Toon posts:

[dev/feature request] GoT Button implentatie?

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik ga hier even een idee uittypen waar ik al een tijdje mee rondloop. Ik heb Chem al eens geprobeert te bereiken via ICQ, hij is altijd online, maar reageerd nooit :)
De reden dat ik deze request/discussie in LA open is dat ik graag zou willen dat mensen hun eigen ideeën ook kunnen posten en mee kunnen discuseren over mijn idee. Vandaar LA.

M'n idee in het kort:
Doormiddel van een toetsencombinaties React Markup Language (naar beneden scrollen) in kunnen vullen. Voor de toets zou ik zelf zeggen: De 'alt gr' toets (rechts naast de spatiebalk). Aangezien de meeste mensen het zien als en absolute noodzaak zal er ook een optie moeten worden gemaakt om in je prefs zelf een GoTbutton aan te wijzen of de hele funktie uit kunnen zetten.

Ff wat uitgebreider. Ik zou dus mbv users op GoT een uitbreiding willen schrijven die ervoor zorgt dat je met bvb 'Alt gr+i' een openings tag [i] krijgt op de plek waar je cursor staat. Je tiept verder en aan het eind druk je nog een keer die toetsencombi, result: [/i]

Indeling van de toetsen zoals ik het zou doen:

Alt gr: basis-toets, waarom deze? omdat ik hem serieus nog NOOIT ergens voor heb gebruikt/zien gebruikt worden. Als ik zelf alt gebruik gebruik de linkse, rechts is onlogisch ivm andere funktietoesten (alt+tab bvb).

RML:
I: [i]
U: [u]
B: [b]
M: [img]
'M'+'=':[img=]
S: [s]
L: [url=]
<: [sup]
>: [sub]
E: [edit]
O: [offtopic]
C: [code]
K: [quote] (kwoot ;))
P: [plain]
G: [google=]

Extra functies:
<enter>: volgende pagina (in thread dus he, niet browser)
<backspace>: vorige pagina (idem)
N: Post Reply window (dus niet quick reply, sommige mensen hebben die uitstaan)

Wat ik voor de rest heb gedaan aan onderzoek enzo, ik weet dat het mogelijk is om start en end tags neer te zetten, kijk maar naar PHPbb, klik daar maar eens op een van die buttons. Ik had dit idee btw al eerder dan dat ik die funktie in PHPbb had gezien, dus het is echt mijn eigen idee :P
Ook heb ik geprobeerd de source van GoT door te spitten maar wat is dat 'clutered' zeg!! de hele fokking source van elke pagina die je opent is samengedrukt op 5 regels ofzo :D Daar schoot ik dus niet echt veel mee op ;)

Verder kan ik me voorstellen dat het hetzelfde zou werken als alt+s (= send hier op GoT voor de mensen die het niet wisten).
Ik zou zelf het hele 'project' willen doen, maar daarvoor weet ik er te weinig van. Als de kans dus bestaat dat jullie het er in stoppen (jullie = mensen van Parse) dan wil ik er best veel tijd en energie in steken.

Nou, wat vinden jullie van het idee, heb je zelf dingen die misschien beter zouden kunnen of aanverwante artikelen? en most importently: hoe groot is de kans dat het ingebouwt zou worden als we het zouden schrijven? :Y)

Alvast bedankt, Atar.

En plz, gooi geen slotje op deze thread, ik heb er iets van een half uur over gedaan om em te tiepen, beetje zonde als ie binnen drie reacties dichtgaat met de reden 'gaat toch nooit gebeuren :+ '. Dit zou ik erg jammer vinden :>

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2002 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Het is een leuk idee, alleen zal het niet erg makkelijk worden denk ik.
En trouwens, de ALT GR knop heeft niet iedereen én als je die wel hebt wordt ie gebruikt door Windows zelf. ALT GR + c is bijvoorbeeld © en ALT GR + M is µ. Dit moet je dan in Windows uitschakelen voordat je het op een site kan gebruiken denk ik :?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:51

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Ik denk niet dat dit succesvol zal zijn:
Ten eerste de belangrijkstre reden, is dat ik een hekel heb als een site mijn toetscombis over gaat nemen.

Dit is ook een implementatie die niet overal zal kunnen werken, denk aan verschilende browsers. en zelfs verschillende OSsen!

