Toon posts:

[Celeron]Geen beeld, geen systeem biep.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er staat hier een Slot 1 Celeron 333Mhz computer. Maar er komt nieks uit. geen beeld, geen geluid zelfs niet uit de sysem speaker. Alleen de koeling en de powerledjes werken.
Het mobo (chipset: pc 100 bx pro) heeft een onboard video kaart en geen agp slot.

Dit heb ik al gedaan:

- Een pci videokaart erin gestoken. Die gaf geen beeld.
- De proc vervangen (Ik had nl nog deze liggen.)
- Ide kabels eruit gesnakt. En daarna terug ingestoken.
- De voeding vervangen eigenlijk gewoon uit principe
- Geboot met verschillende hardware-combinaties.
- Het geheugen eruit gehaald, versoken van bank, verwisseld met ander die zeker werkt.

Kan ik nog iets doen of is dit mobo gewoon brak?

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 23:38

vehpol

Go Go Gadget!

Het feit dat er geen geluid uit de systeem-speaker komt klinkt me niet goed in de oren. Want mocht het zo zijn dat er een onderdeel niet goed functioneert dan geeft het mobo een bepaalt aantal piepjes door, waarna je weet wat er volgens het mobo kapot is (om het even makkelijk te zeggen... de aantallen weet ik zo niet uit m'n hoofd,zijn geloof ik standaard, staat iig wel in het boekje van het mobo).

Je zou nog kunnen proberen om een andere pc-speaker te proberen (andere kast dus meestal) en er zo achter proberen te komen wat er mis is/kan zijn. Maar als ik zo kijk naar alles wat je al geprobeert hebt lijkt het er sterk op dat het mobo brak is!

Koeling en Power-ledjes zijn (waren tenminste) altijd direct verbonden van de voedingsstekker naar de desbetreffende plaats van afgifte en doen het dus alleen niet als je Voeding kapot is, de stekkers, of de lijnen kapot zijn.

Ceci n'est pas une signature!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik denk dat het mobo idd gaar is. Veel anders zou ik niet kunnen bedenken eigenlijk.

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

CMOS clearen?
probeer eens een andere batterij. MSI moederborden willen deze syptomen nogal eens vertonen. € 2 bij de hema.

eerst kijken dan zeiken

Verwijderd

Topicstarter
vehpol schreef op 21 december 2002 @ 00:33:
Het feit dat er geen geluid uit de systeem-speaker komt klinkt me niet goed in de oren. Want mocht het zo zijn dat er een onderdeel niet goed functioneert dan geeft het mobo een bepaalt aantal piepjes door, waarna je weet wat er volgens het mobo kapot is (om het even makkelijk te zeggen... de aantallen weet ik zo niet uit m'n hoofd,zijn geloof ik standaard, staat iig wel in het boekje van het mobo)..
Ik heb er momenteel geen boekje van. En de aantallen verschillend biepjes voor het een of ander aan te duiden verschillen wel eens van mobo tot mobo dus het lijkt me sterk dat je die zou weten ;)
vehpol schreef op 21 december 2002 @ 00:33:
Je zou nog kunnen proberen om een andere pc-speaker te proberen (andere kast dus meestal) en er zo achter proberen te komen wat er mis is/kan zijn. Maar als ik zo kijk naar alles wat je al geprobeert hebt lijkt het er sterk op dat het mobo brak is!).
Ik heb net de connectortjes van die speaker losgemaakt (zeg maar afgebroken) en tegen een werkende speaker van een andere computer gehouden. Helaas ging er ook nieks :(

Verwijderd

Topicstarter
bratos schreef op 21 December 2002 @ 00:45:
CMOS clearen?
probeer eens een andere batterij. MSI moederborden willen deze syptomen nogal eens vertonen. € 2 bij de hema.
Heb ook al gedaan: gewoon ff kortgesloten.
Een andere batterij dat heb ik nog niet geprobeerd dat ga ik nu ff testen.
edit:
update: Ik heb net een batterij erin gestoken van een 386 ( ook 3 V ) helaas ook zonder resultaat :(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2002 00:56 ]

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 23:38

vehpol

Go Go Gadget!

Verwijderd schreef op 21 december 2002 @ 00:50:
[...]

Heb ook al gedaan: gewoon ff kortgesloten.
Een andere batterij dat heb ik nog niet geprobeerd dat ga ik nu ff testen.
edit:
update: Ik heb net een batterij erin gestoken van een 386 ( ook 3 V ) helaas ook zonder resultaat :(
Zonder baterij start je computer wel op hoor! Je bent alleen al je instellingen kwijt, wij hadden een ehm... 286 geloof ik die dat ding (baterij) echt leeg dronk als het ware, 3 dagen niet aan en dat ding was leeg, heel vaag, maar opstarten moet dan meteen werken. Maar goed, ik lees dat het geen resultaat had, dus ach, zoveel deed deze opmerking er ook niet meer toe :+

Ceci n'est pas une signature!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een ideetje? Ik vind het echt een verschrikkelijk idee: een computer die niet gebruikt kan worden :(

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:16
Ander mobo proberen als je dat hebt liggen. Probeer anders eens of ie wel wil piepen als je alles erafhaalt (ook power connectors) en alleen ram en proc erin zet (en power natuurlijk :P).

tvw

Verwijderd

Topicstarter
ShotGun schreef op 22 December 2002 @ 02:30:
Ander mobo proberen als je dat hebt liggen. Probeer anders eens of ie wel wil piepen als je alles erafhaalt (ook power connectors) en alleen ram en proc erin zet (en power natuurlijk :P).
Een ander mobo heb ik jammergenoeg niet. En een nieuw kopen lijkt me ook moeilijk. Slot 1 enzo.
Dat andere had ik al gedaan.
Pagina: 1