)

Weet iemand wat er mis is met deze settings?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Lijkt me een beetje op dit verhaal...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
ehm... ik snap de vergelijking niet helemaal?

Hij is te bereiken vanaf internet, door andere mensen, niet op mijn netwerk. Door mij is hij NIET te bereiken vanaf mijn netwerk via internet...

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Misschien proxy uitzetten of juist aan?

Ik heb dit met m'n Active Directory (zelfde pc die ook ICS doet). Ik heb m'n AD-DC mijndomein.com (bv.) genoemd, en mijn site heet ook mijndomein.com. Als ik vanaf mijn LAN naar mijndomein.com ga, dan werkt het niet. Of ik moet naar www.mijndomein.com gaan of naar dc-naam.mijndomein.com, en op sommige PC's werkt het wel maar op andere niet...

Maar proxy lijkt me het logische antwoord.

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Topicstarter
Vilenin schreef op 21 december 2002 @ 13:29:
Misschien proxy uitzetten of juist aan?

Ik heb dit met m'n Active Directory (zelfde pc die ook ICS doet). Ik heb m'n AD-DC mijndomein.com (bv.) genoemd, en mijn site heet ook mijndomein.com. Als ik vanaf mijn LAN naar mijndomein.com ga, dan werkt het niet. Of ik moet naar www.mijndomein.com gaan of naar dc-naam.mijndomein.com, en op sommige PC's werkt het wel maar op andere niet...

Maar proxy lijkt me het logische antwoord.
Ik heb m'n AD ook blaat.nl genoemd en m'n website draait o.a. op www.blaat.nl, maar ook op test.blaat.nl etc... doen het allemaal niet. Ik ga eens kijken wat ik qua proxies in kan stellen en waar...

Iemand nog andere tips?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 21 December 2002 @ 13:26:
ehm... ik snap de vergelijking niet helemaal?

Hij is te bereiken vanaf internet, door andere mensen, niet op mijn netwerk. Door mij is hij NIET te bereiken vanaf mijn netwerk via internet...
lees dat topic nou eerst eens rustig door.

[edit]

Met name dit:

Verwijderd in "edimax router en ftp server"

Anders moet je het proberen met een aparte zonefile voor je domain, in je DNS config.
Moeten wel alle clients naar je AD-DNS kijken...

[ Voor 29% gewijzigd door alt-92 op 21-12-2002 13:35 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Ik heb mijn proxy wel aanstaan, maar uitzonderingen gedefinieerd voor www.mijndomein.nl. Dat werkt nu goed: ik kan gewoon m'n proxy aan laten staan en vanuit m'n LAN naar m'n site surfen.

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 21 December 2002 @ 13:32:
[...]

lees dat topic nou eerst eens rustig door, en kom dan terug.

[edit]

Met name dit:

Verwijderd in "edimax router en ftp server"
Heb ik al gedaan, maar ik snap echt de ballen van waar je nou heen wilt... Hij zegt dat hij z'n ftp server niet aan de gang krijgt, datie hem niet kan bereiken via internet (maar waarschijnlijk iemand anders wel). Maar waar zie jij hoe ik het op kan lossen?

Op de link die gegeven is kan ik naar mijn idee geen antwoord vinden....

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Errr......even overnieuw dan.

Luistert je IIS ook naar je interne adressen?
Als je op een PC een hosts file aanmaakt me daarin <ipadres> <domeinnaam>, kun je dan wel die site bereiken?

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 21 december 2002 @ 13:42:
Errr......even overnieuw dan.

Luistert je IIS ook naar je interne adressen?
Als je op een PC een hosts file aanmaakt me daarin <ipadres> <domeinnaam>, kun je dan wel die site bereiken?
192.168.0.1 www.blaat.nl
62.131.*.* www.blaat.nl

doen het beide niet...

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:38
heb je een alcatel modem en de tweak uitgevoerd? zoja, dan kun je er niks aan doen dat je niet op je eigen http/ftp komt..

[ Voor 3% gewijzigd door chim0 op 21-12-2002 13:49 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

chimo schreef op 21 december 2002 @ 13:48:
heb je een alcatel modem en de tweak uitgevoerd? zoja, dan kun je er niks aan doen dat je niet op je eigen http/ftp komt..
Mits je intern een directe verwijzing <intern ip> <hostname> maakt.
Het werkt hier vanachter een NAT doos wel, maar ICS is nou niet het meest handige progsel daarvoor...
En ICS op een DC :X rechtstreeks op internet...

[ Voor 104% gewijzigd door alt-92 op 21-12-2002 13:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
chimo schreef op 21 december 2002 @ 13:48:
AAAAAAHHHHHHHHHHH

is dat het g*d... tnx, dan ga ik daar es ff aan sleutelen...
tnx

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 december 2002 @ 13:51:
[...]

AAAAAAHHHHHHHHHHH

is dat het g*d... tnx, dan ga ik daar es ff aan sleutelen...
tnx
voor de geinteresseerden

http://www.bruring.com/nu...iewarticle&artid=7&page=1

fix dit en het is klaar, heel simpel!

iedereen bedankt voor de moeite!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2002 14:02 ]

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

BackSlash32 schreef op 21 December 2002 @ 13:49:
[...]
En ICS op een DC :X rechtstreeks op internet...
Tsja, sommige mensen hebben thuis nou eenmaal niet een serverpark staan met dedicated servers voor DC, routing, hosting, enz., enz.. *Sommige* mensen moeten het doen met een ouwe bak als dc, router en host. Kan het wel de slechtste configuratie ter wereld zijn, maar als je maar één computer buiten je "normale" computers ter beschikking hebt, heb je geen keus!

Bloed, zweet & koffie

Pagina: 1