Als je dit wilt zou het een plugin moeten zijn in je browser oid.
Maar zeker niet opgedrongen door een website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

hmm, en hoe wil je dit in alle browsers werkbaar krijgen?
daarbij is alt-gr in combi met een andere toets vaak een teken ofzo:

alt-gr+ s --> ß
alt-gr + i --> í
alt-gr + u --> ú

en zo kan ik nog ff doorgaan ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Erkens op 20-12-2002 18:40 . Reden: /me moet sneller typen :/ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanDM
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07-2021

JohanDM

Optimist

Der zijn keyboard layouts die wel rekenen op het gebruik maken van de <AltGr> toets.
Neem nu bv mijn standaard Belgisch/Nederlandstalig toetsenbord: dat is een azerty keyboard met:
AltGr + E = €
AltGr + < = \
AltGr + > = \
AltGr + = = ~
Zo zijn er nog veel meer AltGr combinaties op mijn toetsenbord, maar ik heb enkel diegene aangehaald die incompatibel zijn met het voorstel.

"Two things are infinite: the universe and stupidity. And the former I'm not so sure about." -- Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
JohanDM schreef op 20 December 2002 @ 18:46:
Der zijn keyboard layouts die wel rekenen op het gebruik maken van de <AltGr> toets.
Neem nu bv mijn standaard Belgisch/Nederlandstalig toetsenbord: dat is een azerty keyboard met:
AltGr + E = €
AltGr + < = \
AltGr + > = \
AltGr + = = ~
Zo zijn er nog veel meer AltGr combinaties op mijn toetsenbord, maar ik heb enkel diegene aangehaald die incompatibel zijn met het voorstel.
Hoe komt het dat ALT GR + E bij jou € wordt :? Bij mij is dat toch echt ALT GR + 5
En \ en ~ kan je ook wel zonder die ALT GR knop dus die zou je kunnen uitschakelen (als dat mogelijk is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke, misschien is Alt Gr niet de goeie button als je em gebruikt, maar voor de mensen die dat willen zou er een functie kunnen zijn om het aan/uit te zetten en of een andere key aan te wijzen in je prefs. net zoals de quickreply.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:42
Wat is in vredesnaam alt gr :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de alt toets rechts naast je spatiebalk ;) op niet alle toetsenborden staat er 'gr' achter, vandaar.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
Verwijderd schreef op 20 December 2002 @ 19:00:
de alt toets rechts naast je spatiebalk ;) op niet alle toetsenborden staat er 'gr' achter, vandaar.
Alletwee mijn alt toetsen zitten naast mijn spatiebalk :D

Ik heb:
ctrl - win toets - alt - spatiebalk - alt - win toets -menu toets - ctrl

Is mijn toetsenbord nu raar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

zmn schreef op 20 december 2002 @ 19:01:
[...]

Alletwee mijn alt toetsen zitten naast mijn spatiebalk :D

Ik heb:
ctrl - win toets - alt - spatiebalk - alt - win toets -menu toets - ctrl

Is mijn toetsenbord nu raar?

RECHTS naast je spatiebalk :P

lezen :+

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik heb het precies hetzelfde, maar die rechts naast je spatie zit noem je 'alt gr'

Luna, ik had dat er nog niet instaan toen hij op quote drukte denk ik, heb ik er nog ff snel bij ge-edit :o

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
Oh, daar werkt geen bal van dan bij mij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
LuNaTiC schreef op 20 December 2002 @ 19:02:

[...]

RECHTS naast je spatiebalk :P

lezen :+
OMFG dat zie ik nu pas staan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
zmn schreef op 20 December 2002 @ 19:03:
Oh, daar werkt geen bal van dan bij mij :D
Dat dacht ik al en dat zei ik dus ook :)
Er moet echt op je toetsenbord ALT GR staan wil het gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
MaRc0 schreef op 20 December 2002 @ 19:06:
[...]

Dat dacht ik al en dat zei ik dus ook :)
Er moet echt op je toetsenbord ALT GR staan wil het gaan werken.
Zet je keyboard layout maar eens op dutch, en flopster, je right alt is alt-gr geworden :P

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
EfBe schreef op 20 December 2002 @ 19:07:
[...]

