Toon posts:

[XP] Vage problemen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik weet niet of hier goed staat maar toch... Ik zal beginnen met mijn verhaal.

Eerst mijn hardware specs:

900tbird@1025mhz
256kingston geheugen
40 gig hdd van seagate
a7v-133
19" iiyama hm903dt, als het iets boeit :)
geforce 3

Ik heb dit probleem, weet nou echt niet waar het aanligt misschien aan windows of aan de hardware. Ik heb dit, nu luister ik bijv. muziek en soms hapert 't gewoon is of als ik een spelletje start dan loopt 't voor geen meter terwijl een geforce 3 toch wel rtcw zou moeten kunnen draaien op 1024x768@32bits.. Ik heb van alles de nieuwste drivers? Ligt dit aan windows xp? Of kan dit ook aan de hardeschijf liggen? Als ik bijv. met flashfxp intern wat wil uploaden naar de server loopt mijn hele pc vast... Dat gaat dan wel met 7megabyte p/sec maar dat zou toch niks moeten uitmaken, het is intern! Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik zat te denken aan een brakke windows installatie of een gewoon brakke hdd? 256 geheugen d'r bij plakken maakt heel weinig uit.

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Misschien is je geheugen niet helemaal lekker meer, test het eens met memtest86 bijvoorbeeld. :)

Verwijderd

Topicstarter
BreadFan schreef op 21 December 2002 @ 13:14:
Misschien is je geheugen niet helemaal lekker meer, test het eens met memtest86 bijvoorbeeld. :)
Okay, dat ga ik maar is doen.

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, ik denk echt dat die seagate het probleem is, soms ziet hij de hdd niet meer bij het booten etc. Soms blijft het hdd lampje gewoon hele tijd aanstaan loopt hij finaal vast... ARGH!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
• Staat je DMA aan van je harddisk? Kijk ook hier eens.
• Heb je je geheugen getest, wat was het resultaat?
• Test je schijf eens, zie FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (17-11-2002) voor tips hoe je dit kan testen.

[ Voor 16% gewijzigd door blackd op 21-12-2002 17:43 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Misschien is het ook verstandig om je VIA Hyperion 4in1 drivers te downloaden en te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 December 2002 @ 18:02:
Misschien is het ook verstandig om je VIA Hyperion 4in1 drivers te downloaden en te installeren.
Dat heb ik gedaan..

Verwijderd

Topicstarter
blackd schreef op 21 December 2002 @ 17:43:
• Staat je DMA aan van je harddisk? Kijk ook hier eens.
• Heb je je geheugen getest, wat was het resultaat?
• Test je schijf eens, zie FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (17-11-2002) voor tips hoe je dit kan testen.
Hey, bedankt voor je tips! Ik kon memtest86 niet afronden dat ga ik zo afmaken :) Ik laat het jullie weten.
Pagina: 1