Geen spraak en verzend e.d. door netwerk?

Pagina: 1
Acties:

• pc_wracker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-08 22:16
Ik kan met msn op mijn computer geen bestanden versturen en spreken via microfoon. Bij counterstrike kan ik ook niet praten. Ik zit in een netwerk met nog een andere pc die als soort server voor mij dient, ik heb dus geen router e.d.

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:35

Hu9o

Schokkend

Staat je microfoon niet op dempen :? En anders het volume wel hoog genoeg?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• pc_wracker
Hu9o schreef op 20 december 2002 @ 16:12:
Staat je microfoon niet op dempen :? En anders het volume wel hoog genoeg?
nee want in windows zelf doet ie het wel.

Verwijderd

ook geen bestandjes verzenden? dat klinkt als firewall, probeer die es uit te zetten als test. is namelijk een directe connectie... en dat gaat niet als je standaard firewall aanstaat.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 16:18 ]

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Euh wanneer je iets meer info geeft... Zo blokkeert je firewall (als je die hebt) een deel van het verkeer. Dan wordt het inderdaad moeilijk om zaken als geluid door te geven.

Met msn is wel een redelijke oplossing. De nieuwe versie 5 gaat wel met bestanden verzenden (werkte bv. prima bij mijn freesco router zonder port forward).

• pc_wracker
ik heb wel een firewall maar als ik die uitzet doet ie het nog steeds niet hoor. En bij msn 5 werkt het ook nie.

• krozzzkabouter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

krozzzkabouter

Vroemmm vroemm....

Ik heb dit probleem ook.
Met msn en CounterStrike kan ik ook niet praten via de mic.
Ik kan ook geen bestanden verzenden met msn, maar wel ontvangen.

Mijn netwerk bestaat uit 3 PC's
1 PC die internet verdeelt, die draait win XP pro ( 233 mhz, 160 mb sd-ram)
2 PC's die op de vorige staan aangesloten en daarvan i-net krijgen.

Specs: [Gamestation] - [Laptop] - [Server/Mediacenter]

• ppl
  • Niet online

ppl

Gebruik je toevallig dat Internet Connection Sharing van Windows zelf of gebruik je een ander programma om internet te delen?

• pc_wracker
ik gebruik het van windwos zelf

Verwijderd

voor spraak naar "buiten" (en binnen....) moet IMHO h323 op de server staan. Kijk effe op hun .org site. Er is ook een win-versie. niet elke NAT software ondersteunt het h323 protocol. anders effe met google zoeken.

• pc_wracker
Ik vind wel een hoop over h323 maar wat moet ik dan precies hebben en hoe kan ik het installen. Ik kon dat nie egt duidelijk vinden

Verwijderd

Dit probleem is bekend. zelf heb ik een UPnP router waardoor Netmeeting wel werkt maar jammergenoeg via MSN zelf werkt het nog niet, iemand een idee hierover? want ik wil spraak en video via MSN aan het werk krijgen voor mijn zusje. ik weet wel welke poorten ik door moet mappen welke ik hier zal posten. maar ik werk liever via UPnP zodat ik niet gebonden ben aan 1 IP adres.

Hier de poorten:

6900
6899
6898
6897
6896
6895
6894
6893
6892
6891

Voor het gebruik van het white board is deze poort nodig: 1503

Verwijderd

pc_wracker schreef op 21 December 2002 @ 01:33:
Ik vind wel een hoop over h323 maar wat moet ik dan precies hebben en hoe kan ik het installen. Ik kon dat nie egt duidelijk vinden
is idd zo. H323 is niet zo gebruikersvriendelijk, het vereist enig inzicht in de materie (NAT en firewall). Bij linux moet er zelfs nog een component in de kernel gezet worden... en het werkt alleen bij bepaalde kernels. kijk effe rond of je routing software of een router kunt vinden die het standaard ondersteunt. Dat scheelt je veel werk. Een paar maanden geleden heeft er een artikel in CT (niet C!T) gestaan over H323. Kijk eens op hun site of in de bieb.

• ppl
  • Niet online

ppl

pc_wracker schreef op 21 December 2002 @ 00:45:
ik gebruik het van windwos zelf
Ga dan maar op zoek naar andere internet deel software.
Met ICS kun je eigenlijk alleen via msn chatten, filetransfer en al die andere extra's zijn niet mogelijk. ICS is een versimpelde versie van NAT, met NAT kun je wel filetransfers doen. Dus heb je software nodig die hier gebruik van maakt.
Wil je ook nog dat video en audio hebben en met whiteboard kunnen spelen dan zal dat internet deel software ook het upnp protocol moeten kennen.

Lees de internet deel faq hier eens door: Internet delen

Hier kun je wel e.e.a. vinden aan software.

Voor filetransfer zul je een aantal poorten moeten openzetten (6891 t/m 6900).
Ook hier hebben ze weer een mooie faq voor :)
poorten openzetten
Pagina: 1