Zet je keyboard layout maar eens op dutch, en flopster, je right alt is alt-gr geworden :P
Ja, maar dan werken nog lang niet al die dingen die hier boven staan :) en zijn mijn toetsen verdraaid.

[ Voor 8% gewijzigd door supakeen op 20-12-2002 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:55

Cyphax

Moderator LNX
Wel een leuk idee maar zo te horen moeilijk te realiseren.
Tenzij je een GoT button op je keyboard zet. :P

Het is misschien makkelijker om met een soort menu te werken?
1 toetsencombinatie die een divje tevoorschijn tovert waar je cursor staat (oei) en dan met de pijltjestoetsen naar de goede tag ofzo, op enter drukken en tjakka?
Hehe lastig met webpagina's :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanDM
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07-2021

JohanDM

Optimist

MaRc0 schreef op 20 December 2002 @ 18:53:
[...]

Hoe komt het dat ALT GR + E bij jou € wordt :? Bij mij is dat toch echt ALT GR + 5
En \ en ~ kan je ook wel zonder die ALT GR knop dus die zou je kunnen uitschakelen (als dat mogelijk is).
Zoals ik al zei heb ik een Belgisch toetsenbord, dat is niet alleen azerty maar daar staan een berg klinkers met accent op: à é è ù hierdoor is de layout anders dan dat van een doorsnee qwerty toetsenbord. Bij mij heeft AltGr + 5 niet het minste effect en zonder AltGr kan ik dus geen \, €, ~, [, ], {, }, @, #, ^ of | typen.
Dat Alt + juiste numeriek tekens, ook kan gebruikt worden voor die tekens, is wel waar maar enorm onhandig.

* JohanDM zie het al voor zich: een backslash typen ... even denken .. ha ja dat is Alt+94 ... ^ verschijnt ... nee, nee <backspace> ... Alt+92 dan ... \ verschijnt ... ja bingo. :Z

Het idee van de sneltoetsen opzich vind ik niet verkeerd. Maar maak gebruik van de vrije Alt en Ctrl combinaties en niet AltGr want die toets wordt gebruikt voor de layout van het toetsenbord.

"Two things are infinite: the universe and stupidity. And the former I'm not so sure about." -- Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
EfBe schreef op 20 December 2002 @ 19:07:
Layout is Hardware, taal is software.

Layout is een gegeven, die plank ligt er zo, taal is een keus (nou ja je bent meestal zo opgevoed ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Jake schreef op 20 December 2002 @ 19:31:
[...]

Layout is Hardware, taal is software.

Layout is een gegeven, die plank ligt er zo, taal is een keus (nou ja je bent meestal zo opgevoed ;)).
layout is OOK software ;)
als je tegen je computer zegt dat er een frans toetenbord aanhangt terwijl er daadwerkelijk een amerikaans toetsenbord is, dan zitten sommige toetsen ergens anders dan dat er op gedrukt staat 8)7

Maar ff ontopic, wat is er moeiljik aan die paar tags die je toch bijna niet gebruikt?

en kom aub niet aan mijn backspace, ga die aub niet veranderen, daarmee wil ik gewoon terug naar de vorige page die IK gezien heb ;)

new topic? probeer eens Alt+N in een topic overzicht :P
reply? ALT+R
zit er al in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-10 22:14

Arno

PF5A

* Arno heeft geen alt-gr :o

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Traag schreef op 20 December 2002 @ 20:58:
* Erkens heeft geen alt-gr :o
lees de draad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op 20 december 2002 @ 20:46:
[...]

Maar ff ontopic, wat is er moeiljik aan die paar tags die je toch bijna niet gebruikt?
het is niet moeilijk, maar ik gebruik best vaak RML, en aangezien ik het zou willen maken en jij als het er in komt het uit kan zetten is er toch geen probleem om het wel te doen? React is een ZEER goed stuk forumsoftware (naar mijn mening de beste op het hele internet), dit zou het alleen maar verbeteren.
en kom aub niet aan mijn backspace, ga die aub niet veranderen, daarmee wil ik gewoon terug naar de vorige page die IK gezien heb ;)
alle dingen die daar boven staan zijn In combinatie met de alt-gr toets (of een andere toets). Het zou dan alt-gr+enter zijn wat je naar de volgende pagina brengt. Dit zou hardcoded zijn, dus echt $previouspage en $nextpage zeg maar, niet de browser funkties van vorige en volgende pagina.
new topic? probeer eens Alt+N in een topic overzicht :P
reply? ALT+R
zit er al in ;)
wist ik niet, maar (bij mij) ga je niet direct naar de reactie pagina/new topic pagina, hij selecteert em alleen.

