Toon posts:

edimax router en ftp server

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een edimax br-6104 broadband router gekocht, draait als een trein. ik zit op de kabel bij wanadoo. een probleempje, ik krijg de ftp server niet aan de praat.

als het goed is moet dat lukken via de NAT - virtual server instellingen, waarbij ik een private IP, een Private port, type en Public Port in moet stellen. Mijn guess was: 192.168.2.101 (ik gebruik fixed ips ipv dhcp), port 21, TCP en weer port 21.

En toch lukt het niet, wie heeft een tip?

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 10:49
Iets meer info over de gebruikte ftp server en config is altijd welkom.
Je kan:
Of eerst een keertje poort 20 doormappen.
Of passive ip range instellen in ftp server en ook doormappen.

Hier valt genoeg over te vinden in de faq en op google.

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Verwijderd

Topicstarter
tot nu toe heb ik het alleen onder linux met proftp geprobeerd. ik kan het ook onder windows xp met ws ftp proberen.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:59

Predator

Suffers from split brain

Vraag #1: je hebt em toch zelf niet getest met je internet ip :?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 10:49
kijk hier es

FTP Server opzetten

dan zou je'r wel uit moete komen

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Verwijderd

Topicstarter
nee, niet met internet ip, ik kan via no-ip.com een subdomein koppelen aan mijn (dynamische) IP adres, dus heb ik (net zoals voordat ik een router had) proberen in te loggen op: ftp://fret.no-ip.com/ en toen kreeg ik no response

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

da's hetzelfde als je eigen internet IP proberen, wat dus niet gaat werken (NAT)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:59

Predator

Suffers from split brain

BackSlash32 schreef op 21 december 2002 @ 13:04:
da's hetzelfde als je eigen internet IP proberen, wat dus niet gaat werken (NAT)

indd, die naam resolved gewoon naar je internet IP :z

Dus zoek een slachtoffer op je ICQ/msn lijst en laat deze je portmap testen.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
thx, maybe lost het wat op!

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2002 17:04 ]

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Welke firmware gebruik je? En als t hoger is dan 0.12 waar heb je'm gevonden? ;)

Verwijderd

Topicstarter
als je mij vertelt waar ik dat kan vinden, zal ik het voor je nakijken. ik heb hem vers uit de winkel, dus geen firmwareupdates gedaan.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2002 21:26 ]

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:22

AirX

Tweak Guru

ik denk dat je dan 0.57 hebt. Ik had die eerst ook. Toen upgrade ik naar 0.59, maar onder het flashen reboote de PC :S. Router stuk dus, dus doe nix anders @ je PC als je aan het flashen bent!!!!!! Heb de router toen ingeruild voor een ander exemplaar ;). Weer geflashed en nu doet ie het goed op 0.59. Ik kan overgens wel via mijn externe portmap op mijn interne services komen. Maar dat kan uiteraard aan de firmware liggen. Ik zou zeggen, ga eens naar www.edimax.com.tw en haal daar de nieuwste firmware op e probeer nog ens.
FTP forwarden werkt hier overigens ook perfect

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie daar alleen de 0.57 bij staan. Hoe heb jij je FTP forward geregeld? welke poorten? fixed ip? (ik neem aan van wel). ik heb inmiddels door iemand mijn ftp laten connecten, maar die kreeg een socket error ofzo. geen idee wat dat is, maar in ieder geval foute boel :-(

• Brainstorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 10:22
De 0.59 drivers kun je in de Meuktracker van Tweakers.net vinden.

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Verwijderd

Topicstarter
geweldig... dat is in elk geval gebeurt, maar mijn ftp doet het nog steeds niet. ik krijg steeds de melding in Raidenftp: listen failed port 21. nou staat die port 21 gewoon in mijn NAT settings (samen met poort 20)
Pagina: 1