bij 1024 60 herz en fippend beeld

Pagina: 1
Acties:

• CommanderKeen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-07 21:38
jo, ik heb sinds een weekje een nieuwe pc, alles werkte ultra flex, tot op de dag van vandaag :O :O (ben best wel pissed nl nu)

heb net met men bro spelletje gedaan, denk, ik ga ff cs'en
Krijg ik een soort ovaal beeld in cs ("een liggend ei") en heb ik een refreshrate van 60 :S

bij elke resolutie is het een refreshrate van 60 (behalve d3d 1024x768) en ook in windows opeens :( (terwijl je wel hogere refreshrates kan selecteren...)

ik heb een: ati 9700pro van club3d, nforce2, amd2700+ (eigelijk 2400> oc'ed), en men moni is een iiyama ls902ut (aka vision master 1451)

en ik heb alle drivers ed (nieuwe ati drivers, nieuwe control panel, nieuwe rage3dtweak, en ik heb alles goed ingestelt)

help help help :( :(

[ Voor 4% gewijzigd door CommanderKeen op 21-12-2002 16:51 ]

• CommanderKeen
niemand???? btw nu moet ik door het beeld "scrollen" bij 1152 in windows en ik begin nu toch te vrezen dat OF de moni OF de vidkaart kapot is

Verwijderd

Ja dan moet je gewoon refresh rate override instellen in je detonator driver!

• DeeM77
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:59
op een Ati Radeon 9700 ????

...and remember: gravity doesn't exist.... Earth just sucks!!!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 december 2002 @ 22:57:
Ja dan moet je gewoon refresh rate override instellen in je detonator driver!
Hoe bedoel je ik kan niet lezen. Lompe boeren af en toe die veel blaten. (Soz, moest er toch effe uit).

Probeer de nieuwe Catalyst en DX9 final Berend en anders kom ik morgen even langs om te kijken. Klinkt idd super vaag aangezien alles gewoon goed werkte (believe me, I did it good).

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
VinnieWeis: bij de drivers van m'n TNT2 kan ik refreshrate niet overriden... ik heb daarvoor nu powerstrip actief...
daarmee kan je btw ook je monitor volledig instellen...
misschien een tip voor topistarter... is wel te vinden in de meuktracker

• Vincentio
  • Niet online
Fludizz schreef op 20 december 2002 @ 23:56:
VinnieWeis: bij de drivers van m'n TNT2 kan ik refreshrate niet overriden... ik heb daarvoor nu powerstrip actief...
daarmee kan je btw ook je monitor volledig instellen...
misschien een tip voor topistarter... is wel te vinden in de meuktracker
Het probleem was dat ie over Detanotar liep te ijlen, terwijl dat voor een nVidia GPU is en cker niet voor een ATI.
Maar Powerstrip had ie al draaien en dat maakte alleen alles nog klotiger.

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
VinnieWeiss schreef op 21 december 2002 @ 00:07:
[...]

Maar Powerstrip had ie al draaien en dat maakte alleen alles nog klotiger.
offtopic:
waar zie je dat dan?

misschien is de OC de reden dat ie niet goed meer werkt? downgeclocked ook geprobeerd?

• Vincentio
  • Niet online
Fludizz schreef op 21 December 2002 @ 00:11:
[...]

offtopic:
waar zie je dat dan?

misschien is de OC de reden dat ie niet goed meer werkt? downgeclocked ook geprobeerd?
Hier stond wat doms
Nou ja, ze processor draait op een FSB van 166 mhz ipv 133 (mp natuurlijk naar benee anders zou je 8)7 zijn), maar volgens mij is dat niet het probleem, De AGP bus zou gewoon op de standaard snelheid moeten draaien. Hmm misschien effe Sisoft Sandra installen, alleen alles werkte goed, dat is het vage.

[ Voor 4% gewijzigd door Vincentio op 21-12-2002 00:25 ]

• Vincentio
  • Niet online
CommanderKeen schreef op 20 december 2002 @ 22:41:
niemand???? btw nu moet ik door het beeld "scrollen" bij 1152 in windows en ik begin nu toch te vrezen dat OF de moni OF de vidkaart kapot is
Hmm als je dit nou meteen had gezegd over de foon, want dit klinkt als een fout van XP. Ik heb dit ook als ik me TV aansluit. Kijk even onder Weergaves of alles goed staat zou ik zeggen en desnoods je weet me foon nr.

Verwijderd

CK @ amateur mode ;)

Maaruh doe ff je systeem std maken. Dus gewoon 133 fsb draaien. Maybe flipt er iets met die "Hoge" fsb.

• CommanderKeen
ok, heb nu nieuwe moni (19 inch, had 17 gekregen > fout bij bestellen ;p) bij 1024 in windows 85 hrz, alleen in games 60 :S
ik ga nu ff die nieuwe sjit downen, kijken of dat werkt, anders.... ;@

edit: ennuh deze topicstarter werkt al vrij lang met powerstr0p... op "oude pc" gebruikt

[ Voor 20% gewijzigd door CommanderKeen op 21-12-2002 16:55 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
60 Hz in games is een bekende windows 2000/XP bug. Zie ook dit.

Verwijderd

Pollewob schreef op 21 december 2002 @ 17:04:
60 Hz in games is een bekende windows 2000/XP bug. Zie ook dit.
Hij had het ook in windows, beetje lezen graag. Heb je al eens geprobeerd je comp een paar uur te laten staan? Misschien is je videokaart oververhit en probeer eens een andere, als je die van iemand kan lenen of nog hebt liggen.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik lezen? Lees deze post van hem eens door dan: CommanderKeen in "bij 1024 60 herz en fippend beeld"

• uni1313
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-06-2024
De 60Hz bug is afkomstig van Microsoft alle merken van videokaarten (nvidia, ATI) hebben hier last van. Een oplossing (zonder gebruik van speciale programma's) voor games op de quake engine is de volgende: voeg de volgende tekst in bij doel van eigenschappen van de snelkoppeling die je op je bureaublad maakt: +set r_displayRefresh"85"

Voorbeeld van RTCW:
"D:\Games\Return to Castle Wolfenstein\WolfSP.exe" +set r_displayRefresh"85"

Voor Direct3D games is reeds een optie in de laatste versie (vanaf 2.5) van nieuwe catalyst drivers verwerkt om de refresh rate aan te passen, zie de ATiwebsite.

(85 is refreshrate van 85 hz.)
Pagina: 1