Conclusie: jullie vinden het op zich wel een idee, maar je moet het wel uit kunnen zetten/de aangewezen toets kunnen veranderen.

toch?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 20 december 2002 @ 21:13:
alle dingen die daar boven staan zijn In combinatie met de alt-gr toets (of een andere toets). Het zou dan alt-gr+enter zijn wat je naar de volgende pagina brengt. Dit zou hardcoded zijn, dus echt $previouspage en $nextpage zeg maar, niet de browser funkties van vorige en volgende pagina.
daar zie ik het nut niet van in, dus als zoiets er komt moet het dus een prev gaan worden ;)
wist ik niet, maar (bij mij) ga je niet direct naar de reactie pagina/new topic pagina, hij selecteert em alleen.
hmm, in Mozilla doet die het wel, in en blijkbaar in IE niet :P
(btw als hij wel select is een druk op enter al genoeg :P)
Conclusie: jullie vinden het op zich wel een idee, maar je moet het wel uit kunnen zetten/de aangewezen toets kunnen veranderen.

toch?
yup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Erkens schreef op 20 december 2002 @ 20:46:
layout is OOK software ;)
als je tegen je computer zegt dat er een frans toetenbord aanhangt terwijl er daadwerkelijk een amerikaans toetsenbord is, dan zitten sommige toetsen ergens anders dan dat er op gedrukt staat 8)7
Dat is net zoiets als de driver van een GF4 forceren terwijl je een GF2 hebt.

Wat ik bedoelde was: de layout is een gegeven (die verandert niet: $ boven de 4 is niet boven de 3), de taal is een voorkeur. En dat begreep je best.

Maar on-topic:
Leuk idee, is waarschijnlijk ook uitvoerbaar, maar is zeer waarschijnlijk niet wensenlijk. Voor die paar mensen die het wel willen lijkt het mij een beetje veel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
I feel a poll coming up........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Jake schreef op 20 December 2002 @ 22:20:
[...]

Dat is net zoiets als de driver van een GF4 forceren terwijl je een GF2 hebt.

Wat ik bedoelde was: de layout is een gegeven (die verandert niet: $ boven de 4 is niet boven de 3), de taal is een voorkeur. En dat begreep je best.
natuurlijk niet, dat er een $ boven jou 4 zit is enkel een beetje verf, de scancode van de toets veranderd daarmee niet ;)
dat bedoel ik, maar genoeg insectensex :P
pEeDy16 schreef op 20 December 2002 @ 22:22:
I feel a poll coming up........
liever niet, tis hier geen HK ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
ja maar daar kan ik niet in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

pEeDy16 schreef op 20 December 2002 @ 22:54:
ja maar daar kan ik niet in ;)
offtopic:
ja en?
wat boeit ons dat nu?
daarom hoef je de andere fora er niet mee te vervuilen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
jij vervuilt pas de fora met zulke onzinnige posts...net als ik met deze post
DUS KAPPEN MET ONZINNIGE POSTS! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
pEeDy16 schreef op 20 december 2002 @ 22:58:
jij vervuilt pas de fora met zulke onzinnige posts...net als ik met deze post
DUS KAPPEN MET ONZINNIGE POSTS! :)
Ga ff rustig tot 10 tellen joh en sluit je IE venster of ga naar een andere pagina :/

Maargoed, ik vind het verder een heel leuk idee.
Vooral een combinatie om (in quickreply) je bericht te versturen.

Alleen ik zelf denk (maar ben geen devver) dat de implementatie zeer moeilijke gaat worden, aangezien er zoveel verschillende os'en zijn en zoveel verschillende browsers. Het is natuurlijk wel mogelijk dat het alleen op basis van IE/Windows wordt geimplementeerd, maar dat zou ik wel heel jammer vinden, aangezien ik dagelijk in linux zit en bijna (behalve op mijn werk) geen gebruik meer maak van windows.

[ Voor 47% gewijzigd door Attilla op 20-12-2002 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
kzeg al nix meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Volgens mij hebben alleen Compaq toetsenborden een Alt Gr toets. :)

[/opheldering]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

BreadFan schreef op 20 December 2002 @ 23:22:
Volgens mij hebben alleen Compaq toetsenborden een Alt Gr toets. :)

[/opheldering]
wrong :P

veel "internationale" hebben er een, veel laptop's hebben er een ;)
daarnaast, als je een internationale taal insteld wordt de rechter alt automagisch alt-gr ;)

maargoed, dit is ernstig offtopic eik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Parse Devvers/ACM? willen jullie iets zeggen hier over? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe dat dan ook niet :{

Anyway, ik ben fèl tegen dit idee. 't Is namelijk irritant dat een site bepaalt welke toets welke functie heeft. Daar heb ik geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 21 december 2002 @ 14:19:
[...]

Doe dat dan ook niet :{

Anyway, ik ben fèl tegen dit idee. 't Is namelijk irritant dat een site bepaalt welke toets welke functie heeft. Daar heb ik geen zin in.
lees de draad ;)
als het een pref wordt kan ik er mee leven, want ik hoef DAT ook niet, behalve die handige als alt-r die er al zijn ;)

Daarnaast zou het een mooie zijn voor abo's :P

Nog ff iets, je kan toch ook een extern programma hiervoor inzetten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Men snapt ook niks ervan he? :)
Die toets is niet instelbaar. Het is de zogenaamde acces-key van de html die bepaalt welke toets er "bij moet" om die functie te krijgen.
De meeste windows-browsers hebben ALT+iets als accesskey toetsencombo. Dus als ergens in de html toevallig "acceskey='b'" staat levert dat ALT+b op in IE en Mozilla.
In Opera werkte deze functionaliteit helemaal niet en op Mac's zit het onder een andere toets.

In React zitten een paar accesskey's, zoals alt+s voor verzenden, alt+a voor activetopics (waarbij je in IE nog even op enter moet rammen, mozilla activeert het gelijk) etc.

Het enige wat je dus instelbaar kan maken in prefs is het wel of niet tonen van dat soort tierenlantijntjes.
Eerlijk gezegd vind ik de functie niet zo nuttig, maar dat zegt niet dat het niet toegevoegd hoeft te of zal worden.

[ Voor 16% gewijzigd door ACM op 21-12-2002 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dus je kan die zogenaamde accesskey niet veranderen? ik weet bvb dat er scripts zijn om op te pikken welke key er wordt ingedrukt. Ik heb bvb wel eens een stukje javascript gezien dat je naar een bepaalde url stuurde als je op de letter 'h' drukte (of enige andere letter). ze keken hierbij naar het nummer van de toets. Ik zal het eens proberen op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 14:21

Zoefff

❤ 

ACM schreef op 21 december 2002 @ 15:36:

In React zitten een paar accesskey's, zoals alt+s voor verzenden, alt+a voor activetopics (waarbij je in IE nog even op enter moet rammen, mozilla activeert het gelijk) etc.
etc..... vertel verder, zijn er nog meer accesskey's in parse ingebouwd?

Edit:

Ja dus, ben ze ff allemaal langs gegaan :)

Alt + R = Reply
Alt + P = Bekijk bericht (preview)
Alt + A = Active topics
Alt + S = Verstuur bericht (send)
Alt + L = Ga naar "Subcatagorie"
Alt + N = New Topic

Heb ik ze nu allemaal of missen er nog?!

[ Voor 30% gewijzigd door Zoefff op 21-12-2002 17:04 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-10 23:26

chem

Reist de wereld rond

ik weet niet in hoe verre dit is bijgehouden, maar alt-L voor 'list' (dus list messages -> list topics -> list fora), alt-P voor preview.
Andere weet ik zelfs niet meer :P

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

chem schreef op 21 december 2002 @ 17:06:
ik weet niet in hoe verre dit is bijgehouden, maar alt-L voor 'list' (dus list messages -> list topics -> list fora), alt-P voor preview.
Andere weet ik zelfs niet meer :P
dit is toch niet iets van react maar meer template of zie ik het verkeerd?

btw check de post boven je :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Erkens schreef op 21 december 2002 @ 17:17:
[...]

dit is toch niet iets van react maar meer template of zie ik het verkeerd?

btw check de post boven je :+

dat is idd een template zaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
whatever :) template of source: zou het ingebouwt kunnen worden stel dat ik het netjes werkend heb in verschillende browsers (zeg IE, Mozilla, Opera)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 21 December 2002 @ 17:41:
whatever :) template of source: zou het ingebouwt kunnen worden stel dat ik het netjes werkend heb in verschillende browsers (zeg IE, Mozilla, Opera)?
dan moet je die browsers aanpassen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Verwijderd schreef op 21 december 2002 @ 17:41:

dat is in principe aan ACM/Floris/Daniel/kees/AntonT etc. ;)

Maar als je het goed werkend krijgt voor alle browsers denk ik dat er wel interesse is!ß

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Laatst online: 18:11
Zoiets?
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<script language='JavaScript'>
function test() {
    document.test.test.value = document.test.test.value + " [test]";
    document.test.test.focus();
}
</script>
</head>
<body>
<form name="test">
<input type="text" name="test" value="begin">
</form>
<a href="javascript:test();" accesskey='t'></a>
alt+t voor test
</body>
</html>

[ Voor 28% gewijzigd door Eärendil op 28-12-2002 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Dat opent bij mij in Konqueror dus het 'Tools'-menu :)

IMHO is het gewoon niet mogelijk om zoiets op een betrouwbare manier te implementeren, omdat mensen eerst de huidige keycombo's uit moeten zetten. En, ook als het al werkt, denk ik niet dat mensen 't gaan gebruiken. Vrijwel niemand in m'n omgeving laat bijv. ALT+S vervangen door 't icoontje dat Logitech op de F8 plakt. Dus, 't lijkt me erg optimistisch om te denken dat mensen wel ALTGR+I gebruiken, ipv. [i]

[ Voor 12% gewijzigd door intoxicated op 28-12-2002 20:07 ]

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

dat is dus ctrl-t voor IE op de Mac, het werkt niet in Chimera etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Laatst online: 18:11
* Eärendil weet niet zoveel van Mac's, welke toetsen heb je daar dan?
intoxicated schreef op 28 December 2002 @ 20:07:
[...]
Dat opent bij mij in Konqueror dus het 'Tools'-menu :)

IMHO is het gewoon niet mogelijk om zoiets op een betrouwbare manier te implementeren, omdat mensen eerst de huidige keycombo's uit moeten zetten. En, ook als het al werkt, denk ik niet dat mensen 't gaan gebruiken. Vrijwel niemand in m'n omgeving laat bijv. ALT+S vervangen door 't icoontje dat Logitech op de F8 plakt. Dus, 't lijkt me erg optimistisch om te denken dat mensen wel ALTGR+I gebruiken, ipv. [i]
Waarom zou het niet gebruikt worden? Alt-Gr kan dus niet, maar als er logische sneltoetsen voor RML-tags komen zou ik ze wel gebruiken. GoT heeft al een functie putStr(), die wordt ook gebruikt voor Smilies. Die werkt trouwens in IE beter dan in Phoenix, in Phoenix komt de tekst en cursor altijd aan het eind van de textarea, in IE komt het op de regel van de cursor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Laatst online: 15:01
Ik hoop niet dat het mogelijk is dat m'n browser allerlei knoppen gaat overnemen...dat zou me echt mateloos irriteren weet je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Wilke schreef op 29 december 2002 @ 12:27:
Ik hoop niet dat het mogelijk is dat m'n browser allerlei knoppen gaat overnemen...dat zou me echt mateloos irriteren weet je dat?
daarom zou een setting ook handig zijn, maar zelf zie ik er niets in, wel in misschien knopjes zoals de smilies ook hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

ja, iedereen gaat er gewoon straal aan voorbij dat accesskeys browser/os-afhankelijk zijn.
ACCESSKEYS NEMEN GEEN KNOPPEN OVER!
Ze nemen een vrije modifier key (alt op windows, ctrl op mac, god-knows-what op linux) en werken net zoals de onderstreepte letters bij een windows-dialoog/menu. Veel browsers zullen ze geeneens ondersteunen.

Pagina